zná někdo "záhadný" občasný bílý dým z podvozku -

850 a novější modely řad C/S/V/XC

Moderátor: wickey

  • Autor
  • Zpráva
dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5792
Registrován: 16 pro 2005 21:41
Bydliště: J. Hradec

Příspěvek od dali »

Když jste takoví ekologové, tak proč si všichni nekoupíte hybridní Lexusy :arrow: :wink:
Já sem zase ochránce přírody, že sem eště nevymlátil ty zasr :twisted: ný kočky co mi pořád k :roll: rví lak a zasíraj auto.
BTW plašička na kunu je spíš na k...u. 20e v ..... a když to kočce zapnu před xichtem tak se na mě jenom tak koukne jako že co to děláš ty debile :roll: ale nikam neutíká. :twisted:
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5792
Registrován: 16 pro 2005 21:41
Bydliště: J. Hradec

Příspěvek od dali »

wickey píše:jeeeeeeeee, zeme zaslibena bez TDI :lol: (sorry dali, mel jsem na mysli hlavne vzdyt ty vis co ;) )
Tohle mě neuráží, já mám totiž 2,5D :wink: . Ne že by z toho padalo míň briket, ale švédský soudruzi už v roce 99 vyhodnotili, jaký kkti si TDI začínaj kupovat, tak se od toho distancovali a rychle to koukali přejmenovat. :wink:
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5603
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

jestlipak to nebylo spis patentem ze strany resident evil-u VW Werke? :D :wink:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

HonzaS60D
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 17
Registrován: 26 bře 2007 05:54
Vůz: S60D, 2006, 2,4l
Bydliště: Kladensko

Ekologové, vy nevěříte číslům?

Příspěvek od HonzaS60D »

Volvo diesely jsou naopak ekologicky šetrnější, než benzíny. Když srovnáte např. dieselovej 2.4D s benzínovýma 2.4, 2.4i a 2.0T, tak emise CO v manuál verzi jsou: 169, 209, 212 a 212 respektive. Docela slušnej rozdíl. Kromě toho, v kombinovaný spotřebě je rozdíl o 2,5 l/100km, nemluvě o tom, že diesely mají částicový filtry, který spálej mikrosaze. Tak kdo šetří peněženku a kdo přírodu?
_________________
VolvoS60D, 2006, 126hp, manuál

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Děkujeme HonzoviS60D za poskytnutí informací z letáku na křídovém papíře, který slouží jen k tomu, aby si člověk koupil dýzla. Nepochybně se jedná o bezchlórový papír je tam vytištěný zelený kolečko :twisted:

Ale jak je to ve skutečnosti? Je ten prach fakt takový problém? Kolik procent zmíněný filtr mikročástic (částicový filtr je skutečně něco jiného - kvarky a jiné subatomární svinstvo v autě jaksi nelovíme :D ) zachytí?
Není to opět další reklamní trik na vysávání peněz zákazníků (zajímavý - peníze jsou taky prachy 8) )?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Re: Ekologové, vy nevěříte číslům?

Příspěvek od bidak »

HonzaS60D píše:Volvo diesely jsou naopak ekologicky šetrnější, než benzíny. Když srovnáte např. dieselovej 2.4D s benzínovýma 2.4, 2.4i a 2.0T, tak emise CO v manuál verzi jsou: 169, 209, 212 a 212 respektive. Docela slušnej rozdíl. Kromě toho, v kombinovaný spotřebě je rozdíl o 2,5 l/100km, nemluvě o tom, že diesely mají částicový filtry, který spálej mikrosaze. Tak kdo šetří peněženku a kdo přírodu?
spaleny mikrosaze jsou urcite uzasna zalezitost, ale ten cernej coud, co se vali z vejfuku KAZDEHO (i fungl noveho) ropaka, je jiste uzasne ekologickej...
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 09 kvě 2006 13:41
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

Už po mě jdou, už po mě jdou :lol: :lol:
bojim, bojim
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

dali píše:Když jste takoví ekologové, tak proč si všichni nekoupíte hybridní Lexusy :arrow: :wink:
Já sem zase ochránce přírody, že sem eště nevymlátil ty zasr :twisted: ný kočky co mi pořád k :roll: rví lak a zasíraj auto.
BTW plašička na kunu je spíš na k...u. 20e v ..... a když to kočce zapnu před xichtem tak se na mě jenom tak koukne jako že co to děláš ty debile :roll: ale nikam neutíká. :twisted:
Já jezdím ekologicky na LPG :lol: :lol: :lol:

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Ekologové, vy nevěříte číslům?

Příspěvek od Jarda S40 »

HonzaS60D píše:Volvo diesely jsou naopak ekologicky šetrnější, než benzíny. Když srovnáte např. dieselovej 2.4D s benzínovýma 2.4, 2.4i a 2.0T, tak emise CO v manuál verzi jsou: 169, 209, 212 a 212 respektive. Docela slušnej rozdíl. Kromě toho, v kombinovaný spotřebě je rozdíl o 2,5 l/100km, nemluvě o tom, že diesely mají částicový filtry, který spálej mikrosaze. Tak kdo šetří peněženku a kdo přírodu?
Hele, neber si to ve zlém, ale za prvé, asi nepůjde o CO. Co je v podstatě palivo a jeho emise by nebyly dobrou vizitkou úspornosti. Zřejmě jde o CO2, což sice údajně podle některých ekologů způsobuje oteplení, ale podle jinejch ne. Jinak je to tak strašnej "ekologickej jed", že ho dostáváš v sodovce, v pivu i v jiných nápojích. Pokud bychom i přistoupili na ekozmrdologickou hru s CO2, jejímž důsledkem bude zdražení energií a vůbec následně všeho, tak by se asi mělo srovnávat celkové roční vypoustění CO2. Čili Standova Tatra 603 bude mít 2x větší množství vypuštěných emisí na 1km, ale ročně to bude třeba 1/10 toho, co tvůj diesel. Ale jak říkám, není jisté, zda ten CO2 vůbec něco způsobuje. :roll:

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5603
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

panove, muzeme se tady sekat jak chceme, ale pravdou zustava, ze treba jeden jedinej let prumerneho 747 z Londynu do NY nadela tolik emisi, kolik ja jako prumernej ridic za 50 let provozu.... Tak jaka pak ekologie u osobnich aut.. :roll:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

takze jeste jednou... michate hrusky s jabkama....

- diesel = mene CO a NO nez v pripade benzinu

- benzin = prakticky zadne pevne castice

- kazdy deisel vychrlava saze (pevne castice):

-A: komurkovy diesel produkuje velke saze (rozumej castice velkeho prumeru) se kterymi v zasade neni problem, dychaci aparat cloveka se s nimi vyporada odbodne jako s obycejnym prachem
-B: primovstrikove diesely produkuji castice male velkosti (cim vyssi vstrikovaci tlak tim mensi castice). Pro tyto plati, ze jsou pro cloveka problemem.....

PS: obdobne castice jako saze komurkovych naftaku vznikaji i oterem pneumatik o vozovku, takze i benzinak je umi vyrobit a nikdo to nikdy neresil.....

a nez se do mne zase naveze nekdo kdo je anti-diesel-fundamentalista, tak bych rad dodal, ze nejsem priznivcem ani jednoho ani druheho reseni (viz muj podpis).... kazda strana ma dve mince a kazde reseni (diesel i benzin) maji sve vyhody a nevyhody.... nejsem zastance ani jedne ani druhe strany

a po vzoru jardy jeste neco obecne k ekologii jak to vidim ja.... moje auto jede dopredu, smrdi dozadu, takze ten smrad ze svyho auta cucham, jen kdyz couvam - a to jsem ochoten tu chvilku, kdy potrebuju couvat, vydrzet....

PS: doufam, ze se opet neozve Chlumak a nebude si stezovat, ze kdyz jel za mnou z brna, tak jsem mu presnym zasahem jedne saze z meho vyfuku rozbil mlhovku :D
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Sláva travexi, začíná se mi vyjasňovat - já jsem si furt říkal, co ta armáda garážmistrů, řidičů náklaďáků za posledních osmdesát let? Jak to, že jejich děti nemají dvě hlavy a tři ruce a s nádorama se kamarádí od narození?

Tak oni si jako čuchali zdravej naftovej odér a až teď my chudáci, kteří jedou za nějakou tdi to odskáčeme :cry:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

standa píše:Sláva travexi, začíná se mi vyjasňovat - já jsem si furt říkal, co ta armáda garážmistrů, řidičů náklaďáků za posledních osmdesát let? Jak to, že jejich děti nemají dvě hlavy a tři ruce a s nádorama se kamarádí od narození?

Tak oni si jako čuchali zdravej naftovej odér a až teď my chudáci, kteří jedou za nějakou tdi to odskáčeme :cry:
vyvoj nezastavis.... na prelomu 80/90 let se zdalo, ze diesel muze byt tou spravnou volbou jak na emise... je ucinnejsi nez benzinak a uz ve sve zastarale komurkove podobe (ktery se nezmenila od dob naftoveho praveku). Proto se vyvoj zameril timto smerem a naftove motory zacaly byt horecne zdokonalovany.... Primy vstrik paliva se zdal byt krokem spravnym smerem, odstranil se problem nedostatku vykonu a naftaky zacaly byt tezce konkurenceschopne. Diky tomu se zacaly prosazovat (konecne) i osobnich autech.... zahy se objevily prvni problemy s emisemi ve smyslu malych sazi: znamenalo to vyvoj nekolika technologii na jejich zachytavani (suche systemy s oxidacnimi katalyzatory, mokre systemy na bazi mocoviny coby aditiva - lec princip obou je shodny: zachytit saze a pak je spalit....).

Dnes z vyvoje naftovych motoru zacinaji tezit benzinove primovstrikove motory, ktere budou mit zajiste velmi zajimave vlastnosti behem par let.....

Jako nejvetsi problem vidim ten, ze naftu potrebujeme pro nakladaky a jine velke stroje a benzin se stava vicemene nechtenym odpadem (z ropy nejde vyrobit jen nafta), takze hura zpatky na stromy a zpatky k benzinu, ktery ma dnes zanedbatelny trzni podil proti nafte.... stejne to ale neresi fakt, ze jednou dojde ropa a bude po zizalkach a tezko budeme presvedcovat ty davy lidi co dnes jezdi auty aby chodili pesky. Na se bude muset jezdit a tezko vyrobime dostatek energie premenou slunecniho zareni nebo vetru, cukrove trtiny take nevypestujeme dostatek abychommeli kvanta biolihu, kapacitu rek jsme uz vycerpali a stale palime uhli ve smyslu hlavniho zdroje energie.... zeby byl strednedobym resenim atom, ktery kdekdo odmita?
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

travex píše:.... zeby byl strednedobym resenim atom, ktery kdekdo odmita?
nic jinýho nemáme... :?

a až někdo řekne jihočeským matkám (či jak se ten spolek hádavých bab jmenuje), že když nechtějí atomovou energii, tak ať zapomenou na automatickou pračku, mikrovlnku a varnou konvici, tak zavřou zobáky

dík za informace o dýzlech - stručné, jasné, výstižné. než bych se prokousal kecama od výrobců dýzlových osobáků k jádru pudla...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

A ono společnosti podle mě ani nejde o likvidaci CO2, jinak by neustupovala pole v nejúrodnějších částech republiky skladovým a továrním areálům. Nádherně je to vidět třeba při jízdě z Prahy na Poděbrady, nejúrodnější část polabí se likviduje, místo aby se na ní něco pěstovalo. Třeba i cukrovka na líh nebo jenom lesy na přeměnu CO2 na kyslík. Podle mě je hlavní snahou, která stojí za tažením proti CO2, dodanit paliva a tím zvýšit daňovou zátěž obyvatel.
P.S. Z těch pneumatik určitě otěr vzniká, saze se do nich přidávají, ale když vemu úbytek pneumatiky možná 0,5kg na 40 kkm a srovnám to s množstvím paliva spáleného na stejnou vzdálenost, tak není vlastně co srovnávat. A to i když mám pneumatiky 4.
P.P.S. Měně NOx pro naftu ale platí snad jen ve srovnání benzín/nafta v předkatalizátorové době, ne???
P.P.P.S. Nemyslím, že bychom míchali hruška s jablky. Nebo ano, ve snaze rozhodnout, co je lepší. Mít překyselenej žaludek po jabku nebo se pos.. po hrušce? :lol:

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Jarda S40 píše: P.S. Z těch pneumatik určitě otěr vzniká, saze se do nich přidávají, ale když vemu úbytek pneumatiky možná 0,5kg na 40 kkm a srovnám to s množstvím paliva spáleného na stejnou vzdálenost, tak není vlastně co srovnávat. A to i když mám pneumatiky 4.
P.P.S. Měně NOx pro naftu ale platí snad jen ve srovnání benzín/nafta v předkatalizátorové době, ne???
P.P.P.S. Nemyslím, že bychom míchali hruška s jablky. Nebo ano, ve snaze rozhodnout, co je lepší. Mít překyselenej žaludek po jabku nebo se pos.. po hrušce? :lol:

- ad oter z pneumatik - volil jsem ho jako primer, aby bylo srovnani - tedy kvalitativni srovnani, kvantitu jsem nesrovnaval.... jen jsem hleal podobnost aby byla pradstava o cem mluvime...

- mene NO plati pro predkatovou dobu, ale i ted v dobe pokatove je na tom naftak velmi dobre, nezapominej ze uz nekdy od 92 maji naftaky katy taky, byt jenom oxidacni.... jejich problem je, ze nezachyti "mikro-saze".. takze opet a minimalne srovnatelne, alespon co se NO tyce...

