Repase brzdičů, kovoobrábění
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 12078
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#26 Repase brzdičů, kovoobrábění
Je u toho většinou silikonová vazelina, klasicnou ropnou to nemaž, likviduje gumu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 615
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#27 Repase brzdičů, kovoobrábění
Díky. Vazelína nebyla u gumiček žádní, ta je až v repa sadě s pístkama si myslím. Koupím silikonovou. Ale do fáze mazání mi zbejvá ještě asi daleko. Dneska proběhlo další kolo, opět neúspěšně. Připadám si otravnej už i sám sobě.
Mám ale tušení, že by mohla bejt chyba v nekompatibilitě gumiček a brzdiče. Přesněji, že původně byly prachovky s kovovým prstýnkem, kterej byl k nim přidělanej.
Časem prachovky odešly a někdo tam nacpal klasický, jenže ty nedrží a stříli ven.
Zkusil jsem to nafotit: na 1. fotce je detail ústí válečku, těsnící gumička, drážka pro prachovku a prstýnek s dírama, ve kterejch je guma.
V každým případě je prstýnek silnější, než mezera na nový prachovce (druhá fotka), takže prachovka v drážce nedrží a vyjíždí.
A teď otázky:
- je možný, že se dřív dělaly prachovky s kovovým prstýnkem? dělají se i dneska?
- mám prstýnky vyrubat ven a nechat vytočit nový, nižší, do kterých půjdou nový prachovky?
- mám to celý zahodit?
Brzdiče jsou stejně nějaký bastardi, mají 2 pístky, 2 odvzdušňováky, ale jenom 1 hadičku (auto má abs)
Mám ale tušení, že by mohla bejt chyba v nekompatibilitě gumiček a brzdiče. Přesněji, že původně byly prachovky s kovovým prstýnkem, kterej byl k nim přidělanej.
Časem prachovky odešly a někdo tam nacpal klasický, jenže ty nedrží a stříli ven.
Zkusil jsem to nafotit: na 1. fotce je detail ústí válečku, těsnící gumička, drážka pro prachovku a prstýnek s dírama, ve kterejch je guma.
V každým případě je prstýnek silnější, než mezera na nový prachovce (druhá fotka), takže prachovka v drážce nedrží a vyjíždí.
A teď otázky:
- je možný, že se dřív dělaly prachovky s kovovým prstýnkem? dělají se i dneska?
- mám prstýnky vyrubat ven a nechat vytočit nový, nižší, do kterých půjdou nový prachovky?
- mám to celý zahodit?
Brzdiče jsou stejně nějaký bastardi, mají 2 pístky, 2 odvzdušňováky, ale jenom 1 hadičku (auto má abs)
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 12078
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#28 Repase brzdičů, kovoobrábění
To je divný... neumím odpovědět.
Jednopístky maji 50mm, tzn cca o 20% menší plochu... to by se mohlo abs nelíbit, ale nevim.
Kouknu co jsem kupoval za sadu na Káju.
Edit: nenašel
Jednopístky maji 50mm, tzn cca o 20% menší plochu... to by se mohlo abs nelíbit, ale nevim.
Kouknu co jsem kupoval za sadu na Káju.
Edit: nenašel
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 615
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#29 Repase brzdičů, kovoobrábění
jednopistky mam v šupleti repasovaný, ale bojim se, že měly větší kotouče, neměly?
jestli koukam správně, tak v katalogu dílů jsou 3 druhy předních brzdičů: Girling (1 pístkový, s ASB), Girling (2 pístkový, bez ABS) a Bendix ( 2 pístkový s ABS).
2 pístkový brzdiče mají kotouče č. dílu 1359908-9 a průměr 286 (287)mm
1 pístkový brzdiče mají kotouče č. dílu 3516567-9 a průměr 279 (280)mm
7mm rozdíl sice není moc, ale věřím že bude stačit na to, aby to nefungovalo
..destičky jsou na každej typ brzdiče jiný, ale to je drobnost
jestli koukam správně, tak v katalogu dílů jsou 3 druhy předních brzdičů: Girling (1 pístkový, s ASB), Girling (2 pístkový, bez ABS) a Bendix ( 2 pístkový s ABS).
