Platforma P3 - koroze spodku a oprava

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#26 Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od hajnej »

Vidím to stejně, jako selap
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 953
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#27 Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Tomas78 »

Ahoj kluci, byl jsem nějakou dobu mimo, ale koukám, že téma ožilo

Jako reklama to od Petrose trochu vypadá ;-), ale za zkoušku ten XCP Rust Blocker stojí. Já jsem se rozhodoval mezi ním a FF. Ten FF je i na dutiny u toho XCP jsem takovou aplikaci nenašel. Koupím časem jeden sprej a dám vědět. Max. to využiju na chatě. Reference na netu to má slušný, určitě bych to nezavrhoval. S tím FF má Petros pravdu, že pořád je to jako naolejovaný.

@Munga: když 2 roky počkáš, tak řeknu, jak ten Fluid Film funguje :-) Záleží co od toho čekáš. Volvo mi nějak zatím hotový nepřijde (jestli někdy bude) a když vidím, co ještě časem budu na podvozku dělat, tak to asi budu řešit tím FF, protože se dá lehce odstranit. Ten černý nástřik nemají rádi mechanici - je z toho zas*** nářadí.

Ale jak jsem psal výše:
1. jeden uživatel si nechal káru odstrojit a nastříkat v AV dílech a byl velmi spokojen (prý to udělali poctivě)
2. Já jsem uvažoval o tomhle https://www.autoklempirstvi.cz/

ad 2) byl jsem se tam podívat, mluvil s majitelem a mám z toho dobrý dojem. Pán super, zvedli jsme káru a vysvětlili si co a jak. Cena kolem 16 tCZK (pokud se pamatuji). Měl jsem tam jet, ale měl jsem závadu a musel jsem to odložit. No a vlastně káru jsem dal do kupy až nedávno a i tak vidím, co ještě mne čeká.

Kdybych věděl, že kára je v pohodě a nějakou dobu na ní nesáhnu, klidně bych ad 1) i ad 2) zkusil.

Jinak ten FF mám napatlaný na části spodku cca 2 měsíce. Byl jsem v myčce OMV Top Wash, vzalo to i spodek a bez problémů. Navíc je to kompatibilní s mým mechanikem, který je "ropák". Ten maže všechno tak důkladně, že něco je FF a něco Konkor ;-) Ten FF vzlíná neuvěřitelně. V případě potřeby stačí čistič brzd (bez acetonu) a je to hned dole.

PS: neberte to jako reklamu na FF, jen drobné zkušenosti

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#28 Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od shalibaba »

Začínám být na tento systém nahlodnutej.
Jelikož se starám o 3 auta, tak by bylo nejlepší koupit 5 litrů balení.
Pro dutiny píší - stříkací pistoli s možností připojení hadičky na dutiny - nakopnete mi, prosím, někdo, po jaké pistoli se poohlédnout?

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2880
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#29 Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Vapik »


Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 953
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#30 Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Tomas78 »

Ahoj,

@Petros: díky za informace. A nic ve zlém - ohledně té reklamy, to byla fakt jen legrace. Každá zkušenost vítána a tyhle informace jsou super. Já mám tím FF ošetřený jen kousek auta, není problém to shodit a použít ten XCP. Já jsem o něm uvažoval / ptal se na něj, ale tehdy o dutinách nic nebylo, tak jsem vzal FF.

Já to rád vyzkouším. I kdyby to bylo jen sprejem, tak ta aplikace 1-2x ročně je naprosto v pohodě. Dutiny vydrží déle a podvozek je za chvilku. Mne právě naprosto dostal ten FF, to má NEUVĚŘITELNOU vzlínavost. Jestli je ten XCP ještě lepší a nelepí, tak je to hodně dobrá alternativa. Ona jedna výhoda FF je v tom, že můžeš použít na některá místa PermaFilm (průhledný / černý) a pak už to nemusíš tím FF ošetřovat:

https://www.stop-koroze.cz/perma-film/perma-film-al-1-litr/

Ale zase už je to tam napatlaný na pořád.

DUTINY:
Jak jsem psal výše, dle německého testu jsou vosky do dutin fajn, ale nejlépe na nezkorodovaná vozidla. Jakmile je něco chyceného, tak prostředky na bázi mastnoty (třeba ten FF) jsou asi lepší volba. Opravdu jsem koukal, co to umí a to nechci dělat reklamu :-)

Já teď budu měnit chladič a časem mne čekají silentbloky, takže ten černý nástřik pro mne není optimální (ale neodsuzuji ho).

Kdyby jsi mohl, zkus hodit nějaké foto před / po. By mne zajímalo, jak to vypadá reálně. Asi taky půjdu do toho XCP!

Ještě jednou díky ;-) T.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 953
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#31 Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Tomas78 »

Ahoj,
po nějaké době drobný posun. Sám jsem z Volvo fóra čerpal, tak snad i někomu pomohou další poznatky :-)

Konečně jsem se dostal k odstrojení podběhů a zkouknul jsem, v jakém je to stavu. Upřímně čekal jsem po diskuzích P2 vs P3 hrůzu, ale jsem mile překvapen. To, co jsem prezentoval výše byla jen špička ledovce a to ještě od bordelu. Obrázek vydá za 1 000 slov, takže přidávám foto předního a zadního podběhu.

LZ (horší strana):
image.png
Tam je kritické místo tohle:
image.png
image.png (235.11 KiB) Zobrazeno 1485 x
LP (horší strana):
image.png
V podstatě to rezne jen tam, kde se filc apod. dotýkal karosérie.

