Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
zdravím všechny,
mám další problém. píská turbo, ale řek bych že na tak jak má, ale pořád a i v pomalém nárůstu výkonu .... a motor divně smrdí, jinak než před pískáním ....
vím, že indicie jsou mizerné, ale budu vděčen za jakoukoliv info vedoucí ke zdárné nápravě mého problému. ptal jsem se kučery na nové turbo - cca 20kkč a to mě srazilo do kolen
Pokud by bylo turbo skutečně špatný, tak se nemusí hned měnit za nový kus. Dá se i zrepasovat, a pak se odvíjí cena podle úrovně poškození a z toho plynoucího rozsahu opravy
Jen tak mimochodem. Ják to turbo píská? Mám 1,9TD a žádné pískání slyšet neni. Akorád mě něco trochu píská z rozvodů a to asi nebude ono. Nebo nafťáci nepískají? :?:
Většinou píská přetlak vzduchu vyvinutý turbem. Tzn. většinou se jedná o netěsnost saní mezi turbem a hlavou motoru. ( vyskočená hadice, povolená páska, prasklé těsnění apod.) Navíc v takovém případě i v nízkých otáčkách motor saje netěsností falešný vzduch a tak jsou klamné hodnoty váhy vzduchu, což se projevuje horším spalováním a tím i zhoršeným výkonem motoru
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
Nevím jestli to může nastat i u Renaulta, ale mně pískala vodní pumpa (typickej zabiják VW TDI motorů) taky jsem to prvně měl za turbo. Nejvíc se to projevovalo při prudkém ubrání plynu z vysokých otáček. Bylo to slyšet i dovnitř.
Jestli je to spojený se ztrátou výkonu, tak bych sázel na tu volnou hadici.
Jinak můžu reprodukovat jak se projevuje odchod turba z vyprávění kamarádů, který je na služebních megánech měnili každej několikrát. Nejdřív to začne pískat, pak žrát olej a plivat ho vejfukem, tak, že je od toho zašvihanej celej zadek auta. No a když to necháš dojít ještě dál tak motor začne spalovat olej nasávanej turbem, vytočí se do vysokých otáček a nejde vypnutím klíčku zastavit. Takže bych se prvně zaměřil na stav a změny hladiny oleje.
mno
rozvody bych skoro vyloucil, je na nich najeto cca 50kkm,
piska jen pri akceleraci, ale i pri minimalni .....
piskalo piskalo, marra nasel dirku v chladici intercooleru, ten se vymenil a piska dale .....
ale "piska" cim dal vice ...... a neni to ton vysoky, ale hlubsi ..... - jen pri vyssich otackach je to ton vyssi (podle otacekl se piskani stava silnejsi a pronikavejsi)
Bylo by potřeba to slyšet jestli je to zvuk jak od vzduchu ( podobný jak od páry ) , nebo spíš kvílení nebo jekot, nebo spíš kovový zvuk. Chtělo by to zjisti ze kterého místa to vychází.
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III
jarek.krizan píše:Bylo by potřeba to slyšet jestli je to zvuk jak od vzduchu ( podobný jak od páry ) , nebo spíš kvílení nebo jekot, nebo spíš kovový zvuk. Chtělo by to zjisti ze kterého místa to vychází.
Kdysi jsem měl Escorta v turbu a přidřené turbo se projevovalo tím,že pokaždá začalo tlačit v jiných otáškách.
herman píše:zdravím všechny,
mám další problém. píská turbo, ale řek bych že na tak jak má, ale pořád a i v pomalém nárůstu výkonu .... a motor divně smrdí, jinak než před pískáním ....
Mně pískala turbína kdysi u Sierry TD a motor zákonitě táhnul čím dál tím míň. Bylo vydřené ložisko turbínky a ta dřela o pouzdro, jak nebyla vystředěná. Nechal jsem to repasovat a tenkrát, před 7 lety to stálo 10kKč. Takže snad to bude něco jiného, levnějšího.
tak asi slysim travu rust, ale mam z toho divnej pocit ..... marra tvrdi ze je vse OK, ale to piskani je divne , neni to kov, ale vzduch .... jako pres zuby
Jo zvířátka v motorovém prostoru... to je svinstvo
Když si vzpomenu jak mi známej vyprávěl když mu v listopadu kočka spala v motorovém prostoru pěkně v teplíčku...
nevěděl o tom nastartoval najednou kravál a nějakej bordel... no řikal že to dlouho nešlo z některejch míst pryč. Holt se za něco chytla a něco ji trochu "počechralo".
Sibr: mi hovor nieco,ked som kontroloval auto po kupe a otvoril box na vzduchovy filter a objavil do polovice naplneny nejakymi orieskami tak vtedy si mal vidiet ako som na to cumel ja
_________________ je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84 http://www.volvoklub.sk
Zdravím všetkých volvistov,
Už dlhšiu dobu ma trapí moj problem s pískajucim turbom, avsak aby som vsetkých uviedol na spravnu mieru tak sa mi stala taka vec, že mi praskla nasavacia hadica k turbu. Bola tam diera ako dvere a čo cert nechcel turbo si nasalo bordel z okolia a polamalo lopatky. Turbo som dal vymenit do servisu avsak blbci nevymenili hadicu a rozlamalo dalsie turbo. Teraz mam v poradí tretie. stale ma vsak trápi ta vec že pri akceleracii hukam ako sanitka. Skontroloval som vsetko od nasavacích hadic cez intercooler až po nasavanie do motora, výfuk a nikde žiadna dierka. na oske turba nieje ziadna vôla, vsetko tak ako ma byt. plniaci tlak ok, výkon ok. podla mna to ale nieje normalný stav. Hukanie zacina uz pri 1500-1600 otackach a so zvysujucimi otackami sa to meni na vyšši ton. Mal som odobratu nasavaciu aj vytlakovu hadicu od turba a zvuk sanitky vychadzal priamo z vytlaku turba. Vedel by mi niekto poradit co to moze sposobovat? je mozne ze to robí prudenie vzduchu okolo variabilných klapiek?