P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

  • Autor
  • Zpráva
raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 13061
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#76 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od raolsa »

Až sem příště Hajnej přijede, tak můžem zkusit tuhle červenou hadici napojit přímo na bufík.
Nebo udělat ten okruh do kýble.

Možná udělám testík s tím pomuchlaným čerpadlem, co tu mám, jaký to bude mít průtok. Jenom samotné čerpadlo.

Třeba je přiucpaná hadice co vede od bufíka, i když jsem hadice kontroloval a nikde není skříplá ani zlomená.

Co se týče elektroniky, tak netuším proč to nezasáhne, ale teplota vody bufíku ukazuje za běhu okolo 81° (? už si nepamatuju) a bufík to nevypne. Možná je v háji termostat bufíku? Navrhoval jsem Hajnýmu výměnu kabeláže, kde je termostat i čidlo součástí, ale prý ta původní nevypadá špatně a tak jsme ji nechali. Možná chyba?

Červená hadice na videu má vnitřní průměr cca 18 mm.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 47
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#77 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od hajnej »

Podle mě je kabeláž OK.

Ten test s kýblem jsme teda měli udělat. To nás nenapadlo.
Když tu někdo zmiňoval, že by mělo jít z hadice víc vody, může být přicpaná ta hadice z bufíka? Jak se to stane, že se ucpe hadice?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 47
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#78 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od hajnej »

standa píše: 29 pro 2020 23:25 Pokud tedy z hadice na videu vytéká VEŠKERÁ voda ohřátá bufem, tak je to slabota. Čerpadla bufíků mají průtok 10-15l/min... Ono taky bezpečně odebírat z bufa 5kW výkonu... Testuju bufíky čerpadlem s jednu lopatku ulomenou (!) a i přesto jde z hadice násobně víc vody.
Takže dejme tomu, že je někde uškrcen průtok vody - proč by se ale neozvalo řízení bufíku, že teplota roste moc rychle???
Asi je to blbost... :unknown:
Díky za info. Nám to přišlo v pohodě, proto jsme ani nedělali ten test solo bufa v kýblu. Tím jsme asi měli začít :)
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4773
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#79 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od PetrXC70 »

Tak já budu muset k Radkovi kvůli bufíku taky...

Nejdřív mě voda z nádobky ubyla na minimum, tak sem ji dolil na max a teď, když je motor studenej, tam mam dost nad rysku. Mám to co je navíc vytáhnout stříkačkou?

A druhej problém, byl sem zapnout bufíka a na začátku, než začal topit, bylo slyšet strašný skřípání. Točil se, ale zvuk hroznej. Nechám to hodinu schladnout (byl puštěnej cca 1min) a zkusim to nahrát...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 47
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#80 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od hajnej »

hajnej píše: 29 pro 2020 19:43
Finální teorie je taková, že rozprašovací vrtulka je buď daná opačně a nebo má špatně deformované lopatky a tím pádem rozstřík nafty je více vodorovný a přehřívá jen určitou (nejspíš horní) sekci bufíka. Sekci nad teplotním čidlem.
Upravuji finální teorii. Ta vrtulka by asi tolik neplechy neudělala. Jestli Standa tvrdí, že ten průtok má být vyšší, musíme se zaměřit na přívod k bufíku a ten jde přes chladič EGRu. Když se pustí jen solo čerpadlo, je slyšet, jak si na začátku tahá bublinky a tu vodu tahá od EGR. Pak se malým průtokem bufík přehřívá, ale zase ne tolik, aby to chytlo čidlo.

Takže bych se dále zaměřil na ten EGR resp. přívod vody do bufa.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 47
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#81 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od hajnej »

Píšu za Raolsu - potvrzuje, že ten průtok má být větší než je vidět na videu - testoval extra čerpadlo - Standa měl pravdu. Takže je to fakt přicpané. Podle mě to bude na vstupu - nejspíš chladič EGR.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#82 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od karelvolvo »

Tak jestli jde voda do bufa z chladiče EGR tak je to jasné tam je nejužší místo a jak ho přepalují výfukové plyny tak jednoduše zarostl bordelem ! Taky to může být kombinace blbé chladící kapaliny blbá voda šmejd glykol a třeba tam někdo někdy nalil nějaký utěsnovač a podobně ..
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 13061
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#83 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od raolsa »

Jj, chladič EGR je horký kandidát na původce závady.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2968
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#84 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od Tod2 »

Než začnete měnit chladiče, egry a kdoví co, tak napřed zkuste bufík napojit samostatně přes ten kýbl, ať je jasné, jestli to čerpadlo bude dávat víc... :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 13061
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#85 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od raolsa »

Ještě přikládám video z dnešního testování čerpadla.

