Zkušený Volvista v širším okolí Zruče nad Sázavou

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 35
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Vůz: Citröen C5

#26 Zkušený Volvista v širším okolí Zruče nad Sázavou

Příspěvek od budo »

Tak jsem to nechal chvíli spát a mrzí mě, že jsem prošvihl i sraz v Kletečné - což mám kousek a muselo to tam být skvělé.
Mírně jsme pokročili do fáze, kdy už sama manželka na silnici aktivně rozpoznává XC70-ky a komentuje to, že to bude asi nějaký znamení a dokonce se jí už začaly líbit...

Můžu uvažovat o obou variantách - tedy V70 i XC70.
Primárně netrvám na AWD - předokolka by bohatě stačila a bylo by to míň na spotřebě i na servisu. Do lesa a na louky sice jezdíme, ale vždy to je po sjízdných cestách.

Průměrný roční nájezd zatím nevím - snad si vzpomenu a doplním odpoledne. Nicméně skutečně jsou tam cesty 7 km do práce, pak 7 km z práce po-čt. V pátek jede na poradu 21 km tam a 21 zpět.
Pak nastávají o víkendu cesty dlouhé desítky km až třeba i 250 tam a 250 zpět.

Klonil bych se sice k T5 a plynu, ale nemám zkušenost a trochu se bojím, jestli by na těch 7-km cestách vůbec na plyn přepnula a jezdit to za benzín by bylo asi finančně šílený - co myslíte?

Na druhou stranu diesely mám pro jízdní vlastnosti rád a dalo by se i doufat, že po pracovních cestách by se diesel o víkendech projel a fungovat by mohl. Benefitem by mohla (doufám) být vstřícnější spotřeba. Ale netuším, zda se XC70 nebo V70 dělaly v dieselu jako předokolky bez AWD.

Asi by mi hodně pomohla nějaká přehledná tabulka nebo popis, v jakých verzích se ta auta vyráběla. Ale zatím jsem tady takovou nenašel - nevylučuju, že jsem hledal nedostatečně :-)

Obecně XC nutně nepotřebujeme, na naše použití si vystačíme i s V70. Jen mi je ten zvedlý podvozek, vyšší nastupování a posez i možnost si příležitostně užít komfortní jízdu i po horší cestě sympatičtější.

Na druhou stranu uvítám pokus o objektivní názor majitelů stran provozních nákladů (pro oba modely, případně typy paliv). Jistě, chápu, že provozní náklady a dostupnost servisu asi nebudou na úrovni Škoda Octavia II facelift v dieselu (momentálně můj služebák). Ale nemám ani tucha, jestli se to liší o 20% anebo o 50 nebo dokonce 70%. Někde jsem tu viděl, že kdo chce opici, musí mít na banány. Pokud by to nebylo ekonomicky v rámci rozumných mezí, raději si opici odpustím. Díky za rady a názory.

EDIT: pardon, našel jsem celkem přehledný materiál - v jeho intencích bych případné rady velmi uvítal Díky.
1) https://cs.wikipedia.org/wiki/Volvo_V70#Druh"á_generace_(2000_-_2007)

EDIT II: to si pak přečte člověk recenzi (viz. obrázek nebo zde https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/xc70/18316995?tab=discussion#tabs) a říká si "to je úplně auto snů"...
Přílohy
xc.JPG
xc.JPG (106.87 KiB) Zobrazeno 292 x

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#27 Zkušený Volvista v širším okolí Zruče nad Sázavou

Příspěvek od Haben »

Odpovim ti zitra dopoledne, jak budu mit prostor v praci.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Warcz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5180
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#28 Zkušený Volvista v širším okolí Zruče nad Sázavou

Příspěvek od Warcz »

Můžeš mrknout ke mě do galerie. LPG se přepíná v zimě po cca 500m. V létě skoro okamžitě. Ta návratnost plynu u mě byla po cca 12000Km což je v případě LPG asi natankovaných 1500l LPG (Je lepší kalkulovat návratnost ve spotřebovaných litrech, než v ujetých KM). jo a lidi co dělají LPG říkají nekupovat auto s LPG, ale koupit benzín, vyzkoušet jestli je vše ok a potom předělat na LPG. Musím to jenom potvrdit. Udělal jsem chybu a předělal auto hned a potom složitě hledal jestli je něco s autem, nebo s LPG. Bohužel člověk má tik to hned přestavět.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5914
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#29 Zkušený Volvista v širším okolí Zruče nad Sázavou

Příspěvek od Haben »

Tak jsem v práci a je čas odpovědět :-)

Pokud tě mrzí, že jsi prošvihl sraz v Kletečné, můžeš zítra vyrazit na sraz na Slovensko. Povážská Teplá 5.7. - 7.7. https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=61&t=69021 Nebo si počkej na podzimní sraz na Želivce, 20.9. - 22.9.: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=15&t=67837

Hovoříš o tom, že vyloženě AWD nepotřebuješ, pak je zbytečné o něm uvažovat. AWD mírně zvýší spotřebu, řekněme cca litr, zhorší dynamiku (poznáš to, když se svezeš ve FWD a AWD) a pokud je potřeba servis AWD, tak holt za něj platíš, což se ti u FWD stát nemůže, že :D
Co se týče servisu AWD, tak 100% uděláš:
- výměna náplní a filtrů (plácnu 3 - 5 tisíc)

Pokud tě potká potřeba servisovat AWD, pak nejčastěji:
- úhlovka (cenu ať někdo doplní)

Méně často:
- uložení kardanu (já dělal zadní silentbloky uložení diferenciálu) = 7 000 kč
- vyvážení kardanu (cca 5 000 Kč)
- oprava jednotky diferenciálu (může se do ní dostat vlhkost a zoxidovat - lze vyřešit samodoma přemístěním pod zadní sedadla do sucha)

Píšeš však, že jezdíte na louky a do lesa - sice po sjízdných komunikacích, ale jezdíte. Teď sedláš Citroën C5, který si přizvedneš dle potřeby. V tvém případě bych šel jednoznačně do vyšší XC70 a holt jako bonus budeš mít AWD (buď jako dobrého pomocníka, či černého Petra). Ona V70 není moc vysoká, má dlouhý hlavně přední převis a jakýkoli malý zhup či nájezd je problém a budeš se strachovat o přední nárazník a vanu. Nestojí to za to.

Takže model bychom měli vyřešený = ber XC70

K motorizaci. Tvůj profil trasy je:
- v pracovní dny cukačky po městě 7 km tam, 7 km zpět
- ve čtvrtek 21 km tam a 21 km zpět
- o víkendu desítky km až 250 km

Nafty bych se nebál. Já měl stejný profil u mé V70 II D5 AWD a za 3 roky žádný problém s motorem. Přes týden budeš sice poskakovat, ale o víkendu auto protáhneš a saze když tak vyženeš, případně bude-li auto s DPF, tak i DPF vypálíš. Jen to chce o víkendu nejet celou dobu na klobouka, ale užít si vyšších otáček a dynamiky.
U nafty můžeš řešit:
- zanesené saní + EGR (vyčistíš jednou a máš klid)
- špatné vstřiky (buď ultrazvuk, přípravky nebo repase - reapse či dobré jetě vstřiky kolem 3 000 kč/kus)
- občas váha vzduchu
- občas prasklý intercooler
- zřídka turbo
- bude-li DPF a vířivé klapky, může při špatném zacházení s autem zazlobit

Benzín v plynu proč ne, budeš jezdit za náklady jako u nafty. Jen musíš mít štěstí na dobrou zástavbu LPG, seřízení a údržbu. Musíš si prostě někoho dobrého v okolí najít.
U benzínu můžeš řešit:
- odvětrávání klikovky (vyčistíš jednou a máš klid)
- zanesená škrtící klapka (zde pozor na Magnety Mareli či jak se tomu nadává)
- bude-li turbo, může tě čekat turbo
- benzíny většinou více papají olej
- u LPG mohou být zaklepané ventily

Co se týče spotřeby, tak se studenou naftou budeš jezdit po městě kolem 10 l. Se studeným benzínem kolem 12-14 l. Až se obě auta zahřejou (u benzínu tedy přepnutí na plyn), tak budeš na tom cenově stejně.
Já jezdil občas s benzínovou 2,4T s LPG. V létě to přepínalo snad do 500 m, v zimě cca 1-2 km.
U LPG se doporučuje např. v zimě před vypnutím motoru přepnout na benzín (např. 15 sec) - co jsem slyšel, tak aby nebylo ve vstřikách LPG a snadno auto startovalo.

Takže motorizaci máme vyřešenou = vezmi D5 či benzín dle aktuální nabídky a stavu

Pokud chceš nejspolehlivější motorizaci v naftě, bude to asi D5 120 kw bez DPF. Ale já bych se D5 136 kw s DPF nebál, když budeš dávat autu prostor zregenerovat DPF. Aut s D bude v nabídce nejvíce.
Pokud chceš nejspolehlivější motorizaci v benzínu, bdue to 2,4i atmosféra 125 kw - ale ta se do XC70 nedávala. Takže v XC70 ti nezbývá nic jiného než 2,4 T 147 kw či novější 2,5T 154 kw. Žravé je to stejně jak T5 (ta se ale zase do XC70 nedávala), méně to jede, ale jiná volba není. Pro nejzajímavější motorizaci atmo 3,2 bys musel až do XC70 III.

Co se týče nákladovosti servisu. Jako ano, bude to dražší, já moc porovnávat nemohu, nic jiného než Volvo jsem neměl. Jsou komponenty, které jsou levnější než na Octavii, jsou komponenty stejně drahé a jsou komponenty extrémně dražší. Levné jako servis Toyoty Yaris to nebude.
Já třeba za ujetých 52 000 km a vlastnictví 3 a 3/4 roku proinvestoval v opravách na V70 II D5 AWD celkem 88 000 kč (tedy náklad 1,65 CZK/km). A to do toho nepočítám přezutí, pneu, dovybavení vozu, pojištění, tankování, chip (to by bylo za 4,45 kč/km). Výpis servisu máš zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=38575&start=100#p518104 či zde https://www.spritmonitor.de/en/cost_analysis/637956.html

U V70 I 2,5D jsem najel 37 600 km za 4 roky. Opravy mne stály 36 000 kč, tedy 1 kč/km.
U C30 2,4i jsem zatím najel 10 300 km mne za 1 a 1/4 roku stály opravy 57 000 kč, tedy 5,40 kč/km.

Hodnocení u mne:
- čím starší auto, tím levnější servis
- neplatí, že pokud máš najeto 120 000 km, budou opravy levnější jak u auta s 290 000 km (ale těžko se to porovnává, ono cena práce a dílů dnes a v roce 2012 byla trochu jinde - tipnu -20%???)
- neplatí, že diesel je na servis dražší jak benzín
- platí, že benzín žere výrazně více jak diesel

Tak snad ti to v rozhodování nějak pomůže.

EDIT: no ty voe, 52 minut práce :crazy:
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 35
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Vůz: Citröen C5

#30 Zkušený Volvista v širším okolí Zruče nad Sázavou

Příspěvek od budo »

Děkuji Haben Tobě a děkuji i Warcz.
Ty 7km cukačky naštěstí nejsou po městě, ale po 2 km se už jede mimo město. Před Tvým shrnutím i teď po něm bych stejně asi dal přednost spíše D5 120 kW. Uvidíme... Začnu odkládat prémie...

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#31 Zkušený Volvista v širším okolí Zruče nad Sázavou

Příspěvek od HonzaA »

Ja bych to nevidel tak optimisticky, jestlize dva litry mesicne navic za PHM jsou problem. On totiz servis takoveho auta muze byt radove jinde. Kupovat auto s virou, ze stary ojety diesel vetsinou dobre funguje, muze byt zradne. Pravidelne se na nas obraceji majitele ojetych dieselu (ruznych znacek), ze do nich po koupi narvali desitky tisic a chteji je aspon castecne vymoct po predchozim majiteli. Uspesnost je nizka a musis si rict, jestli je takovy vyssi vydaj pro tebe v pohode (coz neni, kdyz resis dva litry mesicne) a rad to do auta das, aby zase hromadu kilometru v pohode jezdilo. Ono se to totiz potom pri najeti desitek ci spise stovek tisic treba i vyplati, jenom na to clovek musi byt pripravenej. Vidim pracovne, ze tahle naivita, ze si lidi kupuji stary levny diesel s vidinou toho, jak usetri a pak zjistuji, do jakeho spadli prusvihu, je nevycerpatelna.

Podle mne je lepsi ci primo nutny koupit si auto, ktery si muzes dovolit i servisovat, pokud se stane nejaky prusvih a s napnutym rozpoctem to dle meho nazoru znacnou vetsinu Volv vylucuje. Kdyz uz to nutne musi byt XC, tak za me aspon benzinovy petivalec s manualni prevodovkou...

Treba to vidim zkrze tyhle zkusenosti zkreslene.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“