nebel - od P2, přes PRV a D24TIC až k P3

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 869
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#76 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od nebel »

Odbočka k nevolví technice. :)
honzs píše: 02 bře 2022 06:39 Koukám na podpis (možná jsem si dřív nevšiml), ale vidím, že máš i Zil. Máš někde fotky a popis stavu, prosím? Tyhle velké benziny se mi líbí :-)
Já jsem ho do podpisu doplnil teprve nedávno, proto se o něm dřív nevědělo. Přišli jsme k němu kousek po přelomu tisíciletí, zachránil se před kovošrotem. Naši hasiči ho nejdřív chtěli, pak ho zase nechtěli a nemohli se ho zbavit. To bylo období že obec neměla moc peněz, Avie nastartovala, jen když na tyči za družstevním traktorem projeli celou obcí a hasiči chtěli něco, co startuje samo a co má čerpadlo v sobě. Čs. stroje byly cenově nedostupné, tak někde velitel jednotky sehnal Zila. Jenže to bylo na přelomu tisíciletí, kdy sovětská technika byla nežádoucí a špatná jen proto že byla sovětská a tak se postupně rozmysleli že ho vlastně nechtějí. Jenže ho v té době nechtěl nikdo a když hrozili kovošrotem, tak jsme nakonec ukecali tátu ať ho veme a tak skončil u nás. Dva nebo tři roky stál na dvoře na dešti, pak se pro něj našlo místo ve stodole. Obci se vrátilo VRZ (původní úzké sovětské majáky nám zůstaly), značky šly do depozitu a ošetřila se nejhorší povrchová liška na kabině. To mohlo být někdy okolo roku 2004. Zaparkoval se ani ne tak aby moc nepřekážel, jako spíš tak ať se tam s ním zajede co nejsnáze. Délkou se přesně vešel mezi štít a průjezd (8m). Ani se pořádně nevědělo co s tím, jestli ho opravit, nebo jestli ho prodat, na opravu ani nebyl čas, ten žralo hospodářství... Ve stodole sice překážel, ale zas ne tolik, aby se vyřkl ortel co tedy s ním.

------------------

Během covidu 2020 se to zlomilo. Nebylo do čeho píchnout, vše bylo poprvé zavřené, doma byla ponorková nemoc a Zil fakt překážel kvůli mému dalšímu neVolvo projektu (projekt kolejiště, něco na tenhle způsob --> kdy reálné vyřazené zabezpečovací zařízení pořád plní svůj účel). Zároveň bylo zrovna to čtvrtletní "okno", kdy se s ním dalo vymanévrovat (v protější ⅓ stodoly nepřekáželo už skrmené seno) a dobytek se už v té době silně zredukoval, takže i čas byl. Postupně se odbordelilo okolí, dofoukla se kola, naplnil chladič a šlo se startovat. Byl to třídenní boj, bylo nutno opravit podávací čerpadlo, rozebrat, vyčistit a seřídit karburátor a očistit zapalování. Ještě se musel sát benzin z kanystru na nárazníku, v nádrži byl strašný humus ze směsi šestnáctiletého benzinu a rzi. Nakonec chytl a pak už to bylo dobré. Ihned tlakoval brzdy, hydraulické i vzduchové hadice, byť zpuchřelé, nepraskly a Zil vyjel ven, aby byl otočen a zaparkován lépe.
Tím vzniklo více místa, vytrhlo mi to trn z paty ohledně místa a na další ¾ rok jsem mohl pod Zilem uschovat ústřední přístroj, do doby než jsem pro něj dokázal přebudovat finální prostor.

Zároveň jsme si ujasnili že si Zila necháme, ta vé osma i celé auto má prostě něco do sebe a chytlo nás to. Je to vlastně obdoba nějaké ameriky, jen vzácnější a za mne osobně i hezčí :) Takže se do něj chceme s tátou v dalších letech pustit (až zprovozním Šedou a Bubláka a stavebně dokončím modelářskou "klubovnu") i přes to že je na něm moře práce.

Pokud to letos stihneme "do období sena", opět se podívá ze stodoly ven. Pokud to nestihneme, bude si muset rok počkat.


Technický stav: motor má podpálené ventily na dvou válcích, převodovka je poškozená nešetrným přístupem (při brždění motorem vyskakuje čtvrtý kvalt), požární čerpadlo má zalomený jeden ventil (nacouvali snad někam do stromu), je poškozená pravá stupačka, zničený odpojovač baterie, na nástavbě chybí trubkové držáky savic, požární nádrž má v sobě několik velkých děr - bodová rez, zbytek kastle je dobrý, je demontováno pomocné chlazení motoru hasící vodou, je trvale odpojeno vyhřívání prostoru čerpadla výfukovými plyny, ale radiátor tam zůstal, jsou ukradené oba bufíky (motoru i kabiny), nádrž na benzin potřebuje vyspravit, všechny hadice jsou zpuchřelé a celkově má auto relativně slabou povrchovou "lišku". Hloubková rez není téměř nikde. Z provozu má zvětšenou požární nádrž vyřazením prostoru pro pěnidlo.
Najeto má asi 11 000 km.

A tolik asi odbočka k sovětské technice. Pojízdný je, péče bude chtít hodně, ale do budoucna z něj bude pěkný veterán - hodlám ho zachovat spolu s PRV. A protože jsme se ho definitivně rozhodli postupně opravit a ne prodat, tak jsem si ho i přidal do podpisu.
Tady někde začaly pokusy o start. O další dva dny později se zadařilo (dlouho se čekalo na dobíjení baterky po neúspěšných pokusech).
Tady někde začaly pokusy o start. O další dva dny později se zadařilo (dlouho se čekalo na dobíjení baterky po neúspěšných pokusech).
Rozborka karburátoru.
Rozborka karburátoru.
Před novým zaparkováním. Pravda, kabina mohla být o pár čísel větší.
Před novým zaparkováním. Pravda, kabina mohla být o pár čísel větší.
Po šestnácti letech se opět hýbe vlastní silou, byť s palivem provizorně vedeným z přivázaného 5l kanystru na nárazníku. Těch 5l stačilo na cca 1 a ¼ hodiny manevrování na pár metrech prostoru.
Po šestnácti letech se opět hýbe vlastní silou, byť s palivem provizorně vedeným z přivázaného 5l kanystru na nárazníku. Těch 5l stačilo na cca 1 a ¼ hodiny manevrování na pár metrech prostoru.
Zaparkován v nové poloze. Pod motor by se přístroj nevešel, pod nástavbu to těsně vyšlo.
Zaparkován v nové poloze. Pod motor by se přístroj nevešel, pod nástavbu to těsně vyšlo.
Kvůli tomuhle začla celá operace oživení Zila. Poslední chvíle před rozebráním a odvozem z nádraží.
Kvůli tomuhle začla celá operace oživení Zila. Poslední chvíle před rozebráním a odvozem z nádraží.
Důvod, proč jsme se vlastně po šestnácti letech dokopali k tomu oživit Zila. Nečekaně modernizovali nádraží o pár let dřív a já neměl kam narychlo schovat zamluvenou "elektromechaniku".
Důvod, proč jsme se vlastně po šestnácti letech dokopali k tomu oživit Zila. Nečekaně modernizovali nádraží o pár let dřív a já neměl kam narychlo schovat zamluvenou "elektromechaniku".
Jak pokračuju v přestavbě, šlo uvolnit místo za Zilem a tak se s ním dá opět vyjet.
Jak pokračuju v přestavbě, šlo uvolnit místo za Zilem a tak se s ním dá opět vyjet.
První přístroj už má "kamaráda", na tomto konkrétním jsem čtyři roky sloužil. S místem je to furt boj, tak mám zatím před ním schované náhradní PRV B28.
První přístroj už má "kamaráda", na tomto konkrétním jsem čtyři roky sloužil. S místem je to furt boj, tak mám zatím před ním schované náhradní PRV B28.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5910
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#77 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od Haben »

přeji hodně času, ať to jde od ruky a ať jsou na to hlavně finance. Zil vypadá opravdu zajímavě a rád na něj někdy kuknu, když bude možnost.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 869
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#78 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od nebel »

vityjan píše: 02 bře 2022 09:41 PS: máš tušení co Tomáš použil za rozvodovou sadu?
Už mám odpověď. Řemeny Continental, kladky Ina, vodní pumpu Graf, gufera Corteco. Tahle kombinace že se mu osvědčila nejvíc.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 869
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#79 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od nebel »

Haben píše: 03 bře 2022 09:15 přeji hodně času, ať to jde od ruky a ať jsou na to hlavně finance. Zil vypadá opravdu zajímavě a rád na něj někdy kuknu, když bude možnost.
Díky, jde to pomalu, zvlášť proto že když jsem ve 2020 začal, tak ceny všeho šly (a půjdou) neuvěřitelně vzhůru. Problém je v tom že teď se ruší mnoho z ještě "předelektronické" techniky a tak jsem rychle kupoval, dokud je co. Za chvíli už zbyde jen "elektronická moderna".

No ale základ všeho víceméně mám (z aut určitě, do kolejiště ještě čekám na zrušení a odprodej elektromechaniky s řídícím a několika závislými přístroji), takže teď už to bude o tom vše pomalu a trpělivě dotáhnout až do vítězného konce. :)

Určitě, až na tom bude o něco líp, rád Zila ukážu. Zatím je ve stavu "stodolové nalezenky" a není se moc čím chlubit.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 7494
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#80 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od Petr Marek »

Pěkně se mi četl příběh o Zilu. 8)

Přeji ať Tě nadšení neopustí! :Yahoo!:

Kamarád má podobnou potvoru, ale vzhledem k tomu, že má ještě plnou zahradu dalších projektů, není zatím renovace Krazu ani v plánu. :(

DSC05032.jpg
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 869
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#81 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od nebel »

Kraz 255B je taky moc pěkná mašina, je to jedna ze sovětských potvor, kterou bych si uměl představit doma vedle našeho Zila (spolu se Zily 131 a 157k). Měl jsem tu čest si jednou prolézt verzi s prodlouženou kabinou a fakt se mi líbil.
Ale nemůžu mít vše, že. :D

Díky, teď bude nadšení hodně potřeba, protože teď jsem v té části sběratelství, kdy už to stálo hromadu peněz a výsledky pořád ještě nejsou moc vidět. Začalo dloooouhé období postupného opravování a zprovozňování a k práci toho mám ještě hodně, jak v mém modelářském klubu, tak na autech. I proto už další auta nekupuju (byť ta pekelníkova 265 je lákavá :D ale fázi nákupů už mám fakt za sebou, jinak by to skončilo hromadou skoupených rozdělaných aut a nakonec znechucením nad tím, že jsem žádné nezprovoznil a jen se na ně někde práší).
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

honzs
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 313
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#82 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od honzs »

Opravdu díky za popis Zila i nástin plánů s elektromechanikou :Bravo:

nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 869
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#83 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od nebel »

Není zač, rád jsem ho popsal. :) Brňáci už o něm stejně na některých dřívějších srazech slyšeli.
A o zabezpečovačce vlastně taky, on pak červený volvouš při těhle všelijakých akcích tvoří pěknou soupravu a já rád povyprávím a pochlubím se fotkami se svým autem, které jinak oproti ostatním nevyniká ani vyjímečně leštěnkovým stavem, ani výkonem, ani výbavou. :)
Přílohy
IMG_20210514_194345.jpg
Screenshot_20220310-145310.jpg
Screenshot_20220310-144732.jpg
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 869
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#84 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od nebel »

Dnešní přezouvání na letní odhalilo že devítka je na tom mizerně s levým prahem. V okamžiku, kdy mi zadní levý zvedací bod i se zvedákem zajel do prahu začlo být jasné, že toho v červenci půjčeným "céóčkem" budu "lepit" mnohem víc, než jen z třetiny chybějící podstavec pod baterkou. Minimálně zadní třetina levého prahu je mizerná. Něco na tom, že devítky hnijí do poslední chvíle skrytě zevnitř, asi bude. :(
Zbytek spodku se zdá být na první pohled a ohnat v pořádku, tomu nejspíš podzimní preventivní konzervace pomohla i navzdory přesolené jižní Moravě.
Přílohy
IMG_20220428_181043.jpg
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5910
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#85 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od Haben »

Ups, to nechces. Nezbyva, nez mi verit, ze me takove prekvapeni jednou neceka.
Prreji, at to lze snadno opravit
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1739
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#86 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od standa »

nebel píše: 28 dub 2022 22:16 Něco na tom, že devítky hnijí do poslední chvíle skrytě zevnitř, asi bude.
Nenene. K autu nemůžeš přistupovat jak k lokomotivě :) - auta hnijou vždy ve spojích plechů a vždycky vocpodu. Čili spoj podlahy a prahu, blatníku a podběhu a rožky schovaný za nárazníkama. Ale to by ses musel vohnout! :P

A taky čas od času prošťárat odtokový otvory v prazích- avšak ne roxorem
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 869
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#87 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od nebel »

Tak dneska se Pilštyk pěkně protáhl. Kufr byl plný věcí, na kouli měl lehce přes 1,1 tuny a jel přes houpáky až 15% v okolí Nového Města n.Mor. a Jimramova. Taky pěkně seděl na zadku. Na jednu stranu mu o dost rychleji dochází dech než červený (občas v nejprudších stoupácích a i přes řazení OD - 4 - 3 - 2 padaly otáčky motoru, s plynovým pedálem na podlaze, až ke 2200 ot/min a výš se nebyly schopné udržet) ale líp se s Pilštykem oproti V70 rozjíždí (díky RWD), manévruje (krátká jednička i zpátečka je fajn a ten rejd je skvělý), má lepší zrcátka a i přes malé brzdy brzdí dobře, takže jsem spokojen. :)
IMG_20220529_140931.jpg
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 869
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#88 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od nebel »

Dostal jsem výpověď z jedné stodoly kde byl schovaný Andrej, tak jsme včera většinu dne strávili přípravou nového místa a večer ho přetáhli domů. Takže už mám všechny stroje pěkně doma. V nejbližších dnech ho ještě plánuju přezout z těchto improvizací na pěkné Siriuse, které už mám pro něj připravené.
Po několikahodinové debordelizaci konečně venku. Zaskládali ho tam slušně.
Po několikahodinové debordelizaci konečně venku. Zaskládali ho tam slušně.
Nemůžu si pomoci, tyhle raný 760 jsou asi nejhezčí krabice. Škoda že nebylo víc času na kochačku - venku byl Andrej poprvé od konce listopadu 2020.
Nemůžu si pomoci, tyhle raný 760 jsou asi nejhezčí krabice. Škoda že nebylo víc času na kochačku - venku byl Andrej poprvé od konce listopadu 2020.
IMG_20220615_181240.jpg
IMG_20220615_182045.jpg
Tak jsem se byl zas jednou projet péervéčkem. :D
Tak jsem se byl zas jednou projet péervéčkem. :D
Obě 760 vedle sebe. Škoda že šedá nemá čumák aby pěkně vynikl rozdíl předface - poface. Ochranu před prachem jsem u šedý dávno vzdal, plachty/prostěradla si pořád &quot;z nutných důvodů&quot; půjčovaly ženské a lak byl nakonec víc namáhán neustálým nasazováním a pohybem okolo auta. Prostě až v létě vyjede ven, bude pořádně opláchnuta vodou.
Obě 760 vedle sebe. Škoda že šedá nemá čumák aby pěkně vynikl rozdíl předface - poface. Ochranu před prachem jsem u šedý dávno vzdal, plachty/prostěradla si pořád "z nutných důvodů" půjčovaly ženské a lak byl nakonec víc namáhán neustálým nasazováním a pohybem okolo auta. Prostě až v létě vyjede ven, bude pořádně opláchnuta vodou.

Z 264 jsem vykuchal termostat a vyzkoušel jeho funkčnost. Přišlo mi že se mu v hrnci moc nechtělo otvírat. Motor na volnoběh bez termostatu hadice netlakoval, takže jak vyschnou cesty, zkusím projet 264 mezi poli. Budu-li mít kliku, způsoboval potíže jen vadný termostat a ne prasklé těsnění pod hlavou. Pokud budu mít smůlu, budou muset jít obě hlavy dolů, těsnění už jsem si stejně radši preventivně koupil.

Také mě potěšily fotky ze spanilky, kde se záběr Pilštyka vysloveně povedl. Řídí Lukáš P., já spanilku moc rád neřídím a tak se jen vezu. :)
288593763_1643220962730265_4313511017412890650_n.jpg
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 7494
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#89 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od Petr Marek »

nebel píše: 29 kvě 2022 22:06Nemůžu si pomoci, tyhle raný 760 jsou asi nejhezčí krabice.
Je skvělé, že máš ke svým autům takovýto vztah. Naprosto chápu Tvojí krabicoidní ouchylku, ke svým Dvoustovkám cítím totéž. 8)
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 869
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#90 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od nebel »

Díky. Já se rád svými auty vždycky pokochám i potěším, ačkoliv zatím větší čast z nich nejezdí. Prostě kdykoliv se na ně kouknu (zejména na sedmy), tak si musím říct, že ten design se vážně povedl. A když řídím, tak je to prostě zážitek i z každodenní cesty do práce, zatím se mi to neomrzelo. Možná že se mi to ani neomrzí, myslím si že tím, jak pravidelně střídám krabice, P2, rodinnou feldu a oktávku, tak mám neustále možnost porovnání a proto stále dokážu ocenit a užívat si "genius loci" krabic. :)
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 869
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#91 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od nebel »

Momentka Pilštyka z právě proběhlého srazu na Rusalce.
V kvízu jsem vyhrál losíka, tak ho nalepím dozadu, páč Pilštyk vzadu zatím "olosíkován" není.
Přílohy
IMG_20220625_092453.jpg
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 869
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#92 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od nebel »

Včera večer v Brně Pilštyk pomohl jednomu nešťastníkovi s s úplně vybitou baterkou a tenkými startovacími kábly. Vytáhl jsem svoje kabely, dal si "ruční plyn" ať je motor v otáčkách a alternátor dobíjí a po chvilce už V70 startovala a jela vlastní silou. :)
IMG_20220713_200955.jpg
IMG_20220713_201027.jpg
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 869
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#93 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od nebel »

Na devítce se mi „povedlo“ urazit nárazník. Původní hliníková výztuha byla v oblasti šroubů už dost vyžraná solí.
Původně jsem měl v plánu ji zavařit, ale na zkušebním kusu hliníku jsem zjistil že by to nedopadlo dobře a tak jsem ji připevnil pomocí ocelových pásovin. Při té příležitosti jsem ještě trochu ošetřil čumák, upevnil plandající kabelové svazky, odstranil poškozené motorky stěračů, odstranil kýmsi kdysi dobastlenou klimu a v rámci možností ošetřil nosníky. Včera jsem ho otestoval jízdou s přívěsem, když jsem kamarádům zahrádkářům vezl lehce přes tunu „ročních prémií". :) Jízda proběhla bez závad a předek drží pěkně.
IMG_20220911_193611.jpg
IMG_20220911_193451.jpg
IMG_20220911_193554.jpg
IMG_20221022_114442.jpg
IMG_20221022_103738.jpg
Teď ještě řeším spodní zakrytování motoru, plasty jsou vesměs staré a s poškozenými úchyty. Dělám si k nim nové úchyty a zkusím jak to bude držet.
Také řeším kde sehnat nový pás řidiče, současný se zasekne a nechce se odvíjet, jen se navíjí.
Tohle bych rád pořešil než 940 nabídnu k prodeji. Devítka byla dočasná náhrada za stonající V70 a auta rodičů a teď už pro ni prostě nemám využití a je čas aby šlo o dům dál. Dalšího veterána nechci, už takhle mám rozpracovaných věcí víc než dost a budu rád, pokud vše dotáhnu do konce.

Na B280F se vrátily hlavy s vačkami, hlavy jsou teď naližené v benzínu aby se uvolnil karbon z mazacích kanálů, vačky jsou potřené olejem, aby nezačly reznout. Motor bych rád přes zimu dal dohromady a zavázal do auta, abych s tím mohl jet na jarní nebo podzimní sraz.
IMG_20220913_180114.jpg
B27E po výměně termostatu přestal po zahřátí tlakovat okruh. Uvidím co to bude dělat po zahřátí v zátěži v provozu, ale zatím se drží. Vrátil se alternátor z repase, objednaná je nová dvojitá řemenice alternátoru, nové řemeny a některé hadice.

Andrej stojí na původních kolech, která jsem zde na foru sehnal. Navíc mám k němu i originální budík tlaku oleje, který jednou při renovaci do palubní desky rád přidám.
IMG_20220829_174856.jpg
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 869
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#94 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od nebel »

Pilštyk má nového pána. Budu rád vzpomínat, D24 TIC má svoje zvláštní kouzlo a byť jsem tomu moc nevěřil, nakonec jsem si ji i celkem oblíbil. Bylo to pěkných společných téměř 13 měsíců.
Přílohy
IMG_20221120_170636.jpg
Naposledy upravil(a) nebel dne 27 led 2023 13:16, celkem upraveno 1 x.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 5910
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#95 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od Haben »

Tak stále dle podpisu máš z čeho vybírat, smutek přejde :-)
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 869
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#96 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od nebel »

Přesně z toho důvodu šel zas dál, na příští velký srazy už chci dojet s 264 nebo 760. :) Pilštyka v té úloze, pro kterou jsem ho kupoval, už nepotřebuju a zároveň nechci tříštit síly a peníze, i tak toho mám k dokončení hodně.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 869
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#97 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od nebel »

Tak jsem po třech týdnech vyměnil hlavy z B280F v benzinové lázni. První hlava se zdá být průchozí ve všech mazacích kanálech. Druhá se v benzínu máčí teď, koupil jsem si na to plastový zednický kalfas (plechový bohužel nevedou :( ), do něj se hlava pěkně vejde. Na zalití padla plechová dvacítka" benzínu (~18,5l).
Vybírám teď jakou značku šroubů hlav zvolit, na netu je na výběr z více firem. Pokud se zadaří i s druhou hlavou, budu moci začít dávat PRV, během dlouhých zimních večerů, do kupy. :)

-------------

Taky se udála změna ve vozovém parku, ale představení si nechám na některý z příštích brněnských srazů. :)
Přílohy
IMG_20221203_185744.jpg
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 869
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#98 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od nebel »

Fotka ze srazu kam jsem dojel se svou S80 3.2, víceméně rovnou ze servisu. :)
Přílohy
IMG_20221208_192833.jpg
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1355
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#99 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od f.e.e.t »

Kdopak tam jezdí s tou 9-5kou?
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

nebel
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 77
Příspěvky: 869
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#100 nebel - VOLVO V70 2.4i, 2x VOLVO 760 GLE, VOLVO 264 GLE a VOLVO 944

Příspěvek od nebel »

Lukáš je zarytý Saabista (dřív měl i Volva) a nepravidelně na srazy dojíždí několika Saaby.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedá)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“