Volvisté a jejich letadla/létání :-)

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#151 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od FrantaB »

Není to tak těžký... Když má člověk něco málo načteno o srovnávací navigaci, umí číst v mapě a navíc ten úsek zná z řeky (kilometráž Miřejovické komory teď z hlavy nedám, je to dost dlouho co jsem používal kilometráž kdejaké díry do břehu od soutoku po Červenou nad Vltavou...). A když máš prostorovou představivost v násobcích průměru populace, je to brnkačka :D

Tak malá hádanka-chalenge:
Kde je točené tohle video:

Poctivě ho dokoukejte do konce, kochejte se létáním, vůbec neřešte kde by to mělo být a pak teprve otevřete co je vám libo a začněte (ano, zajímal mne nejdřív Asperatus a pak teprve to, kde létají). Benchmark je 4:53 včetně koukání na video 8)
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3330
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#152 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od dumi.cz »

Ja nevim, me.staci nahledovej obrazek.

Leta nad polem :-)

Co sem vyhral? :-D
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#153 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od FrantaB »

Malého interneta za určení části terénu :D
Protože lítá hlavně nad okraji toho kusu který není polem, ale loukou.

Takže pokračovat a dodat souřadnice té muldy s křovím, za kterou stojí auta :)
Ve videu je vodítek až dost.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2880
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#154 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Vapik »

Dívám se na to na mobilu takže jen taková střelba ze zastávky
Severovýchod Prahy někde okolo Osolené Vody

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 98
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#155 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Lachtan »

Já bych to tipoval na severně od Prahy (a ne moc daleko od ní) :wink:

Jinak ještě když se vrátím k tomu Hurricanu - pilot měl na něm nalétáno celkem 6 hodin (což znamená ještě o hodně méně než co byly první informace) a údajně je tento jeho nálet na typu potvrzen z Točné...

Jinými slovy - je to strašně málo na to, aby předváděl to co předváděl... :(
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#156 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Daniel Kout »

Ahoj,

dnes ráno jsem prošel toto vlákno s příspěvky o létání. Oživil jsem dlouho odkládaný plán pilotního průkazu. Rád bych se zeptal:

- jaká byla Vaše cesta k létání. Dělali jste si postupně kluzák a pak vrtuli? Nebo přímo motorový?
- dá se zjednodušit, jaká je aktuální cena letové hodiny na kluzák, Ultralight, jednovrtulové letadlo?
- dají se letadla "běžně" půjčit (analogicky půjčení lodě)?
- měl by se mnou někdo z Vás trpělivost a za úhradu mě vzal prolétnout?

S díky Daniel
_________________
S90 B5

gigy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 503
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Vůz: S60 2.4T 02'

#157 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od gigy »

Ahoj, já tě klidně vezmu, lítám z Letňan nebo Jaroměře, ale můžu někam přeletět (Hodkovice, Mnichovo Hradiště)

Jinak ceny záleží samozřejmě na čem chceš létat

Pro lítání s větroněm je potřeba tomu věnovat dost času, lítá se v aeroklubech, trávíš tam víkendy, ne jenom létáním, brigády, natírání, sekání trávy.. lítá se pak "výkonnostně", přelety, je to celý spíš takový sport a zároveň životní styl, nevím jestli seš na to ready

Pro člověka co se chce něco nového naučit, třeba po práci jako relax, a pak se občas povozit, vzít kámoše nebo i se občas někam dopravit, je prostě ideál vrtule, nelimituje tě tolik počasí (termika) atd..

A vrtule můžeš rozdělit na dva typy:

ULL letadla
Ull jsou letadla, vírníky, motorový padáky a všechno tohle, jsou lehčí, nepodlejhaj tolik nějakým certifikacim a tím pádem levnější

Co se týče letounů, je tam omezení na maximální vzletovou hmotnost a počet lidí, a to je 2, ty + max 1 pasažér, vzletovka je max 600 kg
Další omezení je, že nad to nemůžeš přidávat další kvalifikace, nemůžeš lítat v noci, nemůžeš lítat podle přístrojů (tím pádem za blbého počasí) atd
Ale ty éra jsou většinou nový, pěkný, často s displejem přes celou přístrojovku
Cena záleží ale dalo by se obecně říct že zrhuba 2000-3000 za hodinu
Ve výcviku + instruktor, výcvik je minimum asi 25h, ale počítej spíš tak 40, no zkrátka jak ti to půjde, z toho si lze jendoduse spočítá cenu za výcvik, která není nikdy pevně určená ale záleží jak ti to půjde, jen tam jen minimum hodin, ne maximum

"Dospělá"
Tady lítáš s cessnou (152/172), piperem 28/32, českýma Zlínama, atd atd, letadla jsou zpravidla starší ale zase podléhají větší kontrole, certifikací, víc se hlídá servis atd (ve výsledku ale stejně záleží nejvíc na majiteli ať je to ull nebo dospělý)

Můžeš si na licenci soukromého pilota (ppl) vzít až 18 osob do letadla, ale takových moc není
Výcvik je minimum 45h, cena za letadlo vhodné na výcvik v dnešní době zhruba 3500-5500 na hodinu + zase instruktor

Můžeš pak lítat s tou cessnou za tyto ceny, nebo klidně za 13k na hodinu s Cirrus SR22, to už je pak na tobě

Doporučuji tento článek, který se věnuje porovnání:
https://www.orlita.net/ppl-nebo-ul/

Ideál, pokud nechceš lítat jako profík nebo se tím živit je průkaz LAPL, kombinuje obojí, můžeš pak létat i s ULL i s "dospělýma" letadlama, může vás být na palubě max 4 ( ale letadlo může paradoxně být třeba pro 7), maximální vzletovka je 2 tuny, což stačí na 99% letadel, která ti někdo běžně půjčí..

Výcvik je minimum 25h ale zase bych počítal spíš tak se 40h..

Kdybys ses tedy chtěl někdy svést, nebo cokoliv dalšího vysvětlil, dej vědět

Ostatní třeba přidají jejich pohled na věc, který se může trochu lišit
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#158 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Daniel Kout »

Ahoj,

děkuji za celkové shrnutí a především rozdělení na skupiny. Historicky jsem viděl fungování bezmotorové komunity a musím se smát, jak přesně a trefně jsi to popsal. Večer si v klidu přečtu článek z odkazu. Více napíši do SZ.

Díky Dan
_________________
S90 B5

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 1887
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#159 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Munga »

Lachtan píše: 30 srp 2022 23:42 Já bych to tipoval na severně od Prahy (a ne moc daleko od ní) :wink:

Jinak ještě když se vrátím k tomu Hurricanu - pilot měl na něm nalétáno celkem 6 hodin (což znamená ještě o hodně méně než co byly první informace) a údajně je tento jeho nálet na typu potvrzen z Točné...

Jinými slovy - je to strašně málo na to, aby předváděl to co předváděl... :(
To se mi nechce věřit - nevím kolik lidí na tom létalo, ale nečekám že by zrovna tohle Lukaševič komukoliv půjčoval.
To letadlo bylo ve vzduchu opravdu často a jen nad naším domem to nalétalo spoustu hodin. Většinou létal s vypnutým odpovídačem.
Když jsem byl na dovolené tak nad náma nacvičoval na Cheb. Prý parádní manévry které tam Hurri ještě nikdy nedělal, lopingi, vývrtky..to spíš nacvičoval 6hodin na ten Cheb.

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#160 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od FrantaB »

To je mazec :shock:
Počkal bych na vyšetřování, protože potvrzování náletu by měla být jedna z věcí, se kterou se pokud možno moc nefixluje. Je to velké nabourání důvěryhodnosti pilota, toho kdo to potvrdil a koneckonců i důvěryhodnosti záznamů o letových hodinách stroje, údržbě... Lachtan by asi mohl referovat jak se k tomu kdo staví a jaké jsou veselé i "veselé" historky z natáčení na tohle téma.


Ad challenge-jako, máte s tím severem pravdu. teď ještě punťu do mapy. Jo a ten benchmark time-platí jen pro někoho, ne pro všechny.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 98
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#161 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Lachtan »

Jak to přesně bylo s nalétanýma hodinama se dočteme v závěrečné zprávě od UZPLN. Do té doby to jsou jenom neoficiální informace (a také to tak prezentuji), které se ke mě dostanou od lidí, které k pilotovi/letadlu/Točné mají o mnoho blíže jak já.

Můj soukromý názor je takový, že s tím náletem to opravdu nebude moc slavné, už jenom z toho důvodu, že letová hodina na takovém to stroji bude opravdu hodně hodně drahá. Neznám v tomto směru žádné podrobnosti, ale vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby cena letové hodiny tohoto Hurricanu byla šesticiferná...
Je to dané hlavně nákladama na údržbu/servis a spotřeba paliva není též nezanedbatelná... U tohohle motoru je udávaná spotřeba 135ltr/hod a litr AVGASU stojí přes 46,- Kč/l bez spotřební daně a DPH. A při akrobacii bude ta spotřeba ještě vyšší...
Další věc, kterou nelze opominout je, že tyto letadla se nikdy nestavěli na nějakou dlouhou životnost (prostě se s tím nepočítalo), takže plánovaná životnost draku letadla mohla být +/- 500 letových hodin a životnost motoru ještě nižší. Samozřejmě že všechno se nechá sehnat/zrepasovat/vyrobit nové, ale stojí to neskutečné peníze...
A všechny tyto náklady se promítají do ceny letové hodiny.
A také nepředpokládám, že pan majitel to všechno platil ze své kapsy a piloty nechával na tom létat za "děkuju", spíše bych to viděl, že se ti, kteří chtěli mít Hurricana v zápisníku, finančně podíleli. (ale to je ode mě opravdu pouhá spekulace...)

Pokud by letadlo mělo nalétaných více hodin, než je oficiálně deklarováno, tak je to veliký průšvih provozovatele a těch co v tom seděli.
A že inspekce při auditech (a vyšetřovatelé při vyšetřování podobných nehod) umí být velice důslední. (znám to, když k nám chodí na pravidelné audity)
Opravdu bych nechtěl být na místě provozovatele či servisu při vyšetřování této události.
Jakékoliv čachry s náletem (a potažmo s údržbou) jsou honorovány pokutami (pěticiferné pokuty za překlepy a chybky z nepozornosti typu zapomenutý podpis či razítko na jinak správně vystaveném dokumentu jsou opravdu "drobnost", v případě závažných chyb a cílených nepravostech jsou pokuty až v milionech, ztráta licence, případně TO)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#162 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od FrantaB »

V souvislosti s Hurricanem se mi v paměti vybavujou nějaká čísla, o kterých teď fakt nedokážu říct kde přesně jsem k nim přišel (bylo to psané anglicky, každopádně), takže je neberte jako něco svatého, spíš "něco na způsob" O řád nebo vysoký násobek to určitě seknuté není. Je to pro válečné nasazení a operační procedury, v mírové době to bylo jinak a nepochybně víc (a nevím jak).
Taky mám pocit že se týkají Mk. II, čtyřka s "rationalized" křídlem a Merlinem 24 to má určitě jinak.
120 h životnost draku a 60 h jeho resurz v combat nasazení z pevných ploch, 60-120 hodin životnost/40 h resurz, 10h nebo přístání s problémy či neodhozeným podvěsem velká kontrola kritických uzlů při provozu z polních nezpevněných ploch, 400-500 h training and conditions nasazení (nevím jestli je to lifespan nebo resurz).
Spotřeba 135 l/h při cestovní rychlosti s čistým křídlem bez podvěsů někde kolem 2,5k m (tohle by mohla být Mk. IV, Merlin II a XII měly snad 110-115???), 340-380 l/h combat/aerobatics pod plným plynem podle výšky a vrtule, snad 430-450 l/h v emergecy mode (12 lb boost při plném plynu v malé výšce povolený na dobu 5 minut po úpravách motorů 1939/1940).

Životnost dřevěných konstrukcí byla daná spolehlivostí lepených spojů, nemám nejmenší tušení jak a čím se tohle řešilo při rekonstrukci-která byla do stavu "zero hours", tedy jako by letadlo právě vyjelo z fabriky. S moderními lepidly, podle toho co všechno se přelepovalo, mohla být plánovaná životnost draku při nějaké obálce zatěžování klidně v tisících hodin, i když nižších. To jen pro rámcovou představu.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 1887
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#163 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Munga »

Hele fakt to létalo opravdu často a velmi často se jen tak proleťěl při východu nebo západu slunce. Kdo to řídil fakt netučím ,ale evidentně to létalo často a pro radost přímo nad mojí zahradou. Pokud tam budou nějaké jednotky hodin tak je to blbost. Uvidíme..

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 98
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#164 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Lachtan »

Nelétal s tím pouze jeden pilot, ale bylo jich několik - mohl jsi vidět, že letadlo nalétalo třeba 100 hodin, ale to nic nevypovídá o tom, kolik jich který pilot nalétal 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 1887
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#165 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Munga »

To jistě já jen že tohle letado určitě nelétalo moc lidí a on byl v hangáru často. To proč měl hurri zapnutý odpovídač jen příležitostně mne nenapadá. Možná jen nechtěl bejt sledovaný.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#166 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od raolsa »

Tímto i zde děkuji gigymu za svezení, ale létání není nic pro mě. Jednou stačilo. :crazy:

Povozil mě tímhle:

.
IMG_20220902_161607.jpg
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

gigy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 503
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Vůz: S60 2.4T 02'

#167 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od gigy »

Tos mi tady moc dobrou reklamu neudělal teda :D
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 98
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#168 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Lachtan »

Co jsi s ním prováděl? :D :D :D
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#169 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od raolsa »

Byl to velice klidný let. :good:
Říkal jsem, že nevím co to se mnou udělá, nikdy jsem ještě neletěl. Tak jsem to alespoň zjistil. :D
Já i na pouti chodím jenom na autodrom. :ROFL:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 98
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#170 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Lachtan »

Nedávno jsem byl na záletu se stejnou Cessničkou, ale akrobatickou verzí - pár přemetů a výkrutů proběhlo :wink:

BTW - dávám dohromady toho svého Zenaira (resp. zatím spíše rozebírám a repasuji jednotlivé díly) a tak si tak ve volných chvílích dávám dohromady i nějaké to vybavení kterým to chci osadit - dnes jsem dal dohromady kompletní sadu pozičních světel a přemýšlím i nad majákem.
Mám na výběr dvě varianty - buď koupím nějaký zábleskový LEDkový, nebo zkusím poskládat z komponentů co se mi válí porůznu v depozitáři originální Whelen.
Ale k tomu mi chybí ten červený kryt (žiju v domnění že jej někde mám, ale zaboha jej nemohu najít... :unknown: )
Kdyby někdo věděl o nějakém nevyužitém, tak bych měl pro něj využití :wink:

Jedná se mi o tento kryt:
Přílohy
Manufacture Part # 68-2170504-50.jpg
Manufacture Part # 68-2170504-50.jpg (35.54 KiB) Zobrazeno 776 x
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#171 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od VanThomas »

Lachtan píše: 30 srp 2022 23:42 Já bych to tipoval na severně od Prahy (a ne moc daleko od ní) :wink:

Jinak ještě když se vrátím k tomu Hurricanu - pilot měl na něm nalétáno celkem 6 hodin (což znamená ještě o hodně méně než co byly první informace) a údajně je tento jeho nálet na typu potvrzen z Točné...

Jinými slovy - je to strašně málo na to, aby předváděl to co předváděl... :(
Vím o tom datel, jsem jenom nadšenec a občasný simulátorový letec, ale konečně jsem se dokopal a kouknout na tenhle podcast https://www.youtube.com/watch?v=EG-hVcuR7hc s Radimem Vojtou.
Hodně zajímavá informace padne kolem čtyřicáté minuty, mluví tam právě o náletu na podobných historických strojích a říká, že 8-10 hodin je celkem normální a vlastně hodně pěkný nálet...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 98
Příspěvky: 5093
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#172 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Lachtan »

Můj původní odhad, že na tom svém "novém" letadle je asi tak 400 hodin práce do letuschopného stavu, je patrně dooost podhodnocen... :%)
Bohužel jsem se musel pustit i do oprav již opraveného (předchozím majitelem), takže mám vcelku o zábavu postaráno...

malá ochutnávka (středový tunel)

původní stav -
1.JPG
po odvrtání nýtů
6.JPG
vyčištění a nový nástřik základovkou
15.JPG
oprava úhelníků a nové zesílení
19.JPG
Dneska dorazily objednané nové nýty, tak snad se zítra dostanu k dalšímu kroku :wink:

A takhle je to ze vším - zatím stále rozebírám a repasuji, místo aby jsem to dával dohromady :D
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 12052
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#173 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Urvanej »

Lachtane, prosímtě jak se česky jmenujou ty sesazovací nýty, nebo co to tam máš nacvakaný? Viděl jsem to už Xkrát někde používat, ale vůbec nevím, jak se to jmenuje.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

FrantaB
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 611
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

#174 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od FrantaB »

Ano!!! Jak se to prosím jmenuje a kde se to kupuje :ryba:
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s 587k na podvozku a 247k na motoru

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#175 Volvisté a jejich letadla/létání :-)

Příspěvek od Romulusw »

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“