VOLVO V50

Moderátor: wickey

  • Autor
  • Zpráva
radimmelecky
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 15 úno 2007 13:44
Bydliště: Opava

VOLVO V50

Příspěvek od radimmelecky »

Zdarvím všechny kdo se vozí v50kou :)

Chtěl bych vyměnit přibližovadlo....
Jezdím poměrně hodně..cca 60 tis. km/ročně a zaujalo mě Volvo V50 1.6D - nízká spotřeba i pojistka...

Ale bojím se nějakých velkých oprav.. Proto mě zajímá jak je to s poruchovostí a s náklady na opravu...

Díky za info...
_________________
VOLVO V50,r.v. 2005, motor 1,6D

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2621
Registrován: 31 črc 2005 17:35
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

nějak velký ohlasy nečekej, není tu mnoho majitelů padesátek :(
ale já na ní mít, šel bych do toho 8)
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

radimmelecky
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 15 úno 2007 13:44
Bydliště: Opava

Příspěvek od radimmelecky »

A jak to je ze servisem? případně díly v náhradách?

Autorizované servisy, mě moc nelákají, ceny za práci si myslím že jsou dost nadsazené.. :(
_________________
VOLVO V50,r.v. 2005, motor 1,6D

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

No myslim, ze V50 neni jeste tak starej typ, aby se s tim jezdilo na opravy do nejaky garaze a kupovaly se na to nahrady 8) Jestli se vubec delaji.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

No statisticky vzato mají dost náchylné přední osy na vibrace. Pak jsou potíže s vychytáním závady ve Volvu, ale nakonec se to vyřeší. Ze dvou co tu byly tím trpělo jedno. :lol:

radimmelecky
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 15 úno 2007 13:44
Bydliště: Opava

Příspěvek od radimmelecky »

Do garáže určitě nechci.... ale hodina u autorizovaného servisu je za docela dost... :D já vím, je to značka... :lol:

nejraději bych jen jezdil a nic neopravoval... :D

Proto sháním info jak to s tímto modelem je... zkušenosti uživatelů... :) na netu toho moc není, jen recenze jak je všechno nej... jako u každého nového vozu... :)
_________________
VOLVO V50,r.v. 2005, motor 1,6D

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Jarda S40 píše:No statisticky vzato mají dost náchylné přední osy na vibrace. Pak jsou potíže s vychytáním závady ve Volvu, ale nakonec se to vyřeší. Ze dvou co tu byly tím trpělo jedno. :lol:
Pokud se nepletu, tak jsou zde dva majitelé V50, Franta a Ola. Zkus jim poslat SZ, jestli by sem nedali nějaké reference - co jsem s nima mluvil asi před rokem, tak V50 chválili (když pominu Frantovu patálii s ložiskem nebo poloosou nebo čím to vlastně bylo - v každém případě by jsem to nenazýval charakteristickou závadou)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Lachtan píše:
Jarda S40 píše:No statisticky vzato mají dost náchylné přední osy na vibrace. Pak jsou potíže s vychytáním závady ve Volvu, ale nakonec se to vyřeší. Ze dvou co tu byly tím trpělo jedno. :lol:
Pokud se nepletu, tak jsou zde dva majitelé V50, Franta a Ola. Zkus jim poslat SZ, jestli by sem nedali nějaké reference - co jsem s nima mluvil asi před rokem, tak V50 chválili (když pominu Frantovu patálii s ložiskem nebo poloosou nebo čím to vlastně bylo - v každém případě by jsem to nenazýval charakteristickou závadou)
Franta tvrdil, že to pocítil i u aut půjčených jako náhradní vůz nebo tak něco. Ale příznával, že je přehnaně kritickej.

Hagrid
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 28 říj 2006 19:34
Bydliště: Praha

Re: VOLVO V50

Příspěvek od Hagrid »

radimmelecky píše:Zdarvím všechny kdo se vozí v50kou :)

Chtěl bych vyměnit přibližovadlo....
Jezdím poměrně hodně..cca 60 tis. km/ročně a zaujalo mě Volvo V50 1.6D - nízká spotřeba i pojistka...

Ale bojím se nějakých velkých oprav.. Proto mě zajímá jak je to s poruchovostí a s náklady na opravu...

