Hladina oleje v automatu na 940

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Karel Florian
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha

Hladina oleje v automatu na 940

Příspěvek od Karel Florian »

Ahoj, chtel jsem se zeptat, jestli by mi nekdo neporadil, jak se meri hladina oleje v automaticke prevodovce u Volva 940. Vytahl jsem merku za klidneho motoru a sla velmi spatne vytahnout, olej byl na minimu. Potom jsem mereni opakoval, merka sla lehce zastrcit i vyndat ale oleje to ukazovalo strasne moc nad maximem a kapal jeste z merky.

Mockrat dekuji za rady.

Ahoj Karel F.

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha

Re: Hladina oleje v automatu na 940

Příspěvek od travex »

nastartuj motor a jed se projet... idealne tak 15-20km aby se olej v automatu prohral na provozuni teplotu (cca 70 - 80C). Zastav tak, aby auto stalo vodorovne v podelnem i pricnem smeru. Pomalu postupne prorad vsechny pozice volice (P-R-N-D-3.....a zpet na P nebo na N). V kazde pozici nech volic minimalne pet vterin. Pak otevri kapotu a muzes zacit merit.

Merka ma z kazde strany stupnici, jedna je oznacena jako COLD pro studeny olej (30-40C) druha je pro ohraty, tzn odecitej na spravne strane merky. Olej by mel byt mezi ryskami. Pokud je ho malo pak ho dopln otvorem pro merku. Pokud je ho moc, je dobre olej vypustit bud zatkou na vane, nebo vytahnout hadickou skrz merku. Pro otirani merky pouzivej nejaky cisty hadr, ktery neuvolnuje vlakna nebo jinou nezadouci drobotinu (idealni jsou netkane uterky).

Poznamka: uvodni zajhrivaci kolo si muzes i odpustit a merit na merce pro studeny olej ale i tak pripominam, ze studenym olejem se rozumi cca 30C, takze nestaci merit po nastartovani a prorazeni vsech pozic volice. Tohle lze aplikovat snad jedine v parnem lete....V kazdem pripad je mereni pri provozni teplote presnejsi.

Olej do automatu AWxx nebo ZF4HP22 je se specifikaci ATF F nebo ATF G. Pri mereni zkontroluj kvalitu oleje. Olej by mel mit cervenou barvu, mel by byt ciry, ridky a mel by mazat (pozna se pri protreni mezi mezi prsty). Nemely by se v nem vyskytovat zadne castice necistot a nemel by byt citit spaleninou. Pokud vsem vyse uvedenympodminkam vyhovel pak je OK. Pokud ne pak doporucuji vymenit a pripadne zkoumat co je spatne.

Celkova napln je cca 7 litru (zalezi na typu prevodovky), filtr je pristupny po sundani vany prevodovky a je prodavan v sade s tesnenim vany. Olej je predepsano menit po ujeti kazdych 60 tkm, pri provozu ve meste nebo s velkym zatizenim (vleceni privesu, velky podil jizdy po dalnici vysokymi rychlostni apod) je vhodne vymennou lhutu zkratit o cca 1/3. postupy vymeny oleje se daji na jinych forech nebo napriklad v haynesovi. Vzdy ale plati, ze neni mozne vymenit celou napln.

Hladinu oleje doporucuji kontrolovat nejpozdeji kazdych 2000 km.

PS: chybi mi v tvem podpisu informace o tebou vlastnenem aute, pripadne informace o typu auta v dotazu. Dopln si prosim alespon ten podpis. Dekuji
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Karel Florian
Offline
Příspěvky: 19
Registrován: 15 roků
Bydliště: Praha

Diky

Příspěvek od Karel Florian »

Dekuji mockrat, myslel jsem, ze filtr maji jen Mercedesy.

Zdravi Karel F.

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4290
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

travex to popsal úplně přesně a do detailu, až na jednu drobnost, pokud vytáhneš měrku po projetí a zahřátí a měrka bude dobře těsnit tak při prvním vytažení bude vždy na měrce málo. Takže to upřesním vytáhnout, otřít zasunout, hned znovu vytáhnout a zkontrolovat hladinu.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

bidak
Offline
Příspěvky: 497
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

jarek.krizan píše:travex to popsal úplně přesně a do detailu, až na jednu drobnost, pokud vytáhneš měrku po projetí a zahřátí a měrka bude dobře těsnit tak při prvním vytažení bude vždy na měrce málo. Takže to upřesním vytáhnout, otřít zasunout, hned znovu vytáhnout a zkontrolovat hladinu.
joj, diky za upresneni :)
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 16 roků
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

a hlavně "měření se provadí při nastartovanem autě a volnoběžnych otačkach"
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

bidak
Offline
Příspěvky: 497
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

marra píše:a hlavně "měření se provadí při nastartovanem autě a volnoběžnych otačkach"
a sakra, to se tam budu bat strcit ruku :shock:
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

bidak píše:
marra píše:a hlavně "měření se provadí při nastartovanem autě a volnoběžnych otačkach"
a sakra, to se tam budu bat strcit ruku :shock:
Jo a raději ještě zařaď P a dej ruční brzdu! A nebo zase zajeď ke mně :lol:

Zpět na „700 / 900 - opravy“