Cvakání v rejdu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12078
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#26 Cvakání v rejdu
Tak si tu "blbost" někde přečti, než začneš vykřikovat. Abys dosáhl nejvyšší elastický deformace, nejjednodušší je přelézt kousek do plastický. Samozřejmě, pokud bys měl jeden šroub jako druhej, jde to i líp.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#27 Cvakání v rejdu
Nechci to zakřiknout,ale po dotažení šroubu se zakápnutím střední Loclite zatím vše ok. Poté co jsem dotáhl na předepsaný moment a opět mi to cvaklo tak jsem po pár dnech zajel do volva na kontrolu - to už se
cvakání neprojevilo.
Technik si to projel a říkal že mu to přijde lepší než většina obdobných volv (co se týká projevu pohonu) co mu tam jezdí a to cvaknutí při jízde po dotažení mohlo být jak polosa zaskočila do své původní drážky a varianta že se povolil šroub poloosy je celkem pravděpodobná takže nebyl důvod to tam nechávat.
Teda že by se mi povolil na starším autě šroub co drží poloosu se mi nikdy nestalo - naopak spíš zarezne, ale prý to u volva není neobvyklé tak proč ne - pro mne by to byla rozhodně nejlepší varianta i když k důvěře
v auto mi zrovna nepřidalo.
cvakání neprojevilo.
Technik si to projel a říkal že mu to přijde lepší než většina obdobných volv (co se týká projevu pohonu) co mu tam jezdí a to cvaknutí při jízde po dotažení mohlo být jak polosa zaskočila do své původní drážky a varianta že se povolil šroub poloosy je celkem pravděpodobná takže nebyl důvod to tam nechávat.
Teda že by se mi povolil na starším autě šroub co drží poloosu se mi nikdy nestalo - naopak spíš zarezne, ale prý to u volva není neobvyklé tak proč ne - pro mne by to byla rozhodně nejlepší varianta i když k důvěře
v auto mi zrovna nepřidalo.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 679
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#28 Cvakání v rejdu
Nějak mě to vrtalo hlavou a koukl jsem v jakým stavu je utah. šroub , u mně žádný problém ,ale nasadil jsem momenták šroub povolil a naměřená hodnota na budíku 14nm...a druhej16nm no moc to tam nedrželo ,,130 000ts km najeto,, Tak akce Loctite 243 +35nm
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 140
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
#29 Cvakání v rejdu
To súhlasím. O šróboch som sa čosi naučil na škole, dokonca ich sem tam občas počítam Poznámku som myslel k tomu, že šrób ktorý má pracovať v oblasti plastickej deformace má zvyčajne užší driek aby nastala plastická deformace v drieku a nie v závite, tam úplne žiadúca nieje.
A tu nastáva ta sranda...Keď som mal dole tehlici, tak šrób, ktorý som sundal bol bežný so závitom až k hlave a preto som nepredpokladal, že by to boli plastické šróby (preto tá poznámka " a keď áno tak vyzerajú trochu inak").
Vfčil pozerám diely a vyzerá to tak, že OEM diel je skutočne so zúženým driekom, tudíž máš pravdu je to jednorázovka v prípade OEM dielu:) Sypu si popol na hlavu
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
#30 Cvakání v rejdu
V AV dílech mi vyměnili původní šrouby poloos s gumovou podložkou za nové, které již podložku nemají. Je to normální šroub s šestihrannou hlavou v pevnosti 8.8 a tlustou podložkou. Bylo by lepší tam dát nějaký více pevný šroub a pak to více dotáhnout? Mělo by to vůbec nějaký smysl? Pevnější šroub (10.9 nebo 12.9) bude mít menší elasticitu, takže se bude muset zakápnout lepidlem. Také bude asi křehčí, což nevím, zda je potřeba u té poloosy řešit, střihové namáhání tu asi bude taky mizivé. Byl by pevnější šroub v tomto případě k něčemu, nebo to nemá vliv a pevnost 8.8 je tím pádem dostatečná? Řeším to kvůli tomu, že i po výměně šroubů za bezgumové mi v kolech stejně občas něco lehce cvakne, tak tomu chci nějak pomoci, aby to nezačalo cvakat víc.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12078
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#31 Cvakání v rejdu
Originál je taky 8.8, neřeš a guma se dávala jen chvili, už nejde sehnat.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#32 Cvakání v rejdu
Urvanej, díky za názor. Jak píšeš, jinou pevnost řešit nebudu. Ještě promyslím ty gumy, brácha si je teď na S60 odléval z PU - vytisknul si formu na 3D tiskárně, vložil do ní podložky jako výztuž a vylil to PU tmelem. No a po namontování teď o víkendu mu cvakání ustalo. Sice nadával, že s tím bylo hrozného drbání, ale zkusím ho poprosit, aby v rámci cvičení odlil ještě jednu sadu pro mě a uvidím, co to udělá u mě. A šrouby nechám být 8.8.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#33 Cvakání v rejdu
Tak po roce to zacvakalo, šroub jsem dal hned ven a natáhlej jak kšandy. V pátek mám jet do Hr. vyřešil jsem prasklé péro a hned tohle, začínám mít volva dost.
Ještě k tomu jsem blbej a jako první jsem vytáhl ten dobrej na pravém kole..
Může to mít i nějakou jinou příčinu krom chyby ve šroubu či montáži ? (třeba mi jde blbě momenták ).
Zatím to moc nevypadá že mi do pátku přijde a musel bych koupit leda opravnou sadu z Kelly kde ten šroub je jenže tam chtějí 1300kč .
Můžu to nahradit normálním 8,8 šroubem ze železářství ?
Myslím tím plnohodnotně nahradit protože se potřebuji dostat s rodinou bezpečně do HR a zpět.
Potřebuji balit a auto zase na špalkách, tohle mne fakt dostalo
Ještě k tomu jsem blbej a jako první jsem vytáhl ten dobrej na pravém kole..
Může to mít i nějakou jinou příčinu krom chyby ve šroubu či montáži ? (třeba mi jde blbě momenták ).
Zatím to moc nevypadá že mi do pátku přijde a musel bych koupit leda opravnou sadu z Kelly kde ten šroub je jenže tam chtějí 1300kč .
Můžu to nahradit normálním 8,8 šroubem ze železářství ?
Myslím tím plnohodnotně nahradit protože se potřebuji dostat s rodinou bezpečně do HR a zpět.
Potřebuji balit a auto zase na špalkách, tohle mne fakt dostalo
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5117
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#34 Cvakání v rejdu
Stav se a šroub ti daruji.
Proč špalky? Vyndej středovou krytku kola a je na něj přístup
Proč špalky? Vyndej středovou krytku kola a je na něj přístup
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 13040
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#35 Cvakání v rejdu
No tvl. takhle ho natáhnout, to jsi musel zabrat jako blázen, ne? Těch 35 Nm + 90° zas není tak moc.
Klidně tam dej stejně dlouhý šroub 8.8 ze železářství, akorát budeš muset upravit díru v podložce - je menší než závit, aby ze šroubu nespadla.
Klidně tam dej stejně dlouhý šroub 8.8 ze železářství, akorát budeš muset upravit díru v podložce - je menší než závit, aby ze šroubu nespadla.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#36 Cvakání v rejdu
35 + 90 stupňú je o čtvrt otáčky že a já když pročítám vlákno tak jsem možná utahoval 35 a poté 1/2 otáčky což jsem tenkrát někde přečetl a to bude zřejmě ten problém. Jen si říkám že to drželo rok v poho..
U dotahování to můžu mít na heveru a nebo je také lepší dotáhnout s kolem na zemi?
Já jsem zkusil objednat a jestli nedostanu zítra zprávu že mi to jede nebo neseženu slušnej šroub tak bych dal vejlet do Rakovníka
dík
No a to si teď říkám jak jsem dnes utáhl ten co byl v pořádku.. no jo stress a pak to jede
U dotahování to můžu mít na heveru a nebo je také lepší dotáhnout s kolem na zemi?
