P80 - přestavba z automatu na manuál

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 3185
Registrován: 14 roků
Bydliště: Teplice

#26 P80 - přestavba automatu na manuál

Příspěvek od Basstl »

U dvou z pěti aut mám uvedený typ převodovky.
jak už jsem psal - je to čistě na iniciativě daného uředníka.
Není problém nechat si vystavit duplikát techničáku, kde už ten údaj nebude.
V tomhle opravdu problém nevidím.
Problém je sehnat slušnou převodovku (ideálně auto na darování orgánů) a vybrat komponenty co tam budu chtít namontovat. :)
Přílohy
97970108_571403960159788_9042734572902547456_n.jpg
97970108_571403960159788_9042734572902547456_n.jpg (70.33 KiB) Zobrazeno 479 x
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

simons93
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků
Bydliště: Liberec
Vůz: Momentálně žádné

#27 P80 - přestavba automatu na manuál

Příspěvek od simons93 »

Jenom se zeptám...když v TP zapsaný typ převodovky mám, dá se nechat jednoduše vymazat, když si necháváš vystavovat ten duplikát? Nebo se na to musí nějak oklikou?

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 3185
Registrován: 14 roků
Bydliště: Teplice

#28 P80 - přestavba automatu na manuál

Příspěvek od Basstl »

Asi je to na domluvě. Ideálně přes známýho, ale zase to uděláš jednou a nemusíš to řešit každou STK.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#29 P80 - přestavba automatu na manuál

Příspěvek od Zajsoft »

simons93 píše: 14 kvě 2020 19:39 Jenom se zeptám...když v TP zapsaný typ převodovky mám, dá se nechat jednoduše vymazat, když si necháváš vystavovat ten duplikát? Nebo se na to musí nějak oklikou?
Jen si nechas vystavit duplikat... A drzet u toho hubu a krok :D Jinak by po tom dotazu, to tam mohl aktivni blb zamerne napsat :D
Nebo se dojit zeptat predem jinam(pokud tam, kde si ho budes nechat vystavovat nemas znamosti...), jak to aktualne vlastne je...
Ono sice z VINka jde vycist, co tam bylo, ale zas pokud uz byl puvodni VTP(kdyz je treba plnej) skartovan(po 5letech mam pocit), tak nemaj realne jak zjistit,
zda to treba v pripade dovozu, nebylo legalne prestaveny uz v cizine...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#30 P80 - přestavba automatu na manuál

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Basstl píše: 14 kvě 2020 16:44 Díky za rady a informace. ;)
Uvidím jestli se povede něco rozumně sehnat.
Láká mě M66, ale bylo by to komplikovanější.
Možná to bude projekt na příští rok. :)
M66 má myslím Patočka po repasu na Bazoši za 17tis Kč
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#31 P80 - přestavba automatu na manuál

Příspěvek od Zajsoft »

Jakub Svoboda píše: 14 kvě 2020 19:47
Basstl píše: 14 kvě 2020 16:44 Díky za rady a informace. ;)
Uvidím jestli se povede něco rozumně sehnat.
Láká mě M66, ale bylo by to komplikovanější.
Možná to bude projekt na příští rok. :)
M66 má myslím Patočka po repasu na Bazoši za 17tis Kč
Jop, ale pokud to honis na vykon a ne na spotrebu, tak to nema smysl,
proste si udelas dle vykonu motoru, velikosti kol/gum, prevodovku na miru(da se tam FinalDrive kterej bude vyhovovat bud s ohledem na maximalku, nebo akceleraci).
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 3185
Registrován: 14 roků
Bydliště: Teplice

#32 P80 - přestavba automatu na manuál

Příspěvek od Basstl »

Petr.Chrpa píše: 14 kvě 2020 14:09 Převodovka ještě M56LK ,ale kam se dávali nevím (M56L mám v atmosféře )pro tebe M56H nebo ještě pokud se ti poštěstí M59 .
Edit: M56H je ve všech 850 T5,T5R a italech T5,T5R,R.
M59 850R 2,3
Jakej je rozdíl mezi M56 a M59?
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#33 P80 - přestavba automatu na manuál

Příspěvek od Fíla »

M59 má stejný vnitřnosti jako M56 až na to, že na výstupu na dlouhé poloose je viskospojka, což je taková imitace samosvoru. Dávaly se do 850 R v posledním roce výroby. Je jich hrozně málo.

Já bych osobně asi zvážil variantu M66 i za cenu vyšších vstupních nákladů. Vycházím z toho, že jich bude nejvíc. Viděl jsem to teď, když jsem sháněl na svoje auto M58. Všechny tyhle věci na ty naše starý krámy začínají být nedostatkovým zbožím. Bohužel.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

spy
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1127
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

#34 P80 - přestavba z automatu na manuál

Příspěvek od spy »

Občas se něco zajímavého objeví na ebay https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/volvo-850r-visco-sperre-differential-getriebe-m-50/1398178571-223-2841, ale máš pravdu, je to čím dál tím horší
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 16
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: 850 T5R

#35 P80 - přestavba z automatu na manuál

Příspěvek od MikeEM »

Já bych místo shánění M59 zvolil radši variantu M56 a torsen. Fungovat to bude líp, bude sice dražší na pořízení kvůli tomu torsenu, ale zase se nebude shánět tak dlouho.
_________________
Volvo 850 T5R, 1995, zelená, 2.0 155kW - in rebuild process
Volvo S80, 2009, černá, 2.5T 147kw
Bylo:
Volvo S80, 2003, stříbrná, 2.5T AWD 154kw automat
Volvo V70, 2000, modrá, 2.5D 103kw

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 3185
Registrován: 14 roků
Bydliště: Teplice

#36 P80 - přestavba z automatu na manuál

Příspěvek od Basstl »

Úkol tedy zní jasně - shánět M56, nebo M66 v dobrým stavu. :)
Jak je to s příslušenstvím? Půjdou napasovat pedály, šaltr, táhla atp. Z M66, nebo musí bejt zbytek z M56?
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#37 P80 - přestavba z automatu na manuál

Příspěvek od Fíla »

M66 je šestikvalt a je z P2 a novějších. Takže pedály z jedničkový benzínový sedmdesátky, spojkový válec taky. Vedení ke spojce taky.
Kulisu řazení, řadičku, lanovody, převodovku, poloosy, ložisko dlouhé poloosy na bloku z dvojkový sedmdesátky nebo S60, S80.
Budeš muset vyřešit náboje. Chce to zjistit, jestli půjdou do těhlic P80. Podle mě to půjde, ale nikdy jsem nic takového nezkoušel ani neviděl na vlastní oči. Nějak to jít musí, protože několik aut s tímhle swapem po světě jezdí.
Ale je taky možný, že se bude muset nakonec poskládat ze dvou poloos jedna. Vnitřní kloub z P2, druhý konec, vnější kloub z P80. Fakt nevím.
Zkus pohledat na volvospeed nebo turbobricks, swedespeed, ozvolvo, tam určitě najdeš víc odpovědí na svoje otázky.
Budeš muset také vyměnit silentblok nebo silentbloky pod převodovkou, automat má jiné. Na M66 se bude muset pravděpodobně vyrobit nějaký adaptér na silentblok, protože podmotorový rám je úplně jiný v P80 oproti P2.

Spojka a setrvák už bude záležet na tobě, jakou cestou se vydáš. Já jsem dával originální spojku a jednohmotu z 850R, údajně by měla snést krouťák do 450 Nm.
Do M66 i M56 dělá samosvory Quaife, a ještě vím, že pro M66 dělá samosvory Wavetrac.

Vůbec netuším, jak je to s elektrikou MAN vs. AUT. Co čidlo zpátečky?

Když tak nad tím teď přemýšlím, nebylo by nakonec jednodušší vyměnit celé auto? :(
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 3185
Registrován: 14 roků
Bydliště: Teplice

#38 P80 - přestavba z automatu na manuál

Příspěvek od Basstl »

Je mi jasný, že to jednoduchý nebude a jak už jsem psal v 1. příspěvku - zatím nad tím jen uvažuju.
Vzhledem k tomu že se mi nejvíc líbí varianta s M66 a novější Volvo než P80 nechci, tak odpadá varianta s výměnou auta. :)
Nějvětší zádrhel by mohl být s kabelovým svazkem a s elektrikou všeobecně, ale pokud bych do toho šel, tak půjde motor ven na další úpravy, tak bude ke všemu přístup a může se začít od nuly. :)
Teď mě napadlo, kdyby se podařilo sehnat P2 s T5, je tam jiný uchycení motoru, nebo se dá přehodit bez větších úprav?
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

metju
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1463
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

#39 P80 - přestavba z automatu na manuál

Příspěvek od metju »

M66 z Focusu RS, který už má samosvor z fabriky :roll:
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“