Vibrace - automat - tf80 - rozvaděč

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 10
Registrován: 1 rok
Bydliště: Pardubice
Vůz: V60 CC 2.4 D4 POLESTAR

#26 Vibrace - automat - tf80 - rozvaděč

Příspěvek od MaSo »

Zdravím pánové,
Jezdím ve V60 CC D4 5ti válec s Polestarem, rok 2017, nájezd 110tis.
Olej v převodovce byl měněn poprvé ve 105tis.
Všiml jsem si, že při jízdě ve sportovním režimu na 3ti kvalt to při brždění motorem škube a občas se stane, že na stejný kvalt v rychlosti kolem 50ti to začne vibrovat.
Není to vždycky a v režimu D to vesměs nedělá, jen drobné vibrace na 4 kvalt když zrychluji, ale to je tím, že je to asi z nižších otáček ( mezi 1600-1700 ).
Když řadím mezi P R N D, tak to občas kope.
Tak si říkám, co bude asi za problém a byl bych nerad, kdyby to pak odnesli další věci.
Prosím o radu, případně, kdo by mi na to mohl mrknout v okolí Pardubic, Praha taky není problém.
Díky moc

Thor123
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 765
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

#27 Vibrace - automat - tf80 - rozvaděč

Příspěvek od Thor123 »

Doporučuji ještě jednou vyměnit olej, nahrát nejnovější SW TCM a udělat adaptace.
Měl by být klid.
_________________
S90 T8 Inscription B4204T35, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
V40 B4154T4, 112kw(VEA), TF-71SC, R-Design

Bylo: C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 10
Registrován: 1 rok
Bydliště: Pardubice
Vůz: V60 CC 2.4 D4 POLESTAR

#28 Vibrace - automat - tf80 - rozvaděč

Příspěvek od MaSo »

Díky za odpověď.
Pokud by tomu pomohlo toto, budu jedině rád. Ale i tak bych byl rád, pokud se mi na to někdo podíval.
Zdá se mě to takové náladové. Takže ideálně nějaká diagnostika.
Někdo poblíž Pardubic?
Díky

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#29 Vibrace - automat - tf80 - rozvaděč

Příspěvek od Urvanej »

A jsi si jistý, že to jde od převodovky? Kopnutí mezi D a R je normální do jisté míry, protože musíš ten kvalt nějak zařadit. Kdyby to bylo uplně neznatelný, tak hobluješ moc lamely a když je to drsný, tak se to lidem, viz ty, nelíbí. Ideální je nějaký kompromis, který ale záleží na teplotě oleje.
Pokud chceš mít extra jistotu, objednej se k Davidu Patočkovi do Modřan, on se ti s tím projede a budeš vědět.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 10
Registrován: 1 rok
Bydliště: Pardubice
Vůz: V60 CC 2.4 D4 POLESTAR

#30 Vibrace - automat - tf80 - rozvaděč

Příspěvek od MaSo »

Tak pravda, že v tom tak znalý nejsem. Spíš vůbec, většinou jsem jezdil s manuálem.
Jen bych nerad, aby se s případným neduhem sesypali další věci.
Hlavně mě asi jde o to škubání-houpání při brždění motorem + občasné vibrace během jízdy. Není to vždycky, ale když by se to podchytilo, byl bych radši.
Dobrá, zkusím Pana Patočku, ať jsem v klidu.
Díky za rady

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 10
Registrován: 1 rok
Bydliště: Pardubice
Vůz: V60 CC 2.4 D4 POLESTAR

#31 Vibrace - automat - tf80 - rozvaděč

Příspěvek od MaSo »

Zdravím, tak se ozývám s vývojem.
Navštívil jsem T6R a pana Patočku.
Diagnostika ukázala chybu TCM - P074468 - 46x a bylo mi navrženo buď nechat a dojezdit nebo výměna rozvaděče.
Jen si říkám, jestli to vyřeší zmíněné vibrace nebo jestli ty nesouvisí s ještě něčím jiným.
Je zajímavé, že při zapnuté klimě, tak nějak lépe prokluzuje hydroměnič a vibrace skoro vymizí. Bez klimy to vibruje nejvíc kolem 50 km/h když chci udržovat rychlost nebo když zpomaluji a pak chci udržovat rychlost ( rychlost 2 a 3 nejvíc ).
DPF mi to vypaluje po cca 450 km a to jezdím trasy nejkratší kolem 30 km + každých 5 km mi to zvýší spotřebu na hodnotu při vypalování a po 2 s to zase spadne na normál.
Tak babo raď
Díky

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 10
Registrován: 1 rok
Bydliště: Pardubice
Vůz: V60 CC 2.4 D4 POLESTAR

#32 Vibrace - automat - tf80 - rozvaděč

Příspěvek od MaSo »

Tak přidávám další poznatek.
Jakmile klesne teplota kolem 12-13 C, tak škubání a cukání ustane. Hydroměnič prokluzuje více/lépe, stejně jako v případě zapnuté klimatizace.
V tomto jízdním režimu nepozoruji cukání a škubání v rychlostech 30-50 km/h (3, 4 kvalt), při ustálené rychlosti, po brzdění motorem a následném udržování rychlosti ani při prudším zrychlení.
Zůstanou občasné vibrace při větší zátěži, když jedu do prudkého kopce na 3ku, pak na 5ku při rychlosti 70-75.
Čím myslíte, že to je? Ukazuje můj popis na poškození měniče/rozvaděče?
Díky, už bych tomu rád přišel na zpubek.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#33 Vibrace - automat - tf80 - rozvaděč

Příspěvek od Urvanej »

Bych možná uvažoval směrem blíž ke zdroji, tzn. motor vibruje. Ale to ti řekne kdokoliv zkušenější, kdo se sveze. Hlavně by ti měl být schopen i říct, zda to je nebezpečný pro auto, nebo ne. Třeba pokud je rozvaděč na výměnu, tak rozhodně vyměnit. Dramaticky tím oddálíš repasy celé převodovky, která je za dvojnásobek.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 10
Registrován: 1 rok
Bydliště: Pardubice
Vůz: V60 CC 2.4 D4 POLESTAR

#34 Vibrace - automat - tf80 - rozvaděč

Příspěvek od MaSo »

Právě jsem pojezdil a zaplatil za diagnostiky docela dost a pořádně mi nikdo nic konkrétního neřekl, ať v autorizovaných nebo ne. Je mi jasný, že toho všichni mají hromadu, tak se mi neměli možnost třeba tolik věnovat.
Nejvíc konkrétní byla určitě návštěva p. Patočky, kde se ukázala chyba rozvaděče, ale při dalších diagnostikách se chyba už znovu neobjevila, takže zase nic. Nicméně projevy viz výše se postupně zhoršují.
A zároveň úplně nechci platit za výměny 40k a zjistit, že to nebylo ono.
Takže sleduji a úplně nevím na co ukázat.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“