740 B230K - nestartuje :-(

Pro sedmy a devítky

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
elde
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 138
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Vůz: V70 II TDI
Bydliště: Děčín

740 B230K - nestartuje :-(

Příspěvek od elde »

Tak jsem se tesil, ze sedmu vezmu na zitrejsi schuzi a dnes jsem zjistil, ze to tak jednoduche nebude. O vikendu se mi stalo, ze jsem po hodinovem stani nemohl auto nastartovat a prikladal to vybite baterce. Predtim jsem tam totiz daval jine radio, takze jsem to tipoval na nejaky nestandardni odber pri vypnutem zapalovani a resil to vyndanim radia a hozenim baterky na nabijecku. Toto se mi "potvrdilo" pote co jsem po nabiti baterky dosel k autu a normalne nastartoval. Pote jsem se jal instalovat puvodni radio, aby tam alespon neco hralo a po pulhodine hrani jsem zkusil opet nastartovat a NIC. Jen to cvaklo a prdlajz. Tak jsem radio opet vydoloval, hodil to znovu na nabijecku a sel spat. Rano prijdu k autu a zase prd, prestoze se auto pres noc nabijelo. Tak jsem odvezl baterku na zmereni a vysledek: baterka se jevi jako OK. Posledni pokus jsem tedy udelal prehozenim baterky z jineho auta, a zase prd. Mam tedy podezreni na starter. Muze mi nekdo tuto domenku potvrdit? Nemuze to byt jeste neco jineho? Po otoceni klicku se ozve cvaknuti, kontrolky zhasnou. Pak se rosviti jen jedna - rucni brzda. Po chvili se opet vse rozsviti, pri dalsim pokusu opet jen cvaknuti. Mam tam zabudovny alarm, ten uz v aute byl, ale neni to original. To by mozna mohla byt dalsi potencionalni slabina. Na druhou stranu, po roztlaceni auto nastartovalo, to by asi v pripade problemu alarmu nehrozilo.

Predem diky za rady, ci potvrzeni me domenky, ze se jedna o problem starteru.
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

starter
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

marra píše:starter
by to mohl být taky

vem voltmetr a podržtašku a měř napětí na kontaktech baterie právě v době, kdy bude podržtaška startovat. pokud je napětí víc jak 9 voltů, tak je chyba (taky) mimo startér
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

elde
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 138
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Vůz: V70 II TDI
Bydliště: Děčín

Příspěvek od elde »

Diky za rady!
Prozatim tedy zacnu vyzkousenim jineho starteru. Doufam, ze bude pasovat. Tim pripadne vyloucim tuto zavadu, v lepsim pripade vyresim.
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

elde píše:Diky za rady!
Prozatim tedy zacnu vyzkousenim jineho starteru. Doufam, ze bude pasovat. Tim pripadne vyloucim tuto zavadu, v lepsim pripade vyresim.
Prosím tě neblbni. Nejdřív projdi kontakty kabelů od baterie na kostru a na startér, není li nějaký zaoxidovaný. Teda začni s tím měřením, pak ty kabely a startér měň až na konec, je to nejsložitější. Asi se vyplatí nejdřív věnovat 5 minut měření a 5 minut kontrole popřípadě očištění kontaktů.

elde
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 138
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Vůz: V70 II TDI
Bydliště: Děčín

Příspěvek od elde »

Jarda S40 píše:
elde píše:Diky za rady!
Prozatim tedy zacnu vyzkousenim jineho starteru. Doufam, ze bude pasovat. Tim pripadne vyloucim tuto zavadu, v lepsim pripade vyresim.
Prosím tě neblbni. Nejdřív projdi kontakty kabelů od baterie na kostru a na startér, není li nějaký zaoxidovaný. Teda začni s tím měřením, pak ty kabely a startér měň až na konec, je to nejsložitější. Asi se vyplatí nejdřív věnovat 5 minut měření a 5 minut kontrole popřípadě očištění kontaktů.
Jsem v tomto ohledu total lama, jake hodnoty bych mel namerit? Kontaty na baterii uz jsem cistil, zkusim tedy postupovat dale.
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Jak psal Standa, nejdřív napětí na aku při startování, nemělo by poklesnou pod 9V raději více. Potom to samé na startéru proti kostře (Na vývodu z cívky oproti kostře) by nemělo být podstatně menší, max. tak o 1V. No a pokud bude vše O.K. tak očistit ty kontakty na spínači startéru, bývaj to desitky či osmičky šrouby. Pokud stále nic, jdi na tu výměnu. Pokud bude napětí na aku malé, je aku špatné, pokud bude příliš malé na startéru, je v cestě přechodový odpor. Najdeš ho podel tepla, je velmi ohřátý po startování.

elde
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 138
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Vůz: V70 II TDI
Bydliště: Děčín

Příspěvek od elde »

Vyreseno!

Diky vsem za pomoc, Jarda S40 mel pravdu s tou kostrou. Kostra motoru, kabel je pripojen pod alternatorem, drzelo to jen na "vlasku".

RESUME

Symptomy:
Po otoceni klicku se ozve cvaknuti, kontrolky zhasnou. Pak se rosviti jen jedna - rucni brzda. Po nejake dobe se opet vse rozsviti, pri dalsim pokusu opet jen cvaknuti a ....

Zavada:
Kostra motoru skoro uviklana, ale kontakt tam stale nejaky byl.
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

No vidíš, už něco umíš :wink: Příště tě to nezaskočí!

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

A kdybychom Eldovi takhle blbě neradili, už by měl taky natrénovaný montáže starterů... :D

Až se fakt podělá starter, nebude připravenej :roll:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
This topic is 13 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900 - opravy“