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2968
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#86 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od Tod2 »

Ale stejně bych to raději zkusil ještě přes ten Hajného bufík, ať je to na 120%...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 13061
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#87 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od raolsa »

Já si na 99,9% myslím, že chyba v bufíku není. Vždyť už má asi 4 kotel, druhé čerpadlo a ještě jedno další bylo vyzkoušeno a je to pořád stejný.
Prostě je někde problém s průtokem vody, ale teď jde o to, zjistit kde.
Samozřejmě se díly budou měnit až si budeme jistý kde je problém.
Radiátor už jsme vyloučili.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1741
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#88 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od standa »

Nó, teď Ti stříká pěkně :D

Radku, jestli umíš s ampérmetrem, tak prosím změř odběr čerpadla před a po opravě - pokaždý jednak volný průtok a pak taky odběr se zmáčknutou hadicí. Mám totiž zkušenost, že se odběr po zmáčknutí hadice zvedne o cca 0,1-0,2A (u aut bez ucpanýho vodovodu). Měřením proudu si ověřuju, jestli voda kolotá...
Docela by mě zajímalo, jestli by šlo tu vaši zapeklitou závadu pro příště diagnostikovat během deseti vteřin klešťovým ampérmetrem... :)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 13061
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#89 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od raolsa »

Mám jenom klasický multifunkční měřák, ale zkusím to nějak spáchat, teda jestli si vzpomenu, což je vysoce nepravděpodobné. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 47
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#90 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od hajnej »

standa píše: 29 pro 2020 23:25 Pokud tedy z hadice na videu vytéká VEŠKERÁ voda ohřátá bufem, tak je to slabota. Čerpadla bufíků mají průtok 10-15l/min... Ono taky bezpečně odebírat z bufa 5kW výkonu... Testuju bufíky čerpadlem s jednu lopatku ulomenou (!) a i přesto jde z hadice násobně víc vody.
Takže dejme tomu, že je někde uškrcen průtok vody - proč by se ale neozvalo řízení bufíku, že teplota roste moc rychle???
Asi je to blbost... :unknown:
Má pravdu standa. Ten průtok musí být větší. Badame hlouběji
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4773
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#91 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od PetrXC70 »

:good: Vyzkoušíme taky?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2968
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#92 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od Tod2 »

Takže tohle je čistě bufík...
A problém bude teda v tom egru?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 409
Registrován: 4 roky
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

#93 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od Juric »

Cokoliv od vstupu do čerpadla po vodní pumpu.. Hadice EGR -> čerpadlo je nejblíž. Pak následuje samotný EGR, hadice do EGRu atd.

Nebude jednodušší rovnou dát nové hadice? ;) Než zkoušet každou zvlášť, montovat ven a zpátky?
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 13061
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#94 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od raolsa »

Dneska proběhly různé pokusy.
Samotný bufík v kýblu - viz video - OK.
Bufík s napojenou hadicí k radiátoru a z té do kýblu - OK.
Přemostěný EGR, hadice co vede z EGRu k bufíku napojena přímo na trubku co vede z motoru k EGRu - o chlup menší průtok, ale OK.
Pak došlo k profouknutí všeho možného a kromě radiátoru šlo všechno hubometricky úplně krásně.
Takže jsme vyměnili radiátor.
No došlo k lepšímu průtoku z vratky z radiátoru do nádobky, ale zase z ní začaly jít bubliny.
A tím mi došly nápady. Ale bufík přestal kouřit.
Takže Hajnej jel domů a bude testovat, ale fakt už nevím co s tím. :unknown:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 47
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#95 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od hajnej »

raolsa píše: 02 led 2021 18:13 Dneska proběhly různé pokusy.
Samotný bufík v kýblu - viz video - OK.
Bufík s napojenou hadicí k radiátoru a z té do kýblu - OK.
Přemostěný EGR, hadice co vede z EGRu k bufíku napojena přímo na trubku co vede z motoru k EGRu - o chlup menší průtok, ale OK.
Pak došlo k profouknutí všeho možného a kromě radiátoru šlo všechno hubometricky úplně krásně.
Takže jsme vyměnili radiátor.
No došlo k lepšímu průtoku z vratky z radiátoru do nádobky, ale zase z ní začaly jít bubliny.
A tím mi došly nápady. Ale bufík přestal kouřit.
Takže Hajnej jel domů a bude testovat, ale fakt už nevím co s tím. :unknown:
3. den provozu s různými bufíkovými režimy a zatím žádná hláška o nízké hladině chladící kapaliny. Takže to vypadá, že výměna radiatoru nakonec fakt zabrala. Ještě to koncem týdne potvrdím.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 47
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#96 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od hajnej »

Můžeme říct, že je to úspěšně vyřešeno. Týden provozu s bufíkováním, 3x do kopce na hory, dolů, do práce. Hladina vody nekřičí.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 2968
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#97 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od Tod2 »

takže nakonec opravdu jen ten radiátor? nebo i něco jiného?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 47
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#98 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od hajnej »

Jen ten radiator. Výměna členů bufa neměla vliv.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1741
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#99 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od standa »

Pociťuješ po výměně radiátoru lepší výkon topení, nebo byl radiátor ucpanej jen tak akorát na potíže s bufíkem?

Ještě zbývá zdůvodnit vpravdě ledový klid řj bufíku..., nejdřív raketomet, pak vařící voda... Říšský bufíky vachujou rozhodně přísněji, někdy až hystericky.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 47
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#100 P2 Ardic - tlakování vody při zapnutém bufíku

Příspěvek od hajnej »

Topí to trochu líp, ale ne výrazně líp.

Proč se bufík nepřehříval, to je záhadou i pro mě. Prostě se to asi vařilo někde na výstupu do hadice hned za čidlem. Čidlo jsem přes VIDA sledoval a žádné abnormality.

Raketomet - to taky chápu, prostě flame senzor viděl plamen (což je OK stav) a velká dávka paliva stačila letět ven a nepřehřívat kotel.

Moje doporučení je: MUSÍTE TY BUFÍKY PRAVIDELNĚ SLEDOVAT A VČAS KONAT.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“