Chiptuning na V70 tdi I

jak si doma vyladit motor apod.
This topic is 13 years a 3 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 07 bře 2006 23:44
Bydliště: Praha

Chiptuning na V70 tdi I

Příspěvek od mikis »

Zdarek,
má někdo zkušenosti se zvyšováním výkonu u tohohle motoru?? Myslim tim osobní a ne "Jeden kamoš povídal že to dělá teď do prace za 5min.... :wink: "

Výkon,cena,spotřeba častější výměna některých součástí nebo total výbuch atd....

dík
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5605
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

honza by mel poradit..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 07 bře 2006 23:44
Bydliště: Praha

Příspěvek od mikis »

Notaaaak nedejte se prosit..... kdo to má??.. přiznejte se jak to drandí......
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7935
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Chiptuning na V70 tdi I

Příspěvek od Honza »

mikis píše:Zdarek,
má někdo zkušenosti se zvyšováním výkonu u tohohle motoru?? Myslim tim osobní a ne "Jeden kamoš povídal že to dělá teď do prace za 5min.... :wink: "

Výkon,cena,spotřeba častější výměna některých součástí nebo total výbuch atd....

dík
Výkon: +asi35 koní (podle tabulek- neměřil jsem)
cena: mě to stále ze známosti a na kvantitativní slevu 10tkč
spotřeba: O něco nižší cca 0,7-1 litřík
častější výměna některých součástí: není třeba
nebo total výbuch atd.... zatím ne

Jinak maximálkou ti to moc nepohne, ale dřív ji dosáhneš. Vynikající na předjíždění.

Nějak jsem ten topik nezaregistroval, tak až teď.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 26 zář 2003 10:56
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Odpovídám to, co odpovídám vždycky. Zapomeň na chiptuning.

Podrobnější vysvětlení se fláká v nějakém jiném topicu.
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 26 zář 2003 10:56
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Byl jsem požádán o link na ten thread, kde se o tom rozkecávám:

_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 07 bře 2006 23:44
Bydliště: Praha

Re: Chiptuning na V70 tdi I

Příspěvek od mikis »

Honza píše:
mikis píše:Zdarek,
má někdo zkušenosti se zvyšováním výkonu u tohohle motoru?? Myslim tim osobní a ne "Jeden kamoš povídal že to dělá teď do prace za 5min.... :wink: "

Výkon,cena,spotřeba častější výměna některých součástí nebo total výbuch atd....

dík
Výkon: +asi35 koní (podle tabulek- neměřil jsem)
cena: mě to stále ze známosti a na kvantitativní slevu 10tkč
spotřeba: O něco nižší cca 0,7-1 litřík
častější výměna některých součástí: není třeba
nebo total výbuch atd.... zatím ne

Jinak maximálkou ti to moc nepohne, ale dřív ji dosáhneš. Vynikající na předjíždění.

Nějak jsem ten topik nezaregistroval, tak až teď.
A to jsi koupil nový chip nebo jenom soft úpravou???
Jestli koupil co to bylo za výrobce nebo nějaký označení pod kterým bych to našel.

Dík.
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

mikis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 07 bře 2006 23:44
Bydliště: Praha

Příspěvek od mikis »

tnemec píše:Byl jsem požádán o link na ten thread, kde se o tom rozkecávám:

Tvůj náhled je velmi obecný, až povrchní a myslím, že z něj ostatní poznají pouze to, že jsi zapřísáhlí odpůrce jakehokoliv tuningu viz některé tvoje další příspěvky(to je ale tvoje právo na svůj názor respektuji to).Nicméně strkáš do jednoho pytle všechny firmy zabývající se chiptunigem nebo jiným druhem ladění aut. Moje odpověď na tvuj názor je, že nezáleží ani tak na chipu (softu) o kolik procent víc agregát zatíží, ale motor zničí nejspíš ten, mezi volantem a pedálem. Je jasný že ve fabrice myslí na to ,že tam sedne kdejakej blbec co nastartuje a vypálí,ale když máš tuning a jsi si toho vědomej musíš se podle toho k autu taky chovat.
Ale to je zas ta obecná rovina která mě nezajímá. Mě zajímají konkrétní zkušenosti....a od volvistů se asi na tohle tema dozvím nejvíce.

díky za další názory a zkušenosti
_________________
V70 2,5Tdi-97

940turbo-92
940 2,4D-91

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 09 kvě 2006 13:41
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

Taky přidám trochou do mlýna. Ani já nejsem příznivec tunningu. A když, tak pouze po mechanické stránce (motor, podvozek, brzdy apod.). Moje Pampeliška má také zvednutý výkon a to úpravou programu řídící jednotky (žádný přídavný box). Úpravu dělala firma vcelku renomovaná (GX tunning) a do dnešního dne žádné problémy. Úprava byla dělána před 6 lety. Podle toho, že motor nemá téměř žádnou spotřebu oleje si myslím, že je v dobré kondici (a to mi navíc začalo rosit turbo, takže nějaký ten centilitr vyteče ven). Jak uváděl Mikis, tak jde o to, kdo jak s autem jezdí. Já měl štěstí na rozumného člověka, ktarý si toho byl vědom a proto zatím není žádný problém. Ale pokud by s tím jezdil nějaký 20-letý (předem se omlouvám lidem z klubu v tomto věku) blázen, tak by to asi dopadlo jinak.
Rozhodně nejsem příznivcem přídavných V-boxů, které následně "przní data" z originální řídící jednotky. Když už změna softwaru, tak přeprogramováním řídící jednotky. Ale v tom případě majitelé nových aut ztrácejí záruku, proto je velmi oblíbené přidávání |V-boxů, které se snadno vyjmou a servis nic nepozná.
A co se týče nových softwarů do ŘJ, tak si myslím, že většinou se jedná o kupované programy od renomovaných výrobců (nebo kradené, což nepoznám a ani mě to nezajímá) a proto by kvalita mohla být zaručena. Rozhodně si nemyslím, že by každá tunningová firma dělala vlastní software.
Takže asi tak.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 26 zář 2003 10:56
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

mikis píše:
tnemec píše:Byl jsem požádán o link na ten thread, kde se o tom rozkecávám:

Tvůj náhled je velmi obecný, až povrchní a myslím, že z něj ostatní poznají pouze to, že jsi zapřísáhlí odpůrce jakehokoliv tuningu viz některé tvoje další příspěvky(to je ale tvoje právo na svůj názor respektuji to).Nicméně strkáš do jednoho pytle všechny firmy zabývající se chiptunigem nebo jiným druhem ladění aut. Moje odpověď na tvuj názor je, že nezáleží ani tak na chipu (softu) o kolik procent víc agregát zatíží, ale motor zničí nejspíš ten, mezi volantem a pedálem. Je jasný že ve fabrice myslí na to ,že tam sedne kdejakej blbec co nastartuje a vypálí,ale když máš tuning a jsi si toho vědomej musíš se podle toho k autu taky chovat.
Ale to je zas ta obecná rovina která mě nezajímá. Mě zajímají konkrétní zkušenosti....a od volvistů se asi na tohle tema dozvím nejvíce.

díky za další názory a zkušenosti
:wink: Já nejsem zapřísáhlý odpůrce jakéhokoli tuningu, ostatně kdybych byl, nemohl bych se živit jako šéfredaktor tuningového časopisu. Ale bohužel za 7 let praxe v tomto oboru se nevyhneš tomu, aby ses o některých aspektech tohoto odvětví nedozvěděl více, než o jiných. A chiptuning jinak neupravovaných motorů je v podobě, jak ho nabízí většina firem v ČR, podle mého skromného názoru předražené placebo s vedlejšími účinky. Nemusím mít pravdu, samozřejmě, ale cítil jsem potřebu mít možnost ex-post říkat: Já vám to říkal 8)
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 09 kvě 2006 13:41
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

to tnemec : Ještě jednu poznámku. Každý výrobce dělá motor poměrně dost předimenzovaný vůči sériovému výkonu. A to jednak z důvodu spolehlivosti v návaznosti na to, že soukromá osoba neznající techniku se k motoru bude chovat bůhvíjak. Je známo, že pokud motor ladím úpravou ŘJ a nárůst výkonu není drastický, tak při trochu slušném zacházení není otázka životnosti relevantní. Pokud tedy motor neprovozuji většinu času na maximální výkon. Malé srovnání : pokud má můj motor 240 PS v sérii, tak vzhledem k tomu, že je přeplňován turbem, tak nějaké zvýšení o 60 PS není nic moc. Pokud s tím motorem budu blbnout hodiny a hodiny na okruhu, tak samozřejmě něco nemusí vydržet. Ale při běžné jízdě o nic nejde, protože nemám závodní auto. Pokud tomu motoru vyměním střeva, ta bude mít klidně 350 PS a bude naprosto spolehlivý jako sériovka a vydrží i nějaké to řádění na okruhu. Jde pouze o to, za kolik peněz. A není problém z takového motoru dostat i po všech úpravách 400 PS a více a opět bude v pohodě při trochu slušném zacházení. Můžeme se podívat na závodní auta např. WRC, které mají 300PS (to je ale teorie a navíc má ten motor zmenšený průměr sání restriktorem) a vydrží více než 1500 km toho nejhoršího zacházení. Ten samý motor (2.0 turbo) má v autě pro rallycross cca 600 PS a funguje, sice podstatně méně vydrží ale funguje. A kolik pak má sériový motor 2.0 turbo ? Hádal bych tak 200 PS. To znamená, pokud bude mít sériový motor 2.0 turbo zvýšený výkon pouze softwarem na nějakých 250-260 PS tak o nic nejde, pokud je ta úprava udělána kvalitně a auto se používá k přepravě osob a ne k závodění.
Proto si myslím, že u TDI, který má 140 PS v sérii není zvýšení na 175 PS nijak drastické. Nebo si myslíš, že i fabrika dělá nějaké úpravy v konstrukci motoru podle výkonu. Motor 1.9 TDI má 90, 110 i 130 PS. Jediný rozdíl je v turbu (výkonější mají VGT - natáčení lopatek turbíny) a jiný software. Jinak jsou ty motory identické (myslím tím klika, ojnice, písty, blok apod.) - informace přímo od VW. A ani 130 koňová 1.9 TDI není na horní hranici výkonu a životnosti. Není problém z toho motoru dostat 180 PS, ale tam už asi ta životnost bude o něco kratší. Ale na druhou stranu je si třeba uvědomit, že se jedná o výkon dvojnásobný oproti sérii a bez výměný "střev motoru".
Doufám, že všichni pochopili, co jsem chtěl říci. Není tunnig jako tunning. Není auto jako auto.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7935
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Chiptuning na V70 tdi I

Příspěvek od Honza »

mikis píše:
Honza píše:Výkon: +asi35 koní (podle tabulek- neměřil jsem)
cena: mě to stále ze známosti a na kvantitativní slevu 10tkč
spotřeba: O něco nižší cca 0,7-1 litřík
častější výměna některých součástí: není třeba
nebo total výbuch atd.... zatím ne

Jinak maximálkou ti to moc nepohne, ale dřív ji dosáhneš. Vynikající na předjíždění.

Nějak jsem ten topik nezaregistroval, tak až teď.
A to jsi koupil nový chip nebo jenom soft úpravou???
Jestli koupil co to bylo za výrobce nebo nějaký označení pod kterým bych to našel.

Dík.
Dělala se záloha origo softu a následně se nahrál jiný soft.
Pasovat až třetí.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 26 zář 2003 10:56
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Bobika píše:to tnemec : Ještě jednu poznámku. Každý výrobce dělá motor poměrně dost předimenzovaný vůči sériovému výkonu. A to jednak z důvodu spolehlivosti v návaznosti na to, že soukromá osoba neznající techniku se k motoru bude chovat bůhvíjak. Je známo, že pokud motor ladím úpravou ŘJ a nárůst výkonu není drastický, tak při trochu slušném zacházení není otázka životnosti relevantní. Pokud tedy motor neprovozuji většinu času na maximální výkon. Malé srovnání : pokud má můj motor 240 PS v sérii, tak vzhledem k tomu, že je přeplňován turbem, tak nějaké zvýšení o 60 PS není nic moc. Pokud s tím motorem budu blbnout hodiny a hodiny na okruhu, tak samozřejmě něco nemusí vydržet. Ale při běžné jízdě o nic nejde, protože nemám závodní auto. Pokud tomu motoru vyměním střeva, ta bude mít klidně 350 PS a bude naprosto spolehlivý jako sériovka a vydrží i nějaké to řádění na okruhu. Jde pouze o to, za kolik peněz. A není problém z takového motoru dostat i po všech úpravách 400 PS a více a opět bude v pohodě při trochu slušném zacházení. Můžeme se podívat na závodní auta např. WRC, které mají 300PS (to je ale teorie a navíc má ten motor zmenšený průměr sání restriktorem) a vydrží více než 1500 km toho nejhoršího zacházení. Ten samý motor (2.0 turbo) má v autě pro rallycross cca 600 PS a funguje, sice podstatně méně vydrží ale funguje. A kolik pak má sériový motor 2.0 turbo ? Hádal bych tak 200 PS. To znamená, pokud bude mít sériový motor 2.0 turbo zvýšený výkon pouze softwarem na nějakých 250-260 PS tak o nic nejde, pokud je ta úprava udělána kvalitně a auto se používá k přepravě osob a ne k závodění.
Proto si myslím, že u TDI, který má 140 PS v sérii není zvýšení na 175 PS nijak drastické. Nebo si myslíš, že i fabrika dělá nějaké úpravy v konstrukci motoru podle výkonu. Motor 1.9 TDI má 90, 110 i 130 PS. Jediný rozdíl je v turbu (výkonější mají VGT - natáčení lopatek turbíny) a jiný software. Jinak jsou ty motory identické (myslím tím klika, ojnice, písty, blok apod.) - informace přímo od VW. A ani 130 koňová 1.9 TDI není na horní hranici výkonu a životnosti. Není problém z toho motoru dostat 180 PS, ale tam už asi ta životnost bude o něco kratší. Ale na druhou stranu je si třeba uvědomit, že se jedná o výkon dvojnásobný oproti sérii a bez výměný "střev motoru".
Doufám, že všichni pochopili, co jsem chtěl říci. Není tunnig jako tunning. Není auto jako auto.
To si nerozumíme. Mluvím o chiptuningu jinak neupravovaného sériového motoru, který je upraven tak, že firma bez znalosti stavu konkrétního kusu (který má za sebou xy desítek tisíc km) přeplácne sériový soft "nataženým" softem, který zhusta ani nevyvinula, ale koupila od někoho, kdo to umí. Bohužel firem, které jsou jen překupnicemi je většina. O řídicích jednotkách nevědí nic víc, než co mají manuálu od firmy, která jim technologii za provizi prodala.

Nehledě na to, že z mých zkušeností utrácí za chiptuning většina lidí peníze proto, že s autem jezdí jako prase a chtějí, aby auto jezdilo ještě lépe. Není moc lidí, kteří by vyhodili 10 a více tisíc za to, aby výkon využili párkrát za rok při předjíždění - jen tak pro jistotu.

Dále hovoříš o hardwarově upravovaných motorech a tam je to samozřejmě bez diskuse, tam je chiptuning nejen smyslupný, ale hlavně nezbytný. Ovšem to s chiptuningem stylem "Přijdeďte panééé, vočipujem to za půl hoďky max a budete tam mít vo 20 kil vaty víc..." nemá nic, ale zhola nic společného.

Jinak 1.9 TDI v různých výkonnových hladinách je sice v první řadě zmrdimarketingový tah VW Gruppe, ale nemáš pravdu v tom, že se ty motory neliší hardwarově. Liší. Nevím, kdo tě informoval, že ne, ale informoval tě mylně.

Kromě toho každé zvýšení výkonu (resp. využívání tohoto výkonu) namáhá více veškeré součásti soustavy motor - převodovka - kola, takže ke snížení životnosti samozřejmě dochází.
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

tnemec píše:
mikis píše:
Tvůj náhled je velmi obecný, až povrchní a myslím, že z něj ostatní poznají pouze to, že jsi zapřísáhlí odpůrce jakehokoliv tuningu viz některé tvoje další příspěvky(to je ale tvoje právo na svůj názor respektuji to).Nicméně strkáš do jednoho pytle všechny firmy zabývající se chiptunigem nebo jiným druhem ladění aut. Moje odpověď na tvuj názor je, že nezáleží ani tak na chipu (softu) o kolik procent víc agregát zatíží, ale motor zničí nejspíš ten, mezi volantem a pedálem. Je jasný že ve fabrice myslí na to ,že tam sedne kdejakej blbec co nastartuje a vypálí,ale když máš tuning a jsi si toho vědomej musíš se podle toho k autu taky chovat.
Ale to je zas ta obecná rovina která mě nezajímá. Mě zajímají konkrétní zkušenosti....a od volvistů se asi na tohle tema dozvím nejvíce.

díky za další názory a zkušenosti
:wink: Já nejsem zapřísáhlý odpůrce jakéhokoli tuningu, ostatně kdybych byl, nemohl bych se živit jako šéfredaktor tuningového časopisu. Ale bohužel za 7 let praxe v tomto oboru se nevyhneš tomu, aby ses o některých aspektech tohoto odvětví nedozvěděl více, než o jiných. A chiptuning jinak neupravovaných motorů je v podobě, jak ho nabízí většina firem v ČR, podle mého skromného názoru předražené placebo s vedlejšími účinky. Nemusím mít pravdu, samozřejmě, ale cítil jsem potřebu mít možnost ex-post říkat: Já vám to říkal 8)
Sice jsi šéfredaktor tuningového časopisu,ale většinou je to stejně o stylingu,nebo tuzingu. :lol: :lol: :lol: :wink:

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7935
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

tnemec píše:

Nehledě na to, že z mých zkušeností utrácí za chiptuning většina lidí peníze proto, že s autem jezdí jako prase a chtějí, aby auto jezdilo ještě lépe. Není moc lidí, kteří by vyhodili 10 a více tisíc za to, aby výkon využili párkrát za rok při předjíždění - jen tak pro jistotu.
Plnej souhlas. Ale já bohužel patřim do těch červenejch.
A jak jsem k tomu přišel?
Poněkolika cestách s plně naloženým autem to při předejíždění nebylo to pravé. Přecejenom 140 koní na dvě tuny do kopečka je málo. Tak proto jsem šel do chipu.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 09 kvě 2006 13:41
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

to tnemec :
nevím, jak si myslel to, že firmy nevyvíjí vlastní software. No a proč by to dělali :?: . Chceš říct, že když koupím software od AC Schnitzer, Heica, Brabusu, tak bych ho měl ještě nějak upravovat :?: Právě pro to, že jsou to specialisté, tak ti za drahý peníž prodaj software na daný typ motoru a firma ho tam nahraje. To je víc než v pořádku. Pokud program nevyvíjí, tak o řídících jednotkách toho moc vědět nemusí - je to jenom malý jednoúčelový počítač. Nebo ty taky víš na jakém principu funguje Word, Oracle, Excel apod. Vědět to nemusíš, stačí když to funguje. A pokud má vyběhaný motor, tak je to stejně na tvoje riziko a pokud vím, tak tě na to seriózní firmy upozorní. Takže tvůj názor jsem tedy nepochopil. Naopak je to nejhorší, když nějaký "garážista" něco zmastí na compu doma. A zcela jistě vím, že slušný úpravce si software od renomované firmy zakoupí. Mám známého, který utratil přes 200.000,- Kč za legální softwary na VW TDi motory - název firmy od které to koupil teď nevím, ale zjistím to.
A s těmi motory TDi to mám přímo od VW, šéfa prodeje ND pro ČR apod. - známý toho známého, co ladí softem ty motory TDi - viz. výše. Byly jsme spolu na lyžích a na pivu. Tak si zkus zjistit, jaký rozdíl, je mezi ojnicí, klikou, ventily, písty apod. u 90 PS a u 130 PS - odpověď bude - ŽÁDNÝ.
Nevím Tomáši, ale mám dojem, že se vyznáš hlavně ve stylingu ale technika je ti trochu cizí. Tak to na mě působí.
Naposledy upravil(a) Bobika dne 07 úno 2007 13:08, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 09 kvě 2006 13:41
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

A nakonec. Nechci tím obhajovat všechny úpravce motorů. Možná, že většina je z nich opravdu jenom překupníci. Ale vzhledem k otmu, kolik jezdí aut s chipem, tak zrovna moc negativních reakcí neslyším. Já osobně bych byl skoro radši, kdybych to měl originál na 240 PS. Ale pokud to 6 let funguje, tak nemám potřebu se v tom hrabat. Ale všechny úpravce softwaru, bych do jednoho pytle neházel.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 26 zář 2003 10:56
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Bobika píše:to tnemec :
nevím, jak si myslel to, že firmy nevyvíjí vlastní software. No a proč by to dělali :?: . Chceš říct, že když koupím software od AC Schnitzer, Heica, Brabusu, tak bych ho měl ještě nějak upravovat :?: Právě pro to, že jsou to specialisté, tak ti za drahý peníž prodaj software na daný typ motoru a firma ho tam nahraje. To je víc než v pořádku. Pokud program nevyvíjí, tak o řídících jednotkách toho moc vědět nemusí - je to jenom malý jednoúčelový počítač. Nebo ty taky víš na jakém principu funguje Word, Oracle, Excel apod. Vědět to nemusíš, stačí když to funguje. A pokud má vyběhaný motor, tak je to stejně na tvoje riziko a pokud vím, tak tě na to seriózní firmy upozorní. Takže tvůj názor jsem tedy nepochopil. Naopak je to nejhorší, když nějaký "garážista" něco zmastí na compu doma. A zcela jistě vím, že slušný úpravce si software od renomované firmy zakoupí. Mám známého, který utratil přes 200.000,- Kč za legální softwary na VW TDi motory - název firmy od které to koupil teď nevím, ale zjistím to.
A s těmi motory TDi to mám přímo od VW, šéfa prodeje ND pro ČR apod. - známý toho známého, co ladí softem ty motory TDi - viz. výše. Byly jsme spolu na lyžích a na pivu. Tak si zkus zjistit, jaký rozdíl, je mezi ojnicí, klikou, ventily, písty apod. u 90 PS a u 130 PS - odpověď bude - ŽÁDNÝ.
Nevím Tomáši, ale mám dojem, že se vyznáš hlavně ve stylingu ale technika je ti trochu cizí. Tak to na mě působí.
Schnitzer, Heico, Brabus... to mluvíš o jiné lize. Já mluvím o softech, které prodává napříkladu pověstná firma ABC tuning, osobně jsem byl svědkem jak jejich prodejce před zákazníkem hází z listu kilama vaty a o vlivech na motor mu vysloveně lže. Byl jsem se tam se známým podívat poté, co jsem o podobných praktikách slyšel z druhé ruky.

Já tvrdím, že chiptuning může fungovat, může být úspěšný, ale má to mnoho Ale!, kterých je třeba být si vědom. V topicu, na který jsem odkazoval, jsem navíc reagoval na vysloveně neseriózní inzerát.

Nezřídka se také stává, že měření na brzdě po chipu je pro majitele rozčarováním... prodejce naslibuje něco, co vyčte z tabulek a výsledný nárůst je třeba o 50 % menší.

Doba "takychiptunerů", kteří dokázali "chipnout" i auto, které vůbec nemělo řídicí jednotku, případně jen sundali dekl řídicí jednotky, zas ho tam vrátili a majitel jezdil "na dobrý pocit", že vydal peníze... je už snad pryč.

Napsal jsem pár dost podrobných článků o chiptuningu (na http://www.tuning.cz) a byl jsem do chiptuningu docela zapálenej, ale postupem doby jsem dospěl k názoru, že seriózních chiptunerů je v ČR minimum a přínos oproti ceně je minimální. Opakuji: u sériových, jinak neupravovaných motorů. Výsledkem dlouhodobého pozorování lidí, kteří s čipovanýma autama jezdí a spolupráce s těmi, co úpravy provádějí, mě přivedla k základnímu heslu: "Jestli opravdu nemusíš, tak do toho nehrab!"

Existuje rovněž informace od jednoho pokud jsem měl šanci vypozorvat poměrně zasvěceného chiptunera. Budu volně citovat: "Hodně softů i "power boxů" funguje tak , že vyřazuje kontrolní a obranné mechanismy ŘJ, které tam výrobce integruje proto, aby řídicí jednotka včas rozpoznala, že se na motoru něco podělalo a zabránila jeho úplnému sebezničení. Auto s chipem je tak nejen víc namáhané, ale zároveň nemá některé pojistky, které zabrání nejhoršímu."

P.S. Pro jistotu ještě jednou opakuju. Vše napsané se týká sériových, jinak neupravovaných motorů.

Honzo: Zkus s autem zajet na brzdu, zajímalo by mě, jestli ten deklarovaný nárůst je jen papírový nebo odpovídá skutečnosti. Případně jestli je lineární v celém spektru otáček, nezvýšila se nadměrně kouřivost, a tak...

Nehlásám tady nějaký nutně obecně platný "zákon". Jen svou několikaletou zkušenost s pozadím tohoto byznysu.

P.P.S.: Nepamatuju si přesně od koho jsem tu informaci slyšel, je to už nějaký pátek, ale dotyčný mi vysvětloval dost dopodrobna, v čem přesně se hardwarově liší 1.9 TDI v nejslabší a v nejsilnější verzi. Diskutovali jsme o tom tak 3 roky zpátky....
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 09 kvě 2006 13:41
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

motory TDi : já také netvrdím, že jsou ty motory naprosto shodné do detailů. Ale drtivá většina "železných" mechanických částí je zcela shodná. To jsem výše uváděl. Pokud má silnější motor třeba trošku jinou hlavu, to nevím. Ale základní díly jsou opravdu shodné. A tím jsem chtěl říci, že jsou i dostatečně dimenzované na různé výkony. Žádný výrobce na světě nebude dělat pro každý výkon motoru jiná střeva. To by brzo zkrachoval.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 26 zář 2003 10:56
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Bobika píše:motory TDi : já také netvrdím, že jsou ty motory naprosto shodné do detailů. Ale drtivá většina "železných" mechanických částí je zcela shodná. To jsem výše uváděl. Pokud má silnější motor třeba trošku jinou hlavu, to nevím. Ale základní díly jsou opravdu shodné. A tím jsem chtěl říci, že jsou i dostatečně dimenzované na různé výkony. Žádný výrobce na světě nebude dělat pro každý výkon motoru jiná střeva. To by brzo zkrachoval.
Jistě, ale uváděl mi minimálně jednu součást, která se do slabších TDI dává "levnější" (čti méně kvalitní). Strašně nerad bych konkretizoval, protože si to prostě nepamatuju, ale jestli se nepletu, mělo to co do činění s rozvodama nebo ventilama... ale fakt nevím. Jen jsem si od tý doby zapamatoval, že tam nějaká zrada je...
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 08 pro 2003 21:49
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

tnemec píše: Já mluvím o softech, které prodává napříkladu pověstná firma ABC tuning, osobně jsem byl svědkem jak jejich prodejce před zákazníkem hází z listu kilama vaty a o vlivech na motor mu vysloveně lže. Byl jsem se tam se známým podívat poté, co jsem o podobných praktikách slyšel z druhé ruky.
Jo jo ABC , když jsem byl ještě na střední přijel tam technik z Renaultu že potřebuje na brzdě změřit vykon na Laguna II že to zákazník chce naCHIPOVAT , stalo se , po dvou dnech přijel po chipu , mno prvni co mě dostalo na autě nálepky ABC jako reklama ... minimalně tři , tak to mě dostalo ale budiš ... Po změření výkonu jsme zjistili 0 % narůst výkonu :idea:

Mno tak jim to jel omlatit o hlavu , při představě kolik lidi si da CHIP a neuděla tuto proceduru a pak si říka jo jo jede to líp je to jen vsugerovana fixe za 10K Kč :arrow:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 26 zář 2003 10:56
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

DejFe píše:
tnemec píše: Já mluvím o softech, které prodává napříkladu pověstná firma ABC tuning, osobně jsem byl svědkem jak jejich prodejce před zákazníkem hází z listu kilama vaty a o vlivech na motor mu vysloveně lže. Byl jsem se tam se známým podívat poté, co jsem o podobných praktikách slyšel z druhé ruky.
Jo jo ABC , když jsem byl ještě na střední přijel tam technik z Renaultu že potřebuje na brzdě změřit vykon na Laguna II že to zákazník chce naCHIPOVAT , stalo se , po dvou dnech přijel po chipu , mno prvni co mě dostalo na autě nálepky ABC jako reklama ... minimalně tři , tak to mě dostalo ale budiš ... Po změření výkonu jsme zjistili 0 % narůst výkonu :idea:

Mno tak jim to jel omlatit o hlavu , při představě kolik lidi si da CHIP a neuděla tuto proceduru a pak si říka jo jo jede to líp je to jen vsugerovana fikce za 10K Kč :arrow:
Děěěěěěkuji ti náčelníku, že ses mě zastal... tohle je přesně to, o čem mluvím. Když bude mít někdo zájem o seriózní chiptuning, vím, kam se obrátit. Ale obecná praxe pro kafky z ulice je bohužel jiná.

P.S. Pokud mému makacínu nadává někdo do časáku o stylingu, tak mě to těší, to je tak nějak naším záměrem. Ovšem s tím tuzingem, to se poperem! :lol:
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5605
Registrován: 09 srp 2004 00:09
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

na ja holt, jak jsem to tak po vas precetl panove - vychazi mi z toho zaver:

Chiptuning - klidne, ale jen u opravdu renomovane firmy (nejlip po znamosti ;) ) - ostatne tak jak vsechno.. 8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 09 kvě 2006 13:41
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

Tomáši, Tomáši. Krásně si protiřečíš. Na počátku diskuse si řekl toto : Odpovídám to, co odpovídám vždycky. Zapomeň na chiptuning.
A na konci diskuse si řekl toto : Děěěěěěkuji ti náčelníku, že ses mě zastal... tohle je přesně to, o čem mluvím. Když bude mít někdo zájem o seriózní chiptuning, vím, kam se obrátit. Ale obecná praxe pro kafky z ulice je bohužel jiná. :?: :?: :roll: :roll:
Tak mi řekni, co si má o tom dotazující na chiptunning myslet ??? Já s tvým závěrem plně souhlasím. Ale napočátku jsi říkal něco jiného, proto jsem se pustil do diskuse. Promiň, ale potvrzuje se mi, že spousta novinářů (beru to globálně) píše podle toho jak se vyspí a né fakta. A to mě strašně SE.E. :evil: :evil:
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

mikis píše:
tnemec píše:Byl jsem požádán o link na ten thread, kde se o tom rozkecávám:

Tvůj náhled je velmi obecný, až povrchní a myslím, že z něj ostatní poznají pouze to, že jsi zapřísáhlí odpůrce jakehokoliv tuningu viz některé tvoje další příspěvky(to je ale tvoje právo na svůj názor respektuji to).Nicméně strkáš do jednoho pytle všechny firmy zabývající se chiptunigem nebo jiným druhem ladění aut. Moje odpověď na tvuj názor je, že nezáleží ani tak na chipu (softu) o kolik procent víc agregát zatíží, ale motor zničí nejspíš ten, mezi volantem a pedálem. Je jasný že ve fabrice myslí na to ,že tam sedne kdejakej blbec co nastartuje a vypálí,ale když máš tuning a jsi si toho vědomej musíš se podle toho k autu taky chovat.
Ale to je zas ta obecná rovina která mě nezajímá. Mě zajímají konkrétní zkušenosti....a od volvistů se asi na tohle tema dozvím nejvíce.

díky za další názory a zkušenosti
No o Tněmcovi si můžeme myslet a říkat cokoliv (taky to občas dělám :lol: ), ale že je jeho pohled na auta či něco okolo nich velmi obecný ba až povrchní? Tak to si myslím , že ne. Pokud teda nepůjde o ryze manuální záležitost jako něco seřídit, vyměnit hlavu a podobně. Teoretické znalosti a přehled mu rozhodně může leckdo závidět.
This topic is 13 years a 3 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co vyladit???“