Totální hámotina o manuálním řazení

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
mr1
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#26 Totální hámotina o manuálním řazení

Příspěvek od mr1 »

Nechce se mi to číst, ale běžně brzdy používám až od téměř nulové rychlosti, a do křižovky dojíždím přes podřazení. Pochopitelně mnohdy ani dvojku nedávám, natož jak jsem zde četl - jedničku - to snad ani nejde ne, takto ubližovat mechanice. Tam je docela podstatný to slyšet, a nervat tam ty kvalty jak debil. To nemá rádo v tom autě vůbec nic, a je to nejrychlejší možná smrt pro DMF.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1887
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#27 Totální hámotina o manuálním řazení

Příspěvek od Munga »

To jediné mne na automatu štve - že nemohu plachtit a nebo brzdit motorem v závislosti na provozu a stylu jizdy. Já měl s klackem také úžasnou spotřebu a když není provoz a je čas tak proč si nezaplachtit, nepřibrzdit motorem při kochačce či judejízdê..

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#28 Totální hámotina o manuálním řazení

Příspěvek od Daniel Kout »

python.p píše: 11 pro 2020 10:11 Já jsem na to asi línej. dám 100 na tempomat a hotovo. :)
😁😁😁 Super. Já jsem taky lenoch, ale hračička. XC60 D5 AWD s automatem jsem měl průměr 8,3 - 9,1. Nyní manuál, to samé + Polestar 169 kW a kromě toho, že se mi auto zdá být subjektivně živější mám stěží uvěřitelných 6,7 - 7,8. Občas plachtím, ale myslím že nezavazím..
_________________
S90 B5

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2880
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#29 Totální hámotina o manuálním řazení

Příspěvek od Vapik »

Jak píšeš plachtit neznamená zavazet. Myslím že po letech závodění mám trochu vycvičené ucho a na automatů mě štve že neradi jak bych si představoval. Škoda že ten 8 valec nadávali podél, to by se k němu vešel i manuál a to by teprv byla lahoda.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1887
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#30 Totální hámotina o manuálním řazení

Příspěvek od Munga »

Mě na automatu spíš vadí ta nemožnost regulace brzdení motorem. V náklaďáku mám motorovku a u volva porad při dojizdeni místo motorovky pouštím stérače..

mr1
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#31 Totální hámotina o manuálním řazení

Příspěvek od mr1 »

...vám to tay kucí povídám několik lét, že automat je k hounu :D
EDIT: pokud by 50% mých cest bylo město, krutě bych o tom přemýšlel, a to dokonce i o volvím AT. Ale jinak to jenom krade radost z jízdy, výkon, akceleraci. A spořílků to přidá minimálně litřík na spotřebě. A taky to umí přidat pořádnou raketu peněz pro nutnou repasy.
Naposledy upravil(a) mr1 dne 11 pro 2020 17:53, celkem upraveno 1 x.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#32 Totální hámotina o manuálním řazení

Příspěvek od Romulusw »

DSG brzdí docela dobře, ale toho ve volvu neuvidíme :(

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1887
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#33 Totální hámotina o manuálním řazení

Příspěvek od Munga »

Ono to má své mouchy, ale automat paráda a není to ucukané jako některá DSG. Ještě kdyby XC60 tak nedrncalo - to se k tomu pohodovému AT nehodí. Holt si tu pohodu člověk připlatí na naftě, ale ten kdo neumí jezdit s manuálem tak s AT na phm ještě ušetří.

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 523
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#34 Totální hámotina o manuálním řazení

Příspěvek od Jarda.JM »

V autoškole nás učili, že "1" se řadí jen na stojícím vozidle. V odkazovaném článku sice přímo není doporučeno seřazovat až do "1", ale ani to není vyloučeno. Inu, když jsem dělal "B" tak většina aut v tý době snad ani neměla na jedničce synchonizaci.

Taky nás učili, že spojka slouží pouze k rozjíždění a k přeřazování. Pokud by někdo dojížděl ke křižovatce s kvaltem a nohou na spojce, tak by asi papíry nedostal.

To za pár let nato, když dělala papíry kámoška, tak už používala výraz: "Přibrzdit spojkou". Hned při jedné z prvních jízd s ještě mokrým razítkem v papírech na to asi zapomněla, protože na parkovišti před panelákem ohoblovala celou řadu aut, než ji pustila křeč v pravé noze. O škodné se přihlásilo jedenáct poškozených.

A že stát na spojce není nejlepší nápad zjistil řidič autobusu RTO, který šel na jeden den na záskok na ŠM. Večer už autobus do kopce vůbec nejel, neboť měl spojku obroušenou na kost. Řidič menšího vzrůstu nedosáhnul nohama na zem a z RTO byl zvyklej mít nohu furt na spojkovým pedálu. U RTO, kdy byla spojka ovládaná mechanicky to nevadilo. U ŠM ale spojka celej den klouzala.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#35 Totální hámotina o manuálním řazení

Příspěvek od Romulusw »

A kolik spojek je v osmistupňovém automatu s hydroměničem?

nebel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 849
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#36 Totální hámotina o manuálním řazení

Příspěvek od nebel »

Jarda.JM píše: 12 pro 2020 11:28 A že stát na spojce není nejlepší nápad zjistil řidič autobusu RTO, který šel na jeden den na záskok na ŠM. Večer už autobus do kopce vůbec nejel, neboť měl spojku obroušenou na kost. Řidič menšího vzrůstu nedosáhnul nohama na zem a z RTO byl zvyklej mít nohu furt na spojkovým pedálu. U RTO, kdy byla spojka ovládaná mechanicky to nevadilo. U ŠM ale spojka celej den klouzala.
To spíš v příbuzné ŠL nebo v ŠD, ŠM měla vždy a bez výjimky automat - prototypy snad dokonce ZF, seriové vozy už výhradně Praga 2M70. :wink:
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“