- michani ovoce... nejlepsi je sezrat hrusky a jabka, protoze nez se projevi prekyseleni tak se poseres a je po patakach.... :-D doporucil bych jste smes zalit mlekem coby aditivem, aby reakce byla zarucena.... :-D

ne ted opravdu vazne, jde o to srovnavat srovtalne... nemuzu srovnavat naftovej komurkac z doby krale pratraktora s katalyzovanym benzinakem, kdyz je na urovni tesne povalecnych karburatorovych motoru..... nebo moderni primovstrikovej dyzl z hostorickym benzinem....

naftaky az do nastupu primeho vstriku znacne pokulhavaly za benzinem, protoze to byla okrajova zalezitost... s nastupem primeho vstriku se sance vyrovnaly, lec benzinaky ustrnuly ve vyvoji a ted s nastupem modernizovane vlny benzinovych motoru (primy vstrik, vrstveni smesi...) se sance opet vyrovnavaji a je mozne neco srovnavat...
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Souhlasím s Travexem, ale doplnil bych poslední větu. Vrstvenná spalování a podobné věci tu již byly, ale dokud nebyla konkurence přímovstřiků a halasné volání po emisích, tak se neprosadily. Trošku ožily při naftové krizi tuším kolem 70. roku, ale zase usnuly v šuplíkách konstruktérů. Možná že teda i nynější tažení proti CO2 nebude samoúčelné, ale posune vývoj motorů dál. I když si myslím,že jde hlavně o prachy z těch daní.
Mimochodem, čím dřív se spálí zásoby ropy, tím líp. Potom zase budou Arabové jen nezajímavej kmen v poušti :lol:

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Než jsem se prokousal všemi příspěvky, tak už mi zbývá jen souhlasit s Travexem a Jardou. Jen bych dodal, zásoby ropy jsou ještě velké, (jen finančně náročná těžba - např. Rusko , Sibiř) . Taky si myslím, že už na náhradních zdrojích dávno pracují týmy vědátorů ale pod velkými ropnými společnostmi, které to financují, aby v případě potřeby měli opět náskok a zaručené vysoké výdělky.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Jj, a než budou alternativní paliva zavedena do praxe, musej se vyčerpat ty zásoby ropy, aby na tom ty společnosti co nejvíc trhly :roll: A dovedete si představit, kam polezou ceny PHM pod pohrůžkou, že ropa dochází?

mrazík
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 27 led 2007 14:05
Bydliště: Praha 10 - Horní Měcholupy

Re: zná někdo "záhadný" občasný bílý dým z podvozk

Příspěvek od mrazík »

HonzaS60D píše:Zdravím ve spolek. Mám takový podivný problém. V posledních asi 4 měsících se mi stal celkem třikrát. Jde o to, že směrem od podvozku najednou začne stoupat hustý bílý dým, který je cítit spáleninou. Co jsem byl schopen pozorovat, obvykle se valí z levé strany podvozku, dvakrát spíše ze zadní části, ale potřetí z pod motoru.Teď si myslím, že to vychází z motoru, akorát dříve se dým plazil pod podvozkem a vylezl zpod zadní části.
Poprvé se to stalo při parkování na velice těsném parkovišti ( takové to desetkrát popojet dopředu a desetkrát dozadu, než jeden zaparkuje ), podruhé při čekání na semafor v kopci a potřetí na rovině. Společným bodem je to, že vždy byla zima okolo 0 - 5 stupňů a že sem měl nohu dlouho na brzdovém pedálu. Když se vyvalil kouř, pustil jsem pedál, dal tam ruční brzdu a kouř zmizel ( tj v druhém a třetím případě ). Přijdu si jak blázen, ve Volvu nic podivného nezjistili, olej je čerstvej. Napadá mě, že by někde mohla unikat nějaká provozní kapalina ( brzdy? ), ale hladiny jsou stejné, brzdy brzdí, vše OK. Zkusil jsem naschvál brzdy podržet až 3 minuty, ale nic se nedělo, stane se to prostě jenom někdy.
Tuší někdo, co za tím je? Stalo se to někdy někomu?
Jak už jsem zde jednou psal:
TAkže opravdu jde pouze o pomocné topení, montují je i ostatní firmy do svých luxusnějších vozů. Motory TDI nejsou schopné vyvinout dostatek tepla i pro topení interiéru a přitom udržet provozní teplotu motoru (týká se spíš starších ročníků). Jak webasto tak i eberspacher prodává k těmto "přihřívačům" ovládání a řídící jednotku pro plnohodnotný "bufík", u některých modelů stačí přehrát software.
_________________
V70 2,5 TDI D5252T 1997

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5792
Registrován: 16 pro 2005 21:41
Bydliště: J. Hradec

Příspěvek od dali »

Když už jsme u toho TDI od VW: když u TDI na neutrál sešlápnete plyn a následně sundáte nohu z plynu padaj otáčky hrozně pomalu, když totéž uděláte se sešláplou spojkou, padaj otáčky dolu jak u pily. Důvod? Jednoduchá finta, jak vojebat test kouřivosti. Když otáčky padaj pomalejc, zdaleka tolik si to neodfoukne.
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“