MOTOR: Rozvody 2,0 16V r.v. 1998
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 23
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Svitavy
- Vůz: Volvo V70, 2,5TDI rv.98
- Bydliště: Svitavy
MOTOR: Rozvody 2,0 16V r.v. 1998
Cauec. Mam problem. Chtel jsem vymenit remen na altik a na servo a pri te prilezitosti jsem mrknul na rozvody a zjistil jsem ze mam uplne kaput napinaci kladky. Rozhodl jsem se ze udelam komplet rozvody se vsema napinakama a a vodicima klapkama. tak jsem to rozdelal ale zjistil jsem ze mam problem. Na klice jsou dve risky misto jedne a ja nevim na jakou to nastavit a druhy problem mam na vackach. Jak je mam zaaretovat kdyz nemam ten pripravek co se mezi ne strka. KLuci prosim pomoooc.
_________________
diagnostika Volvo(Vida) Svitavy + okolí
Volvo XC90 D5 136kw r.v.2008
Volvo V70II D5 120kw r.v.2005
Volvo S60 2,0T 132kw r.v.2001
Volvo V70 2,5 TDI 103kw r.v.98
Volvo V40 2,0 103kw r.v.98 PRODANO
diagnostika Volvo(Vida) Svitavy + okolí
Volvo XC90 D5 136kw r.v.2008
Volvo V70II D5 120kw r.v.2005
Volvo S60 2,0T 132kw r.v.2001
Volvo V70 2,5 TDI 103kw r.v.98
Volvo V40 2,0 103kw r.v.98 PRODANO
-
Offline
- Příspěvky: 290
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Slovakia, Východ, Tatry, Spiš. Nová Ves
-
Offline
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Praha 6
Rozvody na Tdi
Zdravím, když už tady řešíte rozvody, mám jeden dotaz k mému Volvu S40 1,9 Tdi, rok 2002. Chtěl bych se zeptat, zda něvíte v kolika km u tohoto motoru měnit rozvody, co přesně to obnáší a kolik to podle Vašich zkušeností orientačně stojí (meteriál + práce).
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 8010
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Re: Rozvody na Tdi
O rozvodech je tady toho až dost. Zkus použít vyhledávač http://www.tuning.cz/tn/forumsearch/ a určitě najdeš.jiri gajdarus píše:Zdravím, když už tady řešíte rozvody, mám jeden dotaz k mému Volvu S40 1,9 Tdi, rok 2002. Chtěl bych se zeptat, zda něvíte v kolika km u tohoto motoru měnit rozvody, co přesně to obnáší a kolik to podle Vašich zkušeností orientačně stojí (meteriál + práce).
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Praha 6
Re: Rozvody na Tdi
No tak zase tolik tady toho na S/V 40 o rozvodech není ...Honza píše:O rozvodech je tady toho až dost. Zkus použít vyhledávač http://www.tuning.cz/tn/forumsearch/ a určitě najdeš.jiri gajdarus píše:Zdravím, když už tady řešíte rozvody, mám jeden dotaz k mému Volvu S40 1,9 Tdi, rok 2002. Chtěl bych se zeptat, zda něvíte v kolika km u tohoto motoru měnit rozvody, co přesně to obnáší a kolik to podle Vašich zkušeností orientačně stojí (meteriál + práce).
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 8010
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Re: Rozvody na Tdi
Vypadlo na mě 354 odkazů tak nevim co je pro tebe málo.jiri gajdarus píše:No tak zase tolik tady toho na S/V 40 o rozvodech není ...Honza píše:O rozvodech je tady toho až dost. Zkus použít vyhledávač http://www.tuning.cz/tn/forumsearch/ a určitě najdeš.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 2880
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Re: Rozvody na Tdi
No ale pokud zadá "rozvody 40", tak jich je jen 16, z toho jedny rozvody el. instalace a o jeho motoru opravdu nic.Honza píše:Vypadlo na mě 354 odkazů tak nevim co je pro tebe málo.jiri gajdarus píše:
No tak zase tolik tady toho na S/V 40 o rozvodech není ...
Jirko, v kolika se mění nevím ,ale cena bude asi podobná jako u benzínových verzí, t.j. do 20 kKč. Možná se tu najde někdo, kdo má tvůj motor a sevisní knížku a řekne ti ten interval. Jinak bych usuzoval, že to Volvo sjednocuje a bude to něco kolem 150 kkm nebo 10 let. Ale je to jen odhad, u těch commonreilů se to zde neřešilo. Teda pokud si vzpomínám.
-
Offline
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Praha 6
Re: Rozvody na Tdi
Jirko, v kolika se mění nevím ,ale cena bude asi podobná jako u benzínových verzí, t.j. do 20 kKč. Možná se tu najde někdo, kdo má tvůj motor a sevisní knížku a řekne ti ten interval. Jinak bych usuzoval, že to Volvo sjednocuje a bude to něco kolem 150 kkm nebo 10 let. Ale je to jen odhad, u těch commonreilů se to zde neřešilo. Teda pokud si vzpomínám.[/quote]
Jardo, díky moc ... pokud by se někdo našel někdo se stejným motorem jako mám já, tak budu rád za info ohledně servisního intervalu na rozvody.
Jardo, díky moc ... pokud by se někdo našel někdo se stejným motorem jako mám já, tak budu rád za info ohledně servisního intervalu na rozvody.
_________________
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
Volvo S40 1,9 TDi Sportline, r.v. 2002
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 2645
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
120 000 km nebo každých pět let,
mění se: rozvodový i plochý řemen+kladky a vodní pumpa
V40 - rozvodový řemen
mění se: rozvodový i plochý řemen+kladky a vodní pumpa

V40 - rozvodový řemen
-
Offline
- Příspěvky: 2880
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Hmm, Black Hawk tu kdysi říkal, že 10 let. To si pamatuji stoprocentně a u všech novějších volv. Otázka je zda i u tohoto Renault commonrailu??? To vyjmenované určitě vyměnit, proto se tomu říká "rozvody" a ne jenom řemen. A taky je to proto tak drahý.Harry píše:120 000 km nebo každých pět let,
mění se: rozvodový i plochý řemen+kladky a vodní pumpa
V40 - rozvodový řemen

-
Offline
- Příspěvky: 2880
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Hmm, já mám v servisce u benzínů mimo Mitsubischi 160 kkm, ale závisí na modelu!!! (zajímavé) U nafty 75kkm nebo 90kkm, závisí na modelu. U všech variant potom 5 let. Ale jak jsem říkal, Black tu kdysi v nějaké diskusi říkal, že Volvo dává na ty řemeny interval 10 let. Bylo to snad i v souvislosti se 460kou. Taky povídal, že těm návodům není co věřit, že je tam plno chyb a překládaj to lidi, kteří autům vůbec nerozuměj a podobně. Mě osobně na poslední prohlídce ve Volvu řekli "příště budeme dělat rozvody". Příště bude u mě 150 kkm a 7-8 let. Takže se to s mojí serviskou rozchází. Každopádně by stálo za to si to pořádně ověřit. Zřejmě by stačil telefonát.
-
Offline
- Příspěvky: 70
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Čelákovice
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 4276
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Já osobně doporučuji 120 000 km nebo 5 let. Už jste se někdo dívali jak vypadá řemen po třeba 8 letech, já bych s tím měl kolikrát strach najet i do dílny. A přetržených řemenů, které neměli ani 100 000 km, jsem už taky viděl dost. Myslím si že žádná guma nemá šanci vydržet 10 let při těch teplotách a namáhání i když technologie už zase pokročily. Není to sice 100% identický materiál ale vemte si životnost manžet poloos, pneumatik apod.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
-
Offline
- Příspěvky: 2089
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 2645
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
asi to je špatně čitelný, ale právě u intervalu 20tkm jsou rozvody po 160tkm, ALE: těch pět hvězdiček znamená - nebo každý desatý rok a ty dvě hvězdičky znamenají - poprvé po 150tkmJarda S40 píše:Hmm, já mám v servisce u benzínů mimo Mitsubischi 160 kkm, ale závisí na modelu!!! (zajímavé) U nafty 75kkm nebo 90kkm, závisí na modelu. U všech variant potom 5 let. Ale jak jsem říkal, Black tu kdysi v nějaké diskusi říkal, že Volvo dává na ty řemeny interval 10 let. Bylo to snad i v souvislosti se 460kou. Taky povídal, že těm návodům není co věřit, že je tam plno chyb a překládaj to lidi, kteří autům vůbec nerozuměj a podobně. Mě osobně na poslední prohlídce ve Volvu řekli "příště budeme dělat rozvody". Příště bude u mě 150 kkm a 7-8 let. Takže se to s mojí serviskou rozchází. Každopádně by stálo za to si to pořádně ověřit. Zřejmě by stačil telefonát.
takže pravdu máš

-
Offline
- Příspěvky: 2880
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
4Harry - ale jde o to, že v mojí servisce je psáno i u benzínu 5 let, ne o to kdo má pravdu. Teda spíš o to, jaká je ta pravda - 10 let šmahem, nebo 10 let benzín a 5 ropa(tvoje serviska) a nebo 5 let všechno (moje serviska)? Vůbec by bylo dobrý dát tohle nějak dokopy a uzavřít tady ty topiky o rozvodech jedním jediným vše vysvětlujícím.
-
Offline
- Příspěvky: 269
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Východní Čechy
- Vůz: XC90,S80
Zkus ho přefiknout (teda starý řemen). Jednak se dost nadřeš a pak by jsi měl vidět zpevňující tkaninu.jarek.krizan píše:Já osobně doporučuji 120 000 km nebo 5 let. Už jste se někdo dívali jak vypadá řemen po třeba 8 letech, já bych s tím měl kolikrát strach najet i do dílny. A přetržených řemenů, které neměli ani 100 000 km, jsem už taky viděl dost. Myslím si že žádná guma nemá šanci vydržet 10 let při těch teplotách a namáhání i když technologie už zase pokročily. Není to sice 100% identický materiál ale vemte si životnost manžet poloos, pneumatik apod.
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 4276
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
Vzhledem k tomu, že dělám tak 1 rozvody týdně, tak vidím často jak řemeny vypadají, nejčastěji se trhají zuby ale celý roztržený řemen taky není vyjímkou - převážně na dieselech. Rozhodně je lepší řešit včas výměnů rozvodů, jak potkaný motor.loskut píše:Zkus ho přefiknout (teda starý řemen). Jednak se dost nadřeš a pak by jsi měl vidět zpevňující tkaninu.jarek.krizan píše:Já osobně doporučuji 120 000 km nebo 5 let. Už jste se někdo dívali jak vypadá řemen po třeba 8 letech, já bych s tím měl kolikrát strach najet i do dílny. A přetržených řemenů, které neměli ani 100 000 km, jsem už taky viděl dost. Myslím si že žádná guma nemá šanci vydržet 10 let při těch teplotách a namáhání i když technologie už zase pokročily. Není to sice 100% identický materiál ale vemte si životnost manžet poloos, pneumatik apod.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
-
Offline
- Příspěvky: 269
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Východní Čechy
- Vůz: XC90,S80
Docela určitě je lepší včas vyměnit rozvody než potom řešit následky. Ale není guma jako guma.. Kurňa nějak mě nejdou smajlící.jarek.krizan píše:Vzhledem k tomu, že dělám tak 1 rozvody týdně, tak vidím často jak řemeny vypadají, nejčastěji se trhají zuby ale celý roztržený řemen taky není vyjímkou - převážně na dieselech. Rozhodně je lepší řešit včas výměnů rozvodů, jak potkaný motor.loskut píše:
Zkus ho přefiknout (teda starý řemen). Jednak se dost nadřeš a pak by jsi měl vidět zpevňující tkaninu.
_________________
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000
XC90 D5/2016 Inscription Polestar , XC90 2,5T/2004, S80 2,4/2000
-
Offline
- Příspěvky: 389
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 4
-
Offline
- Příspěvky: 56
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Praha 6
-
Offline
- Příspěvky: 59
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Bydliště: BA
Uz som sa pytal vo vseobecnej casti, ale do oprav sa mi toviac pozdava.
ad1, ak by som podcenil stav auta a nevymenil rozvody vcas, co sa moze stat?
ad2, ked kuknem niekde pod kapotu pridem na to ci je najvyssi cas na vymenu rozvodov?
ad3, ak nechcem ist do predajne volvo, ale chcem si kupit iny kvalitny set, aku znacku mam zhanat?
dik
ad1, ak by som podcenil stav auta a nevymenil rozvody vcas, co sa moze stat?
ad2, ked kuknem niekde pod kapotu pridem na to ci je najvyssi cas na vymenu rozvodov?
ad3, ak nechcem ist do predajne volvo, ale chcem si kupit iny kvalitny set, aku znacku mam zhanat?
dik
_________________
Bolo: Volvo V40 2.0T model 1999 - predane
Mozno raz: XC70 3.2 AWD
Bolo: Volvo V40 2.0T model 1999 - predane
Mozno raz: XC70 3.2 AWD
-
Offline
- Příspěvky: 5591
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
moze sa ti stat, ze ti rozvodak praskne a mas vice ci mene po motoru... (podle toho, kolik se ti zachrani a kolik se ti toho potka.
Pohledem na rozvodak toho moc IMO nepoznas - akorat jestli ma ve viditelne casti vsechny zuby etc snad - dej dolu plastovej kryt a koukni se..
ad 3 nevim
Pohledem na rozvodak toho moc IMO nepoznas - akorat jestli ma ve viditelne casti vsechny zuby etc snad - dej dolu plastovej kryt a koukni se..
ad 3 nevim

_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
-
Offline
- Příspěvky: 389
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 4
Ad 1: Rozvodový řemen ti praskne, a "potká" se ti motor, tj. píst narazí do ventilu a ohne ho nebo zlomí. To znamená minimálně repas hlavy. Vcelku drahá legrace.Jano píše:Uz som sa pytal vo vseobecnej casti, ale do oprav sa mi toviac pozdava.
ad1, ak by som podcenil stav auta a nevymenil rozvody vcas, co sa moze stat?
ad2, ked kuknem niekde pod kapotu pridem na to ci je najvyssi cas na vymenu rozvodov?
ad3, ak nechcem ist do predajne volvo, ale chcem si kupit iny kvalitny set, aku znacku mam zhanat?
dik
Ad 2: Na koukání kamkoliv se vykašli a dodržuj předepsané intervaly výměn. Ideálně ve značkovém servisu.
Ad 3: Je jen tvoje rozhodnutí co si chceš za své peníze koupit. Nicméně, když si důkladně prolezeš forum, tak zjistíš, že origo díly velmi často vycházejí levněji než neorigo.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S
Marek, V 850, 1996, B5202S