“Spínání” turba

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Nitty
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 193
Registrován: 4 roky
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

#1 “Spínání” turba

Příspěvek od Nitty »

Zdravím, chtěl bych se zeptat na jakých otáčkách by mělo ideálně začít tlačit turbo - momentálně mi tlačí až někde kolem 2500ot. na D5 120kw (2004).
Navíc mi auto skočilo už 2x do nouzáku kdy přestalo tlačit. - na diagnostice to ukázalo regulaci tlaku turba.
Nikde nic neteče ani auto nekouří.
Nějaký nápady čím by to mohlo byt? Díky moc za odpovědi
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13074
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 “Spínání” turba

Příspěvek od raolsa »

Podtlaky?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2972
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#3 “Spínání” turba

Příspěvek od Tod2 »

turbo chodí v podstatě hned, mě se ten motor drží klidně na 1600ot a turbo funguje
zkus napřed zkontrolovat hadičku k regulaci
jinak když jsem měl špatný spodní silentblok motoru, tak bylo na turbu poznat jen zpoždění, když tomu člověk při rozjezdu šlápl, tak se sekundu nic nedělo, ale pak normálně fungovalo...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#4 “Spínání” turba

Příspěvek od kishmick »

Čau! Dělá se to tak, že se načítají a mažou chyby, při tom se postupně odpojují oba dva ventily (viz obrázky
regulační ventil.jpg
regulační ventil.jpg (59.29 KiB) Zobrazeno 766 x
). Zkontroluje se turbo. Nic jinýho tam kolem "boostu"-(tlakování) neni. V "hlavní" jednotce chyba nebývá. To ti řekne každej servisák. A nebo ti taky může dost lidí říct, že to může bejt dalšíma 10ti věcma-takový lidi,prosím, neposlouchej.
Přílohy
sensor tlaku.jpg
sensor tlaku.jpg (63.31 KiB) Zobrazeno 766 x
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 “Spínání” turba

Příspěvek od Urvanej »

kishmick: jsi si jist, že si i u nafty vyjmenoval všechny možnosti?
Já bych se jen zeptal, jaká to byla diagnostika a zda neni díra v IC a auto při jízdě nekouří. D5, pokud je v pořádku, tak maximálně vyfoukne nashromážděný saze, jinak ale nekouří. (předpokládám, že nemá DPF)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Nitty
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 193
Registrován: 4 roky
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

#6 “Spínání” turba

Příspěvek od Nitty »

Auto nekouří. Od těch cca 2400-2500ot to táhne krásně, ale přeřadíš a auto je zase cca 2 sekundy mrtvé
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#7 “Spínání” turba

Příspěvek od Zajsoft »

Tak nafta ma podtlakovy silentbloky motoru, takze taky klidne muzou bejt deravy... Pokud si to nemel na origo diagnostice, tak muzu pripadne nabidnout.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Nitty
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 193
Registrován: 4 roky
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

#8 “Spínání” turba

Příspěvek od Nitty »

Na origo ne, odkud jste?
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 30
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC70, 2,4 D5 AWD, 120 kW, automat
Bydliště: Ostrava

#9 “Spínání” turba

Příspěvek od ruta »

Nitty píše: 28 dub 2020 18:23 Zdravím, chtěl bych se zeptat na jakých otáčkách by mělo ideálně začít tlačit turbo - momentálně mi tlačí až někde kolem 2500ot. na D5 120kw (2004).
Navíc mi auto skočilo už 2x do nouzáku kdy přestalo tlačit. - na diagnostice to ukázalo regulaci tlaku turba.
Nikde nic neteče ani auto nekouří.
Nějaký nápady čím by to mohlo byt? Díky moc za odpovědi
Mám podobný problém (XC70 2,4 D5 120 kW, automat, 2003), než v cca 2500 (možná o něco dříve, ale plus mínus) tak je auto líné. Mám vyčištěné turbo, rozhýbány lopatky. Diagnostika - original - nic neukazuje.
Podtlaky byly zkontrolovány.

Nějaké jiné nápady?

Anebo ideálně někdo z Ostravy a blízkého okolí, kdo má podobný ročník, automat, ale jede mu to v pohodě, dal by svézt pro porovnání?
Díky.
_________________
Volvo XC70, r.v.2003; 2,4 D5; D5244 T; 120 kW; automat

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#10 “Spínání” turba

Příspěvek od peter cz »

Vyčištěné a rozhýbané lopatky být můžou, otázka je jestli dobře funguje samotná regulace.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 67
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: XC70 2004 D5 AT

#11 “Spínání” turba

Příspěvek od cubrd »

ruta píše: 20 kvě 2020 10:47
Nitty píše: 28 dub 2020 18:23 Zdravím, chtěl bych se zeptat na jakých otáčkách by mělo ideálně začít tlačit turbo - momentálně mi tlačí až někde kolem 2500ot. na D5 120kw (2004).
Navíc mi auto skočilo už 2x do nouzáku kdy přestalo tlačit. - na diagnostice to ukázalo regulaci tlaku turba.
Nikde nic neteče ani auto nekouří.
Nějaký nápady čím by to mohlo byt? Díky moc za odpovědi
Mám podobný problém (XC70 2,4 D5 120 kW, automat, 2003), než v cca 2500 (možná o něco dříve, ale plus mínus) tak je auto líné. Mám vyčištěné turbo, rozhýbány lopatky. Diagnostika - original - nic neukazuje.
Podtlaky byly zkontrolovány.

Nějaké jiné nápady?

Anebo ideálně někdo z Ostravy a blízkého okolí, kdo má podobný ročník, automat, ale jede mu to v pohodě, dal by svézt pro porovnání?
Díky.
Měl sem stejný problém a měnil sem podtlakové čerpadlo, už necucalo jak mělo a problém se tím vyřešil.

Nitty
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 193
Registrován: 4 roky
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

#12 “Spínání” turba

Příspěvek od Nitty »

ruta píše: 20 kvě 2020 10:47
Nitty píše: 28 dub 2020 18:23 Zdravím, chtěl bych se zeptat na jakých otáčkách by mělo ideálně začít tlačit turbo - momentálně mi tlačí až někde kolem 2500ot. na D5 120kw (2004).
Navíc mi auto skočilo už 2x do nouzáku kdy přestalo tlačit. - na diagnostice to ukázalo regulaci tlaku turba.
Nikde nic neteče ani auto nekouří.
Nějaký nápady čím by to mohlo byt? Díky moc za odpovědi
Mám podobný problém (XC70 2,4 D5 120 kW, automat, 2003), než v cca 2500 (možná o něco dříve, ale plus mínus) tak je auto líné. Mám vyčištěné turbo, rozhýbány lopatky. Diagnostika - original - nic neukazuje.
Podtlaky byly zkontrolovány.

Nějaké jiné nápady?

Anebo ideálně někdo z Ostravy a blízkého okolí, kdo má podobný ročník, automat, ale jede mu to v pohodě, dal by svézt pro porovnání?
Díky.


Ahoj ruta, podařilo se ti to nějak vyřešit? Já měnil jen nějaké podl. hadice chybu to už nehází ale stejně mi přijde že je to trochu líné “odspodu” ale naopak od 2500ot. to tahá brutálně
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 140
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Piešťany / Brno
Vůz: S60 2,4D Euro 3

#13 “Spínání” turba

Příspěvek od Pongo »

Ahoj, skús vyotčiť olejové víko na voľnobeh. Pokial klepe podtlkaovka tak ti niekde uniká podtlak a turbo môže vadne regulovať. U mňa boli vadné silembloky oba :o

dignostika viď video. :)
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 30
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC70, 2,4 D5 AWD, 120 kW, automat
Bydliště: Ostrava

#14 “Spínání” turba

Příspěvek od ruta »

Prozatím jsem se nedostal k mechanikovi, takže problém vyřešen není, zkusil jsem shánět info zde.
Podtlaková pumpa také připadá v úvahu. Je to takový blbý problém, protože vyměnit polovinu věcí s nejistým výsledkem se mi moc nechce, ovšem někde se bohužel bude muset začít, takže asi tou vakuovkou, někdy to je fakt dost otravné, jede to, než chytne motor točky, jak bezturbový motor v útlumu.
Uvidím, jak se bude situace vyvíjet po návštěvě mechanika. Co se podtlaků týče, tak ty byly zkontrolovány a žádný náznak zlepšení se nekonal.
Co se týče videa, tak tyto příznaky nepozoruji, žádný takový extra hlasitý zvuk motor nevydává.
Jestli to nějak finálně pořeším, dám zde info.
_________________
Volvo XC70, r.v.2003; 2,4 D5; D5244 T; 120 kW; automat

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 57
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Valašské Meziříčí
Vůz: XC70 D5 MY06 Ocean Race

#15 “Spínání” turba

Příspěvek od Zikkson »

Jen se tady trochu amatérsky zeptám. U 136kw verze je spínání turba elektronické, takže podtlaky nemají na výkon vliv? Tedy klapavý zvuk z nálevky oleje na volnoběh nemá na funkčnost (kromě děravého silentbloku motoru) vliv?
_________________
Volvo XC70 D5 Ocean Race MY06, D5244T4, automat - Prodáno

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#16 “Spínání” turba

Příspěvek od Jasko »

Zikkson píše:Jen se tady trochu amatérsky zeptám. U 136kw verze je spínání turba elektronické, takže podtlaky nemají na výkon vliv? Tedy klapavý zvuk z nálevky oleje na volnoběh nemá na funkčnost (kromě děravého silentbloku motoru) vliv?
Ano u 136kw je to už elektronika.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 30
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC70, 2,4 D5 AWD, 120 kW, automat
Bydliště: Ostrava

#17 “Spínání” turba

Příspěvek od ruta »

Nitty píše: 22 kvě 2020 18:45
ruta píše: 20 kvě 2020 10:47

Mám podobný problém (XC70 2,4 D5 120 kW, automat, 2003), než v cca 2500 (možná o něco dříve, ale plus mínus) tak je auto líné. Mám vyčištěné turbo, rozhýbány lopatky. Diagnostika - original - nic neukazuje.
Podtlaky byly zkontrolovány.

Nějaké jiné nápady?

Anebo ideálně někdo z Ostravy a blízkého okolí, kdo má podobný ročník, automat, ale jede mu to v pohodě, dal by svézt pro porovnání?
Díky.


Ahoj ruta, podařilo se ti to nějak vyřešit? Já měnil jen nějaké podl. hadice chybu to už nehází ale stejně mi přijde že je to trochu líné “odspodu” ale naopak od 2500ot. to tahá brutálně
Ahoj(te),
takže jsem tedy koupil novou vakuovou pumpu (https://www.autodily-pema.cz/autodily/volvo/xc70-cross-country/2.4-d5-xc-awd-120kw/brzdovy-system/saci-pumpa?productId=223690), ta byla včera vyměněna a auto jede jak má.
Také lépe reaguje převodovka, lépe podřadí, když potřebuji, předtím jsem šlápl na plyn a nic se nedělo, nyní jsem již schopen reagovat jako normální vozidlo.
V následujícím týdnu, plus mínus, mě čeká (tedy, ne až tak úplně mou osobu, ale osobu povolanou ano :-) )výměna oleje v automatu...
_________________
Volvo XC70, r.v.2003; 2,4 D5; D5244 T; 120 kW; automat

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 30
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC70, 2,4 D5 AWD, 120 kW, automat
Bydliště: Ostrava

#18 “Spínání” turba

Příspěvek od ruta »

Ještě jsem byl upozorněn, že se mi může stát taky to, že auto ztratí výkon a spadne do nouzáku, co bude mít na starosti regulační ventil turba, takže doufám, že se to jednak nestane a jednak, když ano, tak někde u baráku :-D.
_________________
Volvo XC70, r.v.2003; 2,4 D5; D5244 T; 120 kW; automat

Nitty
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 193
Registrován: 4 roky
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

#19 “Spínání” turba

Příspěvek od Nitty »

Nebyl by tu prosím někdo tak ochotný a nenatočil video zrychlení třeba na trojku od cca 1500ot. do třeba 3500? Nejlépe manuál 120kw bez chipu apod.
Třeba se mi to jen zdá, že je to zpočátku chcíplé je to moje první nafta.
Momentálně to neháže žádné chyby ani to nepadá do nouzáku 🤷‍♂️
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 716
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#20 “Spínání” turba

Příspěvek od kishmick »

Čau! Diesel táhne samozřejmě dost odspodu. Jestliže přeřadíš na trojku v 60ti tak bys měl pravidelně zrychlovat na 120 tak kolem 6ti sekund. Na youtubu toho moc neni. Ale našel jsem např. toto (V70 II-skoro stejná váha cca1500Kg):
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Nitty
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 193
Registrován: 4 roky
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

#21 “Spínání” turba

Příspěvek od Nitty »

Mně to odspodu prostě tak nebere, ale nevím na co se nejdřív zaměřit
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 118
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Královéhradecký kraj
Vůz: V70 D5, 2004

#22 “Spínání” turba

Příspěvek od Pitris V70 »

Je fakt, že když jsem auto kupoval a mělo 223 tkm, tak mi taky přišlo, že to víc tahá už zespodu. Teď to má 313tkm a už mi to auto přijde taky takový línější. Manželka tvrdí, že to není pravda, že to jede pořád stejně. Tak si říkám, jestli to není jen muj pocit, nebo jestli třeba není nějaká mikroskopická trhlinka někde v nějaké hadičce okolo turba, že to tolik netáhne s přijde mi, že je turbo nepatrně víc slyšet.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 30
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC70, 2,4 D5 AWD, 120 kW, automat
Bydliště: Ostrava

#23 “Spínání” turba

Příspěvek od ruta »

ruta píše: 04 čer 2020 09:24 Ještě jsem byl upozorněn, že se mi může stát taky to, že auto ztratí výkon a spadne do nouzáku, co bude mít na starosti regulační ventil turba, takže doufám, že se to jednak nestane a jednak, když ano, tak někde u baráku :-D.
No, takže při výměně oleje v automatu se přišlo na to, že výše zmíněný regulační ventil turba vydává zvuky, které by neměl, takže výměna, cenoffka cca 2800 Kč. Zas to jede o cosi lépe ;-).
_________________
Volvo XC70, r.v.2003; 2,4 D5; D5244 T; 120 kW; automat
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“