Otazka na 940 kombi

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#26 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od FrantaB »

Tak jo, podívám se na to. Ale videa na týtrubce jsou všechny o rozborce palubky. Bojím bojím...
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#27 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od Urvanej »

Rozborka palubky je kuli výměníku a pouze pokud máš klímu. Pokud to chceš jen vyčistit, tak motorem se dostaneš leckde, maximálně budeš muset znásilňovat klapky, ale opět, u manuálu neni problém si je natočit dle potřeby.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#28 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od HonzaA »

K LPG - je naprostý nesmysl, že krabice bude fungovat jen s kapalným vstřikováním Vialle. Bude fungovat s jakýmkoli vhodně z hlediska jednotlivých komponent zvoleným a dobře nastaveným systémem. Že čeští plynaři jsou z drtivé většiny dementi, kteří do auta nacpou systém, který v něm nemůže fungovat a neumí si poradit s nastavením (které je na LH 2.4 o něco složitější) ještě neznamená nevhodnost krabice k montáži plynu. Auto je pro něj naopak velmi vhodné už jenom tím, že mu spalování LPG nijak neubližuje. Je to tedy spíše o tom, jakého máš v okolí plynaře nebo jak daleko jsi ochotný jet za někým, kdo umí.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#29 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od HonzaA »

Jinak krabice a vrtání se v nich - ta auta mnohdy mají najeto milion kilometrů a jsou neudržovaná. Kup takový kus a budeš opravdu muset hodně opravovat. Kup nezanedbaný kus a budeš potřebovat v zásadě jen běžnou údržbu (a repasi řízení :D )
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

imrija
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 544
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

#30 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od imrija »

Davam zde i svoji strucnou recenzi. Vymenili jsme V70 za benzinovou 940. Lituju jedne veci, a to ze jsem to neudelal driv. Pred temahle uzavirkama jsme meli najezd 30-50tkm. rocne a i skrze opravy a dopravani tomu autu to je zdaleka nejlevnejsi auto, co jsem mel. Nechalo akorat jednou pritulkyni kus od baraku s vybitou baterkou, po tom co jsem dele jak rok rikal, ze musime vymenit regulator na altiku, a neudelal jsem to :D
Pokud si nechces delat servis sam, je tu nekolik osob, ktere ty auta znaji a neoskubou te.

Edit: bez to kupovat s nekym, kdo se v tom orientuje, aby te neoskubal prodejce, a abys nekoupil totalni srot.

H.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 128
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Chomutov
Vůz: Volvo V70 2.5 TDi 1999

#31 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od HynekV70 »

Kdyby se někdo chtěl 7/9 zbavit rád za svoji V70 vyměním :D
_________________
EX: Volvo V70 2.5TDi 1999
EX: Saab 95 Aero 2.3t 2004

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 24
Registrován: 11 roků
Vůz: V70II tdi
Bydliště: Praha

#32 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od wacully »

Super, diky vsem za nazory a rady. Myslim ze zacnu patrat po nejake te 9tce. Jak rikam bude to asi muset byt ze zahranici, protoze tady se jich opravdu moc neobjevuje :(

Videl bych to asi na to Holandsko, akorat ze tam mi na ni nikdo moc nemrkne takze to bude asi,,bud a nebo,,. Achjo, nikdy me nenapadlo ze bych premyslel o necem hranatejsim nez 70ka, ale ted me to neda spat :D
_________________
Wacully

V70 II tdi cca 390 tis..zatim ...420 tis..zatim

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#33 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od vityjan »

Slušnej základ, kterej už tam chvíli visí a dává tak prostor pro vyjednávání o ceně.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/940/18372140?goFrom=list


Je fakt, že jsem nekoukal, jaký máš rozpočet, ale jak uvedli kluci, slušnej kus ve výsledku bude vždy za kilo a více :)
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#34 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od Ondra. »

1A stav a rozdrblá sedačka řidiče, omlácenej čumák. :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

vityjan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 880
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

#35 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od vityjan »

Vím, že má dost drobností, ale víme, jak jsou tyhle kecy kolem důležité :D
_________________
945, D24TIC, rv. 1994
360 GLS, B200K, rv. 1985

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 97
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: VK
Vůz: C70 '99

#36 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od rainero »


Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 24
Registrován: 11 roků
Vůz: V70II tdi
Bydliště: Praha

#37 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od wacully »

Ta na tom slovensku nevypada spatne, co si mysli odbornici na foru? Jen se zeptam co to je za prevodovku? Tohle jsem jeste nikdy nevidel.. :oops:
_________________
Wacully

V70 II tdi cca 390 tis..zatim ...420 tis..zatim

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#38 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od kolemjdouci »

M46 4°+overdrive. Majitel je na tom dost špatně s komunikací. Zkoušel jsem to zkraje roku přes WhatsApp i SMS a ani ťuk. Asi se jenom chlubí. S někým si orej i psal, možná volal, nevím přesně. Z fotek vypadá zajímavě, pro místní určitě stojí za zhlédnutí.
_________________
škatule hejbej se

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#39 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od HonzaA »

940 kombi s LPG (neshnila italka s B200FT) mam a prodam.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 24
Registrován: 11 roků
Vůz: V70II tdi
Bydliště: Praha

#40 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od wacully »

@HonzaA ,mas nejake fotky popr predstavu o cene? Muzes klidne do zprav. Jak rikam uplne to nespecha protoze zatim ta 70tka jeste jezdi. Takze jsem v procesu hledani informaci atd, ale pokud by se neco pekneho naslo tak bych si asi nechal rict o neco drive :)

Diky
_________________
Wacully

V70 II tdi cca 390 tis..zatim ...420 tis..zatim

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1141
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#41 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od labanos »

Navážu tady, ať neplevelím...

Koketuju s myšlenkou pořídit starší Volvo (tj. starší než v70) v benzínu, spíš jako tzv. "pracovní" auto, takže mi tolik nejde o estetiku laku a naleštěné svody, jenom nechci řešit korozi :-D Žádné jiné starší Evropské auto mě neláká, protože jsou to tuctovky. Mám C70, takže +- vím, co čekat od 850/V70, a proto mě P80 vůbec neláká.

Mám pár dotazů:
- Které modely nejméně trápí koroze, pokud takové jsou? (Protože tohle jediné nemůžu řešit sám...)
- Dostupnost dílů na podvozek, motor..? Aspoň tak jako na C70 (tj. není velký problém sehnat u i nás cokoliv bežného na motor, podvozek, brzdy lampy a elektrika, ale chápu, že třeba díly do interieru a plechařina je oříšek). Nechtěl bych aby auto stálo půl roku, protože se nedá sehnat řemen nebo expanzka. Možná některá motorizace je na tom lépe nebo hůře?
- Mají starší Volva lepší rejd než P80? :-D

Můj, možná nesprávný předpoklad je, že na tom 900 budou lépe než 700/200, protože jsou novější.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#42 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od Ondra. »

já tě nevím, pokud máš k tomu takovej přístup, asi bych se podíval po jiným pracantovi kategorie O1 apod.
Jinak konkrétně: Koroze- 940 na tom nejlíp (samozřejmě že jsou nejmíň starý), ale záleží kde jezdila, díly na podvozek bez problémů, pokud to nemá multilink, ale samozřejmě nějaký drobnosti se shánějí hůř (teď mi zrovna napadnul bauset, přední blatníky, hřeben řízení....), rejd mají RWD volva přímo luxusní. Pozor na diesely, občas trpí ztrátou komprese a GO je poměrně nerentabilní, nejlepší volba za mě je atmo benzín.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1141
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#43 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od labanos »

Pracant je v uvozovkách. Auto by bylo na běžné ježdění, ne klenot na srazy, občas něco převézt, ale né hnůj nebo tak něco :-). Myslím tím, že pro mě není důležité nablýskaný exteriér (mám rád patinu), ale technický stav. Netoužím po veteránovi, ale po starém robustním autě, na kterém se občas něco pokazí a není problém to opravit (dostupnost dílů). Naftu jsem ani neplánoval.
Jiné auta z evropského kontinentů mě nelákají, protože jsou všední a je jich všude plno (nebo to je offroad, to nevyužiju, ale je to poslední možnost), japonci nedělají velké kombíky a s amerikama je to složité s dostupností. O1 si nechte :-D
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#44 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od kolemjdouci »

Pár měsíců jsem praktikoval 940 jako daily, a snad zase budu 740. Má to svý specifika. Jednak jak píše Ondra, potom jak tu už zaznělo dřív. Každá krabice je minimálně za kilo. Dřív, nebo později. A jak říká kolega vityjan, to auto je proces, ne stav. Tedy kontinuální řetězec událostí, který řešíš.
Díly buď nejsou drahý, nebo nejsou vůbec, když to přeženu :-)
A podle toho, co píšeš, tak už jsi do toho spadnul a je všechno marný.
Takže hodně štěstí při výběru a ať Ti slouží.
_________________
škatule hejbej se

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#45 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od Haben »

Potvrzuji, že krabice je za kilo a víc ve stavu, kdy si řekneš, že je spolehlivé a v chvalitebném stavu. Já koupil auto za 50 a teď už jsou veškeré investice výši 104 696 Kč. A nekončíme. i když už bych ani moc nemusel investovat - ale to ti prostě nedá. Nebo to nedá mně :-)
Jinak po přesednutí z "moderních" aut typu platforma P1, P2 mně 940 v zatáčkách a při brzdění zpočátku vyděsila. Teď už mi to nepřijde a cítím se za volantem ok a i ze zatáček nemám přehnaný respekt :-)
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#46 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od HonzaA »

Krabice za kilo uz dneska neni,to uz neplati.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 224
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Šluknov
Vůz: Volvo 940 Turbo 1996
Bydliště: Šluknov

#47 Otazka na 940 kombi

Příspěvek od Výska »

Já mám krabici 940 s B200FT tady od Honzy, bylo na ní a stále ještě je, dost práce. Aktuálně jí stále ještě využívám jako daily auto (moc k posledku nejezdím kvůli home office). Vždy když do ní sednu tak mám rohlík přes celý obličej. Před jízdou hladím její hranatou palubní desku :lol: a v myšlenkých se vracím do doby, kdy byl ještě svět v pořádku.

Před několika dny jsemjí vytáhnul na sníh s úmyslem vyzkoušet limity zadohrabu a být připraven na případnou konfrontaci se sněhem v běžném provozu a opravdu jsem byl příjemně překvapen jak se to chová. Je to krásně čitelné a utrhnout se to samozřejmě dá, ať už plynem, nebo volantem, ale rozhodně to není záludné. :good:

Jinak auto má LPG Italské Landi Ranzo, aktuálně po výměně toroidní nádrže a multiventilu a tak mám opět čerstvý štempl o STK. Tankuju kolem 40l LPG na který najedu zhruba 400km. Při ceně plynu 15 korun jsem s náklady na palivo na úrovní Tédéíček.

Sílí ve mě ale potřeba přesunout devítku do garáže a na daily koupit něco, čeho mi nebude tak líto - například S60T5. Co se týče jízdy, je to parádní, prostorné a pohodlné auto ( i přes montáž zátěžových pružin vzadu) a s výkonem 114kW to není ani brzda dnešního provozu.
Přílohy
IMG_1120.jpg
_________________
Volvo V70 XC 1998
Volvo V70 10V 1997
Volvo C70 T5 2002
Volvo 940 Turbo 1996 B200FT/M90
Volvo 240 GL 1988 (B230F+AW70)
Toyota 4Runner 1991 V6
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“