záhadné ne-dobíjení

Kategorie věnovaná dvojkám

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 4 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Kjur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 14 říj 2004 00:39
Bydliště: Beroun

záhadné ne-dobíjení

Příspěvek od Kjur »

Přátelé! Jsem z té věci jelen, a nejsem sám: 240tka z 92´, motor D24 6ti válec VW 2,4l šlape jako hodinky ALE nedobíjí. Kámoš autoelektrikář (opravuje Volvo trucky) vzal tedy alternátor, vyčistil, vyzkoušel na dílně, dával 14,5V. Namontovali jsme ho zpátky A nedobíjel. Opět demontáž a komlet generálka alternátoru, na dílně dobíjel. Dali jsme ho zpět - a NEDOBÍJÍ! :evil: Dává 11,8V na volnoběh a při plnym plynu 12,3V. Nabudí se, kontrolka zhasne, ALE nefunguje. :?: Kámoš chtěl spáchat harakiri šaltpákou a já fak nevim. Máte nějakou radu? Díky, Tom.
_________________
240 kombi, 92´, D24, C70 T5 99´

GDPR_user

Re: záhadné ne-dobíjení

Příspěvek od GDPR_user »

Kjur píše:Přátelé! Jsem z té věci jelen, a nejsem sám: 240tka z 92´, motor D24 6ti válec VW 2,4l šlape jako hodinky ALE nedobíjí. Kámoš autoelektrikář (opravuje Volvo trucky) vzal tedy alternátor, vyčistil, vyzkoušel na dílně, dával 14,5V. Namontovali jsme ho zpátky A nedobíjel. Opět demontáž a komlet generálka alternátoru, na dílně dobíjel. Dali jsme ho zpět - a NEDOBÍJÍ! :evil: Dává 11,8V na volnoběh a při plnym plynu 12,3V. Nabudí se, kontrolka zhasne, ALE nefunguje. :?: Kámoš chtěl spáchat harakiri šaltpákou a já fak nevim. Máte nějakou radu? Díky, Tom.
a baterka je dobrá??? co kontakty a podobně???

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

kde jste naměřili těch 12,3V - na kontaktech baterie, mezi obalem altíku a jeho plusovou svorkou,... ?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Proměř kejbly od altíku k baterce, zda nejsou přerušené.

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Kontrolka úplně zhasne, nebo prosvěcuje? Při zapnutí klíčku svítí jasně nebo méně ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Kjur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 14 říj 2004 00:39
Bydliště: Beroun

ne-dobíjení

Příspěvek od Kjur »

baterka je dobrá, kabely v pořádku a měřili jsme na kontaktech baterie a pro jistotu jsme to ještě propojili přímo z alternátoru na baterku. Ještě je prý možné, že si ten fauvé dýzl po nastartování nějakej čas přižhavuje, což by prý mohlo za úbytek proudu... Jestli to je možný. Nevim.
_________________
240 kombi, 92´, D24, C70 T5 99´

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: ne-dobíjení

Příspěvek od Jarda S40 »

Kjur píše:baterka je dobrá, kabely v pořádku a měřili jsme na kontaktech baterie a pro jistotu jsme to ještě propojili přímo z alternátoru na baterku. Ještě je prý možné, že si ten fauvé dýzl po nastartování nějakej čas přižhavuje, což by prý mohlo za úbytek proudu... Jestli to je možný. Nevim.
Určitě by to mohlo za úbytek proudu i napětí. Některé diesly to dělají, renaulťáckej ve 4xx tuším asi 3 minuty po nastartování. Jinak po nastartování by nemělo být na baterii větší napětí než těch cca 12,3. Velikost je různá podle stavu aku. Chtělo by to měřit po nějaké jízdě, když je baterky dobitá. Nebo aspoň chvíli nechat motor točit a sledovat, zda jde to napětí nahoru.

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Ještě doplním Jardu , zkus měřit při zahřátém motoru - případné přižhavování nebude tak dlouho.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 1579
Registrován: 10 led 2006 15:58
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Příspěvek od VanThomas »

Ještě jeden tip, na sedmici mi podobný efekty dělal prokluzující řemen... Napnutej na krev, stejně klouzal, pomohlo dát tam širší...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Adam
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 05 čer 2005 16:01
Bydliště: Petrov u Prahy

Příspěvek od Adam »

Je mozne,ze neni buzeny. Buzeni je pres kontrolku dobijeni. To prizhavovani se mi moc nezda ale mozne je vsechno.A.
_________________
Tlf.: 601 205 529

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Adam píše:Je mozne,ze neni buzeny. Buzeni je pres kontrolku dobijeni. To prizhavovani se mi moc nezda ale mozne je vsechno.A.
ad prizhavovani: to se samozrejme deje a neni to zavisdle na teplote motoru, Pokud pred nastartovanim bezelo zhaveni pak prizhavovani bezi po vypnuti starteru jeste cca 7 vterin (u zhaviciho rele pro "rychle svicky") nebo cca 20 vterin (rele pro "pomale svicky") pak se zhaveni definitivne vypne.

Uz jsem videl i variantu, ze diky zavade motoroveho svazku elektriky zhavily svicky stale, over si napeti na spojovaci liste svicek, pokud je tam pritomno pak zhaveni bezi....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

travex píše:
Adam píše:Je mozne,ze neni buzeny. Buzeni je pres kontrolku dobijeni. To prizhavovani se mi moc nezda ale mozne je vsechno.A.
ad prizhavovani: to se samozrejme deje a neni to zavisdle na teplote motoru, Pokud pred nastartovanim bezelo zhaveni pak prizhavovani bezi po vypnuti starteru jeste cca 7 vterin (u zhaviciho rele pro "rychle svicky") nebo cca 20 vterin (rele pro "pomale svicky") pak se zhaveni definitivne vypne.

Uz jsem videl i variantu, ze diky zavade motoroveho svazku elektriky zhavily svicky stale, over si napeti na spojovaci liste svicek, pokud je tam pritomno pak zhaveni bezi....
Co se týká dožhavování, tak třeba na francouzském dehtu je délka dožhavování řízena podle signálu od čidla teploty motoru.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

vim ze to zni zvlastne, ale opravdu to funguje nasledovne: Ridici rele zhaveni urci jestli zhavit nebo ne a pripadnou dobu zhaveni dle teploty motoru (cidlo na zadni strane hlavy). Po skonceni zhaveni zhasne kontrolka a zacina bezet dozhavovani s pevnou delkou. Pokud v dobe dozhavovani vezmes za klicek a nastartujes tak se zhaveni odpoji a po vypnuti starteru se znovu rozbiha dozhavovani - tuhle vec ridi vyhradne hlavni rele zhaveni a ma pevny cas. Ridicich rele je nekolik typu, stejne jako cidel a vzdy patri do sady rele-cidlo-hlavni rele. Hlavnich rele jsouo dva typy a to dle druhu pouzivanych svicek, pro tzv pomale svicky (s valcovym zhavicim kolikem, rele ma vetsinou hlinikove pouzdro, novejsi kousky mohou byt stejneho vzezreni jako druhy typ, na pouzdru je uvedeeno "normalgluhanlage" nebo bily prouzek) nebo rychle svicky (s valcovym zhavicim kolikem a konickou prvni polovinou zhaviciho koliku, rele vyhradne v plastovem provedeni). Svicky se lisi prodem a dobou potrebnou pro zhaveni. Rychla svicka bere max 12A, pomala max 9A.... V zapojeni nejsou jinak zadne rozdily v zavisloti na typech rele, cidel nebo svicek. Lisit se vsak muze umisteni hlavniho a ridiciho rele, ktere se mohou vyskytovat na nekolika pozicich....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

travexi máš pravdu ale mě by se to nevešlo do jednoho řádku :lol: :lol: :lol:
Myslím že teď už je to napsáno jasně a pochopí to každý.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Strejda
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 02 lis 2005 13:53
Vůz: Volvo 240 D6 r.v. 1983-91
Bydliště: Olomouc, Brno

Příspěvek od Strejda »

Ja mel problem ze mi blbla kontrolka dobijeni a pricina byla v tistenem spoji pristrojovky, byly tam uvolneny pajeny spoje-zapajel sem a vse ok.
_________________
Volvo 245 D24 1985
Volvo V70I D5252T Man.1998

Kjur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 14 říj 2004 00:39
Bydliště: Beroun

Příspěvek od Kjur »

Díky, díky přátelé. Na rozuzlení si musím bohužel minimálně týden počkat, neb jsem pracovně přetížen. Ale ozvu se, jak se to vyvine.
_________________
240 kombi, 92´, D24, C70 T5 99´

Kjur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 14 říj 2004 00:39
Bydliště: Beroun

Příspěvek od Kjur »

Nakonec jsem dal vozidlo na kliniku Dr.Marry. Asi to bylo tím, že byl
vadný termostat (ukazatel teploty se hnul tak o 3mm) a tím si to
dožhavovací relé myslelo, že je motor studený a vesele žhavilo. Si
myslím. Uvidíme, co řekne pan primář...
_________________
240 kombi, 92´, D24, C70 T5 99´

Kjur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 14 říj 2004 00:39
Bydliště: Beroun

Příspěvek od Kjur »

Nakonec jsem dal vozidlo na kliniku Dr.Marry. Asi to bylo tím, že byl
vadný termostat (ukazatel teploty se hnul tak o 3mm) a tím si to
dožhavovací relé myslelo, že je motor studený a vesele žhavilo. Si
myslím. Uvidíme, co řekne pan primář...
_________________
240 kombi, 92´, D24, C70 T5 99´

Kjur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 14
Registrován: 14 říj 2004 00:39
Bydliště: Beroun

Příspěvek od Kjur »

Tak prej to bylo nějaký relé. (nebo snad byla příčinó vadná elektrónka EL34 z podniku Katoda Olomóc...? :D )
_________________
240 kombi, 92´, D24, C70 T5 99´
This topic is 13 years a 4 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „200 - opravy“