Na 850 mi začala svítit kontrolka "lambda"

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

Takže jsem se vrátil z diagnostiky. Moje 850 má taky ještě samodiagnostiku "vyblikáním" a diagnostika od Bosche s tím nějak mluvila. Takže bylo zjištěno, že je vadné, cituji "přední čidlo klepání motoru". Jelikož čidlo neměl servisman na skladě, tak jsem mu sdělil, že ho zkusím sehnat sám. Sám nevím, kde to je ani co to je. Jinak mi ještě bylo sděleno, že může být i špatný nějaký kabel od toho čidla a proto nejdříve zkusím autoelektrikáře, aby mi to proklepnul.
Tímto se ptám, kde je dotyčné čidlo na 850 T5 umístěno :cry: :cry: . Prosím zde schopné mechaniky, aby mi to polopaticky vysvětlili, díky.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4290
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Bobika píše:Takže jsem se vrátil z diagnostiky. Moje 850 má taky ještě samodiagnostiku "vyblikáním" a diagnostika od Bosche s tím nějak mluvila. Takže bylo zjištěno, že je vadné, cituji "přední čidlo klepání motoru". Jelikož čidlo neměl servisman na skladě, tak jsem mu sdělil, že ho zkusím sehnat sám. Sám nevím, kde to je ani co to je. Jinak mi ještě bylo sděleno, že může být i špatný nějaký kabel od toho čidla a proto nejdříve zkusím autoelektrikáře, aby mi to proklepnul.
Tímto se ptám, kde je dotyčné čidlo na 850 T5 umístěno :cry: :cry: . Prosím zde schopné mechaniky, aby mi to polopaticky vysvětlili, díky.
Klepsensor je na bloku motoru pod sacím potrubím hned vedle startéru. Má svorkovnici se dvěma dráty, je to takový malý bazmek přišrubovaný jedním šroubem.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

jarek.krizan píše:
Bobika píše:Takže jsem se vrátil z diagnostiky. Moje 850 má taky ještě samodiagnostiku "vyblikáním" a diagnostika od Bosche s tím nějak mluvila. Takže bylo zjištěno, že je vadné, cituji "přední čidlo klepání motoru". Jelikož čidlo neměl servisman na skladě, tak jsem mu sdělil, že ho zkusím sehnat sám. Sám nevím, kde to je ani co to je. Jinak mi ještě bylo sděleno, že může být i špatný nějaký kabel od toho čidla a proto nejdříve zkusím autoelektrikáře, aby mi to proklepnul.
Tímto se ptám, kde je dotyčné čidlo na 850 T5 umístěno :cry: :cry: . Prosím zde schopné mechaniky, aby mi to polopaticky vysvětlili, díky.
Klepsensor je na bloku motoru pod sacím potrubím hned vedle startéru. Má svorkovnici se dvěma dráty, je to takový malý bazmek přišrubovaný jedním šroubem.
Moc díky, zítra prověřím.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 16 roků
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

pokud ti řekl předni čidlo klepani, znamena to že maš čidla dvě... jedno je vedle vydechu od kliky jakoby na druhym valci a druhe čidlo nad starterem jakoby na čtvrtym valci...
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

marra píše:pokud ti řekl předni čidlo klepani, znamena to že maš čidla dvě... jedno je vedle vydechu od kliky jakoby na druhym valci a druhe čidlo nad starterem jakoby na čtvrtym valci...
Teď mi ještě řekni, které je to "přední" - to vedle výdechu od kliky nebo to u startéru u 4 válce. Předpokládám, že je to to u výdechu z kliky :?:
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 16 roků
Bydliště: Praha

Příspěvek od marra »

spravně uvažuješ u 2 valce...
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

Díky, tak teď už jsem doma. Hezky jste mě navedli, jako slepce na přechodu. Ještě jednou díky.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

Tak jsem z toho "kuliš muliš". Dnes jsem se vrátil z dovolené a po najetí cca 120 km na dálku (což je nic moc) mi dneska odpoledne kontrolka "lamda" po opětném nastartování, když jsema auto zavážel pod přístřešek ZHASLA :shock: :shock: :shock: Tak se to nějak samoopravilo. Nic jsem s tím nedělal, nebyl moc čas. Tak to vypadá, že asi bylo "něco" zanesené, pravděpodobně to čidlo klepání motoru.
PS - a jen tak mimochodem, jsem zase před dovolenou natankoval o něco dražší benzín u OMV. Před tím, jsem měl 2 nádrže od podnikového prodejce, sice za super cenu, ale možná to mohlo mít nějakou souvislost. A právě u druhé nádrže se rozsvítila kontrolka. Všichni co tam jezdí tankovat nemají problémy, ale možná je Volvík nějaký háklivý na kvalitu paliva. Jinak si to neumím vysvětlit. Uvidím zda se nebude závada opakovat. A zcela jistě budu jezdit tankovat k OMV.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2054
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Bobika píše: Tak to vypadá, že asi bylo "něco" zanesené, pravděpodobně to čidlo klepání motoru.
:lol: :lol: :lol:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Sibr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1814
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

Příspěvek od Sibr »

Bobiku autí jako je tvoje T5R by mělo papat jen u Shellky, OMW atp. :wink:
Když vezmeš něco od Venci z JZD tak se pak nemůžeš divit že je mu špatně od žaludku :lol:
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

Sibr píše:Bobiku autí jako je tvoje T5R by mělo papat jen u Shellky, OMW atp. :wink:
Když vezmeš něco od Venci z JZD tak se pak nemůžeš divit že je mu špatně od žaludku :lol:
:? Hm, taky už vim. Ale já nebral benzín v JZD, ale v podnikový čerpačce velkýho a vcelku seriozního dopravce, kde je i velká výtoč. Ale samozřejmě nevím od koho a jaký benzín kupuje. Známý co mají poměrně nová auta stáří 2 - 5 let tam jezdí a pohodě. Proto jsem to zkusil i já. Ale už zkoušet nebudu. :oops: :oops:
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Sibr
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1814
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

Příspěvek od Sibr »

Bobika píše:
Sibr píše:Bobiku autí jako je tvoje T5R by mělo papat jen u Shellky, OMW atp. :wink:
Když vezmeš něco od Venci z JZD tak se pak nemůžeš divit že je mu špatně od žaludku :lol:
:? Hm, taky už vim. Ale já nebral benzín v JZD, ale v podnikový čerpačce velkýho a vcelku seriozního dopravce, kde je i velká výtoč. Ale samozřejmě nevím od koho a jaký benzín kupuje. Známý co mají poměrně nová auta stáří 2 - 5 let tam jezdí a pohodě. Proto jsem to zkusil i já. Ale už zkoušet nebudu. :oops: :oops:
Já vím :wink: Vencu z JZD sem myslel jako vtip a narážku na tyhle podnikový čerpačky, něco podobného máme na Kladně a tam se ředila nafta,
sestřenici taky zamrzla v nádrži nebo v čerpadle já už nevim :? , jinak kdo šetří se pak divý a hlavně ten kdo má commonrail :) .
A to že mají auta stará 2-5 let neznamená že jsou tak citlivá na kvalitu paliva. jako 2.3T(B5234Tx) neni 1.4 MPi. Jak sem pochopil asi se nic nestalo jen se něco zaneslo,
no a na tý 1.4 se buď nemá co zanést a nebo to prostě neni tak háklivý.
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

Vaclav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 15
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Boskovice
Vůz: V70.2.5T.2006/ 850.2.4.20V.1994/
Bydliště: Bozako city-Boskovice

lambda

Příspěvek od Vaclav »

Čau!
Chtěl jsem se zeptat,když tady tak vášnivě diskutujete!
Je možné že když se rozsvítí kontrolka Lambda tak zhasne podsvícení hodin+teplomněr??? Ted jsem ji vyblikal a zhasla,ale u tech hodin si nejsem jistý jestli svítí?? Svítily! Nemůže být někde jinde krpa a nebo nějaký kundakt??? Děkuji za info!!!!!!!!!!

raadjek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 580
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Úvaly (Praha-Východ)
Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
Bydliště: Úvaly (Praha-Východ)

Re: Na 850 mi začala svítit kontrolka "lambda"

Příspěvek od raadjek »

Tento týden jsem řešil podobný problém. Najednou začal motor ztrácet tah - i když motor točil na 3 nějakých 2000 otáček tak auto skoro nezrychlovalo... Nakonec jsem se vždycky rozjel, ale dosáhnout 130km/h na dálnici trvalo asi 3x tak déle než obvykle a do stoupání jakoby ztrácel dech. Dojel jsem kam jsem potřeboval (tak 20km), a až když jsem znovu nastartoval a odjížděl, tak se rozsvítila "lambda". Nádrž byla skoro prázdná a tak jsem druhý den nabral plnou nádrž u Benziny. Jako zázrakem auto ožilo a za pár km zhasla i "lambda" - sama od sebe za jízdy, nebylo potřeba znovu startovat nebo odpojovat baterku. :pij:

Takže další případ špatného paliva (nafty) - tentokrát doprovázený snížením výkonu.

Před závadou jsem bral plnou u Čepra, pak PapOil a pak opět Čepro. Závada se projevila až byla poslední nádrž skoro vyjetá - tak nevím jestli se na spodu nádrže rozvířily usazeniny nebo co. Závěr - není nafta jako nafta :tlesk:
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............Obrázek
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................Obrázek
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Strakonice

Re: Na 850 mi začala svítit kontrolka "lambda"

Příspěvek od Bobika »

Hm, s těmi pohonnými hmotami v ČR je to asi jako s Harrym Potterem - samá kouzla. Já už od mého problému tankuji pouze u OMV nebo u Shellu a žádný problém. Těch 100,- Kč na nádrži by se mi mohlo šeredně nevyplatit, proto již neexperimentuji a vše v poho...... :palec: :palec:
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

raadjek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 580
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Úvaly (Praha-Východ)
Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
Bydliště: Úvaly (Praha-Východ)

Re: Na 850 mi začala svítit kontrolka "lambda"

Příspěvek od raadjek »

Jo, jo. Teď jsem dostal svoji lekci a budu se taky držet osvědčených značek... Předtím jsem neměl problém s OMV, Esso, Benzina :palec:
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............Obrázek
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................Obrázek
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km

raadjek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 580
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Úvaly (Praha-Východ)
Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
Bydliště: Úvaly (Praha-Východ)

Re: Na 850 mi začala svítit kontrolka "lambda"

Příspěvek od raadjek »

Update. Po skoro vyjetí další nádrže se problém ozval znovu. Závada vyřešena v T6R, s tím že byla proražená podložka vstřiku, který "povyskočil" a nevstřikoval úplně přesně. :?
Následkem toho váha vzduchu hlásila závadu (svítila lambda sonda). Zvlášní na tom je, že se to projevovalo jen když bylo málo paliva v nádrži (prý nízký tlak paliva). Po naplnění nádrže "se to samo opravilo" (tlak paliva vzrostl). To mě taky vedlo k mylnému závěru se špatným palivem.

Takže to nebylo špatnou naftou, ale závada byla na mém přístroji. Taktéž se omlouvám Čepro a PapOil, z nařknutí s prodávání špatné nafty :)
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............Obrázek
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................Obrázek
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km

josefhroch
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: neni
Bydliště: Bělá nad Radbuzou

Re: Na 850 mi začala svítit kontrolka "lambda"

Příspěvek od josefhroch »

mé zkušenosti..Po dvou až třech startech kontrolka sama zhasla , zkus pročistit vzduchový filtr.
_________________
bylo ....850 Kombi TDI,r.v.96
bylo ........V70 TDI,r.v.99
je ............XC 70 D5 2006

rajce007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno

Re: svítící kontrolka lambda

Příspěvek od rajce007 »

wickey píše:
rajce007 píše:
Moc moc, prosím mohl bych ziskat tu tabulku kódů závad?
(mejl je na mne mac@tb.cz )

Nasel jsem to na svem VOLVU a znam zatim jenom navod na reset servisu...
strejda guugl je kamarad :roll: :roll: :roll:

http://www.rybitwa.neostrada.pl/volfoult.htm
Neco je k nalezeni i na:
http://www.troublecodes.net/Volvo/

Jinak zkousim sem vlozit i text tech kodu:

Kód: Vybrat vše

Volvo Code Retrieval

Accessing Trouble Codes

89-93 models (and later non-turbo/non-OBDII models)

Fuel Codes
Locate the diagnostic unit behind left strut tower and remove its cover.(see image) Connect selector cable to socket #2,which tests the fuel codes. Turn the ignition switch to the ON position(engine not running). Enter the diagnostic mode by pressing the push button on the diagnostic unit for at least 1 second, but not more than 3 seconds. The red LED light will start to flash,count the number of flashes in 3 flash intervals. The flashes will be seperated by 3 second intervals.Make note of all codes. If no codes are stored,the LED will flash 1-1-1,which means the fuel system is operating correctly.



 

Ignition Codes
To access the ignition codes,follow the above procedure,but with the selector cable connected to the #6 socket on the diagnostic unit.
NOTE:Turbocharged models may have seperate codes for the turbo system and are accessse by hooking the selector cable to the #5 socket.

94 and later models with OBDII

The 850 turbo and 960 models are OBD II system which are only accessible with a scanner.

Clearing Trouble Codes

Once all faults have been corrected,turn the ignition switch to the ON position(engine not running).Recheck the codes,then depress the button for 5 seconds and release.After 3 seconds, the LED should light up.While the LED is lit,depress the button again for 5 seconds,when the button is released,the LED should go out.


Diagnostic Codes

Volvo

89-93 models
1-1-1	No faults.
1-1-2	ECU.
1-1-3	Fuel injectors.
1-1-3	Heated Oxygen sensor-max enrichment sensed (94-up).
1-1-5	Injector #1.
1-2-1	Mass airflow sensor.
1-2-2	Air temp sensor signal.
1-2-3	Coolant temp sensor signal.
1-2-5	Injector #2.
1-3-1	Ignition system RPM signal.
1-3-2	Battery voltage.
1-3-3	Throttle switch signal (idle).
1-3-5	Injector #3.
1-4-2	ECU faulty.
1-4-3	Knock Sensor signal missing or defective.
1-4-4	Fuel system load signal(missing or defective).
1-4-5	Injector #4.
1-5-3	Rear heated oxygen sensor signal.
1-5-4	EGR system-leakage or excessive flow.
1-5-5	Injector #5.
2-1-2	Oxygen sensor signal(front sensor on 94 and later models).
2-1-3	Throttle switch signal.
2-1-4	Ignition RPM signal erratic.
2-2-1	Heated Oxygen Sensor(Rich mixture/part throttle).
2-2-2	Main relay.
2-2-3	Idle valve signal.
2-2-4	Coolant temp sensor signal.
2-2-5	A/C pressure sensor signal.
2-3-1	Lambdfa adjustment.
2-3-1	Heated Oxygen sesnor(lean mixture/part throttle) 94-up.
2-3-2	Lamda adjustment.
2-3-2	Adaptive heated O2 sensor control (94-up).
2-3-3	Idle valve-closing signal.
2-3-4	Throttle switch signal missing.
2-4-1	EGR malfunction.
2-4-5	Idle air control valve-closing signal.
3-1-1	Speedometer signal.
3-1-4	Camshaft position signal missing or defective.
3-1-5	EVAP emission control system.
3-2-1	Cold start valve-signal missing.
3-2-2	Airflow meter hot wire.
3-2-4	Camshaft position siganl erratic.
3-2-5	ECU memory failure.
3-3-5	TCM request for MIL.
4-1-1	Throttle switch signal faulty or missing.
4-1-3	EGR temp sensor signal incorrect or missing.
4-1-4	Turbo boost regulation.
4-1-6	Turbo boost reduction from TCM.
4-2-5	Temp warning level #1.
4-3-1	EGR temp sensor faulty or missing.
4-3-2	High temp warning inside ECU.
4-3-3	No rear knock sensor signal.
4-3-5	Front heated oxygen sensor - slow response.
4-3-6	Rear heated oxygen sensor compensation.
4-4-3	Catalytic converter efficiency.
4-4-4	Acceleration sensor signal.
4-5-1	Misfire - #1 cylinder.
4-5-2	Misfire - #2 cylinder.
4-5-3	Misfire - #3 cylinder.
4-5-4	Misfire - #4 cylinder.
4-5-5	Misfire - #5 cylinder.
5-1-1	Adaptive oxygen sensor control-lean mixture at idle.
5-1-2	Oxygen integrator at max lean running limit.
5-1-3	High temp warning inside ECU.
5-1-4	Engine cooling fan-low speed signal faulty.
5-2-1	Oxygen sensor preheating-front.
5-2-2	Oxygen sensor preheating- rear.
5-3-1	Power stage-group A.
5-3-2	Power stage-group B.
5-3-3	Power stage- group C.
5-3-4	Power stage- group C.
5-3-5	TC control valve signal.
5-4-1	EVAP valve signal.
5-4-2	Misfire - more than one cylinder.
5-4-3	Misfire - at least one cylinder.
5-4-4	Misfire - more than one cylinder/catalytic converter damage.
5-4-5	Misfire - at least one cylinder/catalytic converter damage.
5-5-1	Misfire - #1 cylinder/catalytic converter damage.
5-5-2	Misfire - #2 cylinder/catalytic converter damage.
5-5-3	Misfire - #3 cylinder/catalytic converter damage.
5-5-4	Misfire - #4 cylinder/catalytic converter damage.
5-5-5	Misfire - #5 cylinder/catalytic converter damage.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 850 kombi GLE - 93 kW (r.v.95) LPG
dříve - 244 modra-metal B23A rv. 1983 - LPG
244 zlata B19A rv. 1975 - LPG (puvodne technika na cesty Dukovany - Jaslovske Bohunice)

DavidJ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha

Re: Na 850 mi začala svítit kontrolka "lambda"

Příspěvek od DavidJ »

Ahoj
tak už je to tu zas, lambda se rozsvítila :twisted:. Z ničeho nic při jízdě se rozsvítila, odpojil jsem baterku a vše se vrátilo na čas do normálu. Po ujetí pár km je to tu zase, svítí :evil: . Zajel jsem do autorizovaného servisu a na počkání, zcela zdarma mi diagnostikovali chybu " občasná chyba na čidle venkovního tlaku" snad jsem si to zapamatoval dobře. Bylo mi řečeno, že jde o čidlo, které je závislé na nadmořské výšce. Nevíte kde ho najdu, případně co s ním ještě souvisí. / elektrika, tlakové alt. podtlakové hadičky ?/
Dík za rady.
David
_________________
je neVOLVO Opel OPC V6 2.8, 239 kW, 435 Nm., r. 2012,
bylo: VOLVO S60 2.4 T5, B5244T5, 191 kW, r. 2005
bylo: VOLVO S 70 2.0 T5 ,B5204T3, 166 kW, r. 1997
bylo: VOLVO 850 GLT, B5254FS, 125 kW, r. 1993
bylo: VOLVO 240 GLE, r. 1986

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1858
Registrován: 16 roků
Bydliště: Praha

Re: Na 850 mi začala svítit kontrolka "lambda"

Příspěvek od marra »

žadna hadička, na pravem držaku zamku kapoty je fialovej konektor na něm je čidlo.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

skapetr
Offline
Příspěvky: 206
Registrován: 15 roků
Bydliště: Potěhy 1

Re: Na 850 mi začala svítit kontrolka "lambda"

Příspěvek od skapetr »

pokud vím tak čidlo tlaku nadmořské výšky je vždy vně řídící jednotky aspoň většina Bosch jednotek to tak má, je Volvo výjimkou ? a v neposlední řadě výměna samotného čidla je téměř nemožná jen komplet jednotku
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

DavidJ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha

Re: Na 850 mi začala svítit kontrolka "lambda"

Příspěvek od DavidJ »

Ahoj,
dík za informace, servis mě informoval, že toto čidlo je možné vyměnit za cca 3000 Kč. Předpokládám, že je napojeno přes konektor a dá se snadno vyměnit. Snad vědí co řikají.
David
_________________
je neVOLVO Opel OPC V6 2.8, 239 kW, 435 Nm., r. 2012,
bylo: VOLVO S60 2.4 T5, B5244T5, 191 kW, r. 2005
bylo: VOLVO S 70 2.0 T5 ,B5204T3, 166 kW, r. 1997
bylo: VOLVO 850 GLT, B5254FS, 125 kW, r. 1993
bylo: VOLVO 240 GLE, r. 1986

skapetr
Offline
Příspěvky: 206
Registrován: 15 roků
Bydliště: Potěhy 1

Re: Na 850 mi začala svítit kontrolka "lambda"

Příspěvek od skapetr »

Máš pravdu je tam
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual

Amn
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 56
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 10

Re: Na 850 mi začala svítit kontrolka "lambda"

Příspěvek od Amn »

Našim to dělal na V70 2.5 20V vzduchový filtr. Ještě to doprovázelo, že to drželo o cca 50-100ot vyšší volnoběh. Většinu času to svítilo a hodně málo to zhaslo. Teď se zdá být po problému, po výměně filtru.
_________________
Volvo 740 | D24 | 1986 | SOLD

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“