440 1,9TD - posilovač řízení

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
Anonymous

440 1,9TD - posilovač řízení

Příspěvek od Anonymous »

Prosím kohokoliv o radu...
U mého auta z ničeho nic přestal fungovat posilovač řízení. Čas od času (při delších nebo i kratších jízdách) ale z ničeho nic posilovač zase začne fungovat naprosto bezchybně. Po vypnutí (třeba i u benzinky) už zase nefunguje. Nevíte, jestli bude třeba vyměnit celou pumpu? Nemáte s tím někdo zkušenost?

Standa

Re: 440 1,9TD - posilovač řízení

Příspěvek od Standa »

Daky píše:Prosím kohokoliv o radu...
U mého auta z ničeho nic přestal fungovat posilovač řízení. Čas od času (při delších nebo i kratších jízdách) ale z ničeho nic posilovač zase začne fungovat naprosto bezchybně. Po vypnutí (třeba i u benzinky) už zase nefunguje. Nevíte, jestli bude třeba vyměnit celou pumpu? Nemáte s tím někdo zkušenost?
Jestli se nepletu ta u dieselu je posilovač elektrický, protože normální se tam nevešlo. Ale zkušenosti s tím nemám. Jak to ale popisuješ, může to být klidnš problém elektrický.

Gusta
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 17 roků
Bydliště: Brno

Příspěvek od Gusta »

No - tak předně si myslím, že 440 nemůže mít el.servo.
Pokud tedy máš hydraulický posilovač řízení:
Zkontroluj, jestli tam je olej.
Zkontroluj, jestli máš servořízení řádně odvzdušněno. (jestli ti to nic neříká, tak obvykle se to dělá tak, že rychle několikrát za sebou vytočíš kola z plného rejdu z jedné strany na druhou a zpět-tím proženeš olej do válce posilovače a vzduch pohoníš ven, většinou je ale na řízení cítit ještě dlouho potom odchod nějakých ojedinělých bublinek, dost často se hodí při tom mírně přidat plyn, aby čerpadlo dokázalo olej nasát i když je zavzdušněné)
Po odvzdušnění zkontroluj, jestli se do řízení náhodou nevsákla celá zásoba oleje a nejseš znovu nasuchu, pokud ano - doplnit olej a opakovat odvzdušnění.
Stále kontroluj, zda olej někde neutíká.
No a to můžeš udělat jednoduše a jestli to nepomohlo, tak
zkus jestli je v tlakovém vedení tlak (povol připojení tlakové hadice k servu, jestli bude stříkat olej),
zkus jestli okruhem vůbec cirkuluje olej - to by asi bylo nejlíp vidět na zpátečce z posilovače do čerpadla/zásobní nádobky, není tam tlak, takže se to dá odpojít, ale pozor, normálně tím vyteče celá nádobka oleje za několik okamžiků, takže si zajisti, že ten olej poteče zase zpátky do zásobní nádržky),
možná je chyba v regulačním šoupátku (všechna servřízení co jsem viděl, měla regulátor umístěný v tělese čerpadla), vzhledem k tomu, že v okruhu nebývá filtr (proč taky, že?, vždyť aspoň uživatel přijde a o to dřív si koupí nové servo/auto), tak se může stát, že to šoupátko znehybní nějaká špona nebo tříska (já jsem na vlastní oči viděl ucpanou trysku v šoupátku šponou, to se ale projevuje trošku jinak, špon tam ale bylo dost), takže to chce preventivně čerpadlo vymontovat, rozebrat a vyčistit, a vyměnit olej v celem servu a radši víckrát, aby se to vypláchlo.
Některá novější auta mívají nějaký systém pro snížení účinku posilovače při vyšší rychlosti. Realizace této funkce může být čistě hydraulická (tvarováním křivky škrtící plochy na regulačním šoupátku v čerpadle), používají se však i různé systémy elektrické/elektronické s větší či menší složitostí. Pozná se to asi tak, že k tělesu čerpadla nebo serva vedou ještě nějaký dráty. Tyto systémy mohou být velice různorodé a nemohu ti s nimi proto takto obecně bez dalších konkrétních informací o tvém řízení poradit.

Zatím ahoj - Gusta.

Zeb
Offline
Příspěvky: 933
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

Re: 440 1,9TD - posilovač řízení

Příspěvek od Zeb »

Daky píše:Prosím kohokoliv o radu...
U mého auta z ničeho nic přestal fungovat posilovač řízení. Čas od času (při delších nebo i kratších jízdách) ale z ničeho nic posilovač zase začne fungovat naprosto bezchybně. Po vypnutí (třeba i u benzinky) už zase nefunguje. Nevíte, jestli bude třeba vyměnit celou pumpu? Nemáte s tím někdo zkušenost?
KJoukám že je to starý problém,nicméně už mě dostihl taky. Úplně přesně jak popisuje Daky, akorát bych ještě doplnil, že jakmile servo naběhne, tak už nevypne. Takže v praxi to vypadá tak, že při výjezdu z parkování potim krev a pak někde po cestě (když je už motor teplej, chytne se servo dřív) se najednou servo zničeho nic chytne (občas pomůže pořádně protočit motor, ale to si se studenym nedovolim, takže poslušně čekám 10-15 minut na prohřátí...) a nepřestane fungovat dokud zase nevypnu motor. Kapaliny je tam dost, drží se rysce max, nikdy jsem jí nedoléval. Servo neni hnaný žádnym řemenem, je elektricky poháněný a je k němu přístup jak k penězum. Neni na něm ale nikde stopy nějakýho úniku oleje. Asi ho někdy zkusim vymontovat, propláchnout a zas ho tam šoupnout. Nevíte někdo co se tam leje za olej a jaký jsou druhy? Já tam mam červenou náplň, takže vegetol to asi nebude....
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

zkontroluj napájení pumpy je v pravém nadkolí.na zkoužku tlaku stačí manometr na olej,ale s vyšším rozsahem.tyto pumpy jsou dost poruchové.

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: prag

Re: 440 1,9TD - posilovač řízení

Příspěvek od black hawk »

Zeb píše:
Daky píše:Prosím kohokoliv o radu...
U mého auta z ničeho nic přestal fungovat posilovač řízení. Čas od času (při delších nebo i kratších jízdách) ale z ničeho nic posilovač zase začne fungovat naprosto bezchybně. Po vypnutí (třeba i u benzinky) už zase nefunguje. Nevíte, jestli bude třeba vyměnit celou pumpu? Nemáte s tím někdo zkušenost?
KJoukám že je to starý problém,nicméně už mě dostihl taky. Úplně přesně jak popisuje Daky, akorát bych ještě doplnil, že jakmile servo naběhne, tak už nevypne. Takže v praxi to vypadá tak, že při výjezdu z parkování potim krev a pak někde po cestě (když je už motor teplej, chytne se servo dřív) se najednou servo zničeho nic chytne (občas pomůže pořádně protočit motor, ale to si se studenym nedovolim, takže poslušně čekám 10-15 minut na prohřátí...) a nepřestane fungovat dokud zase nevypnu motor. Kapaliny je tam dost, drží se rysce max, nikdy jsem jí nedoléval. Servo neni hnaný žádnym řemenem, je elektricky poháněný a je k němu přístup jak k penězum. Neni na něm ale nikde stopy nějakýho úniku oleje. Asi ho někdy zkusim vymontovat, propláchnout a zas ho tam šoupnout. Nevíte někdo co se tam leje za olej a jaký jsou druhy? Já tam mam červenou náplň, takže vegetol to asi nebude....
leje se tam ATF 220.norální olej do strších automatů.když vypustíš olej i z řízení můžeš použít přímo modernější servooleje.

Zeb
Offline
Příspěvky: 933
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od Zeb »

Vypadá to že servo jde do kopru stále rychleji. Vypozoroval jsem že začne nabíhat po razantnim zrychlení, nebo při brždění. Když pak hned začnu točit volantem, cítím, že jde lehčejc, ale cuká v něm. Pokud na červený stihnu vytočit kola do plnýho rejdu, cukat přestane a chytne se a běží v pohodě. Pokud nestihnu, zase vypadne a pomůže až další zrychlení, nebo brzdění. Jo a pak ještě naběhlo poté, co jsem vzal pěknou díru. Možná to budu řešit tak, že nastartuju, vylezu z auta, pošteluju to "ruskym klíčem" a až pak pojedu :roll:
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Zpět na „300 / 400 - opravy“