Repase brzdičů, kovoobrábění

Máte-li kontakt na prodejce dílu, servis nebo třeba vrakoviště tak sem s ním.
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#26 Repase brzdičů, kovoobrábění

Příspěvek od Urvanej »

Je u toho většinou silikonová vazelina, klasicnou ropnou to nemaž, likviduje gumu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#27 Repase brzdičů, kovoobrábění

Příspěvek od kolemjdouci »

Díky. Vazelína nebyla u gumiček žádní, ta je až v repa sadě s pístkama si myslím. Koupím silikonovou. Ale do fáze mazání mi zbejvá ještě asi daleko. Dneska proběhlo další kolo, opět neúspěšně. Připadám si otravnej už i sám sobě.
Mám ale tušení, že by mohla bejt chyba v nekompatibilitě gumiček a brzdiče. Přesněji, že původně byly prachovky s kovovým prstýnkem, kterej byl k nim přidělanej.
Časem prachovky odešly a někdo tam nacpal klasický, jenže ty nedrží a stříli ven.
Zkusil jsem to nafotit:
IMG_20220206_192100746.jpg
IMG_20220206_192100746.jpg (101.92 KiB) Zobrazeno 684 x
IMG_20220206_192126138_HDR.jpg
IMG_20220206_192126138_HDR.jpg (40.47 KiB) Zobrazeno 684 x
na 1. fotce je detail ústí válečku, těsnící gumička, drážka pro prachovku a prstýnek s dírama, ve kterejch je guma.
V každým případě je prstýnek silnější, než mezera na nový prachovce (druhá fotka), takže prachovka v drážce nedrží a vyjíždí.
A teď otázky:
- je možný, že se dřív dělaly prachovky s kovovým prstýnkem? dělají se i dneska?
- mám prstýnky vyrubat ven a nechat vytočit nový, nižší, do kterých půjdou nový prachovky?
- mám to celý zahodit?
Brzdiče jsou stejně nějaký bastardi, mají 2 pístky, 2 odvzdušňováky, ale jenom 1 hadičku (auto má abs)
_________________
škatule hejbej se

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#28 Repase brzdičů, kovoobrábění

Příspěvek od Urvanej »

To je divný... neumím odpovědět.
Jednopístky maji 50mm, tzn cca o 20% menší plochu... to by se mohlo abs nelíbit, ale nevim.
Kouknu co jsem kupoval za sadu na Káju.
Edit: nenašel :cry:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#29 Repase brzdičů, kovoobrábění

Příspěvek od kolemjdouci »

jednopistky mam v šupleti repasovaný, ale bojim se, že měly větší kotouče, neměly?
jestli koukam správně, tak v katalogu dílů jsou 3 druhy předních brzdičů: Girling (1 pístkový, s ASB), Girling (2 pístkový, bez ABS) a Bendix ( 2 pístkový s ABS).
2 pístkový brzdiče mají kotouče č. dílu 1359908-9 a průměr 286 (287)mm
1 pístkový brzdiče mají kotouče č. dílu 3516567-9 a průměr 279 (280)mm
7mm rozdíl sice není moc, ale věřím že bude stačit na to, aby to nefungovalo :-)
..destičky jsou na každej typ brzdiče jiný, ale to je drobnost
_________________
škatule hejbej se

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#30 Repase brzdičů, kovoobrábění

Příspěvek od Urvanej »

jinej je nejen průměr, ale i tloušťka... a ano, musely by jít komplet kotouče a desky, ALE nevim jesi nemaji i jiný držáky... každopádně to jde zaměnit, jen nevim co všechno je třeba, pokud máš jednu hadičku... já mam dvě, tak to nejde tak "snadno" :cry:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#31 Repase brzdičů, kovoobrábění

Příspěvek od kolemjdouci »

zkusim eště něco provést s těma dvoupístkama. tady je lepší fotka, kde je prstýnek dobře vidět. Je to normální, nebo vypadá u běžnýho brzdiče ústí válečku jinak?
Ty díry po obvodu prstýnku mi přijdou, že slouží k navulkanizování prachovky a potom je to teprve jako díl zalisovaný do brzdiče. Ale nikde jsem takovou prachovku neviděl.
Trochu podobná je na zadním brzdiči, ale tam je kombinace plast-guma.
IMG_20220206_192100746.jpg
_________________
škatule hejbej se

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2902
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#32 Repase brzdičů, kovoobrábění

Příspěvek od Vapik »

Podle téhle fotky si myslím že ten plechovy prstýnek musíš odklepat. Už jsem tenhle systém s prstýnkem dělal (ne Volvo) a byl u prachovky zvlášť, rozuměj nebyl navulkanizovaný na prachovce.

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#33 Repase brzdičů, kovoobrábění

Příspěvek od kolemjdouci »

tak prstýnky jsem odklepal, šly celkem snadno. Ukázalo se, že jsou součástí prachovky a původně byly z výroby gumou obalený celý a z obou stran.
Prachovek na dvoupístkový brzdy jsou teda minimálně 2 druhy.
Pravdu měl Učko, když tvrdil, že jsou v opravný sadě od Frenkitu. Ta sada sice není na 4 pístky, ale na 2 s tím, že jsou tam oba druhy prachovek a člověk si vybere ten, kterej potřebuje. Snadný.
To samý vyrábí ještě Autofren. Sehnat se to dá v Kelly, Autodilos, CarDo a jinde.
FRENKIT FRE 240021
AUTOFREN SEINSA D4060
a eště kódy Volvo, pod kterýma to je: 272853, 271571, 13.338.00
Každej den to sice potřeba není a většinou budou prachovky v pořádku. Navíc mám dojem, že častější jsou spíš ty prachovky bez prstýnku, alespoň podle četnosti náhrad. Ale na druhou stranu, když už je člověk potřebuje, tak vyznat se v tom je dost laborování a marnejch nákupů.
Snad to někomu pomůže a nebude vyhazovat zbytečně peníze, jako já :-)
_________________
škatule hejbej se
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Firmy & kontakty“