Totální hámotina o manuálním řazení
- Autor
- Zpráva
#26 Totální hámotina o manuálním řazení
Nechce se mi to číst, ale běžně brzdy používám až od téměř nulové rychlosti, a do křižovky dojíždím přes podřazení. Pochopitelně mnohdy ani dvojku nedávám, natož jak jsem zde četl - jedničku - to snad ani nejde ne, takto ubližovat mechanice. Tam je docela podstatný to slyšet, a nervat tam ty kvalty jak debil. To nemá rádo v tom autě vůbec nic, a je to nejrychlejší možná smrt pro DMF.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1887
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#27 Totální hámotina o manuálním řazení
To jediné mne na automatu štve - že nemohu plachtit a nebo brzdit motorem v závislosti na provozu a stylu jizdy. Já měl s klackem také úžasnou spotřebu a když není provoz a je čas tak proč si nezaplachtit, nepřibrzdit motorem při kochačce či judejízdê..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1325
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: S90 B5
#28 Totální hámotina o manuálním řazení
Super. Já jsem taky lenoch, ale hračička. XC60 D5 AWD s automatem jsem měl průměr 8,3 - 9,1. Nyní manuál, to samé + Polestar 169 kW a kromě toho, že se mi auto zdá být subjektivně živější mám stěží uvěřitelných 6,7 - 7,8. Občas plachtím, ale myslím že nezavazím..
_________________
S90 B5
S90 B5
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2880
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#29 Totální hámotina o manuálním řazení
Jak píšeš plachtit neznamená zavazet. Myslím že po letech závodění mám trochu vycvičené ucho a na automatů mě štve že neradi jak bych si představoval. Škoda že ten 8 valec nadávali podél, to by se k němu vešel i manuál a to by teprv byla lahoda.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1887
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#30 Totální hámotina o manuálním řazení
Mě na automatu spíš vadí ta nemožnost regulace brzdení motorem. V náklaďáku mám motorovku a u volva porad při dojizdeni místo motorovky pouštím stérače..
#31 Totální hámotina o manuálním řazení
...vám to tay kucí povídám několik lét, že automat je k hounu
EDIT: pokud by 50% mých cest bylo město, krutě bych o tom přemýšlel, a to dokonce i o volvím AT. Ale jinak to jenom krade radost z jízdy, výkon, akceleraci. A spořílků to přidá minimálně litřík na spotřebě. A taky to umí přidat pořádnou raketu peněz pro nutnou repasy.
EDIT: pokud by 50% mých cest bylo město, krutě bych o tom přemýšlel, a to dokonce i o volvím AT. Ale jinak to jenom krade radost z jízdy, výkon, akceleraci. A spořílků to přidá minimálně litřík na spotřebě. A taky to umí přidat pořádnou raketu peněz pro nutnou repasy.
Naposledy upravil(a) mr1 dne 11 pro 2020 17:53, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4899
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#32 Totální hámotina o manuálním řazení
DSG brzdí docela dobře, ale toho ve volvu neuvidíme
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1887
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#33 Totální hámotina o manuálním řazení
Ono to má své mouchy, ale automat paráda a není to ucukané jako některá DSG. Ještě kdyby XC60 tak nedrncalo - to se k tomu pohodovému AT nehodí. Holt si tu pohodu člověk připlatí na naftě, ale ten kdo neumí jezdit s manuálem tak s AT na phm ještě ušetří.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 523
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
#34 Totální hámotina o manuálním řazení
V autoškole nás učili, že "1" se řadí jen na stojícím vozidle. V odkazovaném článku sice přímo není doporučeno seřazovat až do "1", ale ani to není vyloučeno. Inu, když jsem dělal "B" tak většina aut v tý době snad ani neměla na jedničce synchonizaci.
Taky nás učili, že spojka slouží pouze k rozjíždění a k přeřazování. Pokud by někdo dojížděl ke křižovatce s kvaltem a nohou na spojce, tak by asi papíry nedostal.
To za pár let nato, když dělala papíry kámoška, tak už používala výraz: "Přibrzdit spojkou". Hned při jedné z prvních jízd s ještě mokrým razítkem v papírech na to asi zapomněla, protože na parkovišti před panelákem ohoblovala celou řadu aut, než ji pustila křeč v pravé noze. O škodné se přihlásilo jedenáct poškozených.
A že stát na spojce není nejlepší nápad zjistil řidič autobusu RTO, který šel na jeden den na záskok na ŠM. Večer už autobus do kopce vůbec nejel, neboť měl spojku obroušenou na kost. Řidič menšího vzrůstu nedosáhnul nohama na zem a z RTO byl zvyklej mít nohu furt na spojkovým pedálu. U RTO, kdy byla spojka ovládaná mechanicky to nevadilo. U ŠM ale spojka celej den klouzala.
Taky nás učili, že spojka slouží pouze k rozjíždění a k přeřazování. Pokud by někdo dojížděl ke křižovatce s kvaltem a nohou na spojce, tak by asi papíry nedostal.
To za pár let nato, když dělala papíry kámoška, tak už používala výraz: "Přibrzdit spojkou". Hned při jedné z prvních jízd s ještě mokrým razítkem v papírech na to asi zapomněla, protože na parkovišti před panelákem ohoblovala celou řadu aut, než ji pustila křeč v pravé noze. O škodné se přihlásilo jedenáct poškozených.
A že stát na spojce není nejlepší nápad zjistil řidič autobusu RTO, který šel na jeden den na záskok na ŠM. Večer už autobus do kopce vůbec nejel, neboť měl spojku obroušenou na kost. Řidič menšího vzrůstu nedosáhnul nohama na zem a z RTO byl zvyklej mít nohu furt na spojkovým pedálu. U RTO, kdy byla spojka ovládaná mechanicky to nevadilo. U ŠM ale spojka celej den klouzala.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4899
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#35 Totální hámotina o manuálním řazení
A kolik spojek je v osmistupňovém automatu s hydroměničem?
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 849
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
#36 Totální hámotina o manuálním řazení
To spíš v příbuzné ŠL nebo v ŠD, ŠM měla vždy a bez výjimky automat - prototypy snad dokonce ZF, seriové vozy už výhradně Praga 2M70.Jarda.JM píše: ↑12 pro 2020 11:28 A že stát na spojce není nejlepší nápad zjistil řidič autobusu RTO, který šel na jeden den na záskok na ŠM. Večer už autobus do kopce vůbec nejel, neboť měl spojku obroušenou na kost. Řidič menšího vzrůstu nedosáhnul nohama na zem a z RTO byl zvyklej mít nohu furt na spojkovým pedálu. U RTO, kdy byla spojka ovládaná mechanicky to nevadilo. U ŠM ale spojka celej den klouzala.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek