Chiptuning na V70 tdi I

jak si doma vyladit motor apod.
This topic is 13 years a 4 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2863
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Bobika píše:Promiň, ale potvrzuje se mi, že spousta novinářů (beru to globálně) píše podle toho jak se vyspí a né fakta. A to mě strašně SE.E. :evil: :evil:
Tak s tímto musím také souhlasit :lol:

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2863
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Jinak teda se svou troškou do mlýna, o chiptuningu nevímskro nic. Ale kdysi jsem dělal závodní motory. je pravda, že jsme používaly většinu dílů sériových, ale! Třeba ojnice jsem leštil a vyvažoval a zase leštil. písty se objednávaly specielní, ne sériové, ty mají jinou tepelnou roztažnost a zadíraly by se, teploty v pracovním prostoru jsou u závodního motoru jiné. Také se vyvažovaly, při 8000 rpm jsou jiné setrvačnosti než při 6000rpm. Klikovka se také leštila a vyvažovala dynamicky, setrvačník odlehčoval a vyvažoval, používaly se i jiné šrouby třeba na ojnice a pod. Jiné byly samozřejmě ventily, ale i jejich pružiny, o vačce nemluvě. Sací potrubí slícované a leštěné, výfuk jen slícovaný. Kliková a ojniční ložiska se zvlášť vybírala, většina dílů se kontrolovala ještě rengenem či ultrazvukem. Vložky válců se braly ze "série" a blok a klika taky. Nicméně jsem je vybíral y v AZNP na lince třeba i několik dní, než jsemnašly co nejpřesnější, přesně kruhové a podobně. Myslím si, že toto si těžko nějaký výrobce dovolí v sérii tak, aby potom ten motor snesl výkon třeba o 30% větší. Většinou se to dělá tak, že třeba i sériové motorové díly se na nejvýkonnější motory vybírají s použitím jiných tolerancí. jako třeba v elektrotechnice se dělají odpory s tolerancí 10% a z nich se vybírají za více peněz přesnější s toleranci 5% či méně. No asi jsem se moc rozepsal, končím.

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od mikis »

Takže diskuse se nam pěkně rozjela za to děkuji všem účastníkům a zase bych měl pár otázek....

1.To All:co obnáší tzv. test na brzdě kterým tu tak zaníceně argumentujete. Jak se dělá a kde a na kolik to asi přijde???

2.To Honza:můžeš mi prosím napsat kde ti to teda dělali neříkám že tam hned jedu ale chtěl bych to vědět

3.to není otazka ale sdělení:myslim si že patřím taky do skupiny co nejezdí jak prase , a argumentoval bych spotřebou která se stále drží na hranici 7litr/100km jiný důkaz nemám. Jo a taky gumy mi vydrží třeba dva roky (déle jsem si zatím žádné auto nenechal) :twisted:
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2863
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

4Mikis - test na brzdě je měření výkonu motoru na zkušebně, kde se motor "brzdí", aby se zjistilo, jaký výkon je schopen podat. Jsou buďto stojanové brzdy, do nich se upínají samotné motory, anebo válcové brzdy, na nichž auto stojí (podobné válce jako na STK při měření brzd) a měří se jeho výkon jako celek. takto naměřený výkon je samozřejmě o dost nižší oproti výkonu samotného motoru a to o odpory převodovky, dif., ložisek kol a podobně. proto je potřeba měřit před úpravou a po ní. Snad zatím stačí, jinak je to příliš obsáhlé téma.

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

K výkonové brzdě : Jarda řekl jak funguje , neni se čeho bát je to jak kdyby si jel na stk , přijedeš zaplatiš oni ti změří výkon dají protokol a hotovo.Cena tady v Brně je kolem 1000 Kč , nevim jak v Praze.
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2863
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

DejFe píše:K výkonové brzdě : Jarda řekl jak funguje , neni se čeho bát je to jak kdyby si jel na stk , přijedeš zaplatiš oni ti změří výkon dají protokol a hotovo.Cena tady v Brně je kolem 1000 Kč , nevim jak v Praze.
V Praze o žádné veřejné nevím, možná Tněmec??? Bylo by to asi zajímavé.

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Bobika píše:Tomáši, Tomáši. Krásně si protiřečíš. Na počátku diskuse si řekl toto : Odpovídám to, co odpovídám vždycky. Zapomeň na chiptuning.
A na konci diskuse si řekl toto : Děěěěěěkuji ti náčelníku, že ses mě zastal... tohle je přesně to, o čem mluvím. Když bude mít někdo zájem o seriózní chiptuning, vím, kam se obrátit. Ale obecná praxe pro kafky z ulice je bohužel jiná. :?: :?: :roll: :roll:
Tak mi řekni, co si má o tom dotazující na chiptunning myslet ??? Já s tvým závěrem plně souhlasím. Ale napočátku jsi říkal něco jiného, proto jsem se pustil do diskuse. Promiň, ale potvrzuje se mi, že spousta novinářů (beru to globálně) píše podle toho jak se vyspí a né fakta. A to mě strašně SE.E. :evil: :evil:
To je prosté, milý Watsone... neodradil jsem tě na začátku zkratkovitým odmítnutím? Přes všechny argumenty a přes všechny rady si nemůžeš pomoct a chceš to? Pak ti umím poradit, kde máš aspoň nějakou naději na úspěch a kde ta naděje není nebo je naprosto minimální.

To si neodporuje, to jsou jen dvě fáze :-)
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Jarda S40 píše:
DejFe píše:K výkonové brzdě : Jarda řekl jak funguje , neni se čeho bát je to jak kdyby si jel na stk , přijedeš zaplatiš oni ti změří výkon dají protokol a hotovo.Cena tady v Brně je kolem 1000 Kč , nevim jak v Praze.
V Praze o žádné veřejné nevím, možná Tněmec??? Bylo by to asi zajímavé.
Auto Jarov, stojí to mám dojem kolem 1000 nebo 1500 Kč, mají tam myslím i jako jediní v republice brzdu na pohon obou náprav. To je ale dražší.

Pak ještě umí levněji Partspoint měřit výkon u aut s rozhraním OBD II elektronicky. Pomocí matematického modelu, informací z ŘJ a čidel. Psal jsem o tom, takže jsem to viděl v praxi a v německu je to metoda schválená jako nahrazující válcovou brzdu... Stačí jen auto ověsit čidlama a dvakrát naplno akcelerovat.

Kontakty na požádání dodám...
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

Mno tak tě schaladim , Integrovana střední škola automobilni v Brně má taktéž valcovou brzdu výkonu i pro pohon 4x4 :wink: nejsem si jist zda-li ji tam kdy použili ale je tam , dilny tam stali kolem 98 kk Kč ... ale stejnak tě prd naučí 8)
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

Karlos píše:
tnemec píše: Auto Jarov, stojí to mám dojem kolem 1000 nebo 1500 Kč, mají tam myslím i jako jediní v republice brzdu na pohon obou náprav. To je ale dražší.
podle poslednich informaci Auto Jarov podrazil na 2000,-

Jinak pokud me pamet neklame, tak mel pred casem motorovou brzdu i jeden z delaeru Opla...Srba Servis tusim
Ten to prej už teď dělá jen pro auta značky Opel, asi měl moc zájemců ... :roll:
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2556
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

DejFe píše:Mno tak tě schaladim , Integrovana střední škola automobilni v Brně má taktéž valcovou brzdu výkonu i pro pohon 4x4 :wink: nejsem si jist zda-li ji tam kdy použili ale je tam , dilny tam stali kolem 98 kk Kč ... ale stejnak tě prd naučí 8)
To asi neni pro verjnost,ne? No a jinde v brne a za kolik nevis?
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

Roger píše:
DejFe píše:Mno tak tě schaladim , Integrovana střední škola automobilni v Brně má taktéž valcovou brzdu výkonu i pro pohon 4x4 :wink: nejsem si jist zda-li ji tam kdy použili ale je tam , dilny tam stali kolem 98 kk Kč ... ale stejnak tě prd naučí 8)
To asi neni pro verjnost,ne? No a jinde v brne a za kolik nevis?
Ale jo je to i pro veřejnost, přijedeš domluvíš si termin jaka je přesná cena nevím , vim ještě o jedné opět ISSA ale v jinem areale tam ale nivim jestli ji jeste provozují :arrow: o jínych brzdách z hlavi nevim musel bych se zeptat :wink:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od mikis »

jaký je praktický rozdíl mezi výměnou softu a výměnou chipu??

btw:dá se vyměnit chip jen tak bez úpravy softu??
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

Chiptunning taky podle me zbytecny. Hlavne ted co mam benzin si myslim, ze kdyz chces jezdit tak si kup benzinaka a naftu si nech na usporu.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7938
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

Jirrka píše: a naftu si nech na usporu.
No právě, když ono to načipovaný žere míň.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Strejda
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Vůz: Volvo 240 D6 r.v. 1983-91
Bydliště: Olomouc, Brno

Příspěvek od Strejda »

Jo a taky maj brzdu na Atomobilni Prumce v Zabrehu na Morave, ale to je pro vetsinu fest z ruky, nicmene ceny byly pokud si vzpominam priznive, myslim ze 500.
_________________
Volvo 245 D24 1985
Volvo V70I D5252T Man.1998

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Strejda píše:Jo a taky maj brzdu na Atomobilni Prumce v Zabrehu na Morave, ale to je pro vetsinu fest z ruky, nicmene ceny byly pokud si vzpominam priznive, myslim ze 500.
A byl by si schopen to s někým domluvit??? Fakt by mne zajímal rozdíl mezi teoretickými 240k oproti praxi.

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5792
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: J. Hradec

Příspěvek od dali »

Kdyby někdo řešil tu brzdu, rád se připojím. Třeba by se dala vysomrovat nějaká skupinová sleva. :wink: Zajímalo by mě, kolik kil waty mi tam za osmičku nastlali. :roll:
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5792
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: J. Hradec

Příspěvek od dali »

>Honza: Připojuju se k dotazu: kdo ti to chipoval -co za firmu, nebo jak se ten chiptuner jmenuje. Předem dík za odpověď.
_________________
V70 I 2,5D (D5252T) '00
850R Estate B5234T4 184kW M59 '96
Bylo: V70 T5 191kW, M66, Summum, Premium Sound '05
Moje 850/70 díly na prodej

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7938
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

dali píše:>Honza: Připojuju se k dotazu: kdo ti to chipoval -co za firmu, nebo jak se ten chiptuner jmenuje. Předem dík za odpověď.
Tak bohužel, ten co mi to dělal až asi půl roku čuchá k maceškám zespodu.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

ack
Offline
Příspěvky: 9
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od ack »

Mohu popsat sve cerstve zkusenosti s chiptuningem, v podstate nahodou jsem se stal cerstvym majitelem V70I TDI s chipem od firmy Heico, udajne jedine firmy, kterou respektuje oficialne i sam vyrobce...
Narust vykonu (20k) je znat a celkove ma motor prijemnejsi prubeh, zvlast od 2000 ot nahoru. Proti me stare 140ti konove TDI je motor o poznani sviznejsi i v nizkych otackach. S automatem se tezko posuzuje "odpich" ale ihned po rozjezdu je tech 20 koniku navic citit.
Spotrebu zatim nemohu posoudit, auto mam kratce ale zda se, ze bude uspornejsi nez klasika.
_________________
V70 TDI - 2000 automat, 118 kW-Heico chip 103t.km (5/07)

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

ack píše:Mohu popsat sve cerstve zkusenosti s chiptuningem, v podstate nahodou jsem se stal cerstvym majitelem V70I TDI s chipem od firmy Heico, udajne jedine firmy, kterou respektuje oficialne i sam vyrobce...
Narust vykonu (20k) je znat a celkove ma motor prijemnejsi prubeh, zvlast od 2000 ot nahoru. Proti me stare 140ti konove TDI je motor o poznani sviznejsi i v nizkych otackach. S automatem se tezko posuzuje "odpich" ale ihned po rozjezdu je tech 20 koniku navic citit.
Spotrebu zatim nemohu posoudit, auto mam kratce ale zda se, ze bude uspornejsi nez klasika.
Njn, ale Heico si také za chip nechá zaplatit. Ale zato je to asi jediný chip, který by mi do auta po velkém zvažování směl. Resp. který bych vůbec zvažoval.
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5602
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

jjj Heico je na Volva pojem ;)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

David.j
Offline
Příspěvky: 115
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC90 2,5T 2004
Bydliště: Brno

Příspěvek od David.j »

když slyším čiptuzig , začnu se hned dusit (to co někteří předvádějí , to stojí za to , nejen firmy co tam prostě nas*rou víc benzínu/nafty , ale i ti co s tím jezdí , to je jak když bouchne ropná věž co z toho letí a někteří se tím ještě baví , že jim to čoudí)

krom toho 20 koní u 200 koňovýho motoru člověk pozná tak leda na okruhu na nějaké vteřině , pokud se nebude víc bát :lol:

pokud jde o brzdu tak měření výkonu není vůbec jednoduchý , záleží na teplotě , tlaku , teplotě motoru atd.
a motor kterej má psaný 200koní , tak je nemusí mít, ale může jich tam bejt poměrně víc. důležitý je měřit před úpravou a ne jednou a po úpravě , a dosáhnout 60 koní jen chipem (nebo dejlem) se mě moc nezdá , nějaký procentíčko pomocí doladění směsi možná
je pravda že normy eurox jsou omezujícím faktorem , ale to spíš vyhodit kaťák a nacpat otevřenej vejfuk , otevřít sání , doladit směs a pokud možno i mrknout na seřízení časování ventilů a vše pěkně změřit , kdy je to ještě ku prospěchu a kdy ne.
v dnešní době kdy je technika na takové úrovni (lambdy, čidla klepání , čidla průtoku vzduchu atd.) už toho prostoru moc není
_________________
je: XC 90 2,5T , 2004
bylo: 850 T5 , 1994
bylo: 740 B230F , 1989

Marek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 238
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: Škoda SuperB 1.8T Elegance
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marek »

No tak sem se taky pripojim...
Ja uz mam "auti" mechanicky komplet pripraveny a ted se ceka jenom na tu elektroniku.
Takze budu moci poreferovat az bude "nacipovano" co a kde se zlepsilo ci nezlepsilo...
Obecne jsem mel moznost porovnat jiz nekolik aut "pred a po" a nejvice byla zmena znatelna napr. u motoru VW TDI a 1.8T.Jeden takovy graf prikladam.
Proste u motoru s turben.Na atmosfere to nema smysl...
A k tomu snizeni spotreby-ne nadarmo se tomu rika - Opltimalizace dat .
Ale koho by to nelakalo tomu slapat vic,kdyz tam ten vykon je,ze jo??
A jak znamo-Dej kobylam,to ti povidam,dej kobylam "ovsa"...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
This topic is 13 years a 4 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co vyladit???“