
Na naší D5 už máme 193 000 km, jezdí krásně, naprosto hladce, ale při těchle km bych jí rád taky nějak odlehčil a dopřál něco v tomhle smyslu


travex píše:Myslim, ze vyrobce olej naaditivoval dostatecne na to, abych do nej musel lejt podobny sajrajty. Teflon do oleje je k nicemu, molyka se hodi kamkoliv jinam jen do motoru ne a chlorovy prisady se pouzivaly naposledy v druhy svetovy... jestli chces svymu motoru "odlehcit", tak pouzivej stale stejne j olej a nezapominej ho menit. To bohate staci, aby tvuj motor makal dal nic mu neschazelo...
Kdyz uz prisady, tak prisady do nafty (proti parafinaci v zime - to tam taky nelejes a vyrabi se to - a u pumpy to mas uz zamichany v nafte), nebo prisadu na cisteni vstrikovacich trysek - to tam taky nenalejvas vid? To veris nafte vic jak oleji?
Jo a jeste jedna poznamka, co je v TV pekny a hezky, zvlast od Horsta Fuchse, nemusi byt nutne tak hezky a pekny v realu
Jojo, to už sem taky někde slyšel. Měl sem to v plánu při výměně oleje rovnou(za nějakých 6 000 km), ale asi tu výměnu oleje a i filtrů provedu dřív v rámci přezutí a zimní prohlídky.IRC 70 píše:A jestli chceš,aby ti to vydrželo,tak by se měl pravidelně každých 40tkm měnit palivový filtr,protože by se prý mohly zadřít vstřikovací trysky. D5
je na to prý hrozně náchylná.
Všechny tyhle přípravky dost změněj charakteristiku púvodního oleje, někdy to může pomoct (když už motor mele z posledního, čadí a ty ho chceš prodat, tak to tam naliješ, ono to na chvíli ucpe ty drobný vůle a motor se tváří líp). Tyhle přípravky se většinou prezentujou sníženim hlučnosti (pozná se to akorát když je motor studenej, že se líp maže, ale to můžeš nahradit olejem s lepší viskozitou), když je motor prohřátej, tak už to nepoznáš. Naopak pokud ten motor prohřeješ víc (při cestě na dovolenou), tak ten přidanej sajrajt v tom oleji nedokáže tu vysokou teplotu a namáhání dlouho snášet a může se ti začít protrhávat olejovej film. Táta něco podobnýho (myslim že to byl Lbrifilm) jednou nalil do Nissana, motoru neuškodil, ale asi ani nepřidal. Ohlašované snížení spotřeby se nedostavilo, olej byl po 15 000 km stejně černej jak bota... A známej zase nalil do Tranzita Xeramic a pochvaloval si ho. Je nejednoznačný to odsoudit, nebo opěvovat. Radši bych se držel kvalitního oleje a pravidelnejch intervalů výměny. Joa pokud jsi takovej fanda do teleshopingu, zkus tohle: http://horst.borec.cz/Schumi_01 píše:Jen tak mě napadlo při náhodnym sledování tohohle výrobku v teleshopingu, jestli to vůbec má smysl nebo zase jenom klamouUrčitou logiku sem v tom našel, proto se ptám jestli to má smysl vůbec takovýhle oleje a podobný věci.
Na naší D5 už máme 193 000 km, jezdí krásně, naprosto hladce, ale při těchle km bych jí rád taky nějak odlehčil a dopřál něco v tomhle smysluMáte někdo nějaký zkušenosti? Nebo názory jako "krapet" kovanější technik v týhle oblasti než sem já?
No já sem spíš ironickej fandaZeb píše: Všechny tyhle přípravky dost změněj charakteristiku púvodního oleje, někdy to může pomoct (když už motor mele z posledního, čadí a ty ho chceš prodat, tak to tam naliješ, ono to na chvíli ucpe ty drobný vůle a motor se tváří líp). Tyhle přípravky se většinou prezentujou sníženim hlučnosti (pozná se to akorát když je motor studenej, že se líp maže, ale to můžeš nahradit olejem s lepší viskozitou), když je motor prohřátej, tak už to nepoznáš. Naopak pokud ten motor prohřeješ víc (při cestě na dovolenou), tak ten přidanej sajrajt v tom oleji nedokáže tu vysokou teplotu a namáhání dlouho snášet a může se ti začít protrhávat olejovej film. Táta něco podobnýho (myslim že to byl Lbrifilm) jednou nalil do Nissana, motoru neuškodil, ale asi ani nepřidal. Ohlašované snížení spotřeby se nedostavilo, olej byl po 15 000 km stejně černej jak bota... A známej zase nalil do Tranzita Xeramic a pochvaloval si ho. Je nejednoznačný to odsoudit, nebo opěvovat. Radši bych se držel kvalitního oleje a pravidelnejch intervalů výměny. Joa pokud jsi takovej fanda do teleshopingu, zkus tohle: http://horst.borec.cz/
Já jsem zkoušel aditiva značek Castrol (asi půl litrová lahev s násoskou, ředění asi 1:1000, cena asi 230 Kč, maj to v Temposervisu), potom nějakej Winn Diesel Zusatz (taky k dostání v Temposervisu - pokud jsem ten název napsal blbě, tak je to 250 ml láhev fialový barvy, stojí kolem kilka, ředění je jedna láhev na jednu nádrž, při prvnim použití dvě láhve na nádrž) a potom klasiku od STP (maj je na každý pumpě, ale s cenou kolem 160 Kč, takže nejlepší je zaběhnout do Makra, tam stojí lehce přes kilo, flaška má 200 ml, ředění láhev na 50-60litrů paliva). Na tom Castrolu je psáno že snižuje tuhnotí nafty do -26, ale už nepíše z jaký nafty:-( Jinak ten Castrol jsem v nádrži téměř vůbec nepoznal, budu ho používat až budou mrazy aby měla dušička pokojSchumi_01 píše:"Do nafty se přidávají také aditiva, podobná těm benzínovým, které mají za úkol udržovat vstřikovací zařízení v čistotě. Na trhu je jich několik druhů, většina z nich mírně zvýší cetanové číslo, vyčistí vstřikovací trysky od úsad, zlepší filtrovatelnost nafty při nízkých teplotách, zlepší mazací vlastnosti nafty, případně umí vyčistit spalovací prostor. Pokud dokáže ještě vázat vodu, je to vůbec nejlepší, ale takových přípravků je málo."
A o tomhle někdo ví? Co konkrétního a kde a za kolik?To už se netýká žádnýho teleshopingu, ted už je to vážný téma
Tak ti díky za takhle podrobný infoZeb píše: Já jsem zkoušel aditiva značek Castrol (asi půl litrová lahev s násoskou, ředění asi 1:1000, cena asi 230 Kč, maj to v Temposervisu), potom nějakej Winn Diesel Zusatz (taky k dostání v Temposervisu - pokud jsem ten název napsal blbě, tak je to 250 ml láhev fialový barvy, stojí kolem kilka, ředění je jedna láhev na jednu nádrž, při prvnim použití dvě láhve na nádrž) a potom klasiku od STP (maj je na každý pumpě, ale s cenou kolem 160 Kč, takže nejlepší je zaběhnout do Makra, tam stojí lehce přes kilo, flaška má 200 ml, ředění láhev na 50-60litrů paliva). Na tom Castrolu je psáno že snižuje tuhnotí nafty do -26, ale už nepíše z jaký nafty:-( Jinak ten Castrol jsem v nádrži téměř vůbec nepoznal, budu ho používat až budou mrazy aby měla dušička pokojTen Winn diesel (prostě ten z Temposervisu) byl znát, ale zase ne tak moc a nejlepší bylo to aditivum od STP. To jsem opravdu cítil jak po nějakých 100 - 150 km ten motor reaguje pružnějc a ochotnějc na přidání plynu. A pak ještě dělá STP čistič kompletně celýho palivovýho systému (tušim že v Makru za 700), kterej se používá jenom jednou za 5000 km a vyčistí to prej úplně všechno od hrdla nádrže až po koncovku vejfuku. Znám člověka, kterej to lil do benziňáku a ten motor měl v úžasnym stavu. Já to ve svym nezkoušel, z části i z obavy, aby se mi pak nezasvinil palivovej filtr a já nemusel kupovat novej
Jojo, tenhle článek jsem si už taky párkrát přečetl. A ještě k těm aditivum, zkusil jsi Araláckej Super diesel? Já už asi tři měsíce jezdim jen na něj, bez aditiv, a nemůžu si ho vynachválit. Sice jsem žádný ztišení motoru nepoznal (se u toho traktoru ani nedivim), ale motor ráno líp startuje (mám urvaný táhlo sytiče a teď nemusim tak moc dupat při startu na plyn), zmenšila se čadivost při sešlápnutí plynu a i trošku klesla spotřeba (1-2 dcl). Dřív jsem jezdil jedině na Shell, ale ten Aral mi připadá lepší. Jen kdyby měl nějakej lepší věrnostní programZeb píše:Tak ti díky za takhle podrobný infoTady je zajímavej článek ( http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=405 ), hlavně jeho spodní část od části Co doopravdy funguje...