V40 nestabilní řízení - vůle

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 1 month old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Mupa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 11
Registrován: 26 úno 2007 13:04
Bydliště: Děčín

V40 nestabilní řízení - vůle

Příspěvek od Mupa »

Podobný téma jsem nenašel, takže novej topic. Mám V40 2000 1.9D
Nejedná se vlastně ani tak o vůli, ba naopak.Volant reaguje na sebemenší pohyb.Stačí se dotknout volantu a auto se rozhoupe, volant nemá tendenci se vracet (držet směr při nerovnosti na silnici nebo nepatrným pohybu)..Prostě stačí projet nerovností na vozovce a kola se točí podle nich, řek bych až moc důsledně :o) . je možný u V40 nějak"zpevnit"řízení?
Nevim, jak to líp popsat. :shock:
Za případný rady dík.
_________________
Volvo V40, r.v.2000, 1.9D 70kW(D4192T2) manual

Pavel-K
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 285
Registrován: 29 led 2006 12:10
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Pavel-K »

Odborníci Ti poradí lépe, než já. Ale obecně příliš citlivý volant = špatná geometrie, resp. sbíhavost př. kol. Je tak Marro, Jardo, Blacku??
_________________
Pavel VOLVO V40 1,8i, 92kW, B4184SM, 99

Mupa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 11
Registrován: 26 úno 2007 13:04
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Mupa »

Pavel-K píše:Odborníci Ti poradí lépe, než já. Ale obecně příliš citlivý volant = špatná geometrie, resp. sbíhavost př. kol. Je tak Marro, Jardo, Blacku??
Jo, geometrie je asi taky v háji, ale myslim, že to bude ještě jinde.U jinýho auta si můžu položit ruku na volant a ten drží a jedu rovně.U svý V40 bych byl okamžitě v protisměru. :shock:
_________________
Volvo V40, r.v.2000, 1.9D 70kW(D4192T2) manual

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Pavel-K píše:Odborníci Ti poradí lépe, než já. Ale obecně příliš citlivý volant = špatná geometrie, resp. sbíhavost př. kol. Je tak Marro, Jardo, Blacku??
Souhlasím, chce to kontrolu. Jinak se to tu sice probírá, ale je to jenom ve smyslu táhnutí k jedné straně stabilně a furt. Možná taky blbne posilovač???

Mupa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 11
Registrován: 26 úno 2007 13:04
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Mupa »

Jarda S40 píše:
Pavel-K píše:Odborníci Ti poradí lépe, než já. Ale obecně příliš citlivý volant = špatná geometrie, resp. sbíhavost př. kol. Je tak Marro, Jardo, Blacku??
Souhlasím, chce to kontrolu. Jinak se to tu sice probírá, ale je to jenom ve smyslu táhnutí k jedné straně stabilně a furt.
Jo, to jsem pročítal, ale není to můj případ.Doporučil bys někoho, kdo by to byl schopnej opravdu zkontrolovat?
_________________
Volvo V40, r.v.2000, 1.9D 70kW(D4192T2) manual

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Mupa píše:
Jarda S40 píše:Souhlasím, chce to kontrolu. Jinak se to tu sice probírá, ale je to jenom ve smyslu táhnutí k jedné straně stabilně a furt.
Jo, to jsem pročítal, ale není to můj případ.Doporučil bys někoho, kdo by to byl schopnej opravdu zkontrolovat?
Zkus někoho v okolí na tu geometrii, pokud možno specialistu na geometrii. Tj člověka kterej jí dělá denně a jen ji. Potom uvidíš, zda li se něco zlepší. A nezapomeň chtít i zkontrolovat zadní nápravu, zda je v ose.

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

Asi to bude geometrie...nebo blbe sjete gumy...
Podle me jsou vseobecne dost ty rizeni preposilovane, je ridim casto tak od pasu a druhou ruku mam treba na stehne spolujezdkyne :wink:
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Jak už správně napsal Jarda , chce to komplet geometrii přední i zadní nápravy ( ale opravdu komplet vč. odklonů, záklonů apod. , ale nejdříve si zkontroluj případné vůle na obou nápravách. Někdy je problém i v malých příčných ramenech zadní nápravy - utržené silentbloky.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Mupa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 11
Registrován: 26 úno 2007 13:04
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Mupa »

Díky za rady,zkusim sehnat nějakej schopnej servis !!
_________________
Volvo V40, r.v.2000, 1.9D 70kW(D4192T2) manual

mseverin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 7
Registrován: 14 říj 2006 17:59
Bydliště: Brandýs nad Labem

Příspěvek od mseverin »

zdravím, pánové rád bych se zeptal na trošku jiný problém, při rychlostech nad 140 mi vibruje volant ( ne moc, ale vibruje), elektrony jsem nechal převážit a gumy jsou taky slušný. Jsou to tlumiče nebo geometrie? s čím začít?
_________________
S40, 2000, 1.8 (B4184S2)

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 12 čer 2005 15:58
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

mseverin píše:zdravím, pánové rád bych se zeptal na trošku jiný problém, při rychlostech nad 140 mi vibruje volant ( ne moc, ale vibruje), elektrony jsem nechal převážit a gumy jsou taky slušný. Jsou to tlumiče nebo geometrie? s čím začít?
Určitě začni s geometrií. Při tvém stavu tachometru je myslím možné tlumiče vyloučit. :wink:
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

mseverin píše:zdravím, pánové rád bych se zeptal na trošku jiný problém, při rychlostech nad 140 mi vibruje volant ( ne moc, ale vibruje), elektrony jsem nechal převážit a gumy jsou taky slušný. Jsou to tlumiče nebo geometrie? s čím začít?
Co to znamená, že gumy jsou taky slušný? Jsou vyvážený kompletní kola?

jiri gajdarus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 56
Registrován: 08 led 2006 21:51
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od jiri gajdarus »

mseverin píše:zdravím, pánové rád bych se zeptal na trošku jiný problém, při rychlostech nad 140 mi vibruje volant ( ne moc, ale vibruje), elektrony jsem nechal převážit a gumy jsou taky slušný. Jsou to tlumiče nebo geometrie? s čím začít?
Mám úplně stejný problém, kola kompletně vyvážený, nový brzdy (kotouče včetně destiček - nevibruje to jen při brždění, aby to bylo brzdami). Tak kdbys to vyřešil, tak dej tip, co bylo příčinou ...
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

Heh, resim neco podobneho po havarce projeti velkou dirou jsem menil ulozeni tlumice, tlumic, a ted budu muset asi naboj - nebo lozisko a poloosu, kvuli vibracim...tipuju ze byste meli zacit hledat taky tam.
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 679
Registrován: 21 úno 2006 23:02
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

si tiez myslim ze to bude niekde v ulozeni alebo zaveseni kolesa/geometrii, kedze zo skusenosti sa zle vyvazene koleso,poskodena pneu alebo blato prejavuje na nizsich rychlostiach cca do 100km/h, ale nehovorim ze neexistuju vynimky.
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Ty vibrace jsou trochu jiný problém, pokud jsou opravdu vyvážená kola i s pneu, tak doporučuji řešení dle zde uvedeného postupu viewtopic.php ... sc&start=0 T.j. vyvážit kola na voze.

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

Roger píše:Heh, resim neco podobneho po havarce projeti velkou dirou jsem menil ulozeni tlumice, tlumic, a ted budu muset asi naboj - nebo lozisko a poloosu, kvuli vibracim...tipuju ze byste meli zacit hledat taky tam.
Tohle bylo uz po vyvazeni a geometrii samozrejme ...a to kam odkazuje Jarda byla vymena naboje
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Hans
Offline
Příspěvky: 70
Registrován: 09 led 2007 18:46
Bydliště: Čelákovice

Příspěvek od Hans »

Taky se mně chvěl volant ve vysokých rychlostech a spravilo to pořádné vyvážení kol. U elektronů se lepí závaží jenom zevnitř a chce to si s tím trochu vyhrát. Blbě nalepené závaží může ustřelit bezdový třmen. Většina pneuservisů končí s vyvažováním, když je nevývažek do pěti gramů. Vyvažovačku mají nastavenou tak, aby při nevývažku pod 5 gramů ukázala nulu. Takhle malý nevývažek se při běžné jízdě neprojevím, ale když jsem autu naložil přes dvě kila, tak jsem měl co dělat, abych udržel volant. Po vyvážení na jeden gram se volant při vysokých rychlostech ani nehnul. Vyvažování ale trvalo dvakrát tak dlouho a závaží se musela stříhat na míru.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2

klopy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 240
Registrován: 22 led 2006 20:51
Bydliště: Kostelec nad Labem

Příspěvek od klopy »

Trošku mimo tak snad nikoho nenaštvu:-) mseverin.....Koukám, že jsi z Brandýsa, já bydlím v Kostelci.-) Pokud bys chtěl tak se můžeme někdy sejít a trochu si s autama pomoct a poradit:-)
_________________
Je: Škoda Superb 3
Bylo: Chrysler 300c CRD, SRT design, Škoda Octavia Combi Tour 1.9 TDI, 66 kw, v70-2.3 T5 - 176 kW - sazka edition, 850-2.5-125 kW, s70-2.3. T5 - 176 kW - R.I.P., s40-2.0-103 kW

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Chvění a vibrace můžou způsobovat i poloosy nebo jejich klouby.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

mseverin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 7
Registrován: 14 říj 2006 17:59
Bydliště: Brandýs nad Labem

Příspěvek od mseverin »

vidím že možností je více, tak asi začnu vyvážením kol na autě viz. Hans
_________________
S40, 2000, 1.8 (B4184S2)

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 12 čer 2005 15:58
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

mseverin píše:vidím že možností je více, tak asi začnu vyvážením kol na autě viz. Hans
JJ, to mi nedošlo, mezi závažím a třmenem opravdu není moc místa. Já tam mám tak 2 mm...
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

jarek.krizan píše:Chvění a vibrace můžou způsobovat i poloosy nebo jejich klouby.
Mimo jine jsem si zjistil, kolik by stalo provereni drah roztocenych naboju a poloos u Volvo servisu AB auto Brno...3500,- stoji pry to mereni, tak nevim ale lepsi jak to menit naslepo nevim ktera strana to dela... :? Mate nekdo lespi napad? (Kola jsou vyvazene doufam presne, geometrie OK.)
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

prochor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 24
Registrován: 09 srp 2005 19:32
Bydliště: Nymburk

Příspěvek od prochor »

mseverin píše:zdravím, pánové rád bych se zeptal na trošku jiný problém, při rychlostech nad 140 mi vibruje volant ( ne moc, ale vibruje), elektrony jsem nechal převážit a gumy jsou taky slušný. Jsou to tlumiče nebo geometrie? s čím začít?
Mě to začíná lehce vibrovat na 130, dělají to elektrony (několikrát vyvažovaný-nebouraný)195/55/15.Zimáky na plechu 185/65/15 jsou naprosto v pohodě.
_________________
V40, 1999, 1,8-16V,85kW
Š110R, 1973

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 23 lis 2006 22:32
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

.....u mňa sa to prejavuje od 120 - 140 km/h, predtým ani potom nič. Elektróny nové z obchodu ENZO "V" + nové Michelin Pilot Primacy 195/60-15. Po prezutí to bolo celkom v poriadku, po odjazdení cca 2000 km to vibruje. Asi sadli trocha gumy, pôjdem ešte raz vyvážiť a uvidím, čo to urobí
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,
This topic is 13 years a 1 month old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“