Díky za info...
V50 mám tři čtvrtě roku, akorát že s 2,4 motorem, ale jestli něco chceš vědět, tak se ptej. Něco jsem napsal už na http://www.autorecenze.cz

Zatím jsem měl dvě závady, které se samy zpravily:
- jeden den se nesklápělo zrcátko spolujezdce (asi někam nateklo, bylo to po intenzivním dešti)
- půl dne mi nefungovalo rádio (asi jsem při průjezdu hlubokým sněhem nabral někde víc sněhu, mám totiž naprasklý plastový kryt motoru (případná výměna 4000 Kč, takže taky žádný problém)

Servisuju v Auto Hase a roční prohlídka přišla na 8500 Kč, ale z toho většina byl olej (6 litrů), kapaliny apod., za práci chtěli 1500 Kč, takže pohoda. Jinak jsem si třeba nechával dodělat zásuvku do kufru - s novým autem 1500 Kč, takto 1700 Kč včetně práce a DPH (taktéž v Auto Hase)

S autem mám v zásadě tyto "problémy":
1) vysoká spotřeba (holt 2,4l pětiválec si řekne zatím v průměru 10 l/100 km, ale většinu jezdím po Praze)
2) nízký podvozek (už jsem si zvyknul, ale začátky byly hodně krušné)
3) je to auto pro dva až dva a půl dospělých lidi. Měřím 202 cm a za mě se tedy skutečně nic víc než dítě nevejde. Auto je ale jen pro mě, takže mě to nijak netrápí
4) kufr je opravdu, ale opravdu nízký (37 cm - tj. přesně na 1,5 l láhve),
navíc tam, ten kryt v místě, kde je držák na deštník ještě snižuje profil kufru o dalších 7 cm. Kufr je navíc velice hloupě řešený (čumí dovnitř zadní kola), takže se tam vejdou jen dvě 60 kg přepravky. 9 cm výšky kufr dělá dalších 100 litrů, takže se holt občas vyhodí kryt zavazadlového prostoru a pak je to bez problémů.
5) ovládání klimatizace se soudruhům krajně nepovedlo. Vypínání klimatizace se zařazenými stupni 1, 3 a 5 (šaltpáka vepředu) je poměrně nesnadný úkol, přepínání toho, kam bude klimatizace foukat je díky nevystouplým tlačítkům také zážitek stejně jako přepnutí na vnitřní okruh - vždycky to nutí řidiče se tam kouknout, poslepu to neumím ani po 9 měsících.
6) odkládací prostory prakticky neexistují. Ve Švédsku holt asi jezdí bez věcí a nebo mají všechno po kapsách. Držáky na pití jsou k ničemu, protože jednak jsou mělké a jednak pak pití překáží u šaltpáky. Dají se tam dát ale dva mobily.
7) z toho auta prostě není vidět konec. Parkování v prvních týdnech bylo utrpení. Do teď nevím při parkování na prázdném parkovišti, jestli je čumák na čáře nebo ne. Strašně to zkresluje. Stejný problém má i o 40 cm menší přítelkyně, takže ve výšce to bohužel není. Dá se na to zvyknout, ale připrav se na prvních pár krušných týdnů. Parkování do řady do menších míst mi trvalo asi tak 2 měsíce a musel jsem si jet poctivě trénovat na parkoviště. Pro představu - když najíždíš na zeď a úplně zmizí odraz předních světlometů, je tam ještě 20 cm místa (tedy z mého úhlu). Problémy mi ten výhled dělal i v prudčích zatáčkách (nejednou jsem přeskočil přes chodník, což se mi nikdy dřív nestávalo - řidičák mám 7 let, i když najeto mám jen něco kolem 30000 km)

Co se pozitiv týče:
1) elektronika naprosto bezchyby, ABS a DSTC spolu s kvalitními pneumatikami dokáží zachránit hodně. Zkoušel jsem blbnout na zasněženém parkovišti a smyk jsem nedostal ani omylem, prostě to nešlo (hodně ale dělaly ty nové pneumatiky Dunlop WIntersport 3D)
2) měl jsem pár krizových situací a auto vždy poslouchalo na 100%
3) ještě než jde auto do smyku, je to cítit v zádech tak, že to okamžitě nutí člověka situaci srovnat. Hvízdající pneumatiky jsem slyšel jen jednou, a to při průjezdu z Kulaťáku na vozovnu Střešovice v té prudké zatáčce na Prašném mostě (jel jsem tam 55 dle tachometru a 52 v reálu) - pokud nejsi z Prahy, tak Ti to ale asi moc neřekne no... :-/
4) naprosto perfektní sedadla, po 12 hodinách v kuse, žádné bolení zad nic, a to mám po těžkém úrazu bederní páteře se záda docela citlivá

Podtrženo a sečteno - už v životě asi nebudu chtít něco jiného než Volvo a Hagrid (moje V50) je už prostě člen rodiny :-) Má sice své zápory, ale klady je bohatě převyšují. Co se výkonu týče, 140 koní je na toto auto akorát, míň koní bude asi dost problém. Navíc jsem taky slyšel, že s Ford motory jsou ta auta poněkud jiná (při nejmenším tedy mají menší brzdy vpředu, takže tam jdou i R15 kola). Jestli hodně jezdíš, mohl by být nízký výkon problém, to si chce ale zkusit, záleží i na stylu jízdy. Jinak na dlouhé ježdění je to auto opravdu pohodlné a uklidňující. Málo co bych řídil tak rád jako V50... (kromě nové V70/S80 ;-)).
_________________
Volvo V50, 2,4 l (103 kW), r. v. 2004, manuál

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 26 zář 2003 10:56
Bydliště: Praha

Re: VOLVO V50

Příspěvek od tnemec »

zikmund píše: Co se pozitiv týče:
1) elektronika naprosto bezchyby, ABS a DSTC spolu s kvalitními pneumatikami dokáží zachránit hodně. Zkoušel jsem blbnout na zasněženém parkovišti a smyk jsem nedostal ani omylem, prostě to nešlo (hodně ale dělaly ty nové pneumatiky Dunlop WIntersport 3D)
Mám stejnou zkušenost... jel jsem s S40 T5 (FWD) po silnici, na které jsem nebyl schopen se efektivně udržet na nohou (umydlený sníh do ledova) a S40 jela jak po suchém asfaltu... zkušel jsem udělat všechny řidičské chyby od prudkého přidávání a ubírání plynu po prudké pohyby volantem a nic. Nic z toho mě to nenechalo udělat nebo se to okamžitě dorovnalo.... I když jsem zatáhl ruční brzdu, tak se to mělo tendence okamžitě rovnat... Neuvěřitelné...
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Hagrid
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 28 říj 2006 19:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od Hagrid »

Jarda S40 píše:No statisticky vzato mají dost náchylné přední osy na vibrace. Pak jsou potíže s vychytáním závady ve Volvu, ale nakonec se to vyřeší. Ze dvou co tu byly tím trpělo jedno. :lol:
Tak s tím jsem se naštěstí nesetkal. Ale, jak jsem psal výše, už jsem slyšel pár názorů, že S40/V50 je dvojího druhu - Ford a Volvo (dle motoru), čemuž pak může odpovídat i zpracování. Ale to může být také JPP. Pro fabriku by to byl dost nesmysl třídit auta na horší a lepší. Nicméně zrovna u té přední osy to roli hrát může, protože i brzdy jsou u Volva Volva jiné.
_________________
Volvo V50, 2,4 l (103 kW), r. v. 2004, manuál

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5605
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

no on takovejch urban legends koluje spousta, ja jsem napriklad slysel, ze vozidla vyrabene pro americky trh jsou z lepsich kvalitnejsich materialu nez pro evropu (cemu bych i veril..)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Hagrid
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 28 říj 2006 19:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od Hagrid »

wickey píše:no on takovejch urban legends koluje spousta, ja jsem napriklad slysel, ze vozidla vyrabene pro americky trh jsou z lepsich kvalitnejsich materialu nez pro evropu (cemu bych i veril..)
A nedělají auta pro USA v jiné fabrice? Protože třeba Honda dělá třeba City pro JV Asii v Malaysii a pro Evropu v Turecku, takže tam ten rozdíl v dodavatelích (=kvalitě) je dost zřejmý.
_________________
Volvo V50, 2,4 l (103 kW), r. v. 2004, manuál

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5605
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

ne, to ne (aspon teda u Volva ne co vim :) )
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

ola
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 24 kvě 2005 14:11
Bydliště: Hovorčovice u Prahy

Příspěvek od ola »

Ahoj,

já mám V50, benzín 1.8 rok a půl. Mám najeto 35.000 km.

V naprosté většině souhlasím s Hagridem.

Auto je to skvělé. K jízdním vlastnostem nemám nejmenší připomínku. Podvozek mi už mi párkrát odpustil pěkná zvěrstva (např. když jsem málem přejel exit na dálnici a zapomněl jsme kolik jedu - to stává poměrně snadno a hvízdl jsem to tam ve 150).

Pohodlí vpředu 5*. Odkládací prostory skutečně skoro neexistují, ale loketní opěrka pojme slušnou zásobu CD a narozdíl od Hagrida nemám ani problémy s držákem nápojů (0,5 lahev mi při řazení nijak nepřekáží). Osobně s ovládáním klimatizace a vůbec auta nemá problém (jen někdy obtížně hledám talčítko vnitřní cirkulace vzduchu). Nechápu jak někoho může tlačit středová konzole, já ji mám odnohy tak 6 až 8 cm. Trochu mně občas dráždí "pazvuky"ze zavazadlového prostoru, ale to bude spíš tím, že při normální jízdě je to auto tak tiché, že z venku není nic slyšet a tak člověk slyší každé lupnutí. Navíc pod zadním platem je spoustu místa, tak u rezervy vozím spoustu "potřebných" drobností, takže ty zvuky budou asi odtud.

Pokud si uděláš pohodlí vpředu, vzadu je to spíš pro děti. Tři dospělí se dozadu pořádně nevejdou ani na šířku.

Kufr také není zázrak (objemem srovnatelný s Fabií kombi), navíc je hrozně mělký a plato se shrnutou roletou zabírá alesoň 1/3 délky kufru, takže pokud něco převážíš sundaváš plato každou chvíli. Zase je tam ale alespoň roletka pro oddělení zavazadlového prostoru od kabiny.

Co se spolehlivosti týče, tak jsem trochu naštíru s elektronikou. Čěká mně už třetí neplánovaná návštěva servisu. Nejdřív to byly problémy s DSTC (ESP) - pouze diagnostika. Pak zaseklý zámek kufru a dnes mi začala svítit kontrolka diagnostikující závadu v systému řízení emisí, tak uvidíme co mně čeká.

Jinak na autě jsem nic neměnil takže ceny náhradních dílů nedokážu přímo posoudit. Roční prohlídka mně stále v autorizovaném servisu AutoHase 7.500,- Kč což mi nepřijde až tak moc.

Při té porci kilometrů, kterou uvádíš bych se možná bál toho, že motor 1.6 D bude poddimenzovaný. V50 je poměrně těžká (myslím, že se stejnou motorizací těžší než Ford Mondeo). Měl jsem možnost krátce 1.6D řídit a měl jsem pocit, že na dálnici jí dost brzy docházel dech. Na jeden den jsme měl i 2.0D a to je jiná káva. Jinak i u té 1.6D bych počítal spotřebu tak 7l/100km.

Možná že jsem až příliš kritizoval, takže závěrečný verdikt je že je to moc příjemné auto, které svádí k "výletům" přes půl Evropy.

Olda
_________________
Volvo V50 1.8i

tomik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 166
Registrován: 25 úno 2007 13:24
Vůz: Saab 99 Combi Coupe Turbo ´79
Bydliště: Praha 4

Re: VOLVO V50

Příspěvek od tomik »

radimmelecky píše:zaujalo mě Volvo V50 1.6D - nízká spotřeba i pojistka...
Zdar, mám V50-1,6D, teď najeto asi 45tis. Nedám dopustit, zlatý auto, mazel největší, naprosto žádná porucha.

Je to moje první Volvo, takže co mě dostalo:
- ta hrubá převodovka je boží, je to přesné, jde to ztuha, prostě člověk cití ten kontakt s těžkou švédskou ocelí (5Q je opravdu Volvo, 6Q je prý Ford ... říkali v prodejně ...)
- sedačky, ale to je asi normální
- odhlučnění dieslu (i kamarád co má Forda s tím samým motorem to uznal)
- no a ten vzhled je nezaměnitelný

Když jsem se rozhodl (a bolelo to), že nové Saaby už nejsou pro mě (staré ano!!!!), je tahle naše nová želva velmi vyrovnaným nástupcem.


... pár věcí, které mě trápí a asi je při příští koupi zohledním:

- 1.6D je tak do města, od 100 km/h to žere i malý děti (převodovka je krátká a motor se hodně točí) - příště zvážím 2.0D (D5 by samozřejmě byla bomba)
- velikost kufru už byla zmíněna - zcela souhlasím, dvě mlíka a notebook, nákup vozím na zadních sedadlech
- je mi v tom autě zima! Topím na 26 st - to se mi jinde nestalo, většinou mám 21-22.
- jsem nešťastný z rádia, protože se nedá nastavit hlasitost po zapnutí, nemluvě o OFF-LINE paměti na dopravní informace a zvyšování hlasitosti podle rychlosti (asi potřebuju vyšší model).
- při mé klidné jízdě chce nové destičky po každé kontrole - to nedělá ani můj starý Saab (fakt je, že Dědka kontroluju každý rok, tedy tak po 1000 km ...). Ne vážně, zmizely nějak rychle.
- pro mě je to auto úzké - pedály jsou blízko u sebe, levé koleno mám pořád u volantu, je to o zvyk
- No a ten motor je prostě pro vyrovnané povahy, žádné závodění - odvděčí se ale tichou klidnou a pohodlnou spořivou jízdou.

Takže závěr: nelituju, že ho mám a splňuje všechno, co potřebuju. Co bych chtěl pro radost je druhá věc.
_________________
Tomáš

JE Bezzubka Volvo V50 2.0D-'05 + Dědouš Saab 99 Combi Coupé TURBO-'79 + Kábro Saab 900 2.0T-´89 + Sršínek Saab 9-5 SW 2.0T Vector E85 sw-'03
BYL Želvák Volvo V50 1.6D - '05 + Švestka - expediční manažerské SUV - '08 - vyměnil svůj plechový život za můj a já mu nadosmrti budu vděčný!

Hagrid
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 28 říj 2006 19:34
Bydliště: Praha

Re: VOLVO V50

Příspěvek od Hagrid »

tomik píše: - je mi v tom autě zima! Topím na 26 st - to se mi jinde nestalo, většinou mám 21-22.
- jsem nešťastný z rádia, protože se nedá nastavit hlasitost po zapnutí, nemluvě o OFF-LINE paměti na dopravní informace a zvyšování hlasitosti podle rychlosti (asi potřebuju vyšší model).
- při mé klidné jízdě chce nové destičky po každé kontrole - to nedělá ani můj starý Saab (fakt je, že Dědka kontroluju každý rok, tedy tak po 1000 km ...). Ne vážně, zmizely nějak rychle.
- Tak s tou klimatizací je pravda, že také používám přesně těch 26 stupňů. Tohle bych ale spíš přisuzoval tomu, že soudruzi umístili to tepelné čidlo někam hodně blízko výdechu klimatizace, takže to možná bude jaksi systémová chyba (protože já mám úplně stejný problém)
- u vyšších modelů (mám Summum) s tím nejsou problémy a hlasitost se skutečně mění v závislosti na rychlosti a nastavení hlasitosti se vždy použije to poslední. Co se těch dopravních informací týče, tak jsem přesně nepochopil, co tím myslíš?
- u Volvo brzd (tj. Volvo motoru) s tím problém nemám, ale to sjíždění destiček je skutečně zvláštní.
_________________
Volvo V50, 2,4 l (103 kW), r. v. 2004, manuál

tomik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 166
Registrován: 25 úno 2007 13:24
Vůz: Saab 99 Combi Coupe Turbo ´79
Bydliště: Praha 4

Re: VOLVO V50

Příspěvek od tomik »

[quote="Hagrid- Co se těch dopravních informací týče, tak jsem přesně nepochopil, co tím myslíš?
[/quote]

Radia Blaupunkt (což jsou např. OEM radia ve VW) mají tzv. TIM - Travel Information Memory. Přijedeš domu, zamkneš auto (s vypnutým radiem, samozřejmě) a radio buď 2 nebo 24 hodin poslouchá poslední stanici vysílajíci Travel Info a nahrává do vestavěné paměti. Ráno sedneš do auta a vidíš na displeji radia počet zaznamenaných zpráv (maximum je asi 2 minuty zvuků), kterými si můžeš listovat a poslouchat, co se ráno dělo a co Tě čeká. Když se nevěnuješ zrovna vysílaným TI, můžeš si je ihned po odvysílání poslechnout z paměti - zaznamenává to i během hraní ... . Drobnost, ale potěší.

To s tou teplotou mě potěšilo, připadal jsem si jako magor s úchylnou termoregulací.
_________________
Tomáš

JE Bezzubka Volvo V50 2.0D-'05 + Dědouš Saab 99 Combi Coupé TURBO-'79 + Kábro Saab 900 2.0T-´89 + Sršínek Saab 9-5 SW 2.0T Vector E85 sw-'03
BYL Želvák Volvo V50 1.6D - '05 + Švestka - expediční manažerské SUV - '08 - vyměnil svůj plechový život za můj a já mu nadosmrti budu vděčný!

Hagrid
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 28 říj 2006 19:34
Bydliště: Praha

Re: VOLVO V50

Příspěvek od Hagrid »

tomik píše: Radia Blaupunkt (což jsou např. OEM radia ve VW) mají tzv. TIM - Travel Information Memory.
Tak to slyším prvně, ale může to být docela fajn funkce. Každopádně Volvo tohle bohužel neumí ani v té prostřední verzi rádia :o( Ale na absenci téhle funkce se asi dá docela zvyknout ;o) Nicméně, řádově lepší by byla navigace s TMC a stanice s opravdu funkčním TMC (tj. ne jako ČRo) :o)

A s tou klimatizací by se hodily i další zkušenosti majitelů S40/V50, protože dva je na obecné rčení, že jim ta regulace stojí za houby, dost málo...
_________________
Volvo V50, 2,4 l (103 kW), r. v. 2004, manuál

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: VOLVO V50

Příspěvek od jarek.krizan »

tomik píše:[quote="Hagrid- Co se těch dopravních informací týče, tak jsem přesně nepochopil, co tím myslíš?
Radia Blaupunkt (což jsou např. OEM radia ve VW) mají tzv. TIM - Travel Information Memory. Přijedeš domu, zamkneš auto (s vypnutým radiem, samozřejmě) a radio buď 2 nebo 24 hodin poslouchá poslední stanici vysílajíci Travel Info a nahrává do vestavěné paměti. Ráno sedneš do auta a vidíš na displeji radia počet zaznamenaných zpráv (maximum je asi 2 minuty zvuků), kterými si můžeš listovat a poslouchat, co se ráno dělo a co Tě čeká. Když se nevěnuješ zrovna vysílaným TI, můžeš si je ihned po odvysílání poslechnout z paměti - zaznamenává to i během hraní ... . Drobnost, ale potěší.

To s tou teplotou mě potěšilo, připadal jsem si jako magor s úchylnou termoregulací.[/quote]

Ohledně rádií některé panasoniky to mají taky
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3721
Registrován: 17 lis 2005 00:06
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Příspěvek od Deshi »

A dá se nějakněco udělat s tím teploměrem?? třeb přes servis nehat někam jinam to idlo přemístit z důvodu chybné funkce???
_________________
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Dream car: C70

ola
Offline
Příspěvky: 7
Registrován: 24 kvě 2005 14:11
Bydliště: Hovorčovice u Prahy

Příspěvek od ola »

Přidám taky svou trošku do mlýna ohledně klimatizace. Většinou jezdím s klimou nastavenou na 22 stupňů, ale někdy mi tak přijde zima (zejména na ruce). Ale neviděl bych v tom velký problém, když je mi zima otočím knoflikem trochu doprava a je to dobré.
Navíc je to asi dost subjektivní, protože maželka vždycky říká, že mám v autě přetopeno. Dokonce si myslím, že to může být tím, že když svítí v zimě sluníčko a zahřívá vnitřek auta posádka, tak teplota uvnitř stoupne nad stanovenou mez a klima pustí chladnější vzduch aby to dorovnala. A jak člověk sedí u těch výdechů, tak mu je za chvíli chladno.
_________________
Volvo V50 1.8i

Novák
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 07 čer 2006 08:19
Bydliště: Praha

V50 T5

Příspěvek od Novák »

Ahoj vépadesátníci,

jezdím s V50 T5 skoro 3 roky, tak doplním heslovitě pár postřehů:
poruchovost minimální, pasivní bezpečnost maximální - na úkor prostoru a rozhledu dopředu, ostrá spojka i plyn (více dole - T5), autoklimatizace trochu necitlivá, odkládací prostory minimální(!!), podvozek velmi dobrý (mám snížený, i tak znám lepší).

Polemizuji s Hagridem:
Ten držák na deštník v kufru je v podstatě bezpečností traverza, ale opravdu to moc překáží.
Parkování mi přijde na kombík normální, navíc oblý předek to dost usnadňuje.
Klima nepotřebuji ovládat, výjimečně trochu přidat či ubrat podle podmínek a nálady.
Spotřebu mám vynikající (T5!).

Teď něco k turbu:
Jede to šíleně (220k), podvozek to zvládá. Jde jet i s lehkou nohou kolem 1500 otáček a dodržovat předpisy, spotřeba je pak mimo město a dálnici pod 7 litrů, fakt. Na 6. jede každý kopec, to je moc příjemné, padesátka v obci na 5.
Nepříjemné je zpoždění turba kolem 2-3s (zastaralá konstrukce - bypass), člověk často nemůže dost rychle reagovat v dopravní situaci. Taky při ubrání z max. akcelerace ještě trochu přidá. Plyn zabírá moc zkraje a ostře, těžko jet pomalu na 1. bez cukání. Chce to si pořádně zvyknout a uvěřit výrobci, že je to tak normální. To jsem musel překousnout.

Mám plnou výbavu a člověk si na každou drobnost komfortu snadno zvykne. Je to prostě dobrá kára, i přes ty nedostatky.
_________________
V50 2004 T5 BSR Stage 1

Hagrid
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 28 říj 2006 19:34
Bydliště: Praha

Re: V50 T5

Příspěvek od Hagrid »

Novák píše: Polemizuji s Hagridem:
Ten držák na deštník v kufru je v podstatě bezpečností traverza, ale opravdu to moc překáží.
Parkování mi přijde na kombík normální, navíc oblý předek to dost usnadňuje.
Klima nepotřebuji ovládat, výjimečně trochu přidat či ubrat podle podmínek a nálady.
Spotřebu mám vynikající (T5!).
No, on ten výhled asi dost záleží na úhlu pohledu a poloze sedadla - já při svých rozměrech mám sedadlo úplně vzadu a úplně dole. Takže to je prostě individuální :wink:

Ad klimatizace - a co zavírání přívodu vzduchu zvenčí, když před Tebou jede něco smradlavého? (sice by to jakože mělo zvládat včas samo, ale to vždy tedy neplatí). A taky občas chci klimatizaci vypnout, když je pěkně a jedu se staženýma okýnkama pomalu po městě. Jenže pak mimo obec, už chci zavřít okna a pustit klimatizaci a to skutečně přes tu šaltpáku nejde zrovna dvakrát dobře :wink:

Ad spotřeba - buď rád. Já jezdím v 95% po městě a s 2,4l 140k mám 11 litrů/100 km :(
_________________
Volvo V50, 2,4 l (103 kW), r. v. 2004, manuál

Novák
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 07 čer 2006 08:19
Bydliště: Praha

Re: V50 T5

Příspěvek od Novák »

Hagrid píše:
Novák píše: Polemizuji s Hagridem:
Ten držák na deštník v kufru je v podstatě bezpečností traverza, ale opravdu to moc překáží.
Parkování mi přijde na kombík normální, navíc oblý předek to dost usnadňuje.
Klima nepotřebuji ovládat, výjimečně trochu přidat či ubrat podle podmínek a nálady.
Spotřebu mám vynikající (T5!).
No, on ten výhled asi dost záleží na úhlu pohledu a poloze sedadla - já při svých rozměrech mám sedadlo úplně vzadu a úplně dole. Takže to je prostě individuální :wink:

Ad klimatizace - a co zavírání přívodu vzduchu zvenčí, když před Tebou jede něco smradlavého? (sice by to jakože mělo zvládat včas samo, ale to vždy tedy neplatí). A taky občas chci klimatizaci vypnout, když je pěkně a jedu se staženýma okýnkama pomalu po městě. Jenže pak mimo obec, už chci zavřít okna a pustit klimatizaci a to skutečně přes tu šaltpáku nejde zrovna dvakrát dobře :wink:

Ad spotřeba - buď rád. Já jezdím v 95% po městě a s 2,4l 140k mám 11 litrů/100 km :(
Máš pravdu, snímač smradu snad vůbec nefunguje. Některá auta mají kontrolku aktivity snímače, což tady není, asi aby nebylo vidět, že je to k ničemu.
Já nesedím zas tak vzadu a výhled stejně za moc nestojí, hlavně kvůli masivním sloupkům. Měl jsem před tím P307, tam to bylo podstatně lepší.
Po Praze naštěstí moc jezdit nemusím, ani po dálnici. Ale když po ní jedu a trochu spěchám tak je tam 10l hned.
Proto taky okno neotvírám a klima nevypínám (při větší rychlosti začne vzduch v kabině podivně vibrovat).
_________________
V50 2004 T5 BSR Stage 1

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“