Nakonec jsem zvolil pouze lokální způsob opravy. Nebudu dělat ani celé podběhy. Nejdříve se provede impregnace rezavých míst Fluid Filmem a přes to hodíme PermaFilm Transaperent. Ono by to v těch spojích kolem prahů stejně nešlo pořádně vybrousit a hodit přes to jen "něco černého" naoko nemá smysl (vyzkoušeno).

POZN.: měl jsem na zadních nosnících Fluid Film od zimy a fakt to drží doteď. Povrchová rez zůstala tak, jak to bylo v době nástřiku, nikam už se to nerozlezlo.

Auto má aktuálně 280 000 km, jsem 3. majitel a 1. co ho garážuje ;-). Před tím jezdilo za každého počasí a hodně i přes zimu v soli. Ve předu je prorezlý lem LP blatníku (PP byl měněn dříve), ale to je kosmetika, nikam dál do kastle to nejde to nejde. Drží se tam voda kvůli hlukové izolaci.

Za mne tedy P3 není vůbec špatné. Jasně, jsou lepší, ale viděl jsem i mnohem horší ;-)
Přílohy
image.png

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 953
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#32 Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Tomas78 »

A rok výroby 06/2010

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1889
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#33 Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Munga »

Pěkný report - až pokročíš tak se opět pochlub :good:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 953
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#34 Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Tomas78 »

Ahoj,

cca 3 týdny hotovo. Vypadá to solidně, uvidíme po zimě.

Postřehy:
1. chce to technologickou kázeň. Musí se dodržet doporučení výrobce, tj. nanést Fluidu opravdu trošku nebo to setřít a přes to dát PermaFilm. Jinak to nevytvrdne.
2. Zůstane to průhledný, drží to, v případě dodržení postupu to nelepí a vidíš, co se pod tím děje. Kdyby to rezlo, je to včas vidět.
3. Je vidět, že ten Fluid se vsákne do rzi a ten PermaFilm to zavře.
4. V dutinách je ten Fluid film neskutečně vzlínavý
5. Nevýhodou je ČAS s tím strávený. Z komerčních servisů neznám nikoho, komu se do toho chce. Ten PermaFilm dlouho schne, takže pokud nemáte v dílně horko-vzduch, lepší to udělat za dobrého počasí. Samotná příprava je cca den práce, ale než se ty min. 3 vrstvy nanesou, je to min. týden schnutí (teď začátkem září)

ZÁVĚR:
Hlavní výhoda je, že se to nemusí odrezovat. Upřímně: jak už je to takhle načaté, nikdy to nepůjde odrezit dokonale. Vždycky mezi spárami apod. něco zbyde. Jak se to udělá klasikou (odrezit, základovka atd.,), do dvou let to vyleze zpět. Uvidíme po zimě, ale docela tomu věřím. Realisticky počítám s tím, že si auto nechám 2-3 roky *). Ona ta masa materiálu by neprorezla ani kdybych na to nesáhl, ale prostě ... nemám rád, když něco není jak má být ;-)

*) i když ... zas to auto když se dá do kupy je fajn a nic mne nenutí to měnit. Uvidíme, jak to bude spolehlivé.

@Munga: jestli jsi nestihl ošetřit podvozek a chceš to před zimou dočasně pořešit, tak klidně věnuji jeden FluidFilm. Je téměř celý, foukneš to tam před zimou a sůl nemá šanci. jde to pak dolů wapkou (nezkoušel jsem) nebo odmašťovadlem (vyzkoušeno).

PS: ani nové XC60 nejsou rzi odolné - viz obrázek dole. To by se ale soudruzi měli stydět, u takto mladého vozu:
image.png
https://www.swedespeed.com/threads/xc60-246-rust-corrosion.642551/

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1889
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#35 Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Munga »

Ahoj
Tak přešla zima a co tvé zastavení koroze - jak to vypadá a drží?
Já teď budu aktuálně montovat tažné tak na mne zřejmě něco bafne až sundám nárazník - zase jsem se na to vybodl a teď když to bude odstrojené tak to musím konečně něčím ošetřit.

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 688
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#36 Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od powl »

pokud to nekoho zajima tak ja sem ted na patrola pouzil premenovac koroze z autokelly a kupodivu to fakt neco dela...na mistech kde jsem obrousil rez sem to tim natrel a udelalo to takovou cernou kompaktni vrstvu ktera se da pretrit

https://www.formech.cz/nano4you-premenovac-koroze-a-rzi-300ml-2329136.html
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1889
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#37 Platforma P3 - koroze spodku a oprava

Příspěvek od Munga »

Montuji tažné a vlastně jsem se rozhodl že si ho dám sám protože jsem očekával že mám ,,švédský tank" a vykoukne na mne nějaká koroze. No a volvo nezklamalo :D
Podběhy jsou vlastně pěkné ,ale v těch dutinách nosníků je to celkem dost a hlavně bez smysluplné šance to nějak mechanicky odstranit před ošetřením.
Také celkem dost elektrochemická koroze Al dílů a překvapilo mne ta roura od nádrže - na dotek je dost zdegradovaná.
Takže jak a čím to ošetřit?
Musím to řešit rychle - jestli máte něco fungujícího tak sem s tím :thumbup:

Postup od Thomas78 se mi zatím přijde že by mohl na tohle dobře fungovat - nejspíš to také zkusím.

Petros sem dával také zajímavý materiál, ale to byla reklama tak to beru z rezervou, ale třeba to tu už někdo zkusil.

Nějaké foto : u P3 to budete mít podobné, alespoň jsem zjistil že nebylo bourané.
xc60 zadek tažné.jpg
xc60 zasek L roh.jpg
xc60 zadek L nosník tažné.jpg
Inkedxc60 zadek pP roh_LI.jpg
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“