Jakou autobaterii

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 434
Registrován: 10 roků
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

#26 Jakou autobaterii

Příspěvek od mirekcafa »

[quote=outdoor post_id=933656 time=1622363971 user_id=4814]
Yuasa, mám ji čtvrtý rok a dobré, v zimě to občas dávám na nabíječku ,když málo jezdím.


já ji kupoval v 2014 a stále slouží...skoro každodenní ježdění krátký trasy do práce

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#27 Jakou autobaterii

Příspěvek od zdenal111 »

Když už někdo řeší BOSCH nebo VARTA tak pro info. autobaterie Bosch ve většině případů je dražší než Varta,ale baterie Bosch sjíždí s totožné linky jako Varta :pardon:

https://itvid.net/video/autobaterie-varta-a-bosch-je-stejn%C3%BD-v%C3%BDrobce-amtoleje-cz-7D0xigPZadM.html
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3196
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#28 Jakou autobaterii

Příspěvek od Basstl »

To jsem zmiňoval už v 1. příspěvku, i to že už to dávno není kvalita co bývala. :wink:
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#29 Jakou autobaterii

Příspěvek od zdenal111 »

Jjo máš to tam, sem to přehlídl - já chtěl informací ušetřit nějaký prašule chlapcům :roll:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1213
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

#30 Jakou autobaterii

Příspěvek od labanos »

Je nějaká minimální hodnota napětí, pod kterou už určitě nepůjde vzkřísit baterka..? Mám tady celkem novou, ale dost mrtvou Exidku. Moje chyba, klíčel zůstal v poloze odemčený volant, abych s ním mohl točit, bohužel několik dnů... Většině normálních aut to nevadilo :-D
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

zvedavec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1170
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#31 Jakou autobaterii

Příspěvek od zvedavec »

No já mám ve vosumpaďu Vartu https://www.pneumatiky-brno.cz/autobaterie-varta-silver-dynamic-74ah-12v-e38 cca 6let a naprosto v poho po dvou letech stání jsem bezproblému nastartoval .
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#32 Jakou autobaterii

Příspěvek od raolsa »

Mám 5,5 roku Exide a bez problémů.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5005
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#33 Jakou autobaterii

Příspěvek od python.p »

labanos píše: 30 kvě 2021 21:11 Je nějaká minimální hodnota napětí, pod kterou už určitě nepůjde vzkřísit baterka..? Mám tady celkem novou, ale dost mrtvou Exidku. Moje chyba, klíčel zůstal v poloze odemčený volant, abych s ním mohl točit, bohužel několik dnů... Většině normálních aut to nevadilo :-D
Pod 11,5V je to tuším velký špatný...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5185
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#34 Jakou autobaterii

Příspěvek od Warcz »

Podle napětí to moc říct nejde. Prostě zkusit nabít a v zimě poznáš :-) Jdou dělat zátěžové testy ale zima ji prověří.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 5005
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#35 Jakou autobaterii

Příspěvek od python.p »

No zkusit nabít a hodit do nějakého obchodu s autodíly a nebo do servisu ať ji proměří v zátěži.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1213
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

#36 Jakou autobaterii

Příspěvek od labanos »

No nabíječka mi to už nevezme. Je to pod 6V určitě :-D Jak píšu, hluboce vybitá. Zavolám do battery import a uvidím, kam mě pošlou.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

VB
Ověřený
Offline
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 661
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC70, aut, D5, 165 kW, 2011, Sea Shell

#37 Jakou autobaterii

Příspěvek od VB »

python.p píše: 30 kvě 2021 21:59
labanos píše: 30 kvě 2021 21:11 Je nějaká minimální hodnota napětí, pod kterou už určitě nepůjde vzkřísit baterka..? Mám tady celkem novou, ale dost mrtvou Exidku. Moje chyba, klíčel zůstal v poloze odemčený volant, abych s ním mohl točit, bohužel několik dnů... Většině normálních aut to nevadilo :-D
Pod 11,5V je to tuším velký špatný...
Pro 100% nabitou baterii většinou platí, že má změřené napětí přes 12,9 V.
Pokud baterii měříte a ukáže vám 12,6 V, znamená to, že je nabitá tak ze 75 %.
Baterie nabitá na 50 % ukáže zhruba 12,4 V a už je to na hraně.
Vybitá baterie neschopná startovat ukáže na voltmetru 11,9 V
https://www.garaz.cz/clanek/nakup-autobaterie-21003937#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&dop_req_id=y0xKdBtZEWp-202105310508&dop_id=21003937&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
_________________
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#38 Jakou autobaterii

Příspěvek od Vapik »

Pokud nemáš hloupou nabíječku, které těch 6V nepřekáží v nabíjení, tak ji paralelně (++ , --) připoj k jiné 12V baterii a pak připoj na nabíječku, po chvíli můžeš tu dobrou baterku odpojit a nechat nabíjet. Nic to nestojí a třeba to výjde.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1213
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

#39 Jakou autobaterii

Příspěvek od labanos »

Takové videjko jsem viděl na trubce, vyzkouším.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12086
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#40 Jakou autobaterii

Příspěvek od Urvanej »

Hele pokud jí chceš oživit, tak tou paralelně zapojenou jen ťukni a za chvíli zase, a nebo to dělej velmi tenkým vodičem. Jde o to, že pokud to uděláš na hulváta, tak jeden článek zabiješ a je hotovo. Když to děláš pomalu, tak se většinou vzpamatuje.
ideálně potom nabíjet malým proudem několik dní, aby se sulfatovaný elektrody probraly.
Jinak pokud máš modelářskou nabíječku, tak stačí připojit a nabíjet jako NiCd nebo NiMH na 100mA (nebo i míň, pokud umí) dokud nedoleze někam k 12V, kde už to pak vezme chytrá nabíječka.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

dumi.cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3354
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#41 Jakou autobaterii

Příspěvek od dumi.cz »

Presne tak, pri tahkle hlubokem vybiti je treba nabijet proudem pod C/100. tzn u baterie 75Ah max proud 750mA. proste pomalinku.

On uz tam stejne bude sulfat, takze bude nizka kapacita (zalezi jak dlouho v otom stavu byla a v jaky teplote).

U olova je problem ze pokud neni 100% nabita zacne pachat ritualoni sepuku. na elektrodach se zacne usazovat sulfat olova, kterej se uz neucastni reakce pri vybijeni/nabijeni a zmensuje plochu elektrod, takze stou vnitrni odpor. Cim tepleji a cim vic vybito tim rychlejc. Nicmene, ze zkusenosti mohu rict, ze nektere baterie (origo volvo 6 let stara) je schona prezit i 2V :D dvakrat. po treti uz to nedala.

Dalsi problem, je ze velmi casto dojdu k tomu, ze se odroli olovo dolu na dno a vyzkratuje clanek. Pak je to na vyhoz. Da se udelat vyplach, ale to je silena prace a stejne uz mas slabsi desky.

Pokud to jen trosku jde, snazit se kupovat baterie co jdou dolejt, ty bezudrzbovky jsou uz z principu kratkodoby. Kazdy olovo aby se udrzelo v dobry kondici musi projit pri nabijeni fazi Absorbce, pri cemz mirne vari. Nektery baterie maj recyrkulacni ventil, ale cast je jen VRLA, ktery maj jen ventil a kdyz vari moc tak proste odfouknou plyn pryc a dirv nebo pozdeji umrou na vyschnuti.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

nebel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 879
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#42 Jakou autobaterii

Příspěvek od nebel »

Mám v autech Exide premium a zatím všude bez problémů. Nejstarší Exide teď mám 5. rokem, nejnovější čtvrt roku (jsem zvědav jak dlouho vydrží, mám ji na dporadický provoz s 264/760).