Já jsem zkusil objednat a jestli nedostanu zítra zprávu že mi to jede nebo neseženu slušnej šroub tak bych dal vejlet do Rakovníka
dík
No a to si teď říkám jak jsem dnes utáhl ten co byl v pořádku.. no jo stress a pak to jede
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 13040
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#37 Cvakání v rejdu
Já dotahuju až nakonec s dotaženýma kolama na zemi.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5117
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#38 Cvakání v rejdu
teď jsem ti byl vyhrabat ten šroub. Je na něm Bufo 8.8 a mám 2ks
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2902
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#39 Cvakání v rejdu
Taky stačí aby jsi měl namazaný závít pak ty momenty vyvozují úplně jiné osové síly. Jinak taky ty momenty jsou počítané na kompletně novou sadu pri opakovaném použití už to neplatí.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 13040
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#40 Cvakání v rejdu
Jestli si vzpomenu a budu mít čas tak se zítra zeptám u nás v laborce, jak moc se změní vlastnosti těhle šroubů při druhém, třetím, atd. použití.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4992
- Registrován: 6 roků 10 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#41 Cvakání v rejdu
Myslím si, že se změní a to dost.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2902
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#42 Cvakání v rejdu
Můžu poslat moje namery a mění se to hodně. Poměrně hodne závisí i na kvalitě povrchové úpravy.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#43 Cvakání v rejdu
Zaříznu, zvětším díru v podložce, střední loclite a můžu ho tam mít s klidným svědomím nafurt?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#44 Cvakání v rejdu
A to jsem tu měl ještě rychlou pač manželku alergičku bodla včela - dneska to jede
Škoda že nepřijel Roman - to by to vzal při jednom i s volvem
Škoda že nepřijel Roman - to by to vzal při jednom i s volvem
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 13040
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#45 Cvakání v rejdu
Loctite bych dal jenom nízký. Stačí to.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 12078
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#46 Cvakání v rejdu
bacha 10.9 se bude jinak natahovat a může ti i prasknout
prostě to dorvi tak, aby neprasknul, i když to nebude ještě 90°
prostě to dorvi tak, aby neprasknul, i když to nebude ještě 90°
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#47 Cvakání v rejdu
Jasan. Dík
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#48 Cvakání v rejdu
Docela se obávám že do Hr nedojedu.
Nové šrouby zázrakem přišly, vyčištěno, odmaštěno a utáhnuto 35nm + 1/4 otáčky s kolama na zemi.
Možná mi momeťák neměří přesně, ale utaženo je to fest.
Kolo při pocukání žádné vůle nevykazuje.
Jel jsem to projet - vše ok a když teď parkuji doma tak při rozjezdu/ couvnutí s přibržděnou brzdou mi zase cvaklo.
Říkám si že ten natažený šroub v polose nebyl příčinou, ale následkem jiného problému.
No jo, ale co by dělalo to že mi to uvolní případně natáhne šroub v poloose?
Kdyby to bylo ložisko tak by už muselo mít vůli jako prase a to bych měl poznat jak při pocukání kolem tak zvuky v rejdu ne?
Ráno vyrážim s rodinou do HR.
Zase to zvednu ,ale nenapadá mne co bych na tom kole mohl vyzkoušet. Nemáte nápad na co se ještě mrknout.. ?
Nebo je na tisícihranu vyběhaná drážka a občas si to cvakne?
To je fak na hov..
Nové šrouby zázrakem přišly, vyčištěno, odmaštěno a utáhnuto 35nm + 1/4 otáčky s kolama na zemi.
Možná mi momeťák neměří přesně, ale utaženo je to fest.
Kolo při pocukání žádné vůle nevykazuje.
Jel jsem to projet - vše ok a když teď parkuji doma tak při rozjezdu/ couvnutí s přibržděnou brzdou mi zase cvaklo.
Říkám si že ten natažený šroub v polose nebyl příčinou, ale následkem jiného problému.
No jo, ale co by dělalo to že mi to uvolní případně natáhne šroub v poloose?
Kdyby to bylo ložisko tak by už muselo mít vůli jako prase a to bych měl poznat jak při pocukání kolem tak zvuky v rejdu ne?
Ráno vyrážim s rodinou do HR.
Zase to zvednu ,ale nenapadá mne co bych na tom kole mohl vyzkoušet. Nemáte nápad na co se ještě mrknout.. ?
Nebo je na tisícihranu vyběhaná drážka a občas si to cvakne?
To je fak na hov..
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 13040
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#49 Cvakání v rejdu
Je možné, že už máš drážky vycvakané. Pokud ano tak nepomůže nic jiného než vyměnit ložisko v kole a kloub poloosy.
V tomhle spojení nejsou žádné síly, které by dokázaly takhle natáhnout šroub.
V tomhle spojení nejsou žádné síly, které by dokázaly takhle natáhnout šroub.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 22
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#50 Cvakání v rejdu
Takže by mě akutně nic upadnout při normální jízdě nemělo že?
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek