vypíná se motor

850 a novější modely řad C/S/V/XC

Moderátor: wickey

  • Autor
  • Zpráva
Ivan Holeczy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 77
Registrován: 23 bře 2007 21:52
Bydliště: Ostrava

vypíná se motor

Příspěvek od Ivan Holeczy »

Ještě jednu věc jsem zapoměl.Když se rozjede ventilátor chladiče vody vypne se motor,jak se ventilátor vypne,dá se zase nastartovat,nevíte prosím,kde hledat příčinu.Díky
_________________
Volvo 850 GLT, 1993, 2.5e automat 20V,B5254 S KAT. 125 KW

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

okamžitě chcípne, nebo jde pod otáčky a zvadne ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7920
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: vypíná se motor

Příspěvek od Honza »

Ivan Holeczy píše:Ještě jednu věc jsem zapoměl.Když se rozjede ventilátor chladiče vody a vypne se motor,jak se ventilátor vypne,dá se zase nastartovat,nevíte prosím,kde hledat příčinu.Díky
Asi jsi zapoměl jedno písmenko a nedávalo to smysl.
Pokud myslíš ventilátor chladiče tak ten se po dochlazení vypne sám, všechno je automatický na čidla a jeho zapnutí neovlivníš.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

Ivan Holeczy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 77
Registrován: 23 bře 2007 21:52
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ivan Holeczy »

Bylo to vloni v létě,prostě při zapnutí ventilátoru-nevím jesli 1 nebo 2 stupeň se motor najednou vypnul a pak jak vent.vypnul tak to šlo nastartovat.Ale během toho fukotu ventilátoru motor nechtěl naskočit.
_________________
Volvo 850 GLT, 1993, 2.5e automat 20V,B5254 S KAT. 125 KW

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7920
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

Ivan Holeczy píše:Bylo to vloni v létě,prostě při zapnutí ventilátoru-nevím jesli 1 nebo 2 stupeň se motor najednou vypnul a pak jak vent.vypnul tak to šlo nastartovat.Ale během toho fukotu ventilátoru motor nechtěl naskočit.
Tak teď jsem z toho LOS.
Který ventilátor a který motor?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 27 lis 2004 14:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

ventilator chladiče v sahaře ma dva stupně jeden na klimatizaci druhy na ochlazení vody
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Ivan Holeczy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 77
Registrován: 23 bře 2007 21:52
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ivan Holeczy »

Tak to byl ventilator na chladič vody,no prostě když se rozjel tak se motor vypnul,ale říkám,bylo to v loni v létě,to auto měl ještě kámoš.A když se ventilátor vypnul,tak to šlo zase nastartovat.Teď,když dávám celé auto do kupy,jsem zkoušel překlemovat relé na ventilátor/na vodu/ a motor šlape jak víno.Tak nevím,co to mola být za závada. Rozum mi to nebere.
_________________
Volvo 850 GLT, 1993, 2.5e automat 20V,B5254 S KAT. 125 KW

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

tipuju špatnou zem - vytáhni pojistku větráku, nastartuj motor a hlídej ukazatel teploty motoru. zhasl motor po dosažení spínací teploty, nebo dál drze běží? :)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Ivan Holeczy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 77
Registrován: 23 bře 2007 21:52
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ivan Holeczy »

Dík za radu,zkusím to zíta a dám Ti vědět.
_________________
Volvo 850 GLT, 1993, 2.5e automat 20V,B5254 S KAT. 125 KW

Ivan Holeczy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 77
Registrován: 23 bře 2007 21:52
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ivan Holeczy »

Takže,pojistku jsem nenašel,vytáhl jsem konektor k vent.ale teplotu jsem nedostal výše,než jak ukazoval budík na třičtvrtě.4idlo budíku jsem našel,je u termostatu,ale kde je čidlo na ventilátor.Nebo je společné.Vůbec nevím,odkud ten ventilátor bere impulz.
_________________
Volvo 850 GLT, 1993, 2.5e automat 20V,B5254 S KAT. 125 KW

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

počítám, že povel k zapnutí větráku dá motorový počítač.

dokud se nepodaří dostat teplotu dost vysoko, tak jaksi není co spravovat :?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Ivan Holeczy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 77
Registrován: 23 bře 2007 21:52
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ivan Holeczy »

Máš na mysli,že motorový počítač bere signál z toho čidla u termostatu? Jinak motor jsem točil okolo 3000 ot a přesto jsem jej nepřehřál,i když byl odpojen ventilátor klimy i vody.Je normální,když vypnu mašinu tak vent.klimy ještě asi 3min.dobíhá?
_________________
Volvo 850 GLT, 1993, 2.5e automat 20V,B5254 S KAT. 125 KW

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

tak jsem to myslel

nech to brblat na volnoběh, zavři kapotu a vypni topení

ad doběh větráku - nevím...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Ivan Holeczy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 77
Registrován: 23 bře 2007 21:52
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ivan Holeczy »

OK. Budu laborovat.
_________________
Volvo 850 GLT, 1993, 2.5e automat 20V,B5254 S KAT. 125 KW

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5792
Registrován: 16 pro 2005 21:41
Bydliště: J. Hradec

Příspěvek od dali »

S tím dobíháním to je normální, teda aspoň u V70. Vypneš klíček, zamkneš auto a pořád to dochlazuje. Nejsem si jistej, ale myslím, že se mi jednou stalo, že se ventilátor sám rozběh až když jsem odcházel od auta.
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Doběh ventilátoru je normální, u některých verzí motorů je ještě elktrické vodní oběhové čerpadlo, které honí chladící kapalinu z hlavy motoru do chladič po vypnutí motoru, aby nedocházelo k jejímu přehřívání.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 27 lis 2004 14:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

sahara se spíná až při 103°C jen si zahravejte...
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

no a ?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5792
Registrován: 16 pro 2005 21:41
Bydliště: J. Hradec

Příspěvek od dali »

Proto je přeci chladící soustava pod tlakem, aby to nevařilo hned při stovce :wink:
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

právě - chtěl jsem se marru nachytat a ty to hned... :)

my chceme vyvolat jeden ze standardních provozních režimů, tak proč hned taková silná slova jako zahrávat si...
a navíc já u toho nebudu 8)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

standa píše:...a navíc já u toho nebudu 8)
dobrak, od kosti :twisted:
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Chtěl jsem napsat, jen si klidně hrejte, Marra to pak spraví a pak hledím a on to má Ivan blíž ke mě :shock:
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Ivan Holeczy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 77
Registrován: 23 bře 2007 21:52
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ivan Holeczy »

Srandičky,srandičky,ale už mám elektr.schémata tak jsem se do toho dal.Asi bylo nebo snad je špatné nebo opálené spínací relé nad saharou na tom plastu-to dvojité.A ještě projdu káble a svorky. mimo to - zahřát tu mašinu na to kilo bude asi sranda,nechce se tomu moc, i když jsou odpojené oba ventilátory.
_________________
Volvo 850 GLT, 1993, 2.5e automat 20V,B5254 S KAT. 125 KW

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5792
Registrován: 16 pro 2005 21:41
Bydliště: J. Hradec

Příspěvek od dali »

Ivan Holeczy píše:mimo to - zahřát tu mašinu na to kilo bude asi sranda,nechce se tomu moc, i když jsou odpojené oba ventilátory.
Když to nepude, počkej do léta :wink:
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej

2quiet
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 12
Registrován: 03 srp 2017 07:00
Bydliště: Vysočina
Vůz: XC70, D5 136kW, 2008

Re: vypíná se motor

Příspěvek od 2quiet »

Ahoj všem,
chtěl bych vás poprosit o radu, jak postupovat dále a snad to někomu i pomůže kdo bude ve stejné situaci.
Nové vlákno nechci zřizovat, pokud se diskuze rozjede, snad potom…podobný problém jsem ale nikde nenašel – pokud někde podobné vlákno je, rád se tam přesunu.
Auto:
XC70, D5 136kW, 2008, najeto 280xxx, automatická převodovka.

Situace:
převoz velké chladící skříně za autem na podvalu, tedy váha s podvalem okolo 1500kg, ale s vysokým aerodynamickým odporem(výška nástavby 250, šířka 220+-), teplota okolo 0’C.

Trasa:
Plzeň-Praha-Jihlava po D1 – Znojmo, rychlost 80-90 stoupání, po rovině 110+-, doba jízdy cca 3 hodiny nonstop. Cesta na pohodu (auto je moje), tedy žádná jízda na krev...

Problém:
při sjezdu z D1 u Jihlavy najednou auto bez jakéhokoliv varování vyplo motor. Žádná kontrolka, výstraha, nic. Prostě auto se zastavilo a zůstal jsem stát na výjezdu z dálnice.
Zkoušel jsem nastartovat, nic - motor točil ale nenastartoval-větráky jsem neslyšel. Cca po 3 minutách najednou motor nastartoval – tedy opatrně jsem pokračoval směrem na Znojmo.
Situace se opakovala každých 10km – motor bez varování vypnul – ale již běžely větráky chladiče. Po vypnutí větráků šlo opět motor nastartovat a mohl jsem pokračovat dále.
Expanzní nádoba stále na max, při otevření žádný únik chladící kapaliny.

Analýza:
>mírná netěsnost termostatu, pár kapek chladící kapaliny na alternátoru – provedena výměna termostatu
>návštěva ve dealera Volvo – kontrola diagnostiky > žádná chyba nezjistěna! (jen pár blbostí že blbne zámek, rádio se nechce spárovat s mobilem…)
ale žádná zmínka o přehřátí motoru, převodovky…prostě nic…

Od té doby jízda jen jízda sólo, bez podvalu (dálnice, město, xx km a vše v poho….).
Proto bych se chtěl zeptat na váš názor, co mohla být příčina a hlavně jak tomu předejít?
Přehřátí, jasně…ale proč není závada v diagnostice?
Co mohlo být důvodem?
Špatný termostat?
Ucpaný mezichladič?
Špatné nějaké čidlo teploty?
Napadlo mě koupit OBD2 a přes telefon kontrolovat teplotu motoru…
Nějaké nápady prosím? Nerad bych se dostal do podobné situace někde na dálnici.
Moc děkuji za odpověď.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“