2 pístkový brzdiče mají kotouče č. dílu 1359908-9 a průměr 286 (287)mm
1 pístkový brzdiče mají kotouče č. dílu 3516567-9 a průměr 279 (280)mm
7mm rozdíl sice není moc, ale věřím že bude stačit na to, aby to nefungovalo
..destičky jsou na každej typ brzdiče jiný, ale to je drobnost
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 12078
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#30 Repase brzdičů, kovoobrábění
jinej je nejen průměr, ale i tloušťka... a ano, musely by jít komplet kotouče a desky, ALE nevim jesi nemaji i jiný držáky... každopádně to jde zaměnit, jen nevim co všechno je třeba, pokud máš jednu hadičku... já mam dvě, tak to nejde tak "snadno"
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 615
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#31 Repase brzdičů, kovoobrábění
zkusim eště něco provést s těma dvoupístkama. tady je lepší fotka, kde je prstýnek dobře vidět. Je to normální, nebo vypadá u běžnýho brzdiče ústí válečku jinak?
Ty díry po obvodu prstýnku mi přijdou, že slouží k navulkanizování prachovky a potom je to teprve jako díl zalisovaný do brzdiče. Ale nikde jsem takovou prachovku neviděl.
Trochu podobná je na zadním brzdiči, ale tam je kombinace plast-guma.
Ty díry po obvodu prstýnku mi přijdou, že slouží k navulkanizování prachovky a potom je to teprve jako díl zalisovaný do brzdiče. Ale nikde jsem takovou prachovku neviděl.
Trochu podobná je na zadním brzdiči, ale tam je kombinace plast-guma.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2902
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#32 Repase brzdičů, kovoobrábění
Podle téhle fotky si myslím že ten plechovy prstýnek musíš odklepat. Už jsem tenhle systém s prstýnkem dělal (ne Volvo) a byl u prachovky zvlášť, rozuměj nebyl navulkanizovaný na prachovce.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 615
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#33 Repase brzdičů, kovoobrábění
tak prstýnky jsem odklepal, šly celkem snadno. Ukázalo se, že jsou součástí prachovky a původně byly z výroby gumou obalený celý a z obou stran.
Prachovek na dvoupístkový brzdy jsou teda minimálně 2 druhy.
Pravdu měl Učko, když tvrdil, že jsou v opravný sadě od Frenkitu. Ta sada sice není na 4 pístky, ale na 2 s tím, že jsou tam oba druhy prachovek a člověk si vybere ten, kterej potřebuje. Snadný.
To samý vyrábí ještě Autofren. Sehnat se to dá v Kelly, Autodilos, CarDo a jinde.
FRENKIT FRE 240021
AUTOFREN SEINSA D4060
a eště kódy Volvo, pod kterýma to je: 272853, 271571, 13.338.00
Každej den to sice potřeba není a většinou budou prachovky v pořádku. Navíc mám dojem, že častější jsou spíš ty prachovky bez prstýnku, alespoň podle četnosti náhrad. Ale na druhou stranu, když už je člověk potřebuje, tak vyznat se v tom je dost laborování a marnejch nákupů.
Snad to někomu pomůže a nebude vyhazovat zbytečně peníze, jako já
Prachovek na dvoupístkový brzdy jsou teda minimálně 2 druhy.
Pravdu měl Učko, když tvrdil, že jsou v opravný sadě od Frenkitu. Ta sada sice není na 4 pístky, ale na 2 s tím, že jsou tam oba druhy prachovek a člověk si vybere ten, kterej potřebuje. Snadný.
To samý vyrábí ještě Autofren. Sehnat se to dá v Kelly, Autodilos, CarDo a jinde.
FRENKIT FRE 240021
AUTOFREN SEINSA D4060
a eště kódy Volvo, pod kterýma to je: 272853, 271571, 13.338.00
Každej den to sice potřeba není a většinou budou prachovky v pořádku. Navíc mám dojem, že častější jsou spíš ty prachovky bez prstýnku, alespoň podle četnosti náhrad. Ale na druhou stranu, když už je člověk potřebuje, tak vyznat se v tom je dost laborování a marnejch nákupů.
Snad to někomu pomůže a nebude vyhazovat zbytečně peníze, jako já
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek