Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 150
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha
- Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw
#1 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Dobrý den přátelé
Moc se omlouvám, že zde zase votravuju, ale všiml jsem si zarážející okolnosti na mé původně 151kw D5 S80 z roku 2010. Okolnost se týká jakoby foukání z venčí při přidání plynu. Je jasné že je to od turba - konkrétně toho menšího - ovšem nevím v čem je problém.
Konkrétně se jedná o to, že v rozmezí 1400 - 2000 otáček to fučí jako kompresor- jakoby tam byla někde netěsnost a vzduch unikal. Problém je že vůz do nouzáku nikdy nespadl a vevnitř to slyšet ani není. Na radu dvorního mechanika jsem autem jel 230 km/h abych ozkoušel jestli i v této rychlosti postoupím do nouzákové dimenze a nikoli. Je mi jasné že při otáčkách vyšších než 2000 se malé turbo odpojuje takže to nemusí být tím.
Každopádně pokud to fučí pouze u malého turba a nikoli u velkého, nevíte někdo čím to může být? Mohlo nějak odejít, popřípadě nějaká jeho součástka? Kdyby to byla netěsnost tak by to přeci foukalo i při větším turbu, aspoň takto bych si to představoval.
Děkuji vám a pěkný den
Moc se omlouvám, že zde zase votravuju, ale všiml jsem si zarážející okolnosti na mé původně 151kw D5 S80 z roku 2010. Okolnost se týká jakoby foukání z venčí při přidání plynu. Je jasné že je to od turba - konkrétně toho menšího - ovšem nevím v čem je problém.
Konkrétně se jedná o to, že v rozmezí 1400 - 2000 otáček to fučí jako kompresor- jakoby tam byla někde netěsnost a vzduch unikal. Problém je že vůz do nouzáku nikdy nespadl a vevnitř to slyšet ani není. Na radu dvorního mechanika jsem autem jel 230 km/h abych ozkoušel jestli i v této rychlosti postoupím do nouzákové dimenze a nikoli. Je mi jasné že při otáčkách vyšších než 2000 se malé turbo odpojuje takže to nemusí být tím.
Každopádně pokud to fučí pouze u malého turba a nikoli u velkého, nevíte někdo čím to může být? Mohlo nějak odejít, popřípadě nějaká jeho součástka? Kdyby to byla netěsnost tak by to přeci foukalo i při větším turbu, aspoň takto bych si to představoval.
Děkuji vám a pěkný den
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#2 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Tam ráda praská jedna trubice. Konkrétně tato - 31269238.
Mrkni na ní.
Mrkni na ní.
- Přílohy
-
- 151kw hadice.JPG (46.53 KiB) Zobrazeno 965 x
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 150
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha
- Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw
#3 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Pánbůh vám to požehnej, zkontroluji.
Děkuji
Děkuji
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#4 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Přesně tak, taky už ji mam doma.
Jen upřesním, že ta prasklina je vždy zezhora hned za malým turbem. Nejlépe vidno, když se sunda ta příruba.
Nicméně dále ráda praska hadice pod turbem a taky hliníkové trubka pod převodovkou, tedy konkrétně jeden držák.
PS: už se těším na tvůj další příspěvek
Jen upřesním, že ta prasklina je vždy zezhora hned za malým turbem. Nejlépe vidno, když se sunda ta příruba.
Nicméně dále ráda praska hadice pod turbem a taky hliníkové trubka pod převodovkou, tedy konkrétně jeden držák.
PS: už se těším na tvůj další příspěvek
Naposledy upravil(a) Jakub Svoboda dne 19 pro 2019 21:08, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
#5 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
.....a taky rádo odchází to malé turbo, jako u většiny dvouturbových motorů i jiných značek.
Takže najít díru, opravit a nepodceňovat nadměrný zvuk turba, jinak konec motoru.
Takže najít díru, opravit a nepodceňovat nadměrný zvuk turba, jinak konec motoru.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#6 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Tak jak? Problém nalezen?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 150
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha
- Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw
#7 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Ve čtvrtek to dávám teprv mechanikovi. Fučí to jako Subaru, ale když člověk stojí v předu u motoru tak to skoro není slyšet. Pokud selže dvorní mechanik, tak to asi dám do T6R. V každém případě ještě nechávám čistit sání a EGR (bez sundavání ventilového víka), přece jenom tam už bude paštika.
Dám vědět co s tím bylo a jak to šlo.
Dám vědět co s tím bylo a jak to šlo.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2366
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Chomutov / Praha 13
- Vůz: MB CLA
#8 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
tak prosíme i nějakou fotodokundamentaci!
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#9 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Tu ti podám já až budu trubku mezi turby měnit.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 150
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha
- Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw
#10 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Normální mechanici sou plaší, takže to tam de zejtra a doufám že sem to nezakřik. Prý byl nemocný. Nafotím a napíšu pak esej co s tím bylo ale řeknu vám jedno. Jel sem noční Prahou okruhem celou dobu až na měřený úseky kilo (takže točky kolem 2k) a dojezd stoupnul dvojnásobně. Prostě to víc žere než to žrávalo za mlada hlavně v nizkejch otáčkách. To bude určitě díra.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 150
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha
- Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw
#11 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Tak pánové, foto nemám ale mám update.
Odešla opravdu ta hadice 12 jak říkal vážený pan hajnej, lépe řečeno její spodní část netěsní a vše kolem zasr*é olejem. Hadici objednám.
Vyčistil i EGR a bylo mi řečeno že bordelu tam bylo u dost a na diag ho pak dal do původní polohy. Taky konečně vyměnil to čidlo teploty nasávaného vzduchu který sem s sebou vozil už půl roku.
Subjektivně motor přede při jízdě po vyčištění egru lépe, ale pravděpodobně se nic nezměnilo, nejde říct.
Uvidím po výměně.
Děkuji všem za rady opět ste měli pravdu.
Odešla opravdu ta hadice 12 jak říkal vážený pan hajnej, lépe řečeno její spodní část netěsní a vše kolem zasr*é olejem. Hadici objednám.
Vyčistil i EGR a bylo mi řečeno že bordelu tam bylo u dost a na diag ho pak dal do původní polohy. Taky konečně vyměnil to čidlo teploty nasávaného vzduchu který sem s sebou vozil už půl roku.
Subjektivně motor přede při jízdě po vyčištění egru lépe, ale pravděpodobně se nic nezměnilo, nejde říct.
Uvidím po výměně.
Děkuji všem za rady opět ste měli pravdu.
- Přílohy
-
- 151kw hadice.JPG (46.53 KiB) Zobrazeno 657 x
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#12 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Pak sem hoď foto té trubky kde na ni byl problém.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#13 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Já byl jen ochytřený od Jakuba Svobody. Takže ten dík patří spíš jemu.frantuvdedek píše:Tak pánové, foto nemám ale mám update.
Odešla opravdu ta hadice 12 jak říkal vážený pan hajnej, lépe řečeno její spodní část netěsní a vše kolem zasr*é olejem.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 150
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha
- Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw
#14 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Ok, takže cestou do práce se po 15 kilácích po okruhu něco v motoru urvalo, začlo to prdět jako mustang a cukalo to při rozjezdu. Kontrolka žádná nesvítí. Při překonání 2000 otáček to jede normálně, ale konečně u toho i řve jako mustang.
Docukal sem domu a zejtra se dou sčítat kolaterální škody. Pravděpodobně se uplně urvala ta trubka, nebo mechoš něco z*ebal na tom egru.
Aš cestou dobu mi kliklo motor doporučen servis, ale praha byla tak zasekaná, že sem vůbec nevyčníval
Docukal sem domu a zejtra se dou sčítat kolaterální škody. Pravděpodobně se uplně urvala ta trubka, nebo mechoš něco z*ebal na tom egru.
Aš cestou dobu mi kliklo motor doporučen servis, ale praha byla tak zasekaná, že sem vůbec nevyčníval
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 150
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha
- Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw
#15 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Tak hotovo.
Prasklá hadice číslo 12 byla opravdu dole před přírubou prasklá a utíkal tudy vzduch. Následná neplecha která poslala motor do nouzáku byla náhle prasklá další hadice a to ta gumová dole u cooleru.
A teď to nejlepší, PRASKLA I DALŠÍ hadice a to na fotce níže číslo 16. Ten malej kus silikonu stojí 3 tisíce, což je extrém, když si vemu že mechanik musel sundat kompletní svody, vyvěsit vejfuk a obě turba vyndat ven a vzal si za to 2 litry s tím že hadici do cooleru měl na dílně z jiného Volva.
Tudíž sháním hadici číslo 16 s tím že tam je 31261350, tedy ta dražší pletená silikonová. Není zde nějaká alternativa než originál za trojku?
Jinak po opravě turbo fučet přestalo ale za studena tak 5 minut cestou píská (víc než předtím) a pak je klid. Mám ho nechat repasovat, nebo s tím můžu jezdit a až to bude moc tak nechám dát novej střed?
Děkuji všem a ještě jsem přiložil fotku té plastové trubky jak praskla.
Prasklá hadice číslo 12 byla opravdu dole před přírubou prasklá a utíkal tudy vzduch. Následná neplecha která poslala motor do nouzáku byla náhle prasklá další hadice a to ta gumová dole u cooleru.
A teď to nejlepší, PRASKLA I DALŠÍ hadice a to na fotce níže číslo 16. Ten malej kus silikonu stojí 3 tisíce, což je extrém, když si vemu že mechanik musel sundat kompletní svody, vyvěsit vejfuk a obě turba vyndat ven a vzal si za to 2 litry s tím že hadici do cooleru měl na dílně z jiného Volva.
Tudíž sháním hadici číslo 16 s tím že tam je 31261350, tedy ta dražší pletená silikonová. Není zde nějaká alternativa než originál za trojku?
Jinak po opravě turbo fučet přestalo ale za studena tak 5 minut cestou píská (víc než předtím) a pak je klid. Mám ho nechat repasovat, nebo s tím můžu jezdit a až to bude moc tak nechám dát novej střed?
Děkuji všem a ještě jsem přiložil fotku té plastové trubky jak praskla.
- Přílohy
-
- 83166235_622821635144118_7245584118677766144_n.jpg (49.02 KiB) Zobrazeno 546 x
-
- cooler.png (53.22 KiB) Zobrazeno 546 x
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#16 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Hýr? https://www.bsrczech.cz/produkt/volvo-v70-xc70-s60-s80-xc60-v60-09-13-2wd-diesel-turbo-outlet-522do88-kit119-2s/volvo-xc70-ii-24d-2010-2013frantuvdedek píše:T
Tudíž sháním hadici číslo 16 s tím že tam je 31261350, tedy ta dražší pletená silikonová. Není zde nějaká alternativa než originál za trojku?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 150
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha
- Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw
#17 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Díky moc, měl sem hroznou radost, ale bohužel podle jejich stránek ta hadice pasuje jenom na 2WD verzi .
To byl samozřejmě vtip, ovšem stále se zeptám, ta hadice co tam mám má jakýsi červený závit vevnitř a předpokládá že ta z BSR ho nemá, nevíte někdo jestli de ten závit nějak vydloubnout nebo to stačí jen dobře utáhnout s těma škrtícíma páskama.
Děkuji mnohokrát za odkaz otevřel se mi tím nový svět
To byl samozřejmě vtip, ovšem stále se zeptám, ta hadice co tam mám má jakýsi červený závit vevnitř a předpokládá že ta z BSR ho nemá, nevíte někdo jestli de ten závit nějak vydloubnout nebo to stačí jen dobře utáhnout s těma škrtícíma páskama.
Děkuji mnohokrát za odkaz otevřel se mi tím nový svět
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#18 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Zavit tam není, je to jen vroubkovani. Nové číslo trubky je 31370490.
Proč se sundavala turba? Výměna veškerých hadic jde provést buď spodem či trubka mezi turby horem.
Takže tě mechanik asi drobet natáhl.
Proč se sundavala turba? Výměna veškerých hadic jde provést buď spodem či trubka mezi turby horem.
Takže tě mechanik asi drobet natáhl.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 150
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha
- Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw
#19 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Nevím nešlo mu to tak to vytáh a díky tomu to objevil a zkontroloval vůli na turbu. Řek si za to tolik co sem ušetřil na palivu tím že auto tejden stálo, takže pokud někoho ojel tak chudák sebe.
jinak to vaše číslo vypadá že sedí ale nikde jinde mi to nevyjelo jen 31274235 a 31261350. jJinak to druhý číslo maj v avdílech skladem mám brát ojetou nebo z BSR novou? jde mi o to že ta bsr nemá ty vroubky. Jen se blbě ptám aby nesklouzávala nebo cojávím.
Díky moc
jinak to vaše číslo vypadá že sedí ale nikde jinde mi to nevyjelo jen 31274235 a 31261350. jJinak to druhý číslo maj v avdílech skladem mám brát ojetou nebo z BSR novou? jde mi o to že ta bsr nemá ty vroubky. Jen se blbě ptám aby nesklouzávala nebo cojávím.
Díky moc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#20 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Jo už chápu. Ona mu ta trubka našla ven, proto rozpůlil turba. Ona se musí velkou silou vytáhnout nejdříve nahoře. Pak to jde.
Zde máš další odkaz na hadici. Sklouznout by neměla, hlinkova trubka má rantl.
https://autodilos.cz/autodily/volvo/xc70-ii/d5-awd-151kw/vyfukovy-system/dmychadlo?productId=2710510
Zde máš další odkaz na hadici. Sklouznout by neměla, hlinkova trubka má rantl.
https://autodilos.cz/autodily/volvo/xc70-ii/d5-awd-151kw/vyfukovy-system/dmychadlo?productId=2710510
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 150
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha
- Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw
#21 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Ta stránka je perfektní, nechápu že sem ji ještě neobjevil. Veškeré dík
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 11
- Příspěvky: 150
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha
- Vůz: S80 II D5 AWD Polestar 169kw
#22 Volvo S80 D5 151kw fučí malé turbo
Hadice vyměněna, jezdím s tím už týden a jede to parádně. JENOM ta hadice je krapet delší takže jí tam vměstnat bylo umění. Upřímně když sem viděl jaká ta hadice byla předtím (Super tlustá několikavrstvá) a když vidím jaká je ta nová tak si ovšem myslím, že tam dlouho celistvá nepobude a brzy ji ta stahovací páska protrhne. Každopádně díky všem a doporučuji ty hadice kontrolovat, nikdy by mě nenapadlo jakou neplechu to bude dělat.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0 Odpovědi
- 353 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David avdily.cz
-
- 7 Odpovědi
- 489 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda
-
- 200 Odpovědi
- 25207 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od hajnej
-
- 34 Odpovědi
- 1075 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od hajnej
-
- 14 Odpovědi
- 825 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od raolsa