Na 850 mi začala svítit kontrolka "lambda" / 2.

850 a novější modely řad C/S/V/XC

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 5 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Radek Mařík
Offline
Příspěvky: 40
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Slavkov u Brna

Na 850 mi začala svítit kontrolka "lambda" / 2.

Příspěvek od Radek Mařík »

Mám podobný problém, jako "Bobika" - kontrolka se mi rozsvítila za jízdy (po cca 20 km od startu) a nezhasla ani po opětovném nastartování. Nechal jsem si u Bosche udělat diagnostiku a problém mi popsali jako "závada 232 - lambda sonda na mezní hranici regulace". Projevuje se to jen při volnoběhu, jako by tam byla chudší směs, v otáčkách je O.K. Nejsem až tak technicky zdatný - potřeboval bych poradit, co s tím.
P.S. Auto normálně startuje, jede, žádný pokles výkonu nebo nějakej neobvyklej zvuk motoru, podle počítače stejná spotřeba.
P.P.S. Ten technik ještě říkal, že Bosch u této závady uvádí jako možnost i "velké množství oleje". Olej jsem měnil, dali mi tam 6 litrů Mobil 1 5W-40, ale na měrce je mezi ryskam a kontrolka se rozsvítila až po 14 dnech od výměny.
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG :-)

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

Nevím, jestli si četl vše o mém problému, ale v mém případě to bylo špatným palivem, nebo spíše palivem, které se dostalo mimo nastavené hodnoty v řídící jednotce motoru. Jinak mi při napíchnutí na diagnostiku Bosch to hlásilo "vadné přední čidlo klepání motoru". V tvém případě bych nejdříve zkusil změnit čerpací stanici a pokud po vyjetí nádrže kontrolka nezhasne, tak je problém jinde. Pak bych to pasoval na umírající lambda sondu. V některých servisech mají přístroj, který zjistí, zda je lambda sonda špatná či začíná být špatná. Já jsem si to nechal změřit ještě před připojením na diagnostiku a sonda byla OK. proto i na diagnostice nebyl problém v sondě. Přeji ti brzké vyřešení problému. Mě taky štve, když mi tam svítí něco, co nemá. A jinak jsem taky nepozoroval nějaké změny v chování motoru nebo zvýšené spotřebě.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Radek Mařík
Offline
Příspěvky: 40
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Radek Mařík »

Já jsem celý ty dvě stránky přečetl, takže vím, že Tvůj problém byl někde jinde - i proto jsem k názvu téma přidal to " /2." :-) Pokud jsem toho technika na diagnostice dobře pochopil, říkal, že sonda jako taková je celkem v poho, jen při volnoběhu signalizuje, že směs je chudší - prostě jakoby to někde přisávalo vzduch, ale to teda fakt netuším kde - jestli je nějaká netěsnost u turba??? Jednotku jsem nechal resetovat a zatím nic nesvítí, takže uvidíme. Mě jde spíš o to, pokud je někde problém, řešit ho dokud je malej, než se na to vykašlat a pak zůstat viset 100 km od baráku s následným vykrvácením ve značkovým servisu...
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG :-)

Fanda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 63
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Teplice

KONTROLKA LAMBDA

Příspěvek od Fanda »

Tak to vypadá že máme stejný problěm.Já na svý S70 T5 jsem to taky řešil.Při volnoběhu se mi rozsvítíla kontrolka a po vymazání závady jsem ujel ,někdy 20 a někdy i 100 km než se ta potvora rozsvítila znovu.Přišlo mi, že vždycky při volnoběhu.Na diagnostice ve volvo mi řekli,že je to škrtící klapka.Tak jsem jí nechal vyčistit a vyměnil jsem na ní potenciometr.Ujel jsem pár km a svítila znovu.Pak jsem byl v Praze na jiný diagnostice tam mi řekli,ze jsou špatně nastavený rozvody.Nakonec zjistili že jsou rozvody OK tak mi vyměnili víčko rozdělovače a ješte něco a ujel jsem asi 20km a znovu svítila.Vyměnil jsem taky obě lambdy,svíčky,kabely ke svíčkám a palivový filtr.Všechno zbytečně.Mám jednoho kamaráda,ten dělá diagnostiku,ale bohožel ne na volvo.Říkal že to moůže být plno věcí.Například i špatnej benzín,ale já tankuju jenom na OMW a tam je benzín snad dobrej.Leju tam naturál 95 doporučujou 98 ,ale 95 by neměla vadit.Jinak auto jezdí bez problému spotřeba taky super.Byl jsem na emisích a tam mi řekli,ze emise jsou dobrý,ale malinko dýl trvá než spadnou,když ubereš plyn.Tak fakt nevim.Kontrolku jsem nechal odpojit a je klid.I když bych to rád taky odstranil,ale už to docela dost stálo a já nějak přestal věřit,že by toněkdo odstranil.Jinak jsem našel jednu firmu ty jsou dost dobrý ,ale já to mám docela z ruky.Ty to máš docela blížko tak to můžeš zkusit.Odkaz je tady ve Firmách předmět DIAGNOSTIKA KVALITNĚ.Dej kdyžtak vědět jak jsi dopad.

Mě to stálo cca. tolik

diagnostika volvo 1100
potenciometr š.k. 2000
diag.Praha + oprava 1600
lambdy 7000
kabely+svíčky 1800
paliv.filtr 800

A STÁLE SVÍTÍ tak ti držím palce

čau Fanda
_________________
Volvo S70 T5 r.v. 97

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2865
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

4Fanda - vypadá to, že ale již nesvítí :lol: Teda pokud jsi vyndal žárovku, jak jsem pochopil.

Radek Mařík
Offline
Příspěvky: 40
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Radek Mařík »

Díky za info! :-) Mě tu závadu popsali jako chybu 232, jak jsem už napsal. Jsem teď ve fázi, kdy jsem ujel cca 200 km od resetu a zatím nic nesvítí. Přemýšlím ale i o té možnosti mizerného benzínu, protože jsem několikrát, když už jsem jel jen "na výpary", musel vzít šťávu u levné pumpy (konkrétně Unicorn) - že se prostě autu udělalo špatně od žaludku, jak to někdo psal ve vzkazech pro Bobika a tímhle mi dalo najevo, že Takhle teda ne! :-) Uvidíme. Pokud by se to znovu rozsvítilo, zkusím i diagnostiku přímo ve Volvo servisu. Další možnost je samozřejmě i to vyšroubování žárovky... :D
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG :-)

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7941
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

Radek Mařík píše: musel vzít šťávu u levné pumpy (konkrétně Unicorn) - že se prostě autu udělalo špatně od žaludku,
Tankuj včas pořádnej benzín a ušetříš za diagnostiku. Občas se tak vyplatí to trochu prohnat.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5602
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

tim spatnym benzinem to byt muze, obzvlast, kdyz do T5 a T5R je predepsanej myslim 98.. Tak kdyz se tam nalije 95 a jeste k tomu buhvijaka, tak mu nemusi chutnat no.. 8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7941
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

wickey píše:tim spatnym benzinem to byt muze, obzvlast, kdyz do T5 a T5R je predepsanej myslim 98.. Tak kdyz se tam nalije 95 a jeste k tomu buhvijaka, tak mu nemusi chutnat no.. 8)
Ani jsem si nevšim že je to T5, kidně tam masti 100oktanů. Karlos ti poreferuje proč, asi v tom smyslu : o co je dražší o to míň to žere.
Naposledy upravil(a) Honza dne 17 úno 2007 18:43, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

wickey píše:tim spatnym benzinem to byt muze, obzvlast, kdyz do T5 a T5R je predepsanej myslim 98.. Tak kdyz se tam nalije 95 a jeste k tomu buhvijaka, tak mu nemusi chutnat no.. 8)
Podle manuálu je do T5 (i R) předepsán 95 a může jezdit i na 91, to má potom snížený výkon. Na 98 nejsou 850 si myslím stavěné. A v případě T5 to normální člověk při normální jízdě stejně nepozná, jestli je tam 95 nebo 98.
Jinak po osobní zkušenosti preferuji tankovat u renomovaných pump. Ušetřená koruna na litru může člověka ve finále dost mrzet.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5602
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

hmm tak pak sorry za mystifikaci, nekdo tady psal, ze ma v S70 T5 predepsanou 98.. Taky jsem v auto katalozich nasel pri V70 R predepsanej 98. Ale pri 850 T5 / R opravdu jen 95ku..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Radek Mařík
Offline
Příspěvky: 40
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Radek Mařík »

Dnes jsem najel 600 km od resetu a kontrolka nesvítí! :D Takže to asi fakt byla nějaká alergická reakce na hnusnej benzín... Na Shellce jsem vzal dvacet litrů V-Poweru 95, vypláchnul vnitřnosti, teď autíčko krmím u Essa a všecno vypadá, že to bude v poho!
P.S. Jen doufám, že nechválím dne před večerem... 8)
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG :-)

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

to Radek Mařík - takže to ve finále vypadá, že nám oběma zdiagnostikovali trochu jinou závadu, ale příčina je stejná - HNUSNÝ PALIVO :evil: :evil: Zřejmě ve Švédsku nepočítali, že jejich autí budou jezdit i zemích východní Evropy, kde na kvalitu paliva asi dost pečeme. Jinak já jsem taky pořád OK - teď tankuju už stabilně u OMV.
PS - ta turbínka, to je ale věc, co? 8) :lol:
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Radek Mařík
Offline
Příspěvky: 40
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Radek Mařík »

:D :D To Bobika - Jo, jo, turbínka je velká krása... Takže přeju spoustu kilometrů bez rozsvícení čehokoli protivně oranžovýho nebo červenýho... 8)
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG :-)

Radek Mařík
Offline
Příspěvky: 40
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Radek Mařík »

To Bobika: No, tak jsem se radoval předčasně... :cry: Najel jsem cca 800 km od resetu a před chvílí se mi ta kontrolka rozsvítila znovu! Palivem to bohužel v mém případě na 1000% nebude, leda by začali nějakej shit prodávat i u Shellu a Essa a tomu se mi moc věřit nechce.
Fakt hezkej začátek dne... :evil:
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG :-)

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Radek Mařík píše:To Bobika: No, tak jsem se radoval předčasně... :cry: Najel jsem cca 800 km od resetu a před chvílí se mi ta kontrolka rozsvítila znovu! Palivem to bohužel v mém případě na 1000% nebude, leda by začali nějakej shit prodávat i u Shellu a Essa a tomu se mi moc věřit nechce.
Fakt hezkej začátek dne... :evil:
Problém bude ať se ti to líbí nebo ne pravděpodobně stejně v palivu.Může to dělat např.i pokles tlaku.Kdy jsi měnil palivový filtr???

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

Já jsem zatím v pohodě. Od zhasnutí kontrolky ujeto cca 600 km. Je ale faktem, že mě kontrolka zhasla sama od sebe bez použití resetu. A palivový filtr mám měněný před cca 5000 km. To by taky mohlo mít na to vliv. A když ne, tak bych ten filtr stejně vyměnil z preventivních důvodů, pokud nevíš, kdy ho měnil předchozí majitel.
Přeji hodně štěstí.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Radek Mařík
Offline
Příspěvky: 40
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Radek Mařík »

Tak palivovej filtr jsem zatím neměnil a kdy byl měněnej bohužel nevím, takže to nechám udělat.
Tím pádem dotaz pro vás zkušenější - je lepší použít originál, nebo ho vyrabí např. Bosch, nebo...?
P.S. Tu závadu mi na diagnostice popsali jako "chyba 232 - lambda na mezní hranici regulace" s tím, že se to projevuje jen při volnoběhu - prostě jako by tam byla chudší směs, v otáčkách je to O.K...
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG :-)

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

na palivovej filtr zapomeň, tam problém není
měřil někdo tlak paliva, čas otevření vstřiků, průběhy napětí na lambdě a porovnal to s tabulkama?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Radek Mařík
Offline
Příspěvky: 40
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Radek Mařík »

Až takhle detailně ne - když jsem auto na konci října koupil, měl jsem ho na diagnostice v AutoHase a pak mi ho napíchli ještě i v rámci prohlídky před zimou v AB auto Brno. Nevím, v jakém rozsahu tu diagnostiku dělali (nejsem odborník ani náhodou 8) ), ale v obou případech mi řekli, že vše je v naprostém pořádku... :?: Ale tím filtrem určitě nic nepokazím, že jo... 8)
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG :-)

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:na palivovej filtr zapomeň, tam problém není
měřil někdo tlak paliva, čas otevření vstřiků, průběhy napětí na lambdě a porovnal to s tabulkama?
No právě nemůže tlak paliva poklesnout vlivem zasraného filtru???

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Radek Mařík píše:...Ale tím filtrem určitě nic nepokazím, že jo... 8)
taky můžeš zkusit vyměnit stěrače nebo celý auto nalakovat... :roll:

pokud jde benzin vratným potrubím (za regulátorem tlaku) i když dupneš na plyn, tak je filtr ok (tedy přinejmenším nemůže za problémy, a tím spíš při volnoběhu)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Radek Mařík
Offline
Příspěvky: 40
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Radek Mařík »

To Standa : Ještě i třeba vyměnit levý zadní kolo... :roll: Já fakt přes auta nejsem odborník, píšu sem proto, že potřebuju poradit - abych měl před tím, než by auto muselo do servisu, alespoň nějaký informace... :)
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG :-)

Radek Mařík
Offline
Příspěvky: 40
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Radek Mařík »

:D Moje rozsvěcováním kontrolky lamda je vyřešeno! :D
Vyměnil jsem svíčky (byly ještě po bývalém majiteli a už nic moc) a preventivně i palivovej filtr (i když Standa psal, že tam problém není - ale měl by se, co jsem četl, měnit po 60 000 km a byl ještě původní). Nechal jsem podle vašich rad zkontrolovat i vstřiky, tlak paliva a průběhy napětí na lambdě, ale tam bylo všechno v pohodě.
Mé problémy páchala děravá hadice u turba, kterou se přisával vzduch, takže sonda hlásila při volnoběhu nebo "menším plynu" málo bohatou směs - až na mezní hranici regulace. Od opravy jsem najel přes 1500 km a vše je O.K. Samozřejmě šla dolů i spotřeba... 8)

P.S. Díky té závadě jsem poznal člověka, kterej dělá soukromě diagnostiku a FAKT UMÍ, takže kdo jste z jižní Moravy, potřebujete auto "napíchnout" a nechcete si v autorizovaném servisu nechat napočítat i datum narození, ozvěte se, rad předám kontakt...
_________________
850 T-5 kombi, 2.0 155kW, manual, r.1995, už i LPG :-)
This topic is 13 years a 5 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“