MOTOR: Rozvody 2,0 16V r.v. 1998

Moderátor: wickey

This topic is 9 years a 10 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Hany12
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 23
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Svitavy
Vůz: Volvo V70, 2,5TDI rv.98
Bydliště: Svitavy

MOTOR: Rozvody 2,0 16V r.v. 1998

Příspěvek od Hany12 »

Cauec. Mam problem. Chtel jsem vymenit remen na altik a na servo a pri te prilezitosti jsem mrknul na rozvody a zjistil jsem ze mam uplne kaput napinaci kladky. Rozhodl jsem se ze udelam komplet rozvody se vsema napinakama a a vodicima klapkama. tak jsem to rozdelal ale zjistil jsem ze mam problem. Na klice jsou dve risky misto jedne a ja nevim na jakou to nastavit a druhy problem mam na vackach. Jak je mam zaaretovat kdyz nemam ten pripravek co se mezi ne strka. KLuci prosim pomoooc.
_________________
diagnostika Volvo(Vida) Svitavy + okolí
Volvo XC90 D5 136kw r.v.2008
Volvo V70II D5 120kw r.v.2005
Volvo S60 2,0T 132kw r.v.2001
Volvo V70 2,5 TDI 103kw r.v.98
Volvo V40 2,0 103kw r.v.98 PRODANO

Igor
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves

Příspěvek od Igor »

Pošlem ti foto ako to zaaretovať, daj mi mail adresu ak chceš.....
_________________
S40, 1.8 Saloon, benzín + LPG, 85 kW, typ B4184S, r.v. 1999,

jiri gajdarus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 56
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 6

Rozvody na Tdi

Příspěvek od jiri gajdarus »

Zdravím, když už tady řešíte rozvody, mám jeden dotaz k mému Volvu S40 1,9 Tdi, rok 2002. Chtěl bych se zeptat, zda něvíte v kolika km u tohoto motoru měnit rozvody, co přesně to obnáší a kolik to podle Vašich zkušeností orientačně stojí (meteriál + práce).
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002

Honza
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7939
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Rozvody na Tdi

Příspěvek od Honza »

jiri gajdarus píše:Zdravím, když už tady řešíte rozvody, mám jeden dotaz k mému Volvu S40 1,9 Tdi, rok 2002. Chtěl bych se zeptat, zda něvíte v kolika km u tohoto motoru měnit rozvody, co přesně to obnáší a kolik to podle Vašich zkušeností orientačně stojí (meteriál + práce).
O rozvodech je tady toho až dost. Zkus použít vyhledávač http://www.tuning.cz/tn/forumsearch/ a určitě najdeš.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

jiri gajdarus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 56
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 6

Re: Rozvody na Tdi

Příspěvek od jiri gajdarus »

Honza píše:
jiri gajdarus píše:Zdravím, když už tady řešíte rozvody, mám jeden dotaz k mému Volvu S40 1,9 Tdi, rok 2002. Chtěl bych se zeptat, zda něvíte v kolika km u tohoto motoru měnit rozvody, co přesně to obnáší a kolik to podle Vašich zkušeností orientačně stojí (meteriál + práce).
O rozvodech je tady toho až dost. Zkus použít vyhledávač http://www.tuning.cz/tn/forumsearch/ a určitě najdeš.
No tak zase tolik tady toho na S/V 40 o rozvodech není ...
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002

Honza
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7939
Registrován: 17 roků
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Rozvody na Tdi

Příspěvek od Honza »

jiri gajdarus píše:
Honza píše:O rozvodech je tady toho až dost. Zkus použít vyhledávač http://www.tuning.cz/tn/forumsearch/ a určitě najdeš.
No tak zase tolik tady toho na S/V 40 o rozvodech není ...
Vypadlo na mě 354 odkazů tak nevim co je pro tebe málo.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2866
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Rozvody na Tdi

Příspěvek od Jarda S40 »

Honza píše:
jiri gajdarus píše:
No tak zase tolik tady toho na S/V 40 o rozvodech není ...
Vypadlo na mě 354 odkazů tak nevim co je pro tebe málo.
No ale pokud zadá "rozvody 40", tak jich je jen 16, z toho jedny rozvody el. instalace a o jeho motoru opravdu nic.

Jirko, v kolika se mění nevím ,ale cena bude asi podobná jako u benzínových verzí, t.j. do 20 kKč. Možná se tu najde někdo, kdo má tvůj motor a sevisní knížku a řekne ti ten interval. Jinak bych usuzoval, že to Volvo sjednocuje a bude to něco kolem 150 kkm nebo 10 let. Ale je to jen odhad, u těch commonreilů se to zde neřešilo. Teda pokud si vzpomínám.

jiri gajdarus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 56
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 6

Re: Rozvody na Tdi

Příspěvek od jiri gajdarus »

Jirko, v kolika se mění nevím ,ale cena bude asi podobná jako u benzínových verzí, t.j. do 20 kKč. Možná se tu najde někdo, kdo má tvůj motor a sevisní knížku a řekne ti ten interval. Jinak bych usuzoval, že to Volvo sjednocuje a bude to něco kolem 150 kkm nebo 10 let. Ale je to jen odhad, u těch commonreilů se to zde neřešilo. Teda pokud si vzpomínám.[/quote]

Jardo, díky moc ... pokud by se někdo našel někdo se stejným motorem jako mám já, tak budu rád za info ohledně servisního intervalu na rozvody.
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

120 000 km nebo každých pět let,
mění se: rozvodový i plochý řemen+kladky a vodní pumpa :wink:

V40 - rozvodový řemen
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2866
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Harry píše:120 000 km nebo každých pět let,
mění se: rozvodový i plochý řemen+kladky a vodní pumpa :wink:

V40 - rozvodový řemen
Hmm, Black Hawk tu kdysi říkal, že 10 let. To si pamatuji stoprocentně a u všech novějších volv. Otázka je zda i u tohoto Renault commonrailu??? To vyjmenované určitě vyměnit, proto se tomu říká "rozvody" a ne jenom řemen. A taky je to proto tak drahý. :roll:

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

u servisního intervalu 20 000km je to 160 000 km nebo 10let,
u s.int. 15 000km 120/5let :wink:
mám něm. servisku, takhle to tam je vypsaný
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2866
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Hmm, já mám v servisce u benzínů mimo Mitsubischi 160 kkm, ale závisí na modelu!!! (zajímavé) U nafty 75kkm nebo 90kkm, závisí na modelu. U všech variant potom 5 let. Ale jak jsem říkal, Black tu kdysi v nějaké diskusi říkal, že Volvo dává na ty řemeny interval 10 let. Bylo to snad i v souvislosti se 460kou. Taky povídal, že těm návodům není co věřit, že je tam plno chyb a překládaj to lidi, kteří autům vůbec nerozuměj a podobně. Mě osobně na poslední prohlídce ve Volvu řekli "příště budeme dělat rozvody". Příště bude u mě 150 kkm a 7-8 let. Takže se to s mojí serviskou rozchází. Každopádně by stálo za to si to pořádně ověřit. Zřejmě by stačil telefonát.

Hans
Offline
Příspěvky: 70
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Čelákovice

Příspěvek od Hans »

Podle servisního manuálu Volva mají motory D4192T3 a D4192T4 předepsánu výměnu rozvodového řemenu po najetí 120.000 km.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Já osobně doporučuji 120 000 km nebo 5 let. Už jste se někdo dívali jak vypadá řemen po třeba 8 letech, já bych s tím měl kolikrát strach najet i do dílny. A přetržených řemenů, které neměli ani 100 000 km, jsem už taky viděl dost. Myslím si že žádná guma nemá šanci vydržet 10 let při těch teplotách a namáhání i když technologie už zase pokročily. Není to sice 100% identický materiál ale vemte si životnost manžet poloos, pneumatik apod.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Chudák guma - ještě že do řemenů výrobci dávají ještě ty skelný vlákna či co to je... :lol:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

Jarda S40 píše:Hmm, já mám v servisce u benzínů mimo Mitsubischi 160 kkm, ale závisí na modelu!!! (zajímavé) U nafty 75kkm nebo 90kkm, závisí na modelu. U všech variant potom 5 let. Ale jak jsem říkal, Black tu kdysi v nějaké diskusi říkal, že Volvo dává na ty řemeny interval 10 let. Bylo to snad i v souvislosti se 460kou. Taky povídal, že těm návodům není co věřit, že je tam plno chyb a překládaj to lidi, kteří autům vůbec nerozuměj a podobně. Mě osobně na poslední prohlídce ve Volvu řekli "příště budeme dělat rozvody". Příště bude u mě 150 kkm a 7-8 let. Takže se to s mojí serviskou rozchází. Každopádně by stálo za to si to pořádně ověřit. Zřejmě by stačil telefonát.
asi to je špatně čitelný, ale právě u intervalu 20tkm jsou rozvody po 160tkm, ALE: těch pět hvězdiček znamená - nebo každý desatý rok a ty dvě hvězdičky znamenají - poprvé po 150tkm

takže pravdu máš :wink:
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2866
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

4Harry - ale jde o to, že v mojí servisce je psáno i u benzínu 5 let, ne o to kdo má pravdu. Teda spíš o to, jaká je ta pravda - 10 let šmahem, nebo 10 let benzín a 5 ropa(tvoje serviska) a nebo 5 let všechno (moje serviska)? Vůbec by bylo dobrý dát tohle nějak dokopy a uzavřít tady ty topiky o rozvodech jedním jediným vše vysvětlujícím.

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 267
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

jarek.krizan píše:Já osobně doporučuji 120 000 km nebo 5 let. Už jste se někdo dívali jak vypadá řemen po třeba 8 letech, já bych s tím měl kolikrát strach najet i do dílny. A přetržených řemenů, které neměli ani 100 000 km, jsem už taky viděl dost. Myslím si že žádná guma nemá šanci vydržet 10 let při těch teplotách a namáhání i když technologie už zase pokročily. Není to sice 100% identický materiál ale vemte si životnost manžet poloos, pneumatik apod.
Zkus ho přefiknout (teda starý řemen). Jednak se dost nadřeš a pak by jsi měl vidět zpevňující tkaninu.
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

loskut píše:
jarek.krizan píše:Já osobně doporučuji 120 000 km nebo 5 let. Už jste se někdo dívali jak vypadá řemen po třeba 8 letech, já bych s tím měl kolikrát strach najet i do dílny. A přetržených řemenů, které neměli ani 100 000 km, jsem už taky viděl dost. Myslím si že žádná guma nemá šanci vydržet 10 let při těch teplotách a namáhání i když technologie už zase pokročily. Není to sice 100% identický materiál ale vemte si životnost manžet poloos, pneumatik apod.
Zkus ho přefiknout (teda starý řemen). Jednak se dost nadřeš a pak by jsi měl vidět zpevňující tkaninu.
Vzhledem k tomu, že dělám tak 1 rozvody týdně, tak vidím často jak řemeny vypadají, nejčastěji se trhají zuby ale celý roztržený řemen taky není vyjímkou - převážně na dieselech. Rozhodně je lepší řešit včas výměnů rozvodů, jak potkaný motor.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

loskut
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 267
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: XC90,S80

Příspěvek od loskut »

jarek.krizan píše:
loskut píše:
Zkus ho přefiknout (teda starý řemen). Jednak se dost nadřeš a pak by jsi měl vidět zpevňující tkaninu.
Vzhledem k tomu, že dělám tak 1 rozvody týdně, tak vidím často jak řemeny vypadají, nejčastěji se trhají zuby ale celý roztržený řemen taky není vyjímkou - převážně na dieselech. Rozhodně je lepší řešit včas výměnů rozvodů, jak potkaný motor.
Docela určitě je lepší včas vyměnit rozvody než potom řešit následky. Ale není guma jako guma.. Kurňa nějak mě nejdou smajlící.
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

To Jirka: Jen drobné upřesnění, s rozvody by jsi se měl vejít do 10 000 Kč. :wink:
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

jiri gajdarus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 56
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od jiri gajdarus »

Marek Vild píše:To Jirka: Jen drobné upřesnění, s rozvody by jsi se měl vejít do 10 000 Kč. :wink:
Díky moc. Teď mě čekají brzdy a potom pomalu začnu šetřit na rozvody -:)
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002

Jano
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 59
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: BA

Příspěvek od Jano »

Uz som sa pytal vo vseobecnej casti, ale do oprav sa mi toviac pozdava.
ad1, ak by som podcenil stav auta a nevymenil rozvody vcas, co sa moze stat?
ad2, ked kuknem niekde pod kapotu pridem na to ci je najvyssi cas na vymenu rozvodov?
ad3, ak nechcem ist do predajne volvo, ale chcem si kupit iny kvalitny set, aku znacku mam zhanat?
dik
_________________
Bolo: Volvo V40 2.0T model 1999 - predane
Mozno raz: XC70 3.2 AWD

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5600
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

moze sa ti stat, ze ti rozvodak praskne a mas vice ci mene po motoru... (podle toho, kolik se ti zachrani a kolik se ti toho potka.
Pohledem na rozvodak toho moc IMO nepoznas - akorat jestli ma ve viditelne casti vsechny zuby etc snad - dej dolu plastovej kryt a koukni se..
ad 3 nevim ;)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Jano píše:Uz som sa pytal vo vseobecnej casti, ale do oprav sa mi toviac pozdava.
ad1, ak by som podcenil stav auta a nevymenil rozvody vcas, co sa moze stat?
ad2, ked kuknem niekde pod kapotu pridem na to ci je najvyssi cas na vymenu rozvodov?
ad3, ak nechcem ist do predajne volvo, ale chcem si kupit iny kvalitny set, aku znacku mam zhanat?
dik
Ad 1: Rozvodový řemen ti praskne, a "potká" se ti motor, tj. píst narazí do ventilu a ohne ho nebo zlomí. To znamená minimálně repas hlavy. Vcelku drahá legrace.
Ad 2: Na koukání kamkoliv se vykašli a dodržuj předepsané intervaly výměn. Ideálně ve značkovém servisu.
Ad 3: Je jen tvoje rozhodnutí co si chceš za své peníze koupit. Nicméně, když si důkladně prolezeš forum, tak zjistíš, že origo díly velmi často vycházejí levněji než neorigo.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S
This topic is 9 years a 10 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“