Zobrazovaná vs. skutečná teplota motoru

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12086
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#26 Zobrazovaná vs. skutečná teplota motoru

Příspěvek od Urvanej »

ok2ucx: To dvojitý, co se k němu vůbec nemůže pod sánim dostat, mě taky potrápilo, mam tu o tom někde pohádku. Nicméně vychrstat by to nikde nemělo, protože víčko 50kPa by mělo udržet vodu do 110°C. Ale kolik Ω je 10% na tom NTC kolem bodu varu neodhadnu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#27 Zobrazovaná vs. skutečná teplota motoru

Příspěvek od ok2ucx »

No - když nesepne sahara (a začne to vařit i nad těch 110°C), tak to vychrstá právě tím víčkem. Ale rafika na budíkách (krmená z toho druhého sensoru) je naprosto v klidu.

Po výměně čidla (a žádná jiná další změna) už všechno funguje, jak má. Teplotu, kdy ŘJ motoru sepne saharu, odhaduji lehce nad 100°C. Zatím stačil jen první stupeň sahary, za minutku dvě se voda ochladí a je klid.

Porovnával jsem hodnotu odporu obou čidel a lišila se měřitelně. Ale ne tolik, aby to "vylezlo" z tolerancí zmíněných všude po netu (viz také ten odkaz). Zkusil jsem to poslepu (nové čidlo, nějaký Ital) a (pecka) konečně to chodí.

Pro jistotu mě začal nově zlobit zámek - když (po vystoupení) zabouchnu dveře a chci znovu otevřít, stisknu páčku uvnitř kliky a auto se zamče. Klidně i nastartované...
... ale to patří už jinam.


/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“