MOTOR: V40- cukání při studeném startu

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
vladinek
Offline
Příspěvky: 20
Registrován: 30 led 2007 15:52
Bydliště: Praha

MOTOR: V40- cukání při studeném startu

Příspěvek od vladinek »

Vážení, moje auto ( V40,1.8,2002,benzín + LPG sekvenční vstřik) se chová takto: Při studeném startu na benzín startuje bez problémů, chvíli, asi minutu jede na bohatší směs,v pohodě. Poté, i když motor není ještě moc teplý, připadne mi,že "sytič" je vypnut, volnoběh je normální, kolem 900. Musím relativně opatrně přidávat plyn,rozjíždět se s citem. Když přidám víc, auto se jakoby "dusí", netáhne. Za chvíli, když se to ohřeje není problém.
Na LPG jede taky v pohodě, problém je pouze po studeném startu na benzín (na LPG se nestartuje).
Svíce mají za sebou 22tis.km, palivový filtr nový. Nemáte někdo ponětí, čím to může být? Nebo je to normální při najetých 142tis.km?
Díky za radu
_________________
V40_LPG_1.8

Hans
Offline
Příspěvky: 70
Registrován: 09 led 2007 18:46
Bydliště: Čelákovice

Příspěvek od Hans »

Některé V40 jsou vybaveny elektrickou vzduchovou pumpou, která po nastartování vstřikuje čistý vzduch do výfukového potrubí, což způsobuje hoření oxidu uhelnatého a tím se snižuje obsah CO ve spalinách. Pumpa vstřikuje vzduch do výfukového potrubí asi 2 až 3 minuty po nastartování a potom se odpojí. Vstřikování vzduchu tedy probíhá v době, kdy je v činnosti systič a spaluje se bohatá směs. Pokud vzduchová pumpa nefunguje, tak dá kyslíková sonda řídící jednotce pokyn k ochuzení směsi. Mně ta pumpa začala rachotit, spálila pojistku a motor se potom první dvě minuty choval divně. Tu pumpu ale mají jen některá auta. Divné chování motoru může také způsobovat špatný sensor teploty nasávaného vzduchu, který je u vzduchové váhy. Asi by to chtělo diagnostiku. Ta by měla tyhle závady objevit.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Hans píše:Některé V40 jsou vybaveny elektrickou vzduchovou pumpou, která po nastartování vstřikuje čistý vzduch do výfukového potrubí, což způsobuje hoření oxidu uhelnatého a tím se snižuje obsah CO ve spalinách. Pumpa vstřikuje vzduch do výfukového potrubí asi 2 až 3 minuty po nastartování a potom se odpojí. Vstřikování vzduchu tedy probíhá v době, kdy je v činnosti systič a spaluje se bohatá směs. Pokud vzduchová pumpa nefunguje, tak dá kyslíková sonda řídící jednotce pokyn k ochuzení směsi. Mně ta pumpa začala rachotit, spálila pojistku a motor se potom první dvě minuty choval divně. Tu pumpu ale mají jen některá auta. Divné chování motoru může také způsobovat špatný sensor teploty nasávaného vzduchu, který je u vzduchové váhy. Asi by to chtělo diagnostiku. Ta by měla tyhle závady objevit.
Co to je za pikačovinu??? :roll: To jako když mám blbé emise,tak budu přifoukávat vzduch do výfuku???Chtěl bych vidět hořet oxid uhelnatý!!!Skoro perpetum mobile

Hans
Offline
Příspěvky: 70
Registrován: 09 led 2007 18:46
Bydliště: Čelákovice

Příspěvek od Hans »

Oxid uhelnatý vzniká při nedokonalém spalování. Při dokonalém spalování vzniká oxid uhličitý. Oxid uhelnatý hoří podle rovnice 2 CO + O2 = 2 CO2. Jestli máš Haynese, tak je tam o té vzduchové pumpě asi půl stránky keců. Výměna té pumpy mě stála 7 táců.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

martinopel píše:
Hans píše:Některé V40 jsou vybaveny elektrickou vzduchovou pumpou, která po nastartování vstřikuje čistý vzduch do výfukového potrubí, což způsobuje hoření oxidu uhelnatého a tím se snižuje obsah CO ve spalinách. Pumpa vstřikuje vzduch do výfukového potrubí asi 2 až 3 minuty po nastartování a potom se odpojí. Vstřikování vzduchu tedy probíhá v době, kdy je v činnosti systič a spaluje se bohatá směs. Pokud vzduchová pumpa nefunguje, tak dá kyslíková sonda řídící jednotce pokyn k ochuzení směsi. Mně ta pumpa začala rachotit, spálila pojistku a motor se potom první dvě minuty choval divně. Tu pumpu ale mají jen některá auta. Divné chování motoru může také způsobovat špatný sensor teploty nasávaného vzduchu, který je u vzduchové váhy. Asi by to chtělo diagnostiku. Ta by měla tyhle závady objevit.
Co to je za pikačovinu??? :roll: To jako když mám blbé emise,tak budu přifoukávat vzduch do výfuku???Chtěl bych vidět hořet oxid uhelnatý!!!Skoro perpetum mobile
jj, bohužel je to tak a je to daň ekologům. Proto nemívají vždy moderní auta i menší spotřebu. A zde nejde jenom o dodatečné spalování CO, ale i zbytků paliva které mohou ve stádiu studeného volnoběhu proniknout do výfuku.

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

To je zajímavý, vím o několika autech s tzv. vysavačem nefunkčním a chovají se normálně. Jinak tenhle nesmysl používá více automobilek, kvůli snižování emisí. Četl jsem o tom několik pojednání a pokaždé trochu jiné vysvětlení funkce a tak si myslím že hlavní důvod je oblbnout exhalace na konci výfuku.
Jo oni sice většinou píšou o lepším spalování některých humusů ve výfukových plynech, jenže to funguje jen při určité teplotě a k tomu je potřeba mít kat na provozní teplotě, což při studeném motoru samozřejmě není, takže podle mne takový ojeb. 8)
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

jarek.krizan píše:To je zajímavý, vím o několika autech s tzv. vysavačem nefunkčním a chovají se normálně. Jinak tenhle nesmysl používá více automobilek, kvůli snižování emisí. Četl jsem o tom několik pojednání a pokaždé trochu jiné vysvětlení funkce a tak si myslím že hlavní důvod je oblbnout exhalace na konci výfuku.
Jo oni sice většinou píšou o lepším spalování některých humusů ve výfukových plynech, jenže to funguje jen při určité teplotě a k tomu je potřeba mít kat na provozní teplotě, což při studeném motoru samozřejmě není, takže podle mne takový ojeb. 8)
Myslíš jako že se ty emise naředí? I to je možné.

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Jarda S40 píše:
jarek.krizan píše:To je zajímavý, vím o několika autech s tzv. vysavačem nefunkčním a chovají se normálně. Jinak tenhle nesmysl používá více automobilek, kvůli snižování emisí. Četl jsem o tom několik pojednání a pokaždé trochu jiné vysvětlení funkce a tak si myslím že hlavní důvod je oblbnout exhalace na konci výfuku.
Jo oni sice většinou píšou o lepším spalování některých humusů ve výfukových plynech, jenže to funguje jen při určité teplotě a k tomu je potřeba mít kat na provozní teplotě, což při studeném motoru samozřejmě není, takže podle mne takový ojeb. 8)
Myslíš jako že se ty emise naředí? I to je možné.
Tahle verze je od technika přez emisní systémy od GM, pana Hrušky a mě se zdá nejpravděpodobnější. Tvrdí, že je potřeba aby dodatečné spalování fungovalo dosáhnout teploty aspoň 480° celsia a to teprve se zahřívající výfukový systém nemá.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

Chlapi za chvili jedu na Emise + STK. Myslim, ze bude lepsi kdyz emise budou merit pri zahratem motoru a vyfukovem potrubi+kat na provozni teplotu, abych vyloucil, ze ve spalinach bude bordel, co pak prekroci limity.No mam tam 100 oktan, aspon nejaky predpoklad ze to bude dobre horet...bez vetsich zbytku.
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

vladinek
Offline
Příspěvky: 20
Registrován: 30 led 2007 15:52
Bydliště: Praha

Rozumná diagnostika

Příspěvek od vladinek »

Hans píše:Některé V40 jsou vybaveny elektrickou vzduchovou pumpou, která po ......... Asi by to chtělo diagnostiku. Ta by měla tyhle závady objevit.
Díky,asi se na diagnostiku vydám, pokud se to bude znatelně zhoršovat. Máte někdo zkušenosti,kde diagnostiku dělaj za rozumný peníz? V Praze nebo okolí? Nechce se mi jezdit do Volva, sedřou ze mě kůži za živa...
_________________
V40_LPG_1.8

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 14 zář 2004 12:09
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Volvo XC 90 2.5T AWD

Re: Rozumná diagnostika

Příspěvek od Conan »

vladinek píše:
Hans píše:Některé V40 jsou vybaveny elektrickou vzduchovou pumpou, která po ......... Asi by to chtělo diagnostiku. Ta by měla tyhle závady objevit.
Díky,asi se na diagnostiku vydám, pokud se to bude znatelně zhoršovat. Máte někdo zkušenosti,kde diagnostiku dělaj za rozumný peníz? V Praze nebo okolí? Nechce se mi jezdit do Volva, sedřou ze mě kůži za živa...
U Volva stojí cca 5-600Kč, můžeš zkusit http://www.t6r.cz
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Na prodej Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III)Obrázek
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2546
Registrován: 12 lis 2005 11:11
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

STK

Příspěvek od Roger »

Tak mam to za sebou zas az za 2 roky. Emise OK, STK mi taky dali, ale mam si trochu pritahnout rucku, asi 2 zuby. Jinak v norme.
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

strycf
Offline
Příspěvky: 228
Registrován: 01 úno 2007 16:51
Bydliště: Kladno

Příspěvek od strycf »

U Marry 500Kc prohlidka+diagnostika.
_________________
Volvo V50,1.6D,r.2006
This topic is 13 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“