Zaobstaranie 850 GLT - zhodnotenie stavu + prosba o radu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: STB
- Vůz: 2,5 850 GLT
#1 Zaobstaranie 850 GLT - zhodnotenie stavu + prosba o radu
Ahojte,
Volva sa mi vzdy pacili, a nedavno bola moznost si za symbolicky peniaz kupit 2,5 850 GLT (r.v.1992) v spartanskej vybave. (Samozrejme s nejakymi poruchami). Auto chcem poopravovat a mat ho ako Youngtimera do poctu...
Prve pocity su pozitivne - avsak caka ma na nom dost roboty.
Zavady :
1, Velky unik oleja v motorovom priestore. Este som to nevapkoval, neviem presne odkial tecie. Chcem sa spytat ci je nejake obvykle - caste miesto uniku oleja (motoroveho / serva), kde mam prioritne hladat a usetrit cas?
2, Nepravidelny chod serva + divne zvuky serva - oleja je dost. Nemate skusenosti s tymto javom? V prvom kroku vymenim olej a v druhom cerpadlo.
3, Svieti mi ABS kontrolka. OBD2 tu asi nenajdem. ALe aj tak sa spytam ci tu je nejaky starsi "vyblikavaci" system vyhladania chyb alebo diagnostiky?
4, Siber sa zatvara iba do polovice - budem musiet rozobrat - pozriet
5, Trochu nepravidelny chod motora - neviem ci to moze byt servom - v prvom kroku vymenim sviecky a kabele + filtre - uz su kupene.
6, Trochu korozie na zadnej kapote a pravych zadnych dverach ....
NA svoju dobu to musela byt kara, za kazdu radu vopred vdaka.
Volva sa mi vzdy pacili, a nedavno bola moznost si za symbolicky peniaz kupit 2,5 850 GLT (r.v.1992) v spartanskej vybave. (Samozrejme s nejakymi poruchami). Auto chcem poopravovat a mat ho ako Youngtimera do poctu...
Prve pocity su pozitivne - avsak caka ma na nom dost roboty.
Zavady :
1, Velky unik oleja v motorovom priestore. Este som to nevapkoval, neviem presne odkial tecie. Chcem sa spytat ci je nejake obvykle - caste miesto uniku oleja (motoroveho / serva), kde mam prioritne hladat a usetrit cas?
2, Nepravidelny chod serva + divne zvuky serva - oleja je dost. Nemate skusenosti s tymto javom? V prvom kroku vymenim olej a v druhom cerpadlo.
3, Svieti mi ABS kontrolka. OBD2 tu asi nenajdem. ALe aj tak sa spytam ci tu je nejaky starsi "vyblikavaci" system vyhladania chyb alebo diagnostiky?
4, Siber sa zatvara iba do polovice - budem musiet rozobrat - pozriet
5, Trochu nepravidelny chod motora - neviem ci to moze byt servom - v prvom kroku vymenim sviecky a kabele + filtre - uz su kupene.
6, Trochu korozie na zadnej kapote a pravych zadnych dverach ....
NA svoju dobu to musela byt kara, za kazdu radu vopred vdaka.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 223
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Uherské Hradiště
#2 Zaobstaranie 850 GLT - zhodnotenie stavu + prosba o radu
Vitam v klubu. Mě sviti taky ABS a mám praskly kroužek na kloubu. Pokud se nemylim, tak by měla být vyblikavaci diagnostika v motorovem prostoru na spolujezdcove straně. Jsou k tomu kódy. ..Google napoví. ..šíbr mi nechodil vůbec, sehnal jsem druhý a vyměnil. Kdyztak ten starý tady mám, mohlo by se z nej něco hodit....V každém případě dobra volba a těšíme se na nějaké foto
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 319
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940 B230FB '91
#3 Zaobstaranie 850 GLT - zhodnotenie stavu + prosba o radu
Ze sviti kontrolka ABS, muze byt i studenakem na tistaku RJ. Napr. tady: https://volvo850wagon.wordpress.com/2012/02/18/abs-controller/
Jinak r.v. 92, to je typ jeste pred faceliftem, vid? Takovych je velmi malo, tak se taky primlouvam za fotky
Jinak r.v. 92, to je typ jeste pred faceliftem, vid? Takovych je velmi malo, tak se taky primlouvam za fotky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1814
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
- Kontaktovat uživatele:
#4 Zaobstaranie 850 GLT - zhodnotenie stavu + prosba o radu
Předface nemá tyto jednotky předface jednotky jsou ještě kvalitní ,přečíst diag jak píše pospak a potom hledat problém.honzs píše:Ze sviti kontrolka ABS, muze byt i studenakem na tistaku RJ. Napr. tady: https://volvo850wagon.wordpress.com/2012/02/18/abs-controller/
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 319
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940 B230FB '91
#5 Zaobstaranie 850 GLT - zhodnotenie stavu + prosba o radu
Aha, tak to jsem nevěděl... Díky za info.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: STB
- Vůz: 2,5 850 GLT
#6 Zaobstaranie 850 GLT - zhodnotenie stavu + prosba o radu
TAk dnes som na jednej nemeckej stranke prisiel na to ze auticko je stocene.
Medzi datumami 12/2010 a 12/2012 ubudlo zazracnych 68.000km + sa nieco najazdilo.
(Realne sa dalo dole okolo 100.000km) Auticko ma realnych okolo 350.000km.....
Paradoxne , namiesto hnevu , som nan este viac hrdy
history Ereignisliste
2008 DEZEMBER Zählerstand Kilometerstand: 194133 km
2009 JANUAR Zählerstand Kilometerstand: 194133 km
2010 DEZEMBER Zählerstand Kilometerstand: 250000 km
2012 DEZEMBER Zählerstand Kilometerstand: 182113 km
2014 DEZEMBER Zählerstand Kilometerstand: 236637 km
2017 APRIL Zählerstand Kilometerstand: 244104 km
Medzi datumami 12/2010 a 12/2012 ubudlo zazracnych 68.000km + sa nieco najazdilo.
(Realne sa dalo dole okolo 100.000km) Auticko ma realnych okolo 350.000km.....
Paradoxne , namiesto hnevu , som nan este viac hrdy
history Ereignisliste
2008 DEZEMBER Zählerstand Kilometerstand: 194133 km
2009 JANUAR Zählerstand Kilometerstand: 194133 km
2010 DEZEMBER Zählerstand Kilometerstand: 250000 km
2012 DEZEMBER Zählerstand Kilometerstand: 182113 km
2014 DEZEMBER Zählerstand Kilometerstand: 236637 km
2017 APRIL Zählerstand Kilometerstand: 244104 km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 223
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Uherské Hradiště
#7 Zaobstaranie 850 GLT - zhodnotenie stavu + prosba o radu
A nebo někdo vyměnil nefungující počítadlo kilometrů za komplet budíky....pokud teda i předface na to trpěl.....já teď pořídil 850, která má už 4 roky stejnej nájezd, a na STK to všem přijde normální..nefunguje vůbec tachometr..takže auto stočený není, ale nenačítá
_________________
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
S60, B524S2, 2001....
850, B5254S, 1996.....konečně pořádné auto, 850, B5252FS, 1994....už jezdí, plné života
854, B5254S, 1996.....má mušky, ale jezdit bude, C70, B5204, T5, 1999....zatím čeká na svůj den. V240GL, 2,3, V 460, 1,8 turbo
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 100
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Trutnov
- Vůz: S70 2.4T
#8 Zaobstaranie 850 GLT - zhodnotenie stavu + prosba o radu
[quote="pospak"..nefunguje vůbec tachometr..takže auto stočený není, ale nenačítá [/quote]
Takže když si po natankování plné nádrže chceš spočítat spotřebu podle najetých km, asi ti vychází dost hrozná spotřeba, že.. Nj, Volva žerou
Takže když si po natankování plné nádrže chceš spočítat spotřebu podle najetých km, asi ti vychází dost hrozná spotřeba, že.. Nj, Volva žerou
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: STB
- Vůz: 2,5 850 GLT
#9 Zaobstaranie 850 GLT - zhodnotenie stavu + prosba o radu
Caute klubaci,
po dlhsom pracovnom pobyte v zahranici som sa konecne dostal k mojej 850.
Aktualizacia:
1, Velky unik oleja v motorovom priestore. Este som to nevapkoval, neviem presne odkial tecie. Chcem sa spytat ci je nejake obvykle - caste miesto uniku oleja (motoroveho / serva), kde mam prioritne hladat a usetrit cas? - po zhodeni krytu motora sa mi ukazalo ze je to skor cistejsi olej v hornej oblasti motora. V dalsom kroku pretesnim horne vika a budem sledovat dalej.
2, Nepravidelny chod serva + divne zvuky serva - oleja je dost. Nemate skusenosti s tymto javom? V prvom kroku vymenim olej a v druhom cerpadlo. Nepomohlo - objednane low cost cerpadlo na autogafa.sk
3, Svieti mi ABS kontrolka. OBD2 tu asi nenajdem. ALe aj tak sa spytam ci tu je nejaky starsi "vyblikavaci" system vyhladania chyb alebo diagnostiky? Tema na viac riadkov. Diagnostika robila zo zaciatku problemy, ale nakoniec po prestriekani kontoxom sa rozchodila vo vsetkych "slotoch". B1 u mna prazdny; B2 - 111-OK; B3 - 312,322,122 - po vymazani to iste. B5 - u mna prazdne;B6 - 123 - po vymazani 111; B7 - 113, 122, 121 po vymazani 111. Aj ked som nenasiel priamu suvislost s ABS je mozne ze solenoid na prevodovke robi problemy. Mate niekto s tymto solenoidom skusenosti? Je mi to divne ale nachadza sa aj ana manualnej prevodovke?
4, Siber sa zatvara iba do polovice - budem musiet rozobrat - pozriet - Opravene - spodne plato bolo vplyvom slnka zdeformovane a vadilo zatvaraniu + jedna cca 8cm pruzinka bola spadnuta priamov drazke zatvarania. Po prvom zatvoreni som zostal prijemne prekvapkany tym ze siber je dvojpolohovy!!!
5, Trochu nepravidelny chod motora - neviem ci to moze byt servom - v prvom kroku vymenim sviecky a kabele + filtre - uz su kupene. - Problem zmizol a to som este tie BOSCH sviecky a kable nenahodil....
6, Trochu korozie na zadnej kapote a pravych zadnych dverach .... Riesim - nasiel som skuseneho fandu v blizkosti TN ktory ma viac tychto aut - snad bude u neho nieco v tejto farbe.
7, Nove poznatky - Vybite stabilizacne tycky - objednane.
8, Dopraskana palubovka - najradsej by som zohnal novu.
9, Nefunkcny vyhrev sedaciek - nieje pre mna priorita - mozno casom
10, Svieti mi aj kontrolka osvetlenia, ale mam pocit ze vsetky ziarovky su ok
po dlhsom pracovnom pobyte v zahranici som sa konecne dostal k mojej 850.
Aktualizacia:
1, Velky unik oleja v motorovom priestore. Este som to nevapkoval, neviem presne odkial tecie. Chcem sa spytat ci je nejake obvykle - caste miesto uniku oleja (motoroveho / serva), kde mam prioritne hladat a usetrit cas? - po zhodeni krytu motora sa mi ukazalo ze je to skor cistejsi olej v hornej oblasti motora. V dalsom kroku pretesnim horne vika a budem sledovat dalej.
2, Nepravidelny chod serva + divne zvuky serva - oleja je dost. Nemate skusenosti s tymto javom? V prvom kroku vymenim olej a v druhom cerpadlo. Nepomohlo - objednane low cost cerpadlo na autogafa.sk
3, Svieti mi ABS kontrolka. OBD2 tu asi nenajdem. ALe aj tak sa spytam ci tu je nejaky starsi "vyblikavaci" system vyhladania chyb alebo diagnostiky? Tema na viac riadkov. Diagnostika robila zo zaciatku problemy, ale nakoniec po prestriekani kontoxom sa rozchodila vo vsetkych "slotoch". B1 u mna prazdny; B2 - 111-OK; B3 - 312,322,122 - po vymazani to iste. B5 - u mna prazdne;B6 - 123 - po vymazani 111; B7 - 113, 122, 121 po vymazani 111. Aj ked som nenasiel priamu suvislost s ABS je mozne ze solenoid na prevodovke robi problemy. Mate niekto s tymto solenoidom skusenosti? Je mi to divne ale nachadza sa aj ana manualnej prevodovke?
4, Siber sa zatvara iba do polovice - budem musiet rozobrat - pozriet - Opravene - spodne plato bolo vplyvom slnka zdeformovane a vadilo zatvaraniu + jedna cca 8cm pruzinka bola spadnuta priamov drazke zatvarania. Po prvom zatvoreni som zostal prijemne prekvapkany tym ze siber je dvojpolohovy!!!
5, Trochu nepravidelny chod motora - neviem ci to moze byt servom - v prvom kroku vymenim sviecky a kabele + filtre - uz su kupene. - Problem zmizol a to som este tie BOSCH sviecky a kable nenahodil....
6, Trochu korozie na zadnej kapote a pravych zadnych dverach .... Riesim - nasiel som skuseneho fandu v blizkosti TN ktory ma viac tychto aut - snad bude u neho nieco v tejto farbe.
7, Nove poznatky - Vybite stabilizacne tycky - objednane.
8, Dopraskana palubovka - najradsej by som zohnal novu.
9, Nefunkcny vyhrev sedaciek - nieje pre mna priorita - mozno casom
10, Svieti mi aj kontrolka osvetlenia, ale mam pocit ze vsetky ziarovky su ok
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3224
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#10 Zaobstaranie 850 GLT - zhodnotenie stavu + prosba o radu
Ziarovky skontroluj i parkovacie vpredu, brzdove a hlavne zadne svetlo ma 2 ziarovky.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#11 Zaobstaranie 850 GLT - zhodnotenie stavu + prosba o radu
1) mě taky tekl olej, taky čistý, taky z vrchní části motoru. Bylo to gufero na klice - jsou tam 4 (z každé strany motoru dvě), mně teklo na řidičově straně blíž do kabiny - je na něm ještě snímáč polohy vačky. Oprava za 200kč, ale diagnostika problému mi trvala děsně dlouho.
2) doporučuju kupovat pořádný díly - nejlépe origo Volvo, případně něco pořádného...mě čerpadlo taky trochu zvučí, ale co by člověk chtěl po 18 letech provozu
5) já mám u sebe odzkoušené, že špatné kabely/rozdělovač/svíčky umí nadělat fakt slušnou haluz - u mě to za studena fungovalo, za tepla přestávalo. Měl jsem tu teda druhou sadu kabelů, proházel jsem to a tradá. Svíčky taky, ale svíčky jsou prostě spotřebák - takže doporučuju vyměnit za nové i kdyby to mělo být preventivně pro klid na duši.
palubka praská, je chycená 4 velkými šrouby z prostoru pod torpédem skrz karoserii. Držáky vzadu na palubce jsou těžce poddimenzované z výroby a prostě křehnutím plastů věkem prasknou a rehabilitace není možná. Já jsem vykuchal celou palubku, slepil a prakticky zalaminoval epoxidem a dal zpátky. 4 velké šrouby jsem nahradil 4 velkými tesařskými vruty, které jsem poslal skrz plastové potrubí vedení vzduchu (ta palubka je kolem těch trubek defacto postavená). Drží jako přibitá, neklepe se.
Snad to trochu pomůže
2) doporučuju kupovat pořádný díly - nejlépe origo Volvo, případně něco pořádného...mě čerpadlo taky trochu zvučí, ale co by člověk chtěl po 18 letech provozu
5) já mám u sebe odzkoušené, že špatné kabely/rozdělovač/svíčky umí nadělat fakt slušnou haluz - u mě to za studena fungovalo, za tepla přestávalo. Měl jsem tu teda druhou sadu kabelů, proházel jsem to a tradá. Svíčky taky, ale svíčky jsou prostě spotřebák - takže doporučuju vyměnit za nové i kdyby to mělo být preventivně pro klid na duši.
palubka praská, je chycená 4 velkými šrouby z prostoru pod torpédem skrz karoserii. Držáky vzadu na palubce jsou těžce poddimenzované z výroby a prostě křehnutím plastů věkem prasknou a rehabilitace není možná. Já jsem vykuchal celou palubku, slepil a prakticky zalaminoval epoxidem a dal zpátky. 4 velké šrouby jsem nahradil 4 velkými tesařskými vruty, které jsem poslal skrz plastové potrubí vedení vzduchu (ta palubka je kolem těch trubek defacto postavená). Drží jako přibitá, neklepe se.
Snad to trochu pomůže
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: STB
- Vůz: 2,5 850 GLT
#12 Zaobstaranie 850 GLT - zhodnotenie stavu + prosba o radu
Dnes som vymenil sviecky + kable od Boscha. Povodne tam boli Densa ktore museli mat toho hodne za sebou - na prvy pohlad velke povrchove vady na elektrodach + velky odtrh ca 1,5 mm - nechapem ako to auto mohlo chodit. KAble boli original VOLVO z roku 1996. Vymenil sa aj vzduchovy filter - povodny dost zasraty a takisto aj palivovy obrazky snad povedia saem za seba. Musim povedat ze po tomto sa o hodne zlepsila kultura chodu motora. Aj ked sa zidany z horeuvedenych problemov nevyriesil - tesi ma dobre urobena robota a tichy - pravidelny chod motora.EDIT: problem c 10 vyrieseny - jedno brzdove svetlo svietilo premenlivo. Chyba zmizla az pri vecernej skusobnej jazde , ktora nemala chybu. Tento motor ide perfektne. Dlho som jazdil Outbacka 2,5 ale tento motor sa mi paci este viac.
- Přílohy
-
- Vymenene diely.pdf
- (459.09 KiB) Staženo 33 x
-
- Sviecky.pdf
- (460.65 KiB) Staženo 31 x
-
- Filter.pdf
- (459.14 KiB) Staženo 28 x
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek