Vibrace na volnoběh

  • Autor
  • Zpráva
ODYK
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: ČESKÉ BUDĚJOVICE

Vibrace na volnoběh

Příspěvek od ODYK »

Předem zdravým všechny příznice této značky jakožto nový fanda. :wink:
Mám zatím dobrý pocit z tohoto auta(najeto 12000km)v minulosti jsem vystřídal několik značek.Moje poslední auto bylo Mitsubishi Space Star ve
kterém byl tentýž motor a dá se říci,se kterým jsem byl spokojen.Při zjištění,že je stejný motor ve V40,která se mi vždy líbila,jsem si řekli doma,že půjdem do ní.
Jediný co mě trápí na tomto autě jsou vibrace motoru na volnoběžné otáčky cca 750ot/min.Přenáší se do karoserie.Kromě tohoto problému si myslím,že se motor chová jak má.Startuje bez chyby za tepla i za studena.Motor jde za plynem nemám pocit menšího výkonu.Nechal jsem to napíchnout ve Volvo Servis,výsledek:bez chyb.hlášení.
Předem děkuji za příspěvek k tomuto problému.
Ahoj
_________________
V40 DCI 2002

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5954
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Příspěvek od Honza »

Možná o chloupek zvednout otáčky a prohlídnout silenbloky na uložení motoru
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 415
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

suhlas s Honzom, prave mam objednany jeden silenblok na motor,je takmer uplne roztrhnuty a v kabine mi to vobruje so vsetkym...
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

ODYK
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: ČESKÉ BUDĚJOVICE

Vybrace motoru

Příspěvek od ODYK »

Díky za vaše názory.
Přidat tomu otáčky bohužel nejde.Je tam snímač polohy plyn padálu,který
se nadá nastavovat.S těmi silenbloky motoru mě to taky napadlo.Po vizuální
prohlídce se nezdají poškozený.Zajímalo by mě,který silenblok u tebe je poškozený?
Ahoj
_________________
V40 DCI 2002

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 415
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Vybrace motoru

Příspěvek od dod »

ODYK píše:Díky za vaše názory.
Přidat tomu otáčky bohužel nejde.Je tam snímač polohy plyn padálu,který
se nadá nastavovat.S těmi silenbloky motoru mě to taky napadlo.Po vizuální
prohlídce se nezdají poškozený.Zajímalo by mě,který silenblok u tebe je poškozený?
Ahoj
je to spodny zadny..t.j. silenblok uchytenia prevodovky...
PS: ono to vibrovanie v kabine maju asi vsetky diesle vecsie oproti benzinu...alebo je to znatelne neprimerane silne???
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

ODYK
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: ČESKÉ BUDĚJOVICE

Příspěvek od ODYK »

Opravdu je to nepříjemný,když zastavíš a celý se ti to třese.
Určitě to není normální.Už jsem seděl v jinný V40 a tam to bylo v pohodě
_________________
V40 DCI 2002

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5954
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Č.Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Vybrace motoru

Příspěvek od Honza »

ODYK píše:Díky za vaše názory.
Přidat tomu otáčky bohužel nejde.Je tam snímač polohy plyn padálu,který
se nadá nastavovat.
Ale jde. Ale ne machnicky, ale přes diagnostiku v ŘJ, nám takový dojem. Ale třeba se pletu. Máš SZ.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 415
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

ODYK píše:Opravdu je to nepříjemný,když zastavíš a celý se ti to třese.
Určitě to není normální.Už jsem seděl v jinný V40 a tam to bylo v pohodě
tak hladaj ten natrhnuty silenblok,ked to nerobi vo vyssich otackach tak v motore by to nemalo byt...
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

DejfV40
Offline
Příspěvky: 14
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Náchod

Příspěvek od DejfV40 »

Mě to taky vibruje, když tam dám neutrál a pustím spojku. Za jízdy je to ok. Změní se zvuk motoru když pustím spojku. Jakoby ten neutrál "brzdil" motor. Možná i malinko klesnou otáčky. Nevíte čím by to mohlo být? Nikomu v servisu se do toho nechce.
_________________
Volvo V40, 1997, 1.9 TD

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 415
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

DejfV40 píše:Mě to taky vibruje, když tam dám neutrál a pustím spojku. Za jízdy je to ok. Změní se zvuk motoru když pustím spojku. Jakoby ten neutrál "brzdil" motor. Možná i malinko klesnou otáčky. Nevíte čím by to mohlo být? Nikomu v servisu se do toho nechce.
klesnu otacky aj ked je motor uz teply alebo iba po nastartovani studeneho motora? robi vzdy rovnako za studeneho aj tepleho motora???
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1242
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

taky by to mohl dělat některej ze vstřiků...
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

DejfV40
Offline
Příspěvky: 14
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Náchod

Příspěvek od DejfV40 »

DOD: Otačky klesnou velice nepatrně. Když se to ohřeje tak je to lepší, ale i tak je to slyšet že motor změní zvuk při puštění spojky při zařazeném neutrálu.
_________________
Volvo V40, 1997, 1.9 TD

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 3023
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

A co přesuvník předvstřiku ? Co na to diagnostika a předvstřik , mění se při zatížení na volnoběh ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 415
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

DejfV40 píše:DOD: Otačky klesnou velice nepatrně. Když se to ohřeje tak je to lepší, ale i tak je to slyšet že motor změní zvuk při puštění spojky při zařazeném neutrálu.
ok,lebo aj na byvalej v40 TD pri pusteni spojky v neutrale nastala jemna zmena zvuku motora a jemne znizenie otacok...ale podotykam bolo to jemne,nic ostre coho si vsimne kazdy...
PS: smerodajne ber rady odbornikov (marra,jarek,...) ja uz vtomto momente neviem ako dalej a spoliehal by som sa na ich rady...
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

DejfV40
Offline
Příspěvky: 14
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Náchod

Příspěvek od DejfV40 »

Diagnostika dělaná asi před měsícem byla ok. Tak jí nechám udělat znovu. Nemůže to být nějaká mechanická porucha převodovky nebo spojky? Zdá se mi že ten neutrál zatíží motor protože má vetší "odpor" a tím to ten motor malinko "přidusí" a klesnou otáčky a změní se zvuk a vic vibruje. Roztáčí motor přez spojku přece nějaký ozubený kola neutrálu?
_________________
Volvo V40, 1997, 1.9 TD

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 415
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: SK, St. Lubovna

Příspěvek od dod »

DejfV40 píše:Diagnostika dělaná asi před měsícem byla ok. Tak jí nechám udělat znovu. Nemůže to být nějaká mechanická porucha převodovky nebo spojky? Zdá se mi že ten neutrál zatíží motor protože má vetší "odpor" a tím to ten motor malinko "přidusí" a klesnou otáčky a změní se zvuk a vic vibruje. Roztáčí motor přez spojku přece nějaký ozubený kola neutrálu?
no logicke by to bolo uz len zistit preco ti to spomali, oleja je v prevodovke dost??? (asi hlupa otazka ale pre istotu :)
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 3023
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Ono se po netu těžko radí, když to člověk nevidí a neslyší, ale pokud je to v pohodě při vyšlápnuté spojce, tak zkontrolovat olej ve skříni, tím se nic nepokazí. Neozývá se z převodovky nějaký neobvyklý zvuk při jednotlivých rychlostech, zátěži a hlavně na 5 tku ?
možná by stačilo jen nepatrně zvýšit volnoběžné otáčky, pokud je jinak vše v pořádku. Těžko říct může být i vstřik na odchodu, na volnoběh se projeví horší spalování. Taky by neškodilo zkontrolovat dynamický předvstřik. Taky může být problém v přisávání falešného vzduchu. Je toho prostě hodně.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“