740 B230K - nestartuje :-(
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 87
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Vůz: V70 II TDI
- Bydliště: Děčín
740 B230K - nestartuje :-(
Tak jsem se tesil, ze sedmu vezmu na zitrejsi schuzi a dnes jsem zjistil, ze to tak jednoduche nebude. O vikendu se mi stalo, ze jsem po hodinovem stani nemohl auto nastartovat a prikladal to vybite baterce. Predtim jsem tam totiz daval jine radio, takze jsem to tipoval na nejaky nestandardni odber pri vypnutem zapalovani a resil to vyndanim radia a hozenim baterky na nabijecku. Toto se mi "potvrdilo" pote co jsem po nabiti baterky dosel k autu a normalne nastartoval. Pote jsem se jal instalovat puvodni radio, aby tam alespon neco hralo a po pulhodine hrani jsem zkusil opet nastartovat a NIC. Jen to cvaklo a prdlajz. Tak jsem radio opet vydoloval, hodil to znovu na nabijecku a sel spat. Rano prijdu k autu a zase prd, prestoze se auto pres noc nabijelo. Tak jsem odvezl baterku na zmereni a vysledek: baterka se jevi jako OK. Posledni pokus jsem tedy udelal prehozenim baterky z jineho auta, a zase prd. Mam tedy podezreni na starter. Muze mi nekdo tuto domenku potvrdit? Nemuze to byt jeste neco jineho? Po otoceni klicku se ozve cvaknuti, kontrolky zhasnou. Pak se rosviti jen jedna - rucni brzda. Po chvili se opet vse rozsviti, pri dalsim pokusu opet jen cvaknuti. Mam tam zabudovny alarm, ten uz v aute byl, ale neni to original. To by mozna mohla byt dalsi potencionalni slabina. Na druhou stranu, po roztlaceni auto nastartovalo, to by asi v pripade problemu alarmu nehrozilo.
Predem diky za rady, ci potvrzeni me domenky, ze se jedna o problem starteru.
Predem diky za rady, ci potvrzeni me domenky, ze se jedna o problem starteru.
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 1242
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
-
Offline
- Příspěvky: 1908
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
by to mohl být takymarra píše:starter
vem voltmetr a podržtašku a měř napětí na kontaktech baterie právě v době, kdy bude podržtaška startovat. pokud je napětí víc jak 9 voltů, tak je chyba (taky) mimo startér
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 87
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Vůz: V70 II TDI
- Bydliště: Děčín
-
Offline
- Příspěvky: 2063
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Prosím tě neblbni. Nejdřív projdi kontakty kabelů od baterie na kostru a na startér, není li nějaký zaoxidovaný. Teda začni s tím měřením, pak ty kabely a startér měň až na konec, je to nejsložitější. Asi se vyplatí nejdřív věnovat 5 minut měření a 5 minut kontrole popřípadě očištění kontaktů.elde píše:Diky za rady!
Prozatim tedy zacnu vyzkousenim jineho starteru. Doufam, ze bude pasovat. Tim pripadne vyloucim tuto zavadu, v lepsim pripade vyresim.
-
Offline
- Příspěvky: 87
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Vůz: V70 II TDI
- Bydliště: Děčín
Jsem v tomto ohledu total lama, jake hodnoty bych mel namerit? Kontaty na baterii uz jsem cistil, zkusim tedy postupovat dale.Jarda S40 píše:Prosím tě neblbni. Nejdřív projdi kontakty kabelů od baterie na kostru a na startér, není li nějaký zaoxidovaný. Teda začni s tím měřením, pak ty kabely a startér měň až na konec, je to nejsložitější. Asi se vyplatí nejdřív věnovat 5 minut měření a 5 minut kontrole popřípadě očištění kontaktů.elde píše:Diky za rady!
Prozatim tedy zacnu vyzkousenim jineho starteru. Doufam, ze bude pasovat. Tim pripadne vyloucim tuto zavadu, v lepsim pripade vyresim.
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual
-
Offline
- Příspěvky: 2063
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Jak psal Standa, nejdřív napětí na aku při startování, nemělo by poklesnou pod 9V raději více. Potom to samé na startéru proti kostře (Na vývodu z cívky oproti kostře) by nemělo být podstatně menší, max. tak o 1V. No a pokud bude vše O.K. tak očistit ty kontakty na spínači startéru, bývaj to desitky či osmičky šrouby. Pokud stále nic, jdi na tu výměnu. Pokud bude napětí na aku malé, je aku špatné, pokud bude příliš malé na startéru, je v cestě přechodový odpor. Najdeš ho podel tepla, je velmi ohřátý po startování.
-
Offline
- Příspěvky: 87
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Vůz: V70 II TDI
- Bydliště: Děčín
Vyreseno!
Diky vsem za pomoc, Jarda S40 mel pravdu s tou kostrou. Kostra motoru, kabel je pripojen pod alternatorem, drzelo to jen na "vlasku".
RESUME
Symptomy:
Po otoceni klicku se ozve cvaknuti, kontrolky zhasnou. Pak se rosviti jen jedna - rucni brzda. Po nejake dobe se opet vse rozsviti, pri dalsim pokusu opet jen cvaknuti a ....
Zavada:
Kostra motoru skoro uviklana, ale kontakt tam stale nejaky byl.
Diky vsem za pomoc, Jarda S40 mel pravdu s tou kostrou. Kostra motoru, kabel je pripojen pod alternatorem, drzelo to jen na "vlasku".
RESUME
Symptomy:
Po otoceni klicku se ozve cvaknuti, kontrolky zhasnou. Pak se rosviti jen jedna - rucni brzda. Po nejake dobe se opet vse rozsviti, pri dalsim pokusu opet jen cvaknuti a ....
Zavada:
Kostra motoru skoro uviklana, ale kontakt tam stale nejaky byl.
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual
-
Offline
- Příspěvky: 2063
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 1908
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
A kdybychom Eldovi takhle blbě neradili, už by měl taky natrénovaný montáže starterů...
Až se fakt podělá starter, nebude připravenej

Až se fakt podělá starter, nebude připravenej

_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8