Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2126
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#26 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Co mám tak vysledováno za poslední dobu kdy mám v autě teploměr na vodu i olej - pokud tomu topíš, tak to co nedochladíš pomalou jízdou, už těch 30s na volnoběh moc nevytrhne, to by muselo být několik minut a při běžné jízdě zbytečné...
Nechat to pár sekund klapat za studena než vyjedeš určitě neuškodí, za tepla to nemá moc cenu. Co se týče spotřeby oleje - nemáš vzadu oblitej motor? U t6 se ráda povoluje vratka na turbu. Ale je pravda, že t6 si prostě nějakej olej veme, když se jí nakládá.
Nechat to pár sekund klapat za studena než vyjedeš určitě neuškodí, za tepla to nemá moc cenu. Co se týče spotřeby oleje - nemáš vzadu oblitej motor? U t6 se ráda povoluje vratka na turbu. Ale je pravda, že t6 si prostě nějakej olej veme, když se jí nakládá.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 581
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
#27 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Také mám T6 a za studena počkám až spadne sytič.
Hlavně pro převodovku není úplně optimální cpát tam rychlost se zvýšenými otáčkami.
Hlavně pro převodovku není úplně optimální cpát tam rychlost se zvýšenými otáčkami.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 715
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#28 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
A právě ten "sytič"-zvýšené otáčky po startu(kvůli ekologickému-rychlému zahřívání katalyzátoru) ti při venkovních teplotách cca -15 °C ničí motor ze začátku úplně nejvíc. Pak můžeš dělat , co chceš, ale při tomto "brutalu" na začátku, tam máš stejně ve válcích rejhy a můžeš zahřívat, jak chceš.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 84
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Xc60 t6 polestar
#29 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Jasne, diky, cekam az spadne sytic nez se rozjedu se studenym, to je zhruba tech 15 vterin - parkuju v garazi.. Ale nejak tak pro jistotu cekam tech 15 vterin po kazdym nastartovani, asi je to zbytecny, ale pokud tim nic nezkazim.. ten olej bude takhle normalni, spotreba je furt stejna, rad ten vykon vyuzivam. Nemyslim si, ze by byl motor oblity, v servisu ani na myti nikdy nic nerikali, ale zitra na to kouknu.peter cz píše: ↑24 lis 2020 19:46 Co mám tak vysledováno za poslední dobu kdy mám v autě teploměr na vodu i olej - pokud tomu topíš, tak to co nedochladíš pomalou jízdou, už těch 30s na volnoběh moc nevytrhne, to by muselo být několik minut a při běžné jízdě zbytečné...
Nechat to pár sekund klapat za studena než vyjedeš určitě neuškodí, za tepla to nemá moc cenu. Co se týče spotřeby oleje - nemáš vzadu oblitej motor? U t6 se ráda povoluje vratka na turbu. Ale je pravda, že t6 si prostě nějakej olej veme, když se jí nakládá.
Ono se auto i samo dochlazuje, pokud bych ho chcipnul bez postupneho dochlazovani. Ale to ja nevyuzivam, radeji to dochlazuju sam. Jak tohle funguje? Predpokladam, ze je lepsi dochlazovat jizdou? Diky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 84
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Xc60 t6 polestar
#30 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Sytic drzi otacky u t6 nekde na 2000, pak spadnou k 1000. To neni tak hrozne, ne?kishmick píše: ↑24 lis 2020 20:29 A právě ten "sytič"-zvýšené otáčky po startu(kvůli ekologickému-rychlému zahřívání katalyzátoru) ti při venkovních teplotách cca -15 °C ničí motor ze začátku úplně nejvíc. Pak můžeš dělat , co chceš, ale při tomto "brutalu" na začátku, tam máš stejně ve válcích rejhy a můžeš zahřívat, jak chceš.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 84
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Xc60 t6 polestar
#31 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Jinak, co hledam po internetu (zahranicni i domaci weby), tak vsude je Castrol Edge titanium hodnocenej jako nejlepsi/jeden z nejlepsich oleju pro vykonna auta. Ja jsem s nim spokojeny a zustanu u nej
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2913
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#32 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Proto předehříván bufikem. Zaprvé je to příjemné pro mě a taky pro motor. Zapnu mobilem půl hodiny před jízdou a spokojenost.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 581
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
#34 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Stejný motor najeto 180 tis
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 13059
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#35 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Pěknej humáč.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 84
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Xc60 t6 polestar
#36 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Posli, prosim, primo nejsky odkaz na ten zdroj. Jakej presne to byl olej a kolik na nej ten clovek najel? Co tam davas ty? Dikvolvoperformance píše: ↑24 lis 2020 20:48 8B4703C3-C715-4152-A3E6-9709CEC444F5.jpeg
Stejný motor najeto 180 tis
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 581
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
#37 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Tohle je fotka motoru, který jsme rozdělali. Takových podobných motorů jsem rozdělával poměrně dost. Všechny takto vypadající měly společného jmenovatele. Castrol! Pravidelné výměny po 20 tis.
Já používám do všech aut Mobil 1 5w50
Já používám do všech aut Mobil 1 5w50
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 84
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Xc60 t6 polestar
#38 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Aha, ok, ale furt mi jde o to, jestli slo o castrol edge nebo nejakou jinou radu . tak ja zkusim treba ten mobil 1 pri pristi vymene i kdyz ted me stejne ceka volvo servis, tak tam pujde zas ten shell
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 13059
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#39 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Ty Castroly to dělají všechny. Nevím proč to tak je, ale je to prostě odzkoušený fakt.
Proto jsem se na začátku ptal, proč mícháš oleje a nedáváš tam to co origo servis.
Proto jsem se na začátku ptal, proč mícháš oleje a nedáváš tam to co origo servis.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#40 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
To dochlazování je uplně v poho , lepší varianta než to hned chcípnout - také to tak dělám na dálnici avšak ve srovnání s tím kolik to bere oleje je tohle fakt uplně bezpředmětné. Zaměř se na ten úbytek oil.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 84
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Xc60 t6 polestar
#41 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Tezko rict, kazdej ti rekne neco jinyho, viz. treba tady. Magnatec a GTX spatny, Castrol Edge dobry...
https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=184438
Any oil can form sludge, it's just a matter of how long you use it for. Magnetec has a slightly better base stock than GTX, but they both lack high enough levels of detergent and dispersant type additives (Calcium and Magnesium compounds) or the ability to resist high temperature shearing that results in a drop in viscosity during use, in comparison to Castrol Edge.
A classic case of, "You get what you pay for".
Nevim, proc mi tam leje origo servis shell, kdyz doporuceny pro volvo je castrol edge . A do novych volv leji castrol, pokud dobre vim
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 5004
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#42 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Já byl že shellu zklamaný. Hlučnější motor, dřív se "vyjel" a tak vůbec. Teď leju Ravenol a jsem spokojený jak želva.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#43 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Jaký byl Shell a jaký je Rawenol?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 5004
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#44 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30, ale možná to byl jen transformátovej olej z ukrajiny v jiné krabičce, kdo ví...
RAVENOL VMO 5W-40. A ne, větším letním číslem to nebylo, hlučnost byla jiná i za studena.
RAVENOL VMO 5W-40. A ne, větším letním číslem to nebylo, hlučnost byla jiná i za studena.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 589
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Děčín / Hamburk
- Vůz: O3 RS EA888
#45 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Staiger používal Castrol aktuálně nevím, Kurtz leje Shell, pochybuju že to teď změnili. U obou servisů se vyskytly auta které najela statisíce v pohodě a i ty co zakukaly na zadření, prasklou vložku atd atd. Důležité je právě zahřívání i dochlazování a včasné výměny, to jestli je to olej Kastrol, Mušle, Telefón, XY platinum od Horsta je "relativně" fuk. Já leju Shell protože tam bylou celou dobu. Byla znát jiná hlučnost po výměně,ale hlučnější než jiné D5 mi ta moje nepřijde. Předchozí auto mělo origo Ford,pak jsme přešel na Mobil 1 5w40 z 5w30 a co se projevilo?? Nic, absolutně nic. Asi tady máte jinak vycvičené uši.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 5004
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#46 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Ono je to právě o těch uších, bohužel. Někdo slyší trávu růst, proto třeba nemůžu mít v PC HDD, proto mám třeba v PC jenom ventilátory Noctua na 300RPm. Ale to už jsem OT.
Dochlazování je určitě fajn, ale 30s je podle mě nic. Osobně dojíždím třeba 2km plachtěním, nechám za 6, a z mírneho kopečka to akorát tak udržuje rychlost a motor nedostává kouř a turbo už vůbec.
A ohledně oleje, je problém zajet do servisu a říct jim, že chceš měnit po 15k km a tím pádem tam budou furt lít to stejný.
Na netu jsou lidi co potrvzují co píše sup, že 5W30 a pravidelné výměny a najel statisíce, pak tam jsou lidi co říkají že dali do D5 něco jiného a problémy, pak jsou lidi co do D5 lejou 5W50 a tvrdí že to taky jede dlouho bez problémů.
Včasná výměna je nejlepší olej.
Dochlazování je určitě fajn, ale 30s je podle mě nic. Osobně dojíždím třeba 2km plachtěním, nechám za 6, a z mírneho kopečka to akorát tak udržuje rychlost a motor nedostává kouř a turbo už vůbec.
A ohledně oleje, je problém zajet do servisu a říct jim, že chceš měnit po 15k km a tím pádem tam budou furt lít to stejný.
Na netu jsou lidi co potrvzují co píše sup, že 5W30 a pravidelné výměny a najel statisíce, pak tam jsou lidi co říkají že dali do D5 něco jiného a problémy, pak jsou lidi co do D5 lejou 5W50 a tvrdí že to taky jede dlouho bez problémů.
Včasná výměna je nejlepší olej.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 194
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC
#47 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Mě u T6 sytič vytočí auto na 1500 a potom spadne na 650-700 ot. Ale já mam předchozí generaci T6, i tak se mi 1000 ot na šestiválec zdá hodně.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 14
- Příspěvky: 84
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Ostrava
- Vůz: Xc60 t6 polestar
#48 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Pardon, je to taky takhle, dnes jsem na to rano koukal
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#49 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Já dávám ECT C3 0w-30 a nepřijde mi špatný. Celkem i čistí. Spíš se bojím v létě ve vedrech toho 30.
To : Vapík - Moje první auto z bufíkem. Bufíkování jsem hned propadl a je paráda když se spojí komfort s péčí o motor což tady platí tuplem
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 5004
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#50 Zahrivani/dochlazovani - neprehanim to?
Měl jsem ho od kluka ze servisu, tak snad to nebyl panč... ale oproti Yacco to bylo hlučnější.
A 40 navíc je lepší, bo v létě tomu dám klidně napít.
A 40 navíc je lepší, bo v létě tomu dám klidně napít.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc