Werscajkova Té-Šestka

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

#76 Werscajkova Té-Šestka

Příspěvek od Werscajk »

Začneme pozitivně. Slavíme 4 kilča! :Yahoo!: Jo, je to už tak měsíc zpátky, ale to nevadí. :D
IMG_20210809_075921.jpg
Dneska jsem se dostal k výměně svíček, které měly najeto už 40 tisíc. :oops: Dlouhodobě hlídám spotřebu oleje, která se pomalu, ale jistě zvyšuje. :cry: Divný je, že to není konstantní. Zaznamenal jsem spotřeby oleje jako 1l/1000km, 0,5l/800km, 1l/3000km, ... a tak dál. Například naposledy jsem dolil 0,5l do teď jsem ujel 1100km a dobrý. Tak já nevím, je to začarovaný. Ale vyšších spotřeb oleje dosahuji při korzování po Německu v rychlostech 170+. Zdá se, že spotřeba koreluje s tím, jak tomu je nakládáno. Jak to souvisí se svíčkami? No jednoduše. Vytáhl jsem svíčky a svíčky na válci 1 a 2 měly závit plný motorového oleje. Celkově mi svíčky 1,2 a 6 přijdou celkem mastný se spečeným olejem. Pohled endoskopem do válce neukázal nic, co by mé laické oko shledalo jako "velký špatný". Všechny válce mají krásné honování, žádný vrypy nebo škrábance. Po 400 tisících bych řekl, že super. Očekával jsem na pístech o dost méně karbonu, jelikož jsem prováděl dekarbo kůru dle Zajsofta. Dál jsem endoskopem mrkl na turbo a našel jsem trubku sání totálně obalenou olejem. Takže asi tak, mám problém. :)


Svíčky
svicky.jpg
1a2.jpg
3a4.jpg
5a6.jpg
Dále budou následovat fotky z vnitřku válců...
Naposledy upravil(a) Werscajk dne 08 říj 2021 13:52, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

#77 Werscajkova Té-Šestka

Příspěvek od Werscajk »

Naposledy upravil(a) Werscajk dne 08 říj 2021 13:55, celkem upraveno 2 x.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

#78 Werscajkova Té-Šestka

Příspěvek od Werscajk »

Válec 4
valec4_0.JPG
port4.JPG
port4.JPG (123.2 KiB) Zobrazeno 507 x
Válec 5
valec5_0.JPG
valec5_1.JPG
Port jsem zapomněl vyfotit.

Válec 6
valec6_0.JPG
valec6_1.JPG
valec6_2.JPG
port6.JPG
To zrnko ve válci 6 je odpadlý karbon ze svíčky. Muselo upadnout při uvolnění svíčky :(

EDIT: A fakt nevím proč je druhá fotka tak roztažená...
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

#79 Werscajkova Té-Šestka

Příspěvek od Werscajk »

A ještě turbo trubka
Přílohy
turbo_in1.JPG
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1311
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#80 Werscajkova Té-Šestka

Příspěvek od Arkaz »

turbo trubka pekne mastna. no najskor by som.tipoval ze asi turbo taha olej. a pri tych rychlostiach ako pises sa nedivim ze to trochu aj zere ale ta spotreba tvoja je moc.

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12076
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#81 Werscajkova Té-Šestka

Příspěvek od Urvanej »

Kontrola turba je asi nejjednodušší, co můžeš udělat.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

#82 Werscajkova Té-Šestka

Příspěvek od Werscajk »

To bych moc rád, ale debilněji to turbo dát nemohli. Ale říkám si, jestli je normální, že od 2000 do 2500 slyším startující letadlo místo 6 válce. :D

A turbo nevysvětlí olej na svíčkách. Můj tip je hlava, spíše těsnění víka ventilů proti hlavě. A taky zapečené kruhy. Takový T6 evergreen.

Našetřeno na "zábavu" mám, teď jen najít čas.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12076
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#83 Werscajkova Té-Šestka

Příspěvek od Urvanej »

Tak olej na svíčky nalitá z turba... ale zvenku holt těsnění. Ještě by mohlo pomoct zkontrolovat odvětrání.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1839
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#84 Werscajkova Té-Šestka

Příspěvek od Roger »

To bude tesneni...pokud to takto zere olej, jeste kdyz mas tu endokameru, tak zkotrolovat uniky v motorovem prostoru, kam se nedostanes, jestli nejsou nekde mastnoty...
Me ceka uz brzo taky to tesneni pod hlavou a mam 292000km
Apropo, taky ted menim civku a vsechny svicky, co davas?
Ja davam NGK IR Iridiove: ILFR6B 6481
a civku ted vyhazuju Hüco 4518 13 3892 a davam Hella 5DA 230.036-231 2421
Delam utahovani svicek bez momentaku, nemam ten specialni orech na svicky 16mm, takze tech 25-30Nm utazeni asi neodhadnu. Na zavit davam trochu medeneho maziva, pry ale by se ale nemelo davat na hlinik, takze si jeste sezenu keramicke mazivo radeji.
A na stopku svicky davam dielektrickou vazelinu: Liqui Moly Baterrie-Pol-Fet tu, co se dava i na poly baterii kdyztak.

A civku ted vyhazuju Hüco 4518 13 3892 a davam Hella 5DA 230.036-231 2421, jinak tam mam Denso
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

#85 Werscajkova Té-Šestka

Příspěvek od Werscajk »

Cívky a svíčky dávám zásadně origo na doporučení kluků z AV. Tu Hella mám v kufru jako náhradní, abych dojel. :) Je to super pocit, když chcípne cívka, mít v kufru náhradu a za 10 minut jet dál. 8)

No já jsem si pořídil momenťák a na svíčky je 38Nm podle Vidy. Já to dělám tak, že každý rozpojený konektor uvnitř stříknu kontaktolem a těsnící gumičku silikonovým olejem.

Taky si myslím, že to bude těsnění, ale ne pod hlavou, ale víka ventilů a případně gufera na ventilech. V těhle kilometrech bych se nedivil ani kroužkům protože, když se člověk podívá jak vypadají stíráky kvůli emisím... :fool:
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

python.p
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4987
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#86 Werscajkova Té-Šestka

Příspěvek od python.p »

Sorry za OT, ale když mi ukazoval pan Bartoš z Olomóca píst z D5 120kW a 136kW tak je to setsakra rozdíl...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

#87 Werscajkova Té-Šestka

Příspěvek od Werscajk »

To vůbec není OT. Asi nemáš fotky pro porovnání, co?
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

python.p
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4987
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#88 Werscajkova Té-Šestka

Příspěvek od python.p »

Tak stačí najít píst z D5 120kW z té 136kW mám doma na poličce. :D

Hledal jsem na netu a moc průkazná foto jsem nenašel, tak nějak na rychlo.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1839
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#89 Werscajkova Té-Šestka

Příspěvek od Roger »

Werscajk píše: 06 pro 2021 14:55 Cívky a svíčky dávám zásadně origo na doporučení kluků z AV. Tu Hella mám v kufru jako náhradní, abych dojel. :) Je to super pocit, když chcípne cívka, mít v kufru náhradu a za 10 minut jet dál. 8)

No já jsem si pořídil momenťák a na svíčky je 38Nm podle Vidy. Já to dělám tak, že každý rozpojený konektor uvnitř stříknu kontaktolem a těsnící gumičku silikonovým olejem.

Taky si myslím, že to bude těsnění, ale ne pod hlavou, ale víka ventilů a případně gufera na ventilech. V těhle kilometrech bych se nedivil ani kroužkům protože, když se člověk podívá jak vypadají stíráky kvůli emisím... :fool:
Kontaktol muze byt, ale nevim, jestli v tech vysokych teplotach to se vsechen neodpari...tam by mel zustat nejaky dielektricky film a kontakt. Na zavit svicek nedavas teda nic?
A co myslis ze to "origo" je? Civky budou Denso. Svicky netusim. Bosch, Denso, NGK..neco z toho nejspis. Jinak za znicene cicky muzou nejcasteji prave spatne svicky...
Momentak mam na kola, ale ten ma nastaveni hodne nahrubo, takze tech 38Nm presne nenakroutim, ale zkusim aspon priblizne, dik.
Vymena krouzku u valcu, to uz bude tak motor ven a na vetsi operaci.
A ty tesneni odchazi bohuzel asi vsude, jak se zda.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 414
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002

#90 Werscajkova Té-Šestka

Příspěvek od Werscajk »

Na závit nic nedávám. Jednak jsem ve Vidě nic nenašel a za druhé mi to i přijde logické. Měděná pasta máznutá do závitu funguje jako lubrikant a pak je lehké tu svíčku přetáhnout a zadělat si na zlomení...

https://www.driven2automotive.com/blog/why-you-shouldnt-use-copper-grease-when-installing-spark-plugs/
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 440.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 320.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1839
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#91 Werscajkova Té-Šestka

Příspěvek od Roger »

Dal jsem trosku keramicke vazeliny ve spreji asi na 1/3 zavitu a na momentaku dal cca 35Nm...
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“