
záhadné ne-dobíjení
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Beroun
záhadné ne-dobíjení
Přátelé! Jsem z té věci jelen, a nejsem sám: 240tka z 92´, motor D24 6ti válec VW 2,4l šlape jako hodinky ALE nedobíjí. Kámoš autoelektrikář (opravuje Volvo trucky) vzal tedy alternátor, vyčistil, vyzkoušel na dílně, dával 14,5V. Namontovali jsme ho zpátky A nedobíjel. Opět demontáž a komlet generálka alternátoru, na dílně dobíjel. Dali jsme ho zpět - a NEDOBÍJÍ!
Dává 11,8V na volnoběh a při plnym plynu 12,3V. Nabudí se, kontrolka zhasne, ALE nefunguje. :?: Kámoš chtěl spáchat harakiri šaltpákou a já fak nevim. Máte nějakou radu? Díky, Tom.

_________________
240 kombi, 92´, D24, C70 T5 99´
240 kombi, 92´, D24, C70 T5 99´
Re: záhadné ne-dobíjení
a baterka je dobrá??? co kontakty a podobně???Kjur píše:Přátelé! Jsem z té věci jelen, a nejsem sám: 240tka z 92´, motor D24 6ti válec VW 2,4l šlape jako hodinky ALE nedobíjí. Kámoš autoelektrikář (opravuje Volvo trucky) vzal tedy alternátor, vyčistil, vyzkoušel na dílně, dával 14,5V. Namontovali jsme ho zpátky A nedobíjel. Opět demontáž a komlet generálka alternátoru, na dílně dobíjel. Dali jsme ho zpět - a NEDOBÍJÍ!Dává 11,8V na volnoběh a při plnym plynu 12,3V. Nabudí se, kontrolka zhasne, ALE nefunguje. :?: Kámoš chtěl spáchat harakiri šaltpákou a já fak nevim. Máte nějakou radu? Díky, Tom.
-
Offline
- Příspěvky: 2089
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
-
Offline
- Příspěvky: 2878
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 4276
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Beroun
ne-dobíjení
baterka je dobrá, kabely v pořádku a měřili jsme na kontaktech baterie a pro jistotu jsme to ještě propojili přímo z alternátoru na baterku. Ještě je prý možné, že si ten fauvé dýzl po nastartování nějakej čas přižhavuje, což by prý mohlo za úbytek proudu... Jestli to je možný. Nevim.
_________________
240 kombi, 92´, D24, C70 T5 99´
240 kombi, 92´, D24, C70 T5 99´
-
Offline
- Příspěvky: 2878
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Re: ne-dobíjení
Určitě by to mohlo za úbytek proudu i napětí. Některé diesly to dělají, renaulťáckej ve 4xx tuším asi 3 minuty po nastartování. Jinak po nastartování by nemělo být na baterii větší napětí než těch cca 12,3. Velikost je různá podle stavu aku. Chtělo by to měřit po nějaké jízdě, když je baterky dobitá. Nebo aspoň chvíli nechat motor točit a sledovat, zda jde to napětí nahoru.Kjur píše:baterka je dobrá, kabely v pořádku a měřili jsme na kontaktech baterie a pro jistotu jsme to ještě propojili přímo z alternátoru na baterku. Ještě je prý možné, že si ten fauvé dýzl po nastartování nějakej čas přižhavuje, což by prý mohlo za úbytek proudu... Jestli to je možný. Nevim.
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 4276
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1589
- Registrován: 15 roků
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
-
Offline
- Příspěvky: 42
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Petrov u Prahy
-
Offline
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
ad prizhavovani: to se samozrejme deje a neni to zavisdle na teplote motoru, Pokud pred nastartovanim bezelo zhaveni pak prizhavovani bezi po vypnuti starteru jeste cca 7 vterin (u zhaviciho rele pro "rychle svicky") nebo cca 20 vterin (rele pro "pomale svicky") pak se zhaveni definitivne vypne.Adam píše:Je mozne,ze neni buzeny. Buzeni je pres kontrolku dobijeni. To prizhavovani se mi moc nezda ale mozne je vsechno.A.
Uz jsem videl i variantu, ze diky zavade motoroveho svazku elektriky zhavily svicky stale, over si napeti na spojovaci liste svicek, pokud je tam pritomno pak zhaveni bezi....
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 4276
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Co se týká dožhavování, tak třeba na francouzském dehtu je délka dožhavování řízena podle signálu od čidla teploty motoru.travex píše:ad prizhavovani: to se samozrejme deje a neni to zavisdle na teplote motoru, Pokud pred nastartovanim bezelo zhaveni pak prizhavovani bezi po vypnuti starteru jeste cca 7 vterin (u zhaviciho rele pro "rychle svicky") nebo cca 20 vterin (rele pro "pomale svicky") pak se zhaveni definitivne vypne.Adam píše:Je mozne,ze neni buzeny. Buzeni je pres kontrolku dobijeni. To prizhavovani se mi moc nezda ale mozne je vsechno.A.
Uz jsem videl i variantu, ze diky zavade motoroveho svazku elektriky zhavily svicky stale, over si napeti na spojovaci liste svicek, pokud je tam pritomno pak zhaveni bezi....
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
-
Offline
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
vim ze to zni zvlastne, ale opravdu to funguje nasledovne: Ridici rele zhaveni urci jestli zhavit nebo ne a pripadnou dobu zhaveni dle teploty motoru (cidlo na zadni strane hlavy). Po skonceni zhaveni zhasne kontrolka a zacina bezet dozhavovani s pevnou delkou. Pokud v dobe dozhavovani vezmes za klicek a nastartujes tak se zhaveni odpoji a po vypnuti starteru se znovu rozbiha dozhavovani - tuhle vec ridi vyhradne hlavni rele zhaveni a ma pevny cas. Ridicich rele je nekolik typu, stejne jako cidel a vzdy patri do sady rele-cidlo-hlavni rele. Hlavnich rele jsouo dva typy a to dle druhu pouzivanych svicek, pro tzv pomale svicky (s valcovym zhavicim kolikem, rele ma vetsinou hlinikove pouzdro, novejsi kousky mohou byt stejneho vzezreni jako druhy typ, na pouzdru je uvedeeno "normalgluhanlage" nebo bily prouzek) nebo rychle svicky (s valcovym zhavicim kolikem a konickou prvni polovinou zhaviciho koliku, rele vyhradne v plastovem provedeni). Svicky se lisi prodem a dobou potrebnou pro zhaveni. Rychla svicka bere max 12A, pomala max 9A.... V zapojeni nejsou jinak zadne rozdily v zavisloti na typech rele, cidel nebo svicek. Lisit se vsak muze umisteni hlavniho a ridiciho rele, ktere se mohou vyskytovat na nekolika pozicich....
_________________
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 4276
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
-
Offline
- Příspěvky: 15
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Vůz: Volvo 240 D6 r.v. 1983-91
- Bydliště: Olomouc, Brno
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Beroun
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Beroun
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Beroun
-
Offline
- Příspěvky: 14
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Beroun