Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2126
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#26 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od peter cz »

Co mám tak vysledováno za poslední dobu kdy mám v autě teploměr na vodu i olej - pokud tomu topíš, tak to co nedochladíš pomalou jízdou, už těch 30s na volnoběh moc nevytrhne, to by muselo být několik minut a při běžné jízdě zbytečné...
Nechat to pár sekund klapat za studena než vyjedeš určitě neuškodí, za tepla to nemá moc cenu. Co se týče spotřeby oleje - nemáš vzadu oblitej motor? U t6 se ráda povoluje vratka na turbu. Ale je pravda, že t6 si prostě nějakej olej veme, když se jí nakládá.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#27 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od volvoperformance »

Také mám T6 a za studena počkám až spadne sytič.
Hlavně pro převodovku není úplně optimální cpát tam rychlost se zvýšenými otáčkami.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#28 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od kishmick »

A právě ten "sytič"-zvýšené otáčky po startu(kvůli ekologickému-rychlému zahřívání katalyzátoru) ti při venkovních teplotách cca -15 °C ničí motor ze začátku úplně nejvíc. Pak můžeš dělat , co chceš, ale při tomto "brutalu" na začátku, tam máš stejně ve válcích rejhy a můžeš zahřívat, jak chceš. :D
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 84
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Xc60 t6 polestar

#29 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od Xc60242kw »

peter cz píše: 24 lis 2020 19:46 Co mám tak vysledováno za poslední dobu kdy mám v autě teploměr na vodu i olej - pokud tomu topíš, tak to co nedochladíš pomalou jízdou, už těch 30s na volnoběh moc nevytrhne, to by muselo být několik minut a při běžné jízdě zbytečné...
Nechat to pár sekund klapat za studena než vyjedeš určitě neuškodí, za tepla to nemá moc cenu. Co se týče spotřeby oleje - nemáš vzadu oblitej motor? U t6 se ráda povoluje vratka na turbu. Ale je pravda, že t6 si prostě nějakej olej veme, když se jí nakládá.
Jasne, diky, cekam az spadne sytic nez se rozjedu se studenym, to je zhruba tech 15 vterin - parkuju v garazi.. Ale nejak tak pro jistotu cekam tech 15 vterin po kazdym nastartovani, asi je to zbytecny, ale pokud tim nic nezkazim.. ten olej bude takhle normalni, spotreba je furt stejna, rad ten vykon vyuzivam. Nemyslim si, ze by byl motor oblity, v servisu ani na myti nikdy nic nerikali, ale zitra na to kouknu.
Ono se auto i samo dochlazuje, pokud bych ho chcipnul bez postupneho dochlazovani. Ale to ja nevyuzivam, radeji to dochlazuju sam. Jak tohle funguje? Predpokladam, ze je lepsi dochlazovat jizdou? Diky

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 84
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Xc60 t6 polestar

#30 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od Xc60242kw »

kishmick píše: 24 lis 2020 20:29 A právě ten "sytič"-zvýšené otáčky po startu(kvůli ekologickému-rychlému zahřívání katalyzátoru) ti při venkovních teplotách cca -15 °C ničí motor ze začátku úplně nejvíc. Pak můžeš dělat , co chceš, ale při tomto "brutalu" na začátku, tam máš stejně ve válcích rejhy a můžeš zahřívat, jak chceš. :D
Sytic drzi otacky u t6 nekde na 2000, pak spadnou k 1000. To neni tak hrozne, ne?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 84
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Xc60 t6 polestar

#31 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od Xc60242kw »

Jinak, co hledam po internetu (zahranicni i domaci weby), tak vsude je Castrol Edge titanium hodnocenej jako nejlepsi/jeden z nejlepsich oleju pro vykonna auta. Ja jsem s nim spokojeny a zustanu u nej

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#32 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od Vapik »

Proto předehříván bufikem. Zaprvé je to příjemné pro mě a taky pro motor. Zapnu mobilem půl hodiny před jízdou a spokojenost.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#33 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od volvoperformance »

Xc60242kw píše: 24 lis 2020 20:38 Jinak, co hledam po internetu (zahranicni i domaci weby), tak vsude je Castrol Edge titanium hodnocenej jako nejlepsi/jeden z nejlepsich oleju pro vykonna auta. Ja jsem s nim spokojeny a zustanu u nej
Tak zkus zadat Castrol sludge.😂

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#34 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od volvoperformance »

8B4703C3-C715-4152-A3E6-9709CEC444F5.jpeg
Stejný motor najeto 180 tis

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#35 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od raolsa »

Pěknej humáč. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 84
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Xc60 t6 polestar

#36 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od Xc60242kw »

volvoperformance píše: 24 lis 2020 20:48 8B4703C3-C715-4152-A3E6-9709CEC444F5.jpeg
Stejný motor najeto 180 tis
Posli, prosim, primo nejsky odkaz na ten zdroj. Jakej presne to byl olej a kolik na nej ten clovek najel? Co tam davas ty? Dik

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#37 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od volvoperformance »

Tohle je fotka motoru, který jsme rozdělali. Takových podobných motorů jsem rozdělával poměrně dost. Všechny takto vypadající měly společného jmenovatele. Castrol! Pravidelné výměny po 20 tis.
Já používám do všech aut Mobil 1 5w50

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 84
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Xc60 t6 polestar

#38 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od Xc60242kw »

Aha, ok, ale furt mi jde o to, jestli slo o castrol edge nebo nejakou jinou radu 😀. tak ja zkusim treba ten mobil 1 pri pristi vymene i kdyz ted me stejne ceka volvo servis, tak tam pujde zas ten shell

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#39 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od raolsa »

Ty Castroly to dělají všechny. Nevím proč to tak je, ale je to prostě odzkoušený fakt.
Proto jsem se na začátku ptal, proč mícháš oleje a nedáváš tam to co origo servis.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#40 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od Munga »

To dochlazování je uplně v poho , lepší varianta než to hned chcípnout - také to tak dělám na dálnici avšak ve srovnání s tím kolik to bere oleje je tohle fakt uplně bezpředmětné. Zaměř se na ten úbytek oil.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 84
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Xc60 t6 polestar

#41 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od Xc60242kw »

raolsa píše: 24 lis 2020 21:27 Ty Castroly to dělají všechny. Nevím proč to tak je, ale je to prostě odzkoušený fakt.
Proto jsem se na začátku ptal, proč mícháš oleje a nedáváš tam to co origo servis.
Tezko rict, kazdej ti rekne neco jinyho, viz. treba tady. Magnatec a GTX spatny, Castrol Edge dobry...

https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=184438

Any oil can form sludge, it's just a matter of how long you use it for. Magnetec has a slightly better base stock than GTX, but they both lack high enough levels of detergent and dispersant type additives (Calcium and Magnesium compounds) or the ability to resist high temperature shearing that results in a drop in viscosity during use, in comparison to Castrol Edge.
A classic case of, "You get what you pay for".

Nevim, proc mi tam leje origo servis shell, kdyz doporuceny pro volvo je castrol edge 😀. A do novych volv leji castrol, pokud dobre vim

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5004
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#42 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od python.p »

Já byl že shellu zklamaný. Hlučnější motor, dřív se "vyjel" a tak vůbec. Teď leju Ravenol a jsem spokojený jak želva.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#43 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od Munga »

Jaký byl Shell a jaký je Rawenol?

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5004
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#44 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od python.p »

Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30, ale možná to byl jen transformátovej olej z ukrajiny v jiné krabičce, kdo ví...

RAVENOL VMO 5W-40. :) A ne, větším letním číslem to nebylo, hlučnost byla jiná i za studena.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Sup
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 589
Registrován: 5 roků
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

#45 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od Sup »

Staiger používal Castrol aktuálně nevím, Kurtz leje Shell, pochybuju že to teď změnili. U obou servisů se vyskytly auta které najela statisíce v pohodě a i ty co zakukaly na zadření, prasklou vložku atd atd. Důležité je právě zahřívání i dochlazování a včasné výměny, to jestli je to olej Kastrol, Mušle, Telefón, XY platinum od Horsta je "relativně" fuk. Já leju Shell protože tam bylou celou dobu. Byla znát jiná hlučnost po výměně,ale hlučnější než jiné D5 mi ta moje nepřijde. Předchozí auto mělo origo Ford,pak jsme přešel na Mobil 1 5w40 z 5w30 a co se projevilo?? Nic, absolutně nic. Asi tady máte jinak vycvičené uši.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5004
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#46 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od python.p »

Ono je to právě o těch uších, bohužel. Někdo slyší trávu růst, proto třeba nemůžu mít v PC HDD, proto mám třeba v PC jenom ventilátory Noctua na 300RPm. Ale to už jsem OT.

Dochlazování je určitě fajn, ale 30s je podle mě nic. Osobně dojíždím třeba 2km plachtěním, nechám za 6, a z mírneho kopečka to akorát tak udržuje rychlost a motor nedostává kouř a turbo už vůbec.

A ohledně oleje, je problém zajet do servisu a říct jim, že chceš měnit po 15k km a tím pádem tam budou furt lít to stejný.

Na netu jsou lidi co potrvzují co píše sup, že 5W30 a pravidelné výměny a najel statisíce, pak tam jsou lidi co říkají že dali do D5 něco jiného a problémy, pak jsou lidi co do D5 lejou 5W50 a tvrdí že to taky jede dlouho bez problémů.

Včasná výměna je nejlepší olej.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 194
Registrován: 6 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

#47 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od dunnst »

Xc60242kw píše: 24 lis 2020 20:33 Sytic drzi otacky u t6 nekde na 2000, pak spadnou k 1000. To neni tak hrozne, ne?
Mě u T6 sytič vytočí auto na 1500 a potom spadne na 650-700 ot. Ale já mam předchozí generaci T6, i tak se mi 1000 ot na šestiválec zdá hodně.
_________________
2002 Volvo S80 I T6 LPG Obrázek

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 84
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Xc60 t6 polestar

#48 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od Xc60242kw »

Pardon, je to taky takhle, dnes jsem na to rano koukal

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#49 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od Munga »

python.p píše: 25 lis 2020 07:33 Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30, ale možná to byl jen transformátovej olej z ukrajiny v jiné krabičce, kdo ví...

RAVENOL VMO 5W-40. :) A ne, větším letním číslem to nebylo, hlučnost byla jiná i za studena.
Já dávám ECT C3 0w-30 a nepřijde mi špatný. Celkem i čistí. Spíš se bojím v létě ve vedrech toho 30.

To : Vapík - Moje první auto z bufíkem. Bufíkování jsem hned propadl a je paráda když se spojí komfort s péčí o motor což tady platí tuplem :good:

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5004
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#50 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?

Příspěvek od python.p »

Měl jsem ho od kluka ze servisu, tak snad to nebyl panč... ale oproti Yacco to bylo hlučnější. :)

A 40 navíc je lepší, bo v létě tomu dám klidně napít.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
Odpovědět

Zpět na „o všem možném :-)“