Oprava laku
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#1 Oprava laku
Přemýšlím jakým směrem se vydat při opravách laku. Máme aut několik, a na všech se najdou různé nedostatky:
- povrchová koroze v motorovém prostoru
- povrchová koroze podvozku
- hologramy a jemné škrábance na karoserii
- díry až na plech od kamínků
- škrábance od drobných nedopatření (někdy až na plech, někdy ne)
- loupající se bezbarvý lak
Zajímá mě, jak tyto nedostatky vyřešit, prodloužit tak životnost karoserie i stávajícího laku a zlepšit vzhled. Hledám konkrétní postupy a produkty, které mi tyto věci pomohou vyřešit svépomocí, za přijatelnou cenu. Po předchozích zkušenostech již odmítám vytahovat z kapsy nemalé tisícikoruny za služby řadových karosářů a lakýrníků - jejich práce nikdy na našich autech nepřežila půlrok. (Blatníky lakované jenom z venku - zevnitř holé železo; prahy lakované jenom z venku; zaplaceno za vyvaření a lakování lemů - za pár měsíců opadal levný kit; ...)
Samozřejmě by bylo ideální celou karoserii odstrojit, opískovat, pozinkovat, a nalakovat. Ale to si nemůžu dovolit.
Moje konkrétní otázky jsou:
- bylo mi doporučeno korozi co nejlépe odstranit mechanicky, a poté nastříkat něčím, co korozi zastaví a drží na tom tmel/základovka. Co mám použít?
- jak na lakování a opravu drobné koroze v motorovém prostoru? Má cenu se vztekat a přikrývat motor a okolí igelitem, nebo je lepší to překousnout a celý předek auta odstrojit (motor ven)?
- čím zbrousit poškozený (jemné i hrubší škrábance) bezbarvý lak? Čím ho pak rozleštit? Jak ho následně udržovat v lesku?
- Jak postupovat při opravě škrábanců a odštěpků, které jsou až na plech? Mám se pokoušet před lakováním odstranit např. stávající vosk z auta?
- jaký tmel použít na doladění menších promáčklin?
- kde koupit mikrovláknové utěrky za rozumnou cenu? Popř. čím je nahradit?
Nerad bych dal 800kč za lahvičku zázračné leštěnky, která jde o regál vedle koupit za 40kč.
Díky za jakékoliv rady.
- povrchová koroze v motorovém prostoru
- povrchová koroze podvozku
- hologramy a jemné škrábance na karoserii
- díry až na plech od kamínků
- škrábance od drobných nedopatření (někdy až na plech, někdy ne)
- loupající se bezbarvý lak
Zajímá mě, jak tyto nedostatky vyřešit, prodloužit tak životnost karoserie i stávajícího laku a zlepšit vzhled. Hledám konkrétní postupy a produkty, které mi tyto věci pomohou vyřešit svépomocí, za přijatelnou cenu. Po předchozích zkušenostech již odmítám vytahovat z kapsy nemalé tisícikoruny za služby řadových karosářů a lakýrníků - jejich práce nikdy na našich autech nepřežila půlrok. (Blatníky lakované jenom z venku - zevnitř holé železo; prahy lakované jenom z venku; zaplaceno za vyvaření a lakování lemů - za pár měsíců opadal levný kit; ...)
Samozřejmě by bylo ideální celou karoserii odstrojit, opískovat, pozinkovat, a nalakovat. Ale to si nemůžu dovolit.
Moje konkrétní otázky jsou:
- bylo mi doporučeno korozi co nejlépe odstranit mechanicky, a poté nastříkat něčím, co korozi zastaví a drží na tom tmel/základovka. Co mám použít?
- jak na lakování a opravu drobné koroze v motorovém prostoru? Má cenu se vztekat a přikrývat motor a okolí igelitem, nebo je lepší to překousnout a celý předek auta odstrojit (motor ven)?
- čím zbrousit poškozený (jemné i hrubší škrábance) bezbarvý lak? Čím ho pak rozleštit? Jak ho následně udržovat v lesku?
- Jak postupovat při opravě škrábanců a odštěpků, které jsou až na plech? Mám se pokoušet před lakováním odstranit např. stávající vosk z auta?
- jaký tmel použít na doladění menších promáčklin?
- kde koupit mikrovláknové utěrky za rozumnou cenu? Popř. čím je nahradit?
Nerad bych dal 800kč za lahvičku zázračné leštěnky, která jde o regál vedle koupit za 40kč.
Díky za jakékoliv rady.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12092
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 Oprava laku
Jen poznamenám, že pokud se toto téma rozvine v konstruktivní diskusi, budu ho přísně moderovat, abychom se dobrali zkušenostem a reálným metodám, protože rad kámoš vole to dělal tutim a ještě mu to neopadalo jsou k prdu, těch je plnej interfernet.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#3 Oprava laku
Díky, zajímají mě reálné zkušenosti.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1321
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Prysk
- Vůz: V70 II D5 MY 03, stage II, EGR off
#4 Oprava laku
Čus, tak reálnou a skvělou zkušenost mám s tímhle šamponem :
https://www.cisticiprostredky-ekogrado.cz/nano-pripravky/nano-sampon-750-ml-nanomagic-shampoo-1/
je jasný, že je to poněkud z druhého konce, ale z nabídky téhle firmy se dá vybrat i leccos jiného. Zkušenost mám i s tímto :
https://www.cisticiprostredky-ekogrado.cz/lestenky-na-auto-pasty/mikro-brusna-lestici-pasta-micro-cut-finish-p3-01-250-ml-koch/
Tak to jen tak k tomu, s čím jsou osobní zkušenosti. Poprvé jsem byl i ve firmě, mají přímý prodej a ochota koresponduje s kvalitou.
https://www.cisticiprostredky-ekogrado.cz/nano-pripravky/nano-sampon-750-ml-nanomagic-shampoo-1/
je jasný, že je to poněkud z druhého konce, ale z nabídky téhle firmy se dá vybrat i leccos jiného. Zkušenost mám i s tímto :
https://www.cisticiprostredky-ekogrado.cz/lestenky-na-auto-pasty/mikro-brusna-lestici-pasta-micro-cut-finish-p3-01-250-ml-koch/
Tak to jen tak k tomu, s čím jsou osobní zkušenosti. Poprvé jsem byl i ve firmě, mají přímý prodej a ochota koresponduje s kvalitou.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#5 Oprava laku
Díky, tohle mi pomůže. Ten výrobce vypadá poměrně seriózně - zdá se že si svými produkty nehrají na "super-mega-nano-vše-v-jednom-kroku-2+1-zdarma leštící pastu vyvolávající světový mír a zachraňující opuštěná štěňátka". Z popisu výrobku je jasné, že je to buď to, nebo ono, i s postupem k použití. Cena je proti ostatním opěvovaným výrobcům také příznivá. Myslím, že bych si z jejich sortimentu zvádl vybrat výrobky na rozleštění a umytí dílů, které nevyžadují náročnější opravy - a to se hodí taky.Mirabilia píše:Tak to jen tak k tomu, s čím jsou osobní zkušenosti. Poprvé jsem byl i ve firmě, mají přímý prodej a ochota koresponduje s kvalitou.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#6 Oprava laku
kik. řešili jsme to cirka tu https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=9&t=24965&start=100#p766487imrija píše:- kde koupit mikrovláknové utěrky za rozumnou cenu? Popř. čím je nahradit?
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13133
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#7 Oprava laku
Tak já sem napíšu jak jsem řešil "svoji" povrchovou korozi na podvozku:
1) Omlátil jsem kladivem, odrbal a odkartáčoval ocelákem co šlo.
2) Použil jsem odrezovač Kittfort.
Den čekání na zaschnutí.
3) Znova jsem použil odrezovač Kittfort.
Den čekání na zaschnutí.
4) Čistým hadrem na sucho jsem odstranil bílý povlak od odrezovače.
5) Vše potřebné jsem natřel barvou Hostagrund.
Den čekání na zaschnutí.
6) Aplikoval jsem nástřik podvozku Permatex.
Jak to bude fungovat nevím, zjistím to až budu za dalších 19 let zase měnit silentbloky na zadní nápravě.
1) Omlátil jsem kladivem, odrbal a odkartáčoval ocelákem co šlo.
2) Použil jsem odrezovač Kittfort.
Den čekání na zaschnutí.
3) Znova jsem použil odrezovač Kittfort.
Den čekání na zaschnutí.
4) Čistým hadrem na sucho jsem odstranil bílý povlak od odrezovače.
5) Vše potřebné jsem natřel barvou Hostagrund.
Den čekání na zaschnutí.
6) Aplikoval jsem nástřik podvozku Permatex.
Jak to bude fungovat nevím, zjistím to až budu za dalších 19 let zase měnit silentbloky na zadní nápravě.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
#8 Oprava laku
To to jsem řešil také
To co je vidět a má mít barvu lak bych se snažil po srovnání aby byl pod barvou plnič barva nemá 100% nepropustnost vody , kyslíku ,
Co se mi osvědčilo je voskový nástřik dutin to ochrání holý plech i několik let jen to vypadá hnusně.
Spodek v konečné fázi beru asfaltem , pokud nepopraská vydrží zdravý plech 20let na spartaku to tak bylo
Na 120tce byl krásný skrabacený nástřik do té doby než jsem na to šáhl , vetšinou odpadl a díry, kdyby tam byl asfalt stačí přejet drátákem a vím na čem jsem , ten asgalt je vhodné po cca 2 letech stříknout voskovým sprejem to co je na dutiny a ono se to do něj vsákne .
PS: nový díly, nebo tam kde jeto 100% zdravé, původní bych použil plastovogum nátěr Body950 atd.
To co je vidět a má mít barvu lak bych se snažil po srovnání aby byl pod barvou plnič barva nemá 100% nepropustnost vody , kyslíku ,
Co se mi osvědčilo je voskový nástřik dutin to ochrání holý plech i několik let jen to vypadá hnusně.
Spodek v konečné fázi beru asfaltem , pokud nepopraská vydrží zdravý plech 20let na spartaku to tak bylo
Na 120tce byl krásný skrabacený nástřik do té doby než jsem na to šáhl , vetšinou odpadl a díry, kdyby tam byl asfalt stačí přejet drátákem a vím na čem jsem , ten asgalt je vhodné po cca 2 letech stříknout voskovým sprejem to co je na dutiny a ono se to do něj vsákne .
PS: nový díly, nebo tam kde jeto 100% zdravé, původní bych použil plastovogum nátěr Body950 atd.
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#9 Oprava laku
Také by mě zajímalo, jestli je nějaká praktická možnost rozleštění skla v domácích podmínkách.
Opět na všech autech máme skla zdrápaná od všeho možného - převážně asi od kartáčových myček. Čelní sklo se nechá třeba vyměnit, ale měnit všechna skla už je celkem nákladné. Navíc na bočních sklech máme třeba vyražené ochranné kódy, nebo i cenné samolepky. Kdyby se to nechalo aspoň trošku zlepšit, bylo by to super.
Opět na všech autech máme skla zdrápaná od všeho možného - převážně asi od kartáčových myček. Čelní sklo se nechá třeba vyměnit, ale měnit všechna skla už je celkem nákladné. Navíc na bočních sklech máme třeba vyražené ochranné kódy, nebo i cenné samolepky. Kdyby se to nechalo aspoň trošku zlepšit, bylo by to super.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 535
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Prdel u Roudnice nad Labem
#10 Oprava laku
k opravám laku mám dost věcí pojmenovaných v mém vláknu a galerii, tam se mrkni prosím.
co se týče skla: chystám se vyzkoušet tohle na přední poškrábané sklo, tak ti dám vědět výsledek: https://www.vlesku.cz/lestenka-na-okna-auto-finesse-vision?utm_source=google&utm_medium=product&gclid=EAIaIQobChMI4-Cz7bHy4AIVE0TTCh2NkAiuEAQYAiABEgKBI_D_BwE
co se týče skla: chystám se vyzkoušet tohle na přední poškrábané sklo, tak ti dám vědět výsledek: https://www.vlesku.cz/lestenka-na-okna-auto-finesse-vision?utm_source=google&utm_medium=product&gclid=EAIaIQobChMI4-Cz7bHy4AIVE0TTCh2NkAiuEAQYAiABEgKBI_D_BwE
_________________
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál
Bylo: V70 D5 136kw, My2007, AT / Volvo 944; Ludvík, D24tic 90kw, my1995 , AT; BLÚ Volvo 244 D24, M47, 58kw, my1990, manuál
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12092
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#11 Oprava laku
Na rozleštění škrábanců na skle kupte normálně oxid ceru, rozmíchejte to v nějaký levný leštěnce a máte to. Ty drahý suspenze nejsou nic jinýho. Travex tu má někde krásnou reportáž z leštění čelního okna.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1901
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#12 Oprava laku
Dneska mi skočil na dveře pes takže škrábance ve vrchní vrstvě laku, ale opticky nic moc. Škrábance jsou na rozleštění - šedá metalíza.
Na předešlá auta jsem používal Tempo, ale nebyla to metal.
Má někdo osobní zkušenost zda to také lehce přeleštit Tempem a nebo něco jiného vyzkoušeného?
Nerad bych měl ještě na dveřích flek - mi to pěkně zkazilo náladu...
Na předešlá auta jsem používal Tempo, ale nebyla to metal.
Má někdo osobní zkušenost zda to také lehce přeleštit Tempem a nebo něco jiného vyzkoušeného?
Nerad bych měl ještě na dveřích flek - mi to pěkně zkazilo náladu...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 589
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Děčín / Hamburk
- Vůz: O3 RS EA888
#13 Oprava laku
Tempo rozhodně nepoužívej. To je jako to matlat pískem na mytí rukou a pak přestříkat WD40. Dokud je to mastné pár stop to zakryje, ale pak vše vyleze i odřené okolí od hrubého tempa. Použil bych tuhle DodoJuice LimePrime plus, kterámá víc abrazivních částic než normální Lime, ale stále to neudělá další škrábance jako Tempo.
https://www.detailingshop.cz/lesteni/dodo-juice-lime-prime-plus-medium-cut-polish-250ml-stredne-silna-lestici-pasta/
https://www.detailingshop.cz/lesteni/dodo-juice-lime-prime-plus-medium-cut-polish-250ml-stredne-silna-lestici-pasta/
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1901
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#14 Oprava laku
Teda to vypadá fakt jako juice - to mi slupnou děti . Takže jemnější než Tempo? to je dobře - raději to budu leštit déle než hned ubrat lak.
Koukal jsem ještě na tohle: https://www.autodily-pema.cz/sonax-sada-na-odstranovani-ryh-z-laku-2x25ml
- nebo neřešit a vzít rovnou Lime?
Koukal jsem ještě na tohle: https://www.autodily-pema.cz/sonax-sada-na-odstranovani-ryh-z-laku-2x25ml
- nebo neřešit a vzít rovnou Lime?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Momentálně žádné
#15 Oprava laku
Já používám pro tyhle účely taky DodoJuice Lime Prime plus a naprostá spokojenost. Takže přidávám i svoje doporučení na tenhle produkt. Ale mám teda orbitální leštičku. Rukama to jde taky, ale docela se nadřeš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 718
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#16 Oprava laku
Hoši hoši.....jestli chcete normální profi přípravek, jediná možnost je vzít něco od značek jako je: Allora, Glasurit, Menzerna, Festool atd......Jmenuje se to "leštící pasta" a hodně dobrá volba je verze 3-v jednom-tou leští i profíci hodně drahý auta. Nad nějakým tempem bych vůbec nepřemejšlel. Jo, flaška lepší pasty stojí třeba 600,- a víc...., ale nezničíš tim lak, ještě máš ochranu a máš to tak na 20 leštění...minimálně.... tak je to se všim-i s barvama atd. Hodně lidí si tady objednává díly za desetitisíce a pak bys to leštil tempem?!!! Nechápu....
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1901
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#17 Oprava laku
Na Fordech drobné šrámy tempem ok, ale nebyla to metal a starší Ford neměl tak ošizený lak jako novější Volvo - bohužel.
Právě proto se tu ptám a chci něco co funguje pěkně.
Právě proto se tu ptám a chci něco co funguje pěkně.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 718
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
#18 Oprava laku
Jo, samozřejmě, taky se to tempem může zlepšit. Je ale víc faktorů, kterýma se to dá zkazit (myšleno leštění) i s dobrou pastou: předem špatně umytý auto, špatná leštička (vibrace), špatný kotouč na leštičce, vysoké otáčky na leštičce, zůstávání na jednom místě při leštění atd.atd.....pak uděláš hologramy i s dobrou pastou-na to je třeba dát taky pozor a zkouknout nějaký video, kde ukazujou, jak se to dělá. Z toho důvodu bych už předem vyloučil jakýkoli "horší"-míň kvalitní věci, jako je např. to Tempo !!!, který profi pastám nesahá ani po kotníky.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2173
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#19 Oprava laku
imrija : co se týče podvozku, tak asi nejlepší co jsem tady viděl je todle. Náročné, ale výsledek je poctivý - od tohoto příspěvku dál dolů :
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=759689#p759689
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=759689#p759689
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#20 Oprava laku
Ano, suřík je jednoznačně velmi trvanlivá záležitost
Bohužel dnes již sehnat není snadné.
Vydal jsem se nakonec jinou, trochu víc "eko" cestou, a podvozky natírám poctivě, a opakovaně vrstvou syntetiky Hostagrund 3v1. K té barvě jsem dostal tolik kladných recenzí, že to jinak nešlo. Sám jsem si i zkusil, že jiné barvy se celkem můžou jít bodnout.
Pak dutiny a celý podvozek vezmu štětkou Fluid filmem (ne tou vodičkou na auta, ale tím hutným medem, který se používá na balastové nádrže u lodí, a další náročné aplikace).
Bohužel dnes již sehnat není snadné.
Vydal jsem se nakonec jinou, trochu víc "eko" cestou, a podvozky natírám poctivě, a opakovaně vrstvou syntetiky Hostagrund 3v1. K té barvě jsem dostal tolik kladných recenzí, že to jinak nešlo. Sám jsem si i zkusil, že jiné barvy se celkem můžou jít bodnout.
Pak dutiny a celý podvozek vezmu štětkou Fluid filmem (ne tou vodičkou na auta, ale tím hutným medem, který se používá na balastové nádrže u lodí, a další náročné aplikace).
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 193
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S80
#21 Oprava laku
Zdravím, nemáte někdo zkušenost s někým na renovaci a leštění laku v Pardubickém kraji? Chtěl bych to nechat na jaře trochu oživit
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1224
- Registrován: 10 roků
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: S80 D5 '07
#22 Oprava laku
Kde by se to u nás dalo koupit? Našel jsem na Slovensku, Polsku... ale žádný český odkaz.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12092
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#23 Oprava laku
Kde se mi nechce hledat, travex to bral myslim v drogerii... https://www.p-lab.cz/oxid-cericity
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 434
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
#24 Oprava laku
já jsem povrchovou korozi obrousil, pak odrezovač, tmel, hostagrung a na to folii....zatím dobrý. Je to ale 20 let staré auto takže jsem si říkal když to ještě chvíli vydrží tak dobrý Dva roky předtím jsem dělal to samé, jen místo folie jsem to lakovat. Za půl roku to opadalo. Folie zatím drží. Ale jak říkám, staré auto a rezavé jak liška
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1901
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#25 Oprava laku
Potřebuji rozleštit rýhy a rozstřik po laku na rámu motorky, ale zároveň bych to chtěl i na jemnější práci jako je rozleštění pár přechodů v laku na volvu případně rozleštit vlastně pěkný lak. Je na to vhodné něco jednokrokového třeba tenhle Festool http://www.dvorak-naradi.cz/festool-naradi/lesteni/prislusenstvi-pro-rotacni-lesticky-130/festool-brusna-a-lestici-pasta-jednokrokova-1-step-mpa-5000-1499021
nebo koupit hrubší a jemnou leštící pastu?
A co zde zmiňovaný Juice LimePrime plus či přímo tip na konkrétní produkt ,ale prosím fakt od někoho kdo s tím dělá - chci to použít i na Volvo
nebo koupit hrubší a jemnou leštící pastu?
A co zde zmiňovaný Juice LimePrime plus či přímo tip na konkrétní produkt ,ale prosím fakt od někoho kdo s tím dělá - chci to použít i na Volvo
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek