Volvo 245 - Výměna B23E -> B23A - kompatibilita převodove

Kategorie věnovaná dvojkám
  • Autor
  • Zpráva
Chose
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Sokolov

Volvo 245 - Výměna B23E -> B23A - kompatibilita převodove

Příspěvek od Chose »

Chci se zeptat jestli je jedno jakou převodovku k tomuto motoru hodim. Mám teď s B23E 4-kvalt s overdrive a k B23A byl 5-kvalt. Je v nich nějaký rozdíl v připojení na motor. Díkes
_________________
Chose, 608051871, Volvo 245GLE r.v.1983, B23E, http://kiss.to/volvo245

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha

Re: Volvo 245 - Výměna B23E -> B23A - kompatibilita převo

Příspěvek od travex »

Chose píše:Chci se zeptat jestli je jedno jakou převodovku k tomuto motoru hodim. Mám teď s B23E 4-kvalt s overdrive a k B23A byl 5-kvalt. Je v nich nějaký rozdíl v připojení na motor. Díkes
jedna vec je typ prevodovky:
M47 = petikvalt
M46 = ctyrkvalt (budu ji dale uvazovat jako M46 + OD)

M47 je kratsi nez M46, vystupni unasewc se lisi jen delkou, roztec sroubu atd bude stejna.

Z toho plyne, ze pro M47 je potreba mit delsi kardan nez pro M46.

K M47 budes potrebovat o neco kratsi nahon tachometru a take budes muset zmenit zapojeni elekttrriky, M47 nema spinac 4q a i relatka pro OD jsou zbytecna, stejne jako spinac. Dale se lisi drzak paky razeni primotovany k prevodovce, tahlo razeni je zamenitelne. Dale muze byt rozdil v uchyceni do auta, doporucuji pouzit M47ku i s mostem (muzu nabidnout, mam ho i se silentblokem a drzakem pro M47)

Dale se mohou lisit prirubou k motoru - to neni problem prehodit - viz moje dnesni zprava o zamenitelnosti prevodovek v sedmicce. (ta priruba bude s nejvetsi pravdepodobnosti stejna, ale ja udelal hodne trpkou zkusennost s rozdilnou prirubou pro D24 a D24T - lisi se jen uchycenim bowdenu spojkoveho lanka, takze priruba D24 nejde pouzit pro D24T motor, ale naopak je mozne pouzit obe...) Rozdilnost prirub vyzkoumej az uvidis obe prevodovky vedle sebe a to hodne pozorne....

Vstupni hridel prevodvky hje identicka a spojkovou pakus loziskem pouzij dle priruby.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Chose
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Sokolov

Re: Volvo 245 - Výměna B23E -> B23A - kompatibilita převo

Příspěvek od Chose »

travex píše:
Chose píše:Chci se zeptat jestli je jedno jakou převodovku k tomuto motoru hodim. Mám teď s B23E 4-kvalt s overdrive a k B23A byl 5-kvalt. Je v nich nějaký rozdíl v připojení na motor. Díkes
jedna vec je typ prevodovky:
M47 = petikvalt
M46 = ctyrkvalt (budu ji dale uvazovat jako M46 + OD)

M47 je kratsi nez M46, vystupni unasewc se lisi jen delkou, roztec sroubu atd bude stejna.

Z toho plyne, ze pro M47 je potreba mit delsi kardan nez pro M46.

K M47 budes potrebovat o neco kratsi nahon tachometru a take budes muset zmenit zapojeni elekttrriky, M47 nema spinac 4q a i relatka pro OD jsou zbytecna, stejne jako spinac. Dale se lisi drzak paky razeni primotovany k prevodovce, tahlo razeni je zamenitelne. Dale muze byt rozdil v uchyceni do auta, doporucuji pouzit M47ku i s mostem (muzu nabidnout, mam ho i se silentblokem a drzakem pro M47)

Dale se mohou lisit prirubou k motoru - to neni problem prehodit - viz moje dnesni zprava o zamenitelnosti prevodovek v sedmicce. (ta priruba bude s nejvetsi pravdepodobnosti stejna, ale ja udelal hodne trpkou zkusennost s rozdilnou prirubou pro D24 a D24T - lisi se jen uchycenim bowdenu spojkoveho lanka, takze priruba D24 nejde pouzit pro D24T motor, ale naopak je mozne pouzit obe...) Rozdilnost prirub vyzkoumej az uvidis obe prevodovky vedle sebe a to hodne pozorne....

Vstupni hridel prevodvky hje identicka a spojkovou pakus loziskem pouzij dle priruby.
Možná budu za idiota :-))), ale jde mi jen o tohle. Mám v autě M46, ta tak zůstane, jen by se prohodit motor B23E za B23A. S převodovkou se nic dělat nebude. Takže problem může být max. s přírubou ....
_________________
Chose, 608051871, Volvo 245GLE r.v.1983, B23E, http://kiss.to/volvo245

Zpět na „200 - opravy“