Oleje Mobil1
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 194
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC
#26 Oleje Mobil1
Pod každým válcem je tryska a ta tryská olej zespodu na píst a skrze něj (u třetí drážky bývají obvykle dírky pro tento účel) se olej dostává na stěnu válce
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 305
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#27 Oleje Mobil1
to tirika:
perfektní graf, díky! z toho plyne že do našich podmínek a na normál ježdění je 5w30 i 5w-40 úplně OK, spíš lepší a 5W-50 taky i když jej ocení spíš závodníci a 0w-30 ocení spíš ten kdo jezdí s naftou bez bufíku trasy do 20km...
pozn. prý pokud naleju A3/B3 do čerpadla který je určený na lehkoběžný olej, bude mazání ještě lepší, protože normální olej prý čerpadlo bere rychlejc než lehkoběžný olej (čerpadlo určené na lehkoběžný má vyšší otáčky)
perfektní graf, díky! z toho plyne že do našich podmínek a na normál ježdění je 5w30 i 5w-40 úplně OK, spíš lepší a 5W-50 taky i když jej ocení spíš závodníci a 0w-30 ocení spíš ten kdo jezdí s naftou bez bufíku trasy do 20km...
pozn. prý pokud naleju A3/B3 do čerpadla který je určený na lehkoběžný olej, bude mazání ještě lepší, protože normální olej prý čerpadlo bere rychlejc než lehkoběžný olej (čerpadlo určené na lehkoběžný má vyšší otáčky)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 91
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Šluknovsko
- Vůz: V70XC, I a II.gen
#28 Oleje Mobil1
To Romulus..
Ono to vážně může trvat tak dlouho.... Stačí se podívat na mez čerpatelnosti...
Tabulka je z petroleum.cz
Ono to vážně může trvat tak dlouho.... Stačí se podívat na mez čerpatelnosti...
Tabulka je z petroleum.cz
- Přílohy
-
- mez čerpatelnosti.jpg (77.18 KiB) Zobrazeno 1240 x
_________________
Je: V70XC II.gen,r.v. 2001,B5244T3, automat,
Bylo: V70xc I.gen, r.v.99,B5244T,XC90 D5, r.v. 2006, 6q,man., V50,2.0D, r.v. 2006, 6q man.
Moto: Honda VT1100C, (50kW),r.v. 1992, 4q
Výroba nábytku na míru
Je: V70XC II.gen,r.v. 2001,B5244T3, automat,
Bylo: V70xc I.gen, r.v.99,B5244T,XC90 D5, r.v. 2006, 6q,man., V50,2.0D, r.v. 2006, 6q man.
Moto: Honda VT1100C, (50kW),r.v. 1992, 4q
Výroba nábytku na míru
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 322
- Registrován: 7 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: V60 D5 AWD
#29 Oleje Mobil1
Chápu teda dobře, že podle té tabulky nade mnou, má 30 a 40 lepší vlastnost, než ta 50.
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 305
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#30 Oleje Mobil1
zdar ssi je tak specifický údaj že je potřeba řešit u každého oleje zvlášť. obecně se ale říká že 5w30 má lepší střihovou odolnost než 5w40 kvůli jiným asi lehčím základovým olejům, jenže 30ka je zas míň teplotně odolná a to pak jde střih do kopru...prase aby se v tom vyznalo vezmeš-li konkrétní oleje, myslím že peak lifu bude ve střihu těžko něco konkurovat, leda millers cfs nt...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5007
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#31 Oleje Mobil1
Já bych kupoval olej podle toho jak a kde jezdím. Tedy 0W30 a nebo 5W50, koukal aby to bylo minimálně to co chce motor a potom měnil max co 15 000km. To udělá motoru nejlépe, radši levnější olej za 15 000km vylejt, než tam mít to olej 30 000km.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 194
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC
#32 Oleje Mobil1
Mě bylo doporučeno u bi-turba benzínu měnit raději každých 10 kkm. Ono obecně u ojetějších motorů se doporučuje interval výměny zkracovat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5007
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#33 Oleje Mobil1
Tak já osobně taky měním co 10... ale někteří mi říkají, že to je zase plýtvání...
Naposledy upravil(a) python.p dne 04 led 2019 09:48, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 305
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
#34 Oleje Mobil1
no já jezdím na C3 a měním podle zvuku tzn. 8-12tkm...asi taky plýtvám
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 549
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
#35 Oleje Mobil1
Já jsem správný longlajfák - C2/C3 měním dvakrát za rok - zimní cca po 5 tis. km a letní cca po 7-8 tis. km.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5007
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
- Kontaktovat uživatele:
#36 Oleje Mobil1
Přemýšlím že na zimu budu dávat 0W30, klidně asi 0W20. A nal léto 5W40 nebo 10W40.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 849
- Registrován: 12 roků 6 měsíců
- Bydliště: Zlaté Hory
- Vůz: ......
- Bydliště: Zlaté Hory
#37 Oleje Mobil1
Měním pravidelně jednou za rok,vždy na jaře bez ohledu na ujeté km, Mobil1 5W50...
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12089
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#38 Oleje Mobil1
Nemáš. A co je důležitější, někdy se dost blbě odhaduje, co to znamená "lepší".papaya píše:Chápu teda dobře, že podle té tabulky nade mnou, má 30 a 40 lepší vlastnost, než ta 50.
Obecně, čim číslo před W je nižší, tim rychleji se motor namaže po studeném startu. Čim je to druhý číslo vyšší, tim je olej méně tekutý za vysokých teplot, což znamená, že jeho povlak je silnější a klade větší odpor, takže roste spotřeba.
Je potřeba si uvědomit, že mobil1 5w50 neni všelék. Na druhou stranu, kdyby lidi věnovali tolik času údržbě, jako věnují študiu co tam nalejt, to by byly klenoty po silnicích
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 194
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC
#39 Oleje Mobil1
Nesouhlasím, času tomu člověk může věnovat, kolik chce, tak či tak to žere prachy Ne každý má dílnu.
Já slyšel názor, že olej by se neměl zaměňovat, tzn. když je to zvyklé na 5w50, lejeme dál vesele 5w50.
Já slyšel názor, že olej by se neměl zaměňovat, tzn. když je to zvyklé na 5w50, lejeme dál vesele 5w50.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#40 Oleje Mobil1
Já bych řekl, že řešení je naprosto jednoduché. Nastartovat, nechat 5 minut volnoběh (jako se to dělá se všema motorkama, co je mají jejich majitelé rádi) a pak vyjet s režimem 2000 - 2800 otáček, než se to ohřeje na provozní teplotu. Pak na těch číslech před W a za W celkem nezáleží. Stále ovšem pamatovat na almaru, protože ta je stále studená a výrazná výkonová zátěž jí teda opravdu za studena nepotěší
Když hrozí mrazy pod -20°C, parkovat v garáži, nebo namontovat el. předehřev, nebo nestartovat
A měnit 10 - 15 tis. max.
Když hrozí mrazy pod -20°C, parkovat v garáži, nebo namontovat el. předehřev, nebo nestartovat
A měnit 10 - 15 tis. max.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 12089
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#41 Oleje Mobil1
Hele to s tou dílnou jsou výmluvy. Je tu spousta uživatelů, co montuje před panelákem. Já taky dělám na autech venku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 194
- Registrován: 6 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC
#42 Oleje Mobil1
Jako jo, je to výmluva. Ale když přidám, že jsem manuálně totálně levej, tak to začne dávat smysl Dodneška vzpomínám, jak jsem svíčky na svém bývalém báwu měnil snad hodinu a půl.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#43 Oleje Mobil1
Nemůžu pro 2.4i 103Kw - B5244S5 najít vhodný olej dle normy ACEA A1. Výrobce předepisuje Acea A1/B1, 5w30 a nenápadně tam dalo Volvo i logo Castrol. Já jsem zvyklej všude cpát už kolik roků Mobil, ale když najedu sem na mazací plán : https://www.mobil1.de/welches-synthetische-motorenoel/suche.aspx?sitetype=mobil1 tak mi to nevyhodí takový olej, který by splňoval normu dle výrobce (chápu, že je dnes překonaná) a ACEA A1 tam nevidím nikde...Po 30minutách zkoumání na oleje.cz a jiných googlem nahozených hovnech, kde borci s TDi octaviema řeší, jestli jejich chrochtu s rotačkou dostačuje Castrol Magnatec jsem to vzdal.
Otázka tedy zní - co do té 2.4i lze narvat ideálně od Mobilu, aby to vyhovovalo ? Respektive mazací plán vyhodil podle mě zcela nesmyslný olej : Mobil 1™ FS 0W-40 a 0w40 tam já teda určitě dávat nebudu.
Edit : tak to možná nebude takový nesmysl. V poznámkách ještě čtu (knížka Volvo) - pro jízdu za ztížených podmínek použijte Acea A5/B5 Sae 0w30. (Ztíženými podmínkami tipuji časté starty, častý zimní provoz za mínusových teplot atd...he ? )
https://raglu.cz/motorovy-olej-mobil-1-fuel-economy-0w-30-5l - tenhle by vyhovoval, ale ...já ty "širokorozsahové" oleje nikdy do ničeho nelil...Nechám si poradit.
https://raglu.cz/mobil-super-3000-x1-formula-fe-5w-30-5l - Tenhle zas vyhovuje viskozitou i normou, ale ne obojímu, naráz (neboli viskozitou pro normu A1 a normou A5 by musel být 0w30)
Otázka tedy zní - co do té 2.4i lze narvat ideálně od Mobilu, aby to vyhovovalo ? Respektive mazací plán vyhodil podle mě zcela nesmyslný olej : Mobil 1™ FS 0W-40 a 0w40 tam já teda určitě dávat nebudu.
Edit : tak to možná nebude takový nesmysl. V poznámkách ještě čtu (knížka Volvo) - pro jízdu za ztížených podmínek použijte Acea A5/B5 Sae 0w30. (Ztíženými podmínkami tipuji časté starty, častý zimní provoz za mínusových teplot atd...he ? )
https://raglu.cz/motorovy-olej-mobil-1-fuel-economy-0w-30-5l - tenhle by vyhovoval, ale ...já ty "širokorozsahové" oleje nikdy do ničeho nelil...Nechám si poradit.
https://raglu.cz/mobil-super-3000-x1-formula-fe-5w-30-5l - Tenhle zas vyhovuje viskozitou i normou, ale ne obojímu, naráz (neboli viskozitou pro normu A1 a normou A5 by musel být 0w30)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#44 Oleje Mobil1
ideálně a3/b3, v horším případě a3/b4. 5w40, 10w40, 5w50... dle libosti
a5/b5 se vyhni obloukem, stejně tak bych tam necpal nějakou vodu typu 0w30 a podobný nesmysly
a5/b5 se vyhni obloukem, stejně tak bych tam necpal nějakou vodu typu 0w30 a podobný nesmysly
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#45 Oleje Mobil1
Diky. Tajne jsem doufal, ze mi bude doporuceno se tem obarvenym vodam vyhnout, ale nechtel jsem to psat na plnou hubu, pac je tady par uzivatelu, kteri maji na cokoliv co napisu vzdycky opacny nazor ikdyby to nebyla pravda
Zkusim jeste nacist ty zasadni rozdily mezi a1/a3/a5.
Dekuji kazdopadne za radu
Zkusim jeste nacist ty zasadni rozdily mezi a1/a3/a5.
Dekuji kazdopadne za radu
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#46 Oleje Mobil1
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#47 Oleje Mobil1
Hotova nirvana. Dekuji, klanim se
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#48 Oleje Mobil1
nemáš zač. ještě si pohlídej, aby to nemělo c3 a podobný srandy, to taky nechceš
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#49 Oleje Mobil1
Ano, to je například tento : https://raglu.cz/mobil-super-3000-xe-5w-30-5l
Jako vyhovující podle tvého doporučení jsem zatím žádný MOBIL ve viskozitě 5w30 nenašel. V 5w40 je to pak tento : https://raglu.cz/mobil-super-3000-x1-5w-40-5l (ten ovšem uvádí jak A3/B3, tak současně A3/B4) a to je přesně ten olej, který jsem lil kolik roků do všech koncernových TDI 66 a 81kw.
Z 5w30 plně normě a1/b1 a tedy předpisu Volva vyhovuje například : https://raglu.cz/liqui-moly-leichtlauf-special-5w-30-5l Nicméně má tedy nižší výkonostní třídu, (ano, už jsem četl článek - díky)
Navíc rád bych se držel toho Mobilu, který prostě vím, že čistí. Otázka je, jestli je to u každýho motoru dobře
Jako vyhovující podle tvého doporučení jsem zatím žádný MOBIL ve viskozitě 5w30 nenašel. V 5w40 je to pak tento : https://raglu.cz/mobil-super-3000-x1-5w-40-5l (ten ovšem uvádí jak A3/B3, tak současně A3/B4) a to je přesně ten olej, který jsem lil kolik roků do všech koncernových TDI 66 a 81kw.
Z 5w30 plně normě a1/b1 a tedy předpisu Volva vyhovuje například : https://raglu.cz/liqui-moly-leichtlauf-special-5w-30-5l Nicméně má tedy nižší výkonostní třídu, (ano, už jsem četl článek - díky)
Navíc rád bych se držel toho Mobilu, který prostě vím, že čistí. Otázka je, jestli je to u každýho motoru dobře
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#50 Oleje Mobil1
z toho, cos poslal, za mě super 3000 x1. 5w30 je furt voda. nebál bych se do tvého motoru dát tu 10w40. něco najeto mít bude, tak mu to rozhodně špatně neudělá ani v zimě
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1 Odpovědi
- 840 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od smolda
-
- 6 Odpovědi
- 870 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelvolvo
-
- 68 Odpovědi
- 2426 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od shalibaba
-
- 9 Odpovědi
- 261 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od z-d-e-n-a
-
- 13 Odpovědi
- 1386 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka