Brzdy-táhne do prava.

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
CBFranta
Offline
Příspěvky: 55
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Hluboka nad Vltavou, Čejkovice

Brzdy-táhne do prava.

Příspěvek od CBFranta »

Prosím o radu. Při jízdě a prvním sešlápnutím brzdového pedálu auto prudce (myška) zatočí doprava. Při opakovaném sešlápnutí se již chová normálně- drží stopu. Po chvilce jízdy se situace opakuje. Nové ramena, čepy řízení, brzdové kotouče, brzd.desky, brzd.kapalina- stav nezměněn. Mám podezření na hl.brzd.válec, ale nejsem si již vůbec ničím jist - poraďte.
_________________
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 3023
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Hlavní válec by to dělat mohl, ale spíš bych se zaměřil na brzdy na kolech. Chtělo by to zkontrolovat, jestli chodí brzdové desky ve třmenech a některá nevisí ( není na tvrdo ) , jestli chodí třmen ve vodítkách, samozřejmě pístek v brzdiči ( taková prasklá prachovka udělá svoje ) , zkusit brzdy odvzdušnit, příp. vyměnit brzd. kapalinu a vyjímkou nebývá ani brzdová hadička s nádorem ( separovaná guma unitř brzdové hadičky ). Takže kromě hlavního brzdového válce může být příčino dost a chce to projít vylučovací metodou.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Ivan Holeczy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 54
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ivan Holeczy »

Mám " čuch " že to bude ucpaná brzdová hadička,dělal jsem to už 2x.
_________________
Volvo 850 GLT, 1993, 2.5e automat 20V,B5254 S KAT. 125 KW

GDPR_user

Brzdy-táhne do prava.

Příspěvek od GDPR_user »

CBFranta píše:Prosím o radu. Při jízdě a prvním sešlápnutím brzdového pedálu auto prudce (myška) zatočí doprava. Při opakovaném sešlápnutí se již chová normálně- drží stopu. Po chvilce jízdy se situace opakuje. Nové ramena, čepy řízení, brzdové kotouče, brzd.desky, brzd.kapalina- stav nezměněn. Mám podezření na hl.brzd.válec, ale nejsem si již vůbec ničím jist - poraďte.
Tipl bych si že bude někde vzduch. :wink:

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2063
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Pokud budeš hledat závadu v kolech, hledej v levém, pravé brzdí a to je správně. levé brzdí málo. Asi bych začal odvzdušněním, pak postupně další.

CBFranta
Offline
Příspěvky: 55
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Hluboka nad Vltavou, Čejkovice

Příspěvek od CBFranta »

Děkuji všem za rady a nápady. Dnes jsem je realizoval - výsledek je nula. Ale já hlava sklerotická jsem zjistil, že před zdviží mám brzdové válce a výsledek- rozdíl mezi L a P kolem přední nápravy 47 procent pro pravé kolo. Zadní náprava 17 procent pro L kolo. Tedy se domnívám, že jeden okruh ztratí po určité době tlak. Toto by podporoval fakt, že při opakovaném sešlápnutí brzdy jsou tlaky v obou okruzích vyrovnané. Závěr - vadný hlavní brzdový válec. Mám pravdu nebo kecám? Poraďte, brzd.válec je v Německu a ještě drahý jako pr..e.
_________________
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2063
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Neexistuje k němu opravná sada? Ta by neměla stát tolik.

CBFranta
Offline
Příspěvky: 55
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Hluboka nad Vltavou, Čejkovice

Příspěvek od CBFranta »

Jarda S40 píše:Neexistuje k němu opravná sada? Ta by neměla stát tolik.
Našel jsem jenom opravný set na brzd.třmeny.
_________________
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009

Ivan Holeczy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 54
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ivan Holeczy »

Opravná sada,co mám zkušenosti jde jen do třmenů,do brzd.hlavního válce? No nevím,a co jak bude porézní vnitřek,pak to bude k ničemu.Nejprv to omrkni!
_________________
Volvo 850 GLT, 1993, 2.5e automat 20V,B5254 S KAT. 125 KW

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2063
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Do hlavního brzdového válce určitě sady gumiček existujou, jenom nevím zda a kde na dané auto. Na jiné typy je má třeba p. Kučera. Netuším zase, co je "porézní vnitřek". Že by to těleso válce??? Nebo píst??? S tím jsem se nesetkal. U brzdičů občas pístek prorezne, to ano, ale v hlavním válci??? No možné je všechno.

CBFranta
Offline
Příspěvky: 55
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Hluboka nad Vltavou, Čejkovice

Příspěvek od CBFranta »

Pro informaci - vyměnil jsem hlavní brzdový válec nový od ATE. Výsledek nulový-táhne trvale při prvním sešlápnutí brzdy na pravou stranu. Že by ABS?
_________________
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2063
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Nejsem si jist a neznám V70. Ale obecně bych při tvém podezření na ABS našel pojistku ABS a vyndal ji. Pak bych auto vyzkoušel s odpojeným ABS. Ale třeba ti někdo poradí lépe. Každopádně hodně štěstí a je mi líto těch vynaložených peněz :cry:

bidak
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

nevim jestli jsem neco neprehledl, ale vyndal jsi trmeny, vycistil, namazal trny, vymenil prachovky, odvzdusnil?
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4932
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

Příspěvek od dali »

Taky sem řešil problémy s brzdama. Protože mi pořádně nechodily destičky ve vedení, zůstala brzda na jednom z předních kol viset, a dorazil jsem tím kotouče, který by jinak eště něco vydržely. Pístky taky nevypadaly nic moc, (orezlý) byl jsem smířenej s novýma, ale po očištění to eště nějak pobraly. Taky prej rádi "zarůstaj" brzdový hadice.

rajce007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 40
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno

Příspěvek od rajce007 »

CBFranta píše:Děkuji všem za rady a nápady. Dnes jsem je realizoval - výsledek je nula. Ale já hlava sklerotická jsem zjistil, že před zdviží mám brzdové válce a výsledek- rozdíl mezi L a P kolem přední nápravy 47 procent pro pravé kolo. Zadní náprava 17 procent pro L kolo. Tedy se domnívám, že jeden okruh ztratí po určité době tlak. Toto by podporoval fakt, že při opakovaném sešlápnutí brzdy jsou tlaky v obou okruzích vyrovnané. Závěr - vadný hlavní brzdový válec. Mám pravdu nebo kecám? Poraďte, brzd.válec je v Německu a ještě drahý jako pr..e.
Měl bych ještě podezření jestli ti neprosakují trubičky ve spojích (u brzd. válce, u ABS, u prechodu z kovové na gumovou trubicku)
Mel jsem tenhle problem u 244ky a vyřešilo se to výměnou těsnění trubičky u na straně u brzdového válce)
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)

CBFranta
Offline
Příspěvky: 55
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Hluboka nad Vltavou, Čejkovice

Příspěvek od CBFranta »

Děkuji všem za rady. Všechno jsem vyzkoušel, ale situace nezměněna. Vzhledem k tomu, že kolega opravuje V70 2,5TDI se stejnou závadou, vyměnil rovněž vše mimo ABS tak čekám jak po jeho výměně dopadne.
_________________
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009

CBFranta
Offline
Příspěvky: 55
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Hluboka nad Vltavou, Čejkovice

Příspěvek od CBFranta »

Závada odstraněna. Ze zoufalství jsem odpojil AKU na 12 hodin s cílem resetu závad v řídící jednotce ABS. Vyměnil jsem brzdové hadičky na předních kolech - byly plně průchozí. Bohužel jsem oba úkony provedl současně. Tím pádem nemohu 100% tvrdit, že závada byla v ŘJ ABS.
Ujel jsem cca 5Okm, brzdy opakovaně odzkoušeny od 0 po140km-nikam netáhnou. Válcová stolice brzd přední kola rozdíl 17%, zadní 20%. Decelerace přední a zadní osa 43%. Rovněž zmizelo tzv.zvadnutí brzd, nyní brzdí ostře, tak jak jsem byl zvyklý. Tedy brzdy O.K.
_________________
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 3023
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

CBFranta píše:Závada odstraněna. Ze zoufalství jsem odpojil AKU na 12 hodin s cílem resetu závad v řídící jednotce ABS. Vyměnil jsem brzdové hadičky na předních kolech - byly plně průchozí. Bohužel jsem oba úkony provedl současně. Tím pádem nemohu 100% tvrdit, že závada byla v ŘJ ABS.
Ujel jsem cca 5Okm, brzdy opakovaně odzkoušeny od 0 po140km-nikam netáhnou. Válcová stolice brzd přední kola rozdíl 17%, zadní 20%. Decelerace přední a zadní osa 43%. Rovněž zmizelo tzv.zvadnutí brzd, nyní brzdí ostře, tak jak jsem byl zvyklý. Tedy brzdy O.K.
No podle toho jak to popisuješ bych to viděl na ty šlauchy. :lol:
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

CBFranta
Offline
Příspěvky: 55
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Hluboka nad Vltavou, Čejkovice

Příspěvek od CBFranta »

Nevylučuje se. Možná se to opravilo samo. V dnešní době je možné všechno. Nebo pod heslem : Víra tvá tě uzdravila. :lol: Prostě nejsem schopen specifikovat, kde byla zaryta sabaka. Hadičky byly ale naprosto průchozí a to jak samospádem, tak pod tlakem při odvzdušnění brzdová kapalina volně protékala.
_________________
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“