Jaky benzin do 740GL, 2.3 s karburatorem?

Všechno o sedmách a devítkách!

Moderátor: wickey

This topic is 13 years a 9 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
elde
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 138
Registrován: 11 pro 2006 18:37
Vůz: V70 II TDI
Bydliště: Děčín

Jaky benzin do 740GL, 2.3 s karburatorem?

Příspěvek od elde »

Mel bych jeden "lama" dotaz. Uplne jsem zapomel, ze existuje olovnaty benzin. To je asi do tohoto auta potreba, co? Nerad bych neco zvrznul, muze mi to nekdo potvrdit. Manual nemam, predchozi majitel je pres vikend mimo signal a ja musim docerpat ziviny. Predem diky za odpoved.
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual

Dad
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 80
Registrován: 06 lis 2005 19:57
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dad »

karburator nema katalyzator, tedy tam muzes klidne nalejt olovnatej a jezdit na nej do navratu predchoziho majitele
_________________
960 sedan, 91, 3.0 benzin/LPG, 210k Km

elde
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 138
Registrován: 11 pro 2006 18:37
Vůz: V70 II TDI
Bydliště: Děčín

Příspěvek od elde »

Diky!
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 12 čer 2005 15:58
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Nevím jestli nekecám nesmysly, ale myslím, že nejde jen o katalyzátor.
Pro provoz na bezolovnatý benzin by měl mít motor také tvrzená ventilová sedla, nicméně předpokládám, že tohle Volvo mělo v roce 1987 už dávno vyřešené.
Ale jak říkám, nevím jak s Volvem, vycházím ze zkušeností se Š 120, r.v. 1988.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Dad
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 80
Registrován: 06 lis 2005 19:57
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dad »

Marek Vild píše:Nevím jestli nekecám nesmysly, ale myslím, že nejde jen o katalyzátor.
Pro provoz na bezolovnatý benzin by měl mít motor také tvrzená ventilová sedla, nicméně předpokládám, že tohle Volvo mělo v roce 1987 už dávno vyřešené.
Ale jak říkám, nevím jak s Volvem, vycházím ze zkušeností se Š 120, r.v. 1988.
no, a proto je lepsi (dokud se nevyjadri nekdo kompetentni) tam nalejt olovnatej :)
_________________
960 sedan, 91, 3.0 benzin/LPG, 210k Km

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 12 čer 2005 15:58
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

To dad: Olovnatej už nekoupíš, myslím, že místo olova je tam nějaká přísada na bázi draslíku. Ale opět, zas nevím jestli nekecám. :?
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

elde
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 138
Registrován: 11 pro 2006 18:37
Vůz: V70 II TDI
Bydliště: Děčín

Příspěvek od elde »

Marek Vild píše:To dad: Olovnatej už nekoupíš, myslím, že místo olova je tam nějaká přísada na bázi draslíku. Ale opět, zas nevím jestli nekecám. :?
Jojo, jde mi o tu prisadu. Zda ji tam zbytecne cpat, abych tim jeste neco nepohnojil. Ted si vybavuji, ze mych mladych let se olovnatej s bezolovnatym u starsich motoru stridal. Takze asi nic neskazim, kdyz tam ted dam ten bezoolovnatej. A v pondeli pripadne dodam tu prisadu.
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 12 čer 2005 15:58
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

To elde: Nevím co jsou tvá mladá léta, mě je 30 :wink:
Vyrostl jsem na Š120 (stále ji mám), a ta už měla tvrzená ventilová sedla (r.v. 1988).
Už si nevzpomenu od kdy se přestal vyrábět olovnatý benzin.
Za Speciál byla náhrada, tuším, že Normal 91, za Super ne, protože Žigulíků tolik nejezdilo, takže to nemělo smysl a na benzínkách se prodávalo aditivum.
Jak už jsem psal, myslím, že Volvo tohle mělo vyřešeno už dávno před rokem 1987. Jestli ti můžu radit, tak dotankuj nezbytné minimum paliva (jakéhokoliv), a až se vrátí majitel, tak se s ním poraď.
O střídání olovnatého a bezolovnatého benzínu nic nevím, a obecně mi to přijde jako pitomost.
S tou přísadou se to má tak (pokud mám správné informace), že 91 oktanový benzín ji má z výroby a do 95 oktanového se musí dolévat.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jery
Offline
Příspěvky: 16
Registrován: 10 čer 2006 16:01
Bydliště: Odry

Příspěvek od Jery »

Normální naturál 95
_________________
Volvo je Volvo a BMW je BMW, ostatní sou jenom auta. Proto máme obojí :-D
Volvo 744 B230E rv.87--BMW E30 316i coupe rv.89

veetec
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 305
Registrován: 27 čer 2005 16:44
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 Polar, B230F, 1992, 960, B6304, 1996
Bydliště: Nižbor

Příspěvek od veetec »

já jsem do dědečka taky lil původně olovnatej, než ho zrušili, pak jsem přidával aditivum do benzínu, náhrada olova + 95 natural, ale když jednou dáš bez přísady, jistě se nic nestane...
_________________
240 POLAR, *1992, B230F - Karkulín
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 26 zář 2003 10:56
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Do B230K lej normální Natural 95. Mám ten motor taky a olovnatej benzin není potřeba. A krom toho olovnatej už není, jen ty přísady, jak už kluci říkali...

Ad ten článek to tu byl odkazován: S překvapením jsem zjistil, že můj B230K může bez problémů běhat na olovnatej i neolovnatej benzin s oktanovým číslem 95... člověk se furt učí...
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

elde
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 138
Registrován: 11 pro 2006 18:37
Vůz: V70 II TDI
Bydliště: Děčín

Příspěvek od elde »

Diky vsem za odpovedi, leju natural, jezdim a jsem stastnej. Podlehl jsem totalne Volvo nemoci. Jen zena me stale podezriva, ze jsem se do tech aut zahledel jen proto, abych nemusel hubnout :-)
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 26 zář 2003 10:56
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

elde píše:Diky vsem za odpovedi, leju natural, jezdim a jsem stastnej. Podlehl jsem totalne Volvo nemoci. Jen zena me stale podezriva, ze jsem se do tech aut zahledel jen proto, abych nemusel hubnout :-)
No sichr... já taky nemůžu jezdit Feldou, dřela by levým prahem o silnici :-D A takovejch je nás tu více... :-D
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

tnemec píše:
elde píše:Podlehl jsem totalne Volvo nemoci. Jen zena me stale podezriva, ze jsem se do tech aut zahledel jen proto, abych nemusel hubnout :-)
No sichr... já taky nemůžu jezdit Feldou, dřela by levým prahem o silnici :-D A takovejch je nás tu více... :-D
hosi hosi, celej jsem se zatetelil, kdyz jsem si to precetl - jsem stastnej ze v tom nejsem sam :lol:

Mame auta, ktera nas uvezou, i kdyz budeme vazit dva metraky :wink:
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

elde
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 138
Registrován: 11 pro 2006 18:37
Vůz: V70 II TDI
Bydliště: Děčín

Příspěvek od elde »

Aby se na konec na Volva (a velke vozy jinych znacek) nemuselo psat "Ministr varuje: Obezita muze zabijet!" :-)
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual
This topic is 13 years a 9 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „700 / 900“