Brzdy-táhne do prava.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 55
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Hluboka nad Vltavou, Čejkovice
Brzdy-táhne do prava.
Prosím o radu. Při jízdě a prvním sešlápnutím brzdového pedálu auto prudce (myška) zatočí doprava. Při opakovaném sešlápnutí se již chová normálně- drží stopu. Po chvilce jízdy se situace opakuje. Nové ramena, čepy řízení, brzdové kotouče, brzd.desky, brzd.kapalina- stav nezměněn. Mám podezření na hl.brzd.válec, ale nejsem si již vůbec ničím jist - poraďte.
_________________
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 3023
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Hlavní válec by to dělat mohl, ale spíš bych se zaměřil na brzdy na kolech. Chtělo by to zkontrolovat, jestli chodí brzdové desky ve třmenech a některá nevisí ( není na tvrdo ) , jestli chodí třmen ve vodítkách, samozřejmě pístek v brzdiči ( taková prasklá prachovka udělá svoje ) , zkusit brzdy odvzdušnit, příp. vyměnit brzd. kapalinu a vyjímkou nebývá ani brzdová hadička s nádorem ( separovaná guma unitř brzdové hadičky ). Takže kromě hlavního brzdového válce může být příčino dost a chce to projít vylučovací metodou.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 54
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Ostrava
Brzdy-táhne do prava.
Tipl bych si že bude někde vzduch.CBFranta píše:Prosím o radu. Při jízdě a prvním sešlápnutím brzdového pedálu auto prudce (myška) zatočí doprava. Při opakovaném sešlápnutí se již chová normálně- drží stopu. Po chvilce jízdy se situace opakuje. Nové ramena, čepy řízení, brzdové kotouče, brzd.desky, brzd.kapalina- stav nezměněn. Mám podezření na hl.brzd.válec, ale nejsem si již vůbec ničím jist - poraďte.

-
Offline
- Příspěvky: 2063
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 55
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Hluboka nad Vltavou, Čejkovice
Děkuji všem za rady a nápady. Dnes jsem je realizoval - výsledek je nula. Ale já hlava sklerotická jsem zjistil, že před zdviží mám brzdové válce a výsledek- rozdíl mezi L a P kolem přední nápravy 47 procent pro pravé kolo. Zadní náprava 17 procent pro L kolo. Tedy se domnívám, že jeden okruh ztratí po určité době tlak. Toto by podporoval fakt, že při opakovaném sešlápnutí brzdy jsou tlaky v obou okruzích vyrovnané. Závěr - vadný hlavní brzdový válec. Mám pravdu nebo kecám? Poraďte, brzd.válec je v Německu a ještě drahý jako pr..e.
_________________
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009
-
Offline
- Příspěvky: 2063
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 55
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Hluboka nad Vltavou, Čejkovice
-
Offline
- Příspěvky: 54
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Ostrava
-
Offline
- Příspěvky: 2063
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Do hlavního brzdového válce určitě sady gumiček existujou, jenom nevím zda a kde na dané auto. Na jiné typy je má třeba p. Kučera. Netuším zase, co je "porézní vnitřek". Že by to těleso válce??? Nebo píst??? S tím jsem se nesetkal. U brzdičů občas pístek prorezne, to ano, ale v hlavním válci??? No možné je všechno.
-
Offline
- Příspěvky: 55
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Hluboka nad Vltavou, Čejkovice
Pro informaci - vyměnil jsem hlavní brzdový válec nový od ATE. Výsledek nulový-táhne trvale při prvním sešlápnutí brzdy na pravou stranu. Že by ABS?
_________________
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009
-
Offline
- Příspěvky: 2063
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 310
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha 5
-
Offline
- Příspěvky: 4932
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: J. Hradec
Taky sem řešil problémy s brzdama. Protože mi pořádně nechodily destičky ve vedení, zůstala brzda na jednom z předních kol viset, a dorazil jsem tím kotouče, který by jinak eště něco vydržely. Pístky taky nevypadaly nic moc, (orezlý) byl jsem smířenej s novýma, ale po očištění to eště nějak pobraly. Taky prej rádi "zarůstaj" brzdový hadice.
-
Offline
- Příspěvky: 40
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Brno
Měl bych ještě podezření jestli ti neprosakují trubičky ve spojích (u brzd. válce, u ABS, u prechodu z kovové na gumovou trubicku)CBFranta píše:Děkuji všem za rady a nápady. Dnes jsem je realizoval - výsledek je nula. Ale já hlava sklerotická jsem zjistil, že před zdviží mám brzdové válce a výsledek- rozdíl mezi L a P kolem přední nápravy 47 procent pro pravé kolo. Zadní náprava 17 procent pro L kolo. Tedy se domnívám, že jeden okruh ztratí po určité době tlak. Toto by podporoval fakt, že při opakovaném sešlápnutí brzdy jsou tlaky v obou okruzích vyrovnané. Závěr - vadný hlavní brzdový válec. Mám pravdu nebo kecám? Poraďte, brzd.válec je v Německu a ještě drahý jako pr..e.
Mel jsem tenhle problem u 244ky a vyřešilo se to výměnou těsnění trubičky u na straně u brzdového válce)
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)
-
Offline
- Příspěvky: 55
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Hluboka nad Vltavou, Čejkovice
Děkuji všem za rady. Všechno jsem vyzkoušel, ale situace nezměněna. Vzhledem k tomu, že kolega opravuje V70 2,5TDI se stejnou závadou, vyměnil rovněž vše mimo ABS tak čekám jak po jeho výměně dopadne.
_________________
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009
-
Offline
- Příspěvky: 55
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Hluboka nad Vltavou, Čejkovice
Závada odstraněna. Ze zoufalství jsem odpojil AKU na 12 hodin s cílem resetu závad v řídící jednotce ABS. Vyměnil jsem brzdové hadičky na předních kolech - byly plně průchozí. Bohužel jsem oba úkony provedl současně. Tím pádem nemohu 100% tvrdit, že závada byla v ŘJ ABS.
Ujel jsem cca 5Okm, brzdy opakovaně odzkoušeny od 0 po140km-nikam netáhnou. Válcová stolice brzd přední kola rozdíl 17%, zadní 20%. Decelerace přední a zadní osa 43%. Rovněž zmizelo tzv.zvadnutí brzd, nyní brzdí ostře, tak jak jsem byl zvyklý. Tedy brzdy O.K.
Ujel jsem cca 5Okm, brzdy opakovaně odzkoušeny od 0 po140km-nikam netáhnou. Válcová stolice brzd přední kola rozdíl 17%, zadní 20%. Decelerace přední a zadní osa 43%. Rovněž zmizelo tzv.zvadnutí brzd, nyní brzdí ostře, tak jak jsem byl zvyklý. Tedy brzdy O.K.
_________________
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 3023
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
No podle toho jak to popisuješ bych to viděl na ty šlauchy.CBFranta píše:Závada odstraněna. Ze zoufalství jsem odpojil AKU na 12 hodin s cílem resetu závad v řídící jednotce ABS. Vyměnil jsem brzdové hadičky na předních kolech - byly plně průchozí. Bohužel jsem oba úkony provedl současně. Tím pádem nemohu 100% tvrdit, že závada byla v ŘJ ABS.
Ujel jsem cca 5Okm, brzdy opakovaně odzkoušeny od 0 po140km-nikam netáhnou. Válcová stolice brzd přední kola rozdíl 17%, zadní 20%. Decelerace přední a zadní osa 43%. Rovněž zmizelo tzv.zvadnutí brzd, nyní brzdí ostře, tak jak jsem byl zvyklý. Tedy brzdy O.K.

_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 55
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Hluboka nad Vltavou, Čejkovice
Nevylučuje se. Možná se to opravilo samo. V dnešní době je možné všechno. Nebo pod heslem : Víra tvá tě uzdravila.
Prostě nejsem schopen specifikovat, kde byla zaryta sabaka. Hadičky byly ale naprosto průchozí a to jak samospádem, tak pod tlakem při odvzdušnění brzdová kapalina volně protékala.

_________________
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009
Volvo V70, r.v.1999, motor 2,5TDI-bylo
BMW X5 3.0D r,v.2002 bylo
Volvo XC70 AWD 2.4 D r.v.2005 manuál, bylo
Volvo XC60 D5 151kW r.v.2009