Yuasa byla v traktoru (Zetor 6711, baterka 150 Ah) a samovolně umřela za 2,5 roku. Předtím tam byla Varta 180 Ah a ta vydržela 13 let, jen čas od času potřebovala dolít a před zimou dobít. Varta bohužel umřela na proražení kmínkem v lese. Od té doby už tak dobrou baterku sehnat nemůžem, nic už tak dlouho vydržet nechce. :(
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#43 Jakou autobaterii

Příspěvek od Jarda.JM »

labanos píše: 30 kvě 2021 21:11...., klíčel zůstal v poloze odemčený volant, abych s ním mohl točit, bohužel několik dnů...
Několik dnů už je dost. Ta doba po kterou byl Pb aku v komatu je dost důležitá. Zkus to, ale zázrak (t.j. normální funkci) už nečekej. Takto resuscitovaná baterka se ti odmění "mrtvicí" v okamžiku, kdy to budeš nejmíň čekat.
Urvanej píše: 31 kvě 2021 08:16.... tak stačí připojit a nabíjet jako NiCd nebo NiMH na 100mA (nebo i míň, pokud umí)...
Se 100mA na "přidušené" 100Ah baterce můžeš tak akorát kompenzovat samovybíjení.
Osobně to řeším připojením na nabíječ s proudem 10A. Pokud si baterka prošla hlubokým vybitím (nedej bože na NULU a nedej bože delší dobu), tak už ji tím nabíjením až tak moc nepokazíš.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12086
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#44 Jakou autobaterii

Příspěvek od Urvanej »

Já to dělám jak jsem psal a většinou se mi povede jí oživit, občas ne. S ohledem na počet pokusů, který už mam za sebou, si myslim, že o tom něco vím, a proto jsem to napsal.
Jedinkrát se mi stalo, že 100mA baterku neprobralo a to bylo ve chvíli, kdy se zkratoval článek a ta baterka se už neprobrala. Radoval jsem se, jak se mi ji podařilo rozchodit, že mám "novou" baterku z vraku. Byla vybitá na 11V, tak jsem ji normálně připojil, normálně se nabila. S velkym hurá jsem jí odnesl do garáže, že jí přehodim do auta. No a jak seděla 5 let na místě a následně jsem jí přenesl, tak se olovo asi polámalo a zkratovala se a při nabíjení i 1A držela stabilně cca 12V i když články už slyšitelně vařily.
Oživená baterka pak, pokud se při nabíjení chová slušně a polyká, tak stojí cca měsíc a pokud padne napětí pod 12,4, tak letí. Pokud OK, tak jí znova nabiju, hodim do Káji a už při žhavení vidim, že napětí padá někam dopryč, nebo ne. atd.
Ještě jeden poznatek. Pokud je měkká baterka, tak se i blbě a pomalu nabíjí, takže pak kratší jízdy už nedává a nedobije se.
Tím jsem chtěl říct, že i pokud baterku oživíš, tak ještě není vyhráno.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#45 Jakou autobaterii

Příspěvek od Jarda.JM »

Naprostý souhlas. Jen jsem chtěl akcentovat, že u načaté baterky, je už pozdě na nějaký hýčkání. Synátor mi každou chvilku přinese baterku z auta poté co žena zapomněla nějakou lampičku apod. Dávám mu příměr, který myslím docela sedí. Je to jako zaťat sekerou do stromu. Záleží jak moc zatneš a jestli to ošetříš hned nebo za měsíc. Výsledek je ale ten, že strom je zmrzačenej.

Ty mini proudy jsem používal při oživování NiCd baterek po vybití na NULU. příp. i po přepólování. Zkušenost mě naučila nakonec jinému postupu, se stejnými výsledky. Aku na zdroj s proudem cca 5A několik sekund, pak změřit napětí, jakmile "naskočí" přes 1,2V pokračovat nabíjením 0,05-0,1C. Třebas i celý den.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

ren
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 756
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

#46 Jakou autobaterii

Příspěvek od ren »

Nebo můžeš experimentovat a zkusit tohle:

http://wiki.mypower.cz/desulfatace
http://wiki.mypower.cz/desulfator
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“