plovák v nádrži

Pro sedmy a devítky

Moderátor: wickey

This topic is 5 years a 5 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
tomis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 29
Registrován: 22 pro 2004 16:51
Bydliště: Praha

plovák v nádrži

Příspěvek od tomis »

Zdravím, potřeboval bych zjistit, kudy se dostanu k plováku. Po ohledání to na mě dělá dojem, že musím v kufru sundat dekl za zadními sedadly, pod ním jsou malá dvířka a pod nimi taková veliká zátka (asi šroubovací, nebo bajonet), ve které jsou hadice na přívod a odvzdušnění nádrže + dráty? Je to ono? Musí to celé ven? Jaký je princip té zátky? A pod tím je rovnou plovák? A nějaká zkušenost s plovákem jako takovým, bývá poruchový, resp. má nějakou typickou "závadu". Mám ručičku stále asi ve 1/3 ať je tam kolik chce nafty. Předem díky t.
_________________
XC70 D5 210hp 6ti automat 2006, 960 kombi 3.0 automat 1995
byla V70XC 2.4T automat 1999, S40 2.0D 6ti manual 2005, V70 D5 AWD automat 2002, C70 2.5T automat 1998, 855 TDI ´96 manual, 964 ´92 4q+OD, 945 ´93 automat, 745 ´88 4q+OD - vše D24TIC, 460 1.8i ´96

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Re: plovák v nádrži

Příspěvek od travex »

tomis píše:Zdravím, potřeboval bych zjistit, kudy se dostanu k plováku. Po ohledání to na mě dělá dojem, že musím v kufru sundat dekl za zadními sedadly, pod ním jsou malá dvířka a pod nimi taková veliká zátka (asi šroubovací, nebo bajonet), ve které jsou hadice na přívod a odvzdušnění nádrže + dráty? Je to ono? Musí to celé ven? Jaký je princip té zátky? A pod tím je rovnou plovák? A nějaká zkušenost s plovákem jako takovým, bývá poruchový, resp. má nějakou typickou "závadu". Mám ručičku stále asi ve 1/3 ať je tam kolik chce nafty. Předem díky t.
cestu k plovaku jsi nasel spravne, pod vikem v kufru je pod prevlecnou matici viko nadrze s plovakem a pripojkami hadic. Problemy pri sundavani muzes cekat s gumovymi hadicemi (byvaji sesle vekem a rady praskaji) a po naslednem smontovani take s tesnosti vika, je lepsi dat nove tesneni.

Ja jsem zatim s plovakem nemel problem, vzdycky se nakonec ukazalo ze papa udelal palivomer, takze nez zacnes rozebirat tak zmer co ti plovak vlastne dava na palivomer.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

tomis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 29
Registrován: 22 pro 2004 16:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od tomis »

ok, diky.
v aute jsem mel 3, slovy tri, pristrojovky a palivomer mi vzdy ukazal to same. Mel jsem ho venku i z pristrojovky a pri pripojeni na 12+ krasne nejprve najel od zarazky na nulu, usoudil jsem ze = zapnuti zapalovani, a pri dalsi 12V na jiny "pin" najel krasne do plna. Pri odebrani klesl zpet na nulu. Jinak, co jsem šel po dratech od palivomeru do konektrou s draty od "nekud z utrob" palubovky, tak jsem vyselektoval 2 draty, ktere by meli byt od "senzor" aneb asi "plovakovo reostat?" - tam mam cca 50Ohmu. Nemam zadne schema zapojeni, ale myslim, ze na tom nic jineho byt nemuze. Bohuzel nemam prilezitost vysavat a dolevat nadrz, abych zmeril, zda se odpor meni.... :-( t.
_________________
XC70 D5 210hp 6ti automat 2006, 960 kombi 3.0 automat 1995
byla V70XC 2.4T automat 1999, S40 2.0D 6ti manual 2005, V70 D5 AWD automat 2002, C70 2.5T automat 1998, 855 TDI ´96 manual, 964 ´92 4q+OD, 945 ´93 automat, 745 ´88 4q+OD - vše D24TIC, 460 1.8i ´96

