Chyba v řídící jednotce Volvo 850 TDI

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
d24tic
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Broumov

Chyba v řídící jednotce Volvo 850 TDI

Příspěvek od d24tic »

Nazdar lidi,
měl bych prosbu,čas od času mi to vyhodí na diagnostice(Vol-FCR) chybu
"ignition timing control" co to to znamená (co je špatného)? Chybu smažu kontrolka zhasne a mám asi na dva týdny pokoj.
Dík za radu

Richard K.
_________________
850 r.v.96 2,5TDI

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4924
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

Příspěvek od dali »

Podle mě špatně nastavenej předvstřik. Nebo povolená řemenice na klice a z toho pramenící putující nastavení předvstřiku. Nepodceňovat! Od určitého stádia to může způsobit dost nákladně odstranitelný škody. Mohlo by s tím souviset i to špatný startování za určitých situací, a ztráta výkonu za tepla jak popisuješ v jiným topiku. Ve vlastním zájmu kontaktuj Marru, ten si s tím na 100% bude vědět rady.

Time4Tea
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 160
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno

Příspěvek od Time4Tea »

Mě se zas čas od času rozsvítí kontrolky ABS a Tracs Off, ale po cca 40km zase zhasnou...
Jo a jak pozníám, že protitprokluz funguje?
_________________
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
https://picasaweb.google.com/100134362880307079983/Volvo

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4509
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

Time4Tea píše:Mě se zas čas od času rozsvítí kontrolky ABS a Tracs Off, ale po cca 40km zase zhasnou...
Jo a jak pozníám, že protitprokluz funguje?
jednicka, plnej kotel a uvidis :) - treba na mokru to urcite pujde.
ad ABS - mozny problem co ma i ja - znecistene snimace + krouzky. (diagnostika napovi ;) )
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

Time4Tea
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 160
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno

Příspěvek od Time4Tea »

Diagnostika je 100% OK...
Kola prohrábnu na suchu i na dvojku... Takže protiprokluz teda nefunguje, nebo funguje při rozdílných otáčkách L a P kola?
_________________
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
https://picasaweb.google.com/100134362880307079983/Volvo

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4509
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

Time4Tea píše:Diagnostika je 100% OK...
Kola prohrábnu na suchu i na dvojku... Takže protiprokluz teda nefunguje, nebo funguje při rozdílných otáčkách L a P kola?
rekl bych ze nefunguje.. I kdyz ja v aute TRACS nemam, tak nemuzu hodnotit a porovnavat, ale predpokladam, ze by mel zabranit takovemu bezuzdnemu hrabani...
Ted by se mohl vyjadrit nekdo kdo ma tracs ;)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1285
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

wickey píše:
Time4Tea píše:Diagnostika je 100% OK...
Kola prohrábnu na suchu i na dvojku... Takže protiprokluz teda nefunguje, nebo funguje při rozdílných otáčkách L a P kola?
rekl bych ze nefunguje.. I kdyz ja v aute TRACS nemam, tak nemuzu hodnotit a porovnavat, ale predpokladam, ze by mel zabranit takovemu bezuzdnemu hrabani...
Ted by se mohl vyjadrit nekdo kdo ma tracs ;)
Tracs mam, ABS funguje, ale jestli funguje Tracs nevim... :-) V T6R rikali, ze se to pozna jen kdyz jednim kolem stoupnes na kluzko a druhym na nekluzko a pak se projevi jestli jako jo nebo jako ne...
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

OndraH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

Příspěvek od OndraH »

Tracs není protiprokluz jako takový, pouze při protočení jednoho kola ho přibrzdí - lze si to představit jako když si pri rozjíždění na se zadohrabem lehce přitáhneš ručku. Jak píše tnemec - dá se to poznat jedině když mají kola rozdílnou adhezi
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4509
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

zas jsem o neco moudrejsi.. opravdu jsem si myslel, ze je to klasickej protiprokluz. :idea:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4924
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: J. Hradec

Příspěvek od dali »

Nevím jak u 850, ale u v70 na mě bliká kontrolka se symbolem podobným dopravní značce nebezpečí smyku když mě STC koriguje. Stejná kontrolka se rozsvítí když spínačem pod budíkama z pravé strany volantu STC vypnu. V praxi to na mně řve kdykoli to při rozjezdu hrábne (ano, díky vymoženosti zvané diferenciál se protáčí opravdu jen jedno kolo :wink: ) na výjezdech z kruháče, když je v zatáčce hrbol, při počínajícím aquaplaningu atd. Když napadne sníh a vyjíždím třeba z garáže, jakmile má kolo tendenci proklouznout, chroupe v tom v určitý frekvenci a v 80% případů to stejně kulový pomůže, je lepší to vypnout a dát na vlastní cit. Jo a funguje to opravdu jen na jedno kolo. Když je třeba náledí, auto si to šine pěkně po tečně ze zatáčky ven a STC k tomu taktně mlčí :roll:
Když jsem v autě měl omylem váhu vzduchu z ochcávky a jelo to jako raketa, STC sice blikalo, ale dokázalo to hrabat třeba 10 -15 metrů bez přestání, takže plnej plyn na jedničku to zkrátka taky neukočíruje.
Takže jako spolehlivej test bych viděl třeba nasrat tomu na dvojku na výjezdu z kruháče a když nebliká žádná kontrolka tak to asi nefachá.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“