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

tomis píše:ok, diky.
v aute jsem mel 3, slovy tri, pristrojovky a palivomer mi vzdy ukazal to same. Mel jsem ho venku i z pristrojovky a pri pripojeni na 12+ krasne nejprve najel od zarazky na nulu, usoudil jsem ze = zapnuti zapalovani, a pri dalsi 12V na jiny "pin" najel krasne do plna. Pri odebrani klesl zpet na nulu. Jinak, co jsem šel po dratech od palivomeru do konektrou s draty od "nekud z utrob" palubovky, tak jsem vyselektoval 2 draty, ktere by meli byt od "senzor" aneb asi "plovakovo reostat?" - tam mam cca 50Ohmu. Nemam zadne schema zapojeni, ale myslim, ze na tom nic jineho byt nemuze. Bohuzel nemam prilezitost vysavat a dolevat nadrz, abych zmeril, zda se odpor meni.... :-( t.
staci si shodit viko a zmerit pred a po natankovani.....a nemusi se to rozhodne merit u pumpy :-)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

tomis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 29
Registrován: 22 pro 2004 16:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od tomis »

travex píše: staci si shodit viko a zmerit pred a po natankovani.....a nemusi se to rozhodne merit u pumpy :-)
no to je to, proc jsem se ptal, jestli jsem k tomu viku dosel spravne a jestli je to to spravne viko :lol: diky moc, t.
_________________
XC70 D5 210hp 6ti automat 2006, 960 kombi 3.0 automat 1995
byla V70XC 2.4T automat 1999, S40 2.0D 6ti manual 2005, V70 D5 AWD automat 2002, C70 2.5T automat 1998, 855 TDI ´96 manual, 964 ´92 4q+OD, 945 ´93 automat, 745 ´88 4q+OD - vše D24TIC, 460 1.8i ´96

Namor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 22 lis 2005 09:06
Bydliště: Řevnice

Příspěvek od Namor »

Tady je obrázek jak plovák vypadá když je venku. Budík na tachoměru ukazoval jěště dostatek nafty, ale nádrž byla prázdná ( jednou jsem na to doplatil a chvilku mi trvalo než jsem zjistil , že jsem na suchu). Příčinou byl jakýsi černý šlem ve válci v kterám je plovák. Ten ucpal malé napouštěcí a vypouštěcí otvory v tomto válci ( jeden je vidět na spodním konci, další je z druhé strany). Trvalo mi asi pět hodin kvrdlání v benzínu než jsem ho uvnitř rozpustil. Mimochodem nenašel jsem konektor na rozpojení kabelů, takže nakonec jsem je přestřihl a pak zase sletoval.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Nyní: Volvo 740 GL Kombi, r. v. 1989, 2.4 Turbodiesel

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Namor píše:Tady je obrázek jak plovák vypadá když je venku. Budík na tachoměru ukazoval jěště dostatek nafty, ale nádrž byla prázdná ( jednou jsem na to doplatil a chvilku mi trvalo než jsem zjistil , že jsem na suchu). Příčinou byl jakýsi černý šlem ve válci v kterám je plovák. Ten ucpal malé napouštěcí a vypouštěcí otvory v tomto válci ( jeden je vidět na spodním konci, další je z druhé strany). Trvalo mi asi pět hodin kvrdlání v benzínu než jsem ho uvnitř rozpustil. Mimochodem nenašel jsem konektor na rozpojení kabelů, takže nakonec jsem je přestřihl a pak zase sletoval.
konektor je uvnitr zavazadloveho prostoru u leveho vnitrniho blatniku, musi se pak vyvlect asi 1M kabelu z auta ven, Rozletovat je jednodussi reseni....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

tomis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 29
Registrován: 22 pro 2004 16:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od tomis »

...tak jsem to zkusil vyndat, coz se mi tak uplne nepovedlo, je to docela slusny jezek v kleci. ale dostal jsem to do takove polohy, ze jsem celkem pohodlne jezdil s plovakem nahoru a dolu. Chodi pekne volne od jedne koncove polohy do druhe, ale pri tomto max pohybu reaguje rucicka tak, ze v minimu ukazuje 1/3 a v maximu ukazuje 1/2... ted nevim - mam se s tim babrat dal, vyndat to a nejak rozebrat (prislo mi, ze to nelze) a zkouset nejakou laboraci, nebo ten plovak proste odesel? Nemate zmerene ty hodnoty co to ma davat na minu a maxu?

jinak hadice tam jsou v perfektnim stavu, bal jsem se zpuchrelosti, takze alespon neco mne potesilo. Za fotku diky, pomohla. Jinak to, co je na fotce kovove, mam z plastu. ze by pokrok...?
_________________
XC70 D5 210hp 6ti automat 2006, 960 kombi 3.0 automat 1995
byla V70XC 2.4T automat 1999, S40 2.0D 6ti manual 2005, V70 D5 AWD automat 2002, C70 2.5T automat 1998, 855 TDI ´96 manual, 964 ´92 4q+OD, 945 ´93 automat, 745 ´88 4q+OD - vše D24TIC, 460 1.8i ´96

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

mám celou tu věc na obrázku abych tak řekl "na skladě" - taktéž verze celoplastová

můžu ji pro porovnání proměřit a případně i prodat...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

tomis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 29
Registrován: 22 pro 2004 16:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od tomis »

standa píše:mám celou tu věc na obrázku abych tak řekl "na skladě" - taktéž verze celoplastová

můžu ji pro porovnání proměřit a případně i prodat...
moc prosim o promereni. predem diky.
_________________
XC70 D5 210hp 6ti automat 2006, 960 kombi 3.0 automat 1995
byla V70XC 2.4T automat 1999, S40 2.0D 6ti manual 2005, V70 D5 AWD automat 2002, C70 2.5T automat 1998, 855 TDI ´96 manual, 964 ´92 4q+OD, 945 ´93 automat, 745 ´88 4q+OD - vše D24TIC, 460 1.8i ´96

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

tož - funguje to jako reostat, prostě mezi těma dvěma drátama je od 0 do 285 ohmů (prázdná - plná nádrž)

jestli bude potřeba, dodám fotky - můj plovák má na boku připevněný podávací čerpadlo (vykucháno z benzíňáku)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

tomis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 29
Registrován: 22 pro 2004 16:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od tomis »

standa píše:...od 0 do 285 ohmů ...
no super, ten muj ma od 50 do 150 Ohmu. Navic, jenom nasucho. Kdyz natankuju plnou, jde do O, tedy asi zkrat aneb opravdu je v haji. To vypada, ze 0-285 by sedelo a je to presne to, co potrebuji. Muzu poprosit o ty fotky? diky t.
_________________
XC70 D5 210hp 6ti automat 2006, 960 kombi 3.0 automat 1995
byla V70XC 2.4T automat 1999, S40 2.0D 6ti manual 2005, V70 D5 AWD automat 2002, C70 2.5T automat 1998, 855 TDI ´96 manual, 964 ´92 4q+OD, 945 ´93 automat, 745 ´88 4q+OD - vše D24TIC, 460 1.8i ´96

tomis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 29
Registrován: 22 pro 2004 16:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od tomis »

fotky prosim na tomas.hanus@email.cz diky t.
_________________
XC70 D5 210hp 6ti automat 2006, 960 kombi 3.0 automat 1995
byla V70XC 2.4T automat 1999, S40 2.0D 6ti manual 2005, V70 D5 AWD automat 2002, C70 2.5T automat 1998, 855 TDI ´96 manual, 964 ´92 4q+OD, 945 ´93 automat, 745 ´88 4q+OD - vše D24TIC, 460 1.8i ´96

tomis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 29
Registrován: 22 pro 2004 16:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od tomis »

...takze vyreseno. Standuv plovak perfektni (diky)- hodnoty 0-285 jsou ty pravé.
Ten muj skutecne odesel. Vypada perfektne, vse ciste, zadne usazeniny a plovak chodi volne v celem rozsahu valce. Avsak dava pouze hodnoty 50-150Ohmu.
Diky vsem t.
_________________
XC70 D5 210hp 6ti automat 2006, 960 kombi 3.0 automat 1995
byla V70XC 2.4T automat 1999, S40 2.0D 6ti manual 2005, V70 D5 AWD automat 2002, C70 2.5T automat 1998, 855 TDI ´96 manual, 964 ´92 4q+OD, 945 ´93 automat, 745 ´88 4q+OD - vše D24TIC, 460 1.8i ´96

Pavel V
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 382
Registrován: 10 lis 2007 08:16
Bydliště: Loucká pošta VELVARY

Re: plovák v nádrži

Příspěvek od Pavel V »

Mám troch jiný problém, ale vlákno tu je tak.....
Padá mi ručička palivoměru, jedu jedu a ručička žuchne na nulu.....po chvíli (po nějaké zatáčce nebo nerovnosti) zase vyskočí jako-by nic. No a vrchol je že jednou nastartuju a palivoměr nula (po čase viz výše se zvetí a ukazuje) nebo ukazuje hned po nastartování. Vím že tyhle diagnosy na dálku nejsou to pravé, ale má s tím někdo zkušenost???
_________________
Dáreček Volvo 940 POLAR 2,0GL r.v.1994 5+2
Youngtimer: VAZ 2102 Kombi r.v. 1974 Žíža, jménem tím jmenován jest
"Pán Bůh stvořil svět, lidé mu dali pravý úhel a Volvo z něj udělalo dokonalost."

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Re: plovák v nádrži

Příspěvek od travex »

Pavel V píše:Mám troch jiný problém, ale vlákno tu je tak.....
Padá mi ručička palivoměru, jedu jedu a ručička žuchne na nulu.....po chvíli (po nějaké zatáčce nebo nerovnosti) zase vyskočí jako-by nic. No a vrchol je že jednou nastartuju a palivoměr nula (po čase viz výše se zvetí a ukazuje) nebo ukazuje hned po nastartování. Vím že tyhle diagnosy na dálku nejsou to pravé, ale má s tím někdo zkušenost???

bud mas problem na dratech od nadrze az po pristrojovy stit a nebo a to je pravdepodobnejsi je problem v kontaktu mezi tistakem pristrojoveho stitu a budiku.....

vydlabni ven pristrojovej stit povol a ocisti spoje mezi tistakem a budikem, pak je zase opatrne utahni.... zkontroluj i konektor pro pripojeni stitu ke svazku... je to celkem obvykla zavada, v nekterych pripadech pomaha az "premosteni" tistaku za vyuziti dratu
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Fery
Offline
Příspěvky: 363
Registrován: 12 čer 2006 07:23
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: plovák v nádrži

Příspěvek od Fery »

Já si myslím, že je to v nádrži. Špatný dotek jezdce na dráze těch dvou odporových sloupků. Zkus rozpojit v kufru konektor vedle plnící trubky nádrže. Jsou tam obvykle 3 dráty (alespoń u benzíńáků). Rudý - napájení čerpadla v nádrži, šedý a hnědý vedou k palivoměru. Rudý nech zapojenej(čerpadlo) a mezi druhé dva zapoj odpor 0-285 ohmů. Já tam dal 140 a ukazovalo to půlku nádrže. Chvilku tak jezdi a uvidíš. Pakliže se palivoměr usadí na půlce a ani se nehne, je chyba v nádrži. Pakliže poskakuje, jdi na přístrojovku a kabeláž. Já to dělal minulý týden a měl jsem chybu v nádrži. Rozebral jsem tu trubku v nádrži, vyčistil ty dva otvůrky v bokách dole a malinko napružil toho jezdce. Teď to chodí bez problému. Jinak problém z hadicema u nádrže - viz odkaz Travexe. Ať se ti vede ...

Pavel V
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 382
Registrován: 10 lis 2007 08:16
Bydliště: Loucká pošta VELVARY

Re: plovák v nádrži

Příspěvek od Pavel V »

Takže po zkouškách a vytržení plováku z nádrže, a jeho vyčištění a vyjmutí palivoměru a jeho ofoukání lehounkého oškrabání kontaktů (zčernalá měď zpět na měděno) a vložení z5 se ukazování značně zlepšilo, ač občas rafička lehne a jen poklepem na palivoměr se zvedne.
4-Fery Tvoje měření palivoměru ukaázalo to co mělo tudíž je asi v pohodě, přemýšlým o tišťáku či jiné chybě kde by mohla být?? Bohužel se v elektrice vyznám jenom orientačně a měřáky jsou pro mne špaňělská ves....tak žádný nemám.
4-travex je to kompet Yazaki máš na to něco nebo Fery??
_________________
Dáreček Volvo 940 POLAR 2,0GL r.v.1994 5+2
Youngtimer: VAZ 2102 Kombi r.v. 1974 Žíža, jménem tím jmenován jest
"Pán Bůh stvořil svět, lidé mu dali pravý úhel a Volvo z něj udělalo dokonalost."

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: plovák v nádrži

Příspěvek od jarek.krizan »

Já měl problém, že se mi ručička palivoměru válela stále u nuly a občas se neurčitě zvedla při poklepu, nebo změně teploty. Po výměně budíku v přístrojovce je vše OK.
Předtím jsem ji měl několikrát venku a vždy po přeletování kontaktů chvíli ukazoval.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Tom85
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 404
Registrován: 23 říj 2008 08:40
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

Re: plovák v nádrži

Příspěvek od Tom85 »

Dnes jsem tento problém řešil na mé nově získané 740. Vyndal jsem plovák a ten šlapal krásně. Po přeměření odporu byl taky OK. Demontáž palubovky ukázala, že hodnoty z tišťáku až po budíček palivoměru jsou OK. Tak asi budu shánět palivoměr :neutral:

slava
Offline
Příspěvky: 30
Registrován: 08 kvě 2005 17:17
Bydliště: praha

Re: plovák v nádrži

Příspěvek od slava »

pred 5 lety sem furt hledal závadu na plováku a dokonce sem mu vyměnil ten jezdec - nakonec byla chyba v propáleném tišťáku na palubovce ale od té doby mi funguje ručička palivoměru jen při nižším stavu nádrže než 1/3, protože ten mnou dojebanej jezdec u plováku občas ztratí kontakt - sise se zpožděním a pomalu mi ručička běhá od poloviny po nulu :-(
/to vedení odporového drátu po spirále je totiž dole husté a nahoře řídké /

Sláva
960 II.
_________________
960 r.v.96 kombi 2.5i B6254

Kapu
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 56
Registrován: 14 srp 2014 21:46
Bydliště: Horní Heršpice
Vůz: 740 B230E 88'

Re: plovák v nádrži

Příspěvek od Kapu »

mam problem s ukazovanim paliva. priklad: jaden den mi palivomer ukazuje presne na 1/2 pak do auta sednu za den a palivomer ukazuje zhruba 1/3 a kdyz me palivomer ukazuje uz pod nulou tak mam vyzkouseno ze tam jeste je asi 6 litru. je problem v budiku, nebo v plovaku (ze uz neplave jak ma). pokud v plovaku jde to nejak vycistit nebo vynenit aniz bych musel shanet selou tu hokejku co je v nadrzi.
_________________
Je: 740 GLE B230E '88
Bylo: 850 GLT B5254S '94

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 10552
Registrován: 25 lis 2010 17:10
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: plovák v nádrži

Příspěvek od Urvanej »

Prázdná ručička a 6l v nádrži je správně.
Vyndat, rozebrat a vyčistit se to nechá, jen to neni práce na 10 minut. A to ještě nevíš, zda to je plovák nebo budík.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sergej
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3073
Registrován: 16 bře 2007 08:48
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha

Re: plovák v nádrži

Příspěvek od Sergej »

Problem byva niekedy v samotnom vinuti cievky rucickoveho pristroja, pomaha prepajkovat vyvody vinuti.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Kapu
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 56
Registrován: 14 srp 2014 21:46
Bydliště: Horní Heršpice
Vůz: 740 B230E 88'

Re: plovák v nádrži

Příspěvek od Kapu »

Urvanej píše:Prázdná ručička a 6l v nádrži je správně.
Vyndat, rozebrat a vyčistit se to nechá, jen to neni práce na 10 minut. A to ještě nevíš, zda to je plovák nebo budík.
v 850 co sem mel pred tim tak kdyz palivomer ukazoval prazdnou nadrz tak tam nic nebylo, tak mi to prislo divny. ale to ze mi to ukazuje po dni stani min nez predtim to me docela zarazi. a stojim na rovine.
_________________
Je: 740 GLE B230E '88
Bylo: 850 GLT B5254S '94
This topic is 5 years a 5 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900 - opravy“