Motorové oleje-mýty a skutečnost

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
This topic is 13 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
bidak
Offline
Příspěvky: 497
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

mobil je mozna to nejlepsi, ale pro novej motor, pripadne pro motor do ktereho se od zacatku nic jinyho nelilo
kdyz ho nalejete do motoru, do ktereho predchozi majitele lili kde co, tak jedinej efekt, ktereho se dockate, bude rozpusteni usad a nasledna GO motoru
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

anonym

Příspěvek od anonym »

4Jarda-Já jsem slyšel asi ze šesti různých zdrojů, že oleje Mobil jsou asi nejkvalitnější, takže poslouchám a už ho tam mám taky. Samozřejmě je to na každém, ale já dám na informace z praxe.
Ale když budu jezdit jako prase, tak Mobil stejně nepotřebuju a můži si koupit někde v Lidlu 5l kanistr za 200,- a bude mi to jedno.
Stejně tam bude každej lít co chce, tak mi přijdou hádky o olejích celkem zbytečný :wink:

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5600
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

tak jsem tam dnes nalil 5,3 litru Castrol GTX Magnatec 10W-40 8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

háša píše:4Jarda-Já jsem slyšel asi ze šesti různých zdrojů, že oleje Mobil jsou asi nejkvalitnější, takže poslouchám a už ho tam mám taky. Samozřejmě je to na každém, ale já dám na informace z praxe.
Ale když budu jezdit jako prase, tak Mobil stejně nepotřebuju a můži si koupit někde v Lidlu 5l kanistr za 200,- a bude mi to jedno.
Stejně tam bude každej lít co chce, tak mi přijdou hádky o olejích celkem zbytečný :wink:
Tím je řečeno vše . Naprosto s tebou souhlasím. Je to stejné jako by se vedly hádky jaká je lepší barva, pneu, vzhled kol apod.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

Pampeliška dlabala poslední roky Mobil 1 5W-50 Rally Formula. Ačkoli jsme taky laboroval s myšlenkou, že bych tam nalil něco jiného, tak po informacích z mnoha stran nebudu nic měnit a v březnu tam 5W-50 půjde zas. Ta ušetřená 1000,- Kč by mohla ve finále vyjít dost draho. Motor mi do dnešního dne spotřeboval neměřitelné množství oleje a turbo je zcela suché.
Jinak mě několik lidí (mechaniků) nezávisle na sobě v posledních letech tvrdilo, že pokud někdo pravidelně měnil olej a dával kvalitní, tak motor vypadá úplně jinak, než když se dával nekvalitní olej a nedodržovali se výměny. To jak se řidič k motoru choval, prý nebylo tak podstatné. Většinou intervaly a kvalitu oleje dodržovali podnikatelé, kteří jinak auta vůbec nešetří a "strýcové" a "šetřivci", kteří koukali na každou korunu, tak měli motory po 50.000 km zralé na GO. Tak na tom oleji asi něco bude. Do podnikatelských aut se většinou leje plná syntetika a šetřivci dávají minerál.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5600
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

jsou jen dve moznosti - budto mneral, nebo plna syntetika :D
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '99 S70 - B5254S DENSO, AW50-42 125 kW #427 - graphite grey metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country

anonym

Příspěvek od anonym »

jarek.krizan píše:
háša píše:4Jarda-Já jsem slyšel asi ze šesti různých zdrojů, že oleje Mobil jsou asi nejkvalitnější, takže poslouchám a už ho tam mám taky. Samozřejmě je to na každém, ale já dám na informace z praxe.
Ale když budu jezdit jako prase, tak Mobil stejně nepotřebuju a můži si koupit někde v Lidlu 5l kanistr za 200,- a bude mi to jedno.
Stejně tam bude každej lít co chce, tak mi přijdou hádky o olejích celkem zbytečný :wink:
Tím je řečeno vše . Naprosto s tebou souhlasím. Je to stejné jako by se vedly hádky jaká je lepší barva, pneu, vzhled kol apod.
nejlepší barva je červená :lol: :lol: :lol: :lol:

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

Karlos píše:hmmm...Mobil je super...kamos do svyho BMW 732i z 80. let lil take pouze zlaty Mobil 1 full synthetic...az sla vacka do vecnych lovist...kdyz zjistoval v BMW servisu proc, tak se mu dostalo lakonicke odpovedi ve stylu:

"Mily pane, v te dobe, kdy se ten motor vyvijel, se plna syntetika prakticky neexistovala. Ten motor je delany na mineral, maximalne na polo-syntetiku!" A presne mu rekl, ktery oleje tam muze davat - vicemene Castrol mineral...

...takze nic neni cernobily a je lepsi si u vyrobce zjistit, na jakej olej je ten motor stavenej a teprve potom premyslet o tom, ktery z doporucenych tam nalejt :wink:

PS: do sve minule 740 turbo (b200et) jsem take daval polo-syntetiku (byla tam uz kdyz jsem koupil) a rikal jsem si, jestli to neni malo, ze turbo rado dobrej olej...se zlatou 760 turbo jsem poridil i puvodni manual a svete div se...jakypak tam asi je doporuceny olej do motoru B230ET?? :wink:
blbost.motor jakož to neživá čás si nemůže zvykat na olej.pokud tam někdo lil nekvalitní olej a pak tam nalil kvalitní tak se stalo jako už několikrát že se rozpustili usazeniny z nekvalitního oleje,jelikož dnešní oleje obsahují hodně přísad proti usazování částic jako je karbon apod.můj motor D24TIC by mněl jezdit na 10W-40 a leji tam 5W-50 mobil 1.a určitě se tomu nic nestane.a věř mi tvému známému vačka neodešla kvůli oleji,ale protože BMW v té době mnělo dost nekvalitní motory.sám jsem mněl 728 r.v.86.mněnil jsem 2 krát motor a když znovu odešla hlava tak šel do světa.ventili jsem dělal každejch 10000km.vidírali se vahadla.a to neni olejem ale špatným mazacím kanálem hlavy+špatné chlazení 5a6 válce.u těchto starších BMW dost známá věc.takže asi takhle.

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Marek Vild píše:Hmm, tak zas nevím co. Značka neznačka. Tohle bude Lachtane asi propálený ventil.
Měl jsem v motoru 5W-50, teď tam mám 15W-50, Mobil1, což se mi moc nelíbí, hlavně to zimní číslo. 5W-50 si to vzalo asi 2L na 12 000 km, taky Mobil1.
Zatím jsem s 15W-50 najel asi 1000 km, takže těžko soudit, ale 15W mě fakt děsí. :?
Nevím o tom že by Mobil 1 bylo 15w50

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Karlos píše:hmmm...Mobil je super...kamos do svyho BMW 732i z 80. let lil take pouze zlaty Mobil 1 full synthetic...az sla vacka do vecnych lovist...kdyz zjistoval v BMW servisu proc, tak se mu dostalo lakonicke odpovedi ve stylu:

"Mily pane, v te dobe, kdy se ten motor vyvijel, se plna syntetika prakticky neexistovala. Ten motor je delany na mineral, maximalne na polo-syntetiku!" A presne mu rekl, ktery oleje tam muze davat - vicemene Castrol mineral...

...takze nic neni cernobily a je lepsi si u vyrobce zjistit, na jakej olej je ten motor stavenej a teprve potom premyslet o tom, ktery z doporucenych tam nalejt :wink:

PS: do sve minule 740 turbo (b200et) jsem take daval polo-syntetiku (byla tam uz kdyz jsem koupil) a rikal jsem si, jestli to neni malo, ze turbo rado dobrej olej...se zlatou 760 turbo jsem poridil i puvodni manual a svete div se...jakypak tam asi je doporuceny olej do motoru B230ET?? :wink:
Na 500% neodešla vačka proto že se tam nali full synt olej!!!

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

martinopel píše:
Marek Vild píše:Hmm, tak zas nevím co. Značka neznačka. Tohle bude Lachtane asi propálený ventil.
Měl jsem v motoru 5W-50, teď tam mám 15W-50, Mobil1, což se mi moc nelíbí, hlavně to zimní číslo. 5W-50 si to vzalo asi 2L na 12 000 km, taky Mobil1.
Zatím jsem s 15W-50 najel asi 1000 km, takže těžko soudit, ale 15W mě fakt děsí. :?
Nevím o tom že by Mobil 1 bylo 15w50
Asi je tam tohle.
http://www.mobil1.com/USA-English/Motor ... 5W-50.aspx
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

martinopel píše:
Marek Vild píše:Hmm, tak zas nevím co. Značka neznačka. Tohle bude Lachtane asi propálený ventil.
Měl jsem v motoru 5W-50, teď tam mám 15W-50, Mobil1, což se mi moc nelíbí, hlavně to zimní číslo. 5W-50 si to vzalo asi 2L na 12 000 km, taky Mobil1.
Zatím jsem s 15W-50 najel asi 1000 km, takže těžko soudit, ale 15W mě fakt děsí. :?
Nevím o tom že by Mobil 1 bylo 15w50
ten olej v auto hase opravdu maj,ale podle spúecifikací je to olej na velmi vysoce namáhané motory ale pro provoz do +10st.C.takže pro naše zimní období olej ůplně nanic leda že bys parkoval ve vyhřáté garaži

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Počkej blacku, 15W je přece do mínus 15 stupňů ne??
Jinak ten 15W-50 od Mobilu není minerál, ale plná syntetika.
Píšou, že bod tuhnutí (nebo čerpatelnosti?) je -42 stupňů, ach jo, to je zmatek. :roll:
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... rmance.asp
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

Marek Vild píše:Počkej blacku, 15W je přece do mínus 15 stupňů ne??
Jinak ten 15W-50 od Mobilu není minerál, ale plná syntetika.
Píšou, že bod tuhnutí (nebo čerpatelnosti?) je -42 stupňů, ach jo, to je zmatek. :roll:
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... rmance.asp
sorry.četl jsem to skoro o půlnoci tak jsem si to přečetl pořádně (česky) a máš pravdu.bod tuhnutí je -45st.C

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2038
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

Olej 0W-50 je při provozní teplotě motoru hustější než oleje 5W-40 a 10W-40, takže technik neví, co blábolí.

Další důkaz skutečnosti, že v servisech se nedá věřit ani pozdravu a neinformovaného zákazníka lze utáhnout na vařené nudli - chytit, oškubat, vykopnout... :cry:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Karlos píše:ad ohoblovana vacka u BMW...jeste jsem se ujistoval, jak to tehdy presne bylo:
technik tehdy prohlasil, ze zlatý Mobil 1 0W-50 se u BMW dava jen do M-Sport motoru. Na kamaraduv motor M30 (3,2i) je moc ridky, tudiz nemazal jak mel. Dle doporuceni BMW ma do sveho motoru davat olej minimalne 5W-40 nebo 10W-40 (idealne Castrol PowerTec).
Tak právě konkrétně Castrol je jedna z nej sraček vůbec!!!Např hodně známý Castrol GTX 3 měl horší vlastnosti než mogul M8AD :evil:

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1584
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Příspěvek od VanThomas »

martinopel píše:
Karlos píše:ad ohoblovana vacka u BMW...jeste jsem se ujistoval, jak to tehdy presne bylo:
technik tehdy prohlasil, ze zlatý Mobil 1 0W-50 se u BMW dava jen do M-Sport motoru. Na kamaraduv motor M30 (3,2i) je moc ridky, tudiz nemazal jak mel. Dle doporuceni BMW ma do sveho motoru davat olej minimalne 5W-40 nebo 10W-40 (idealne Castrol PowerTec).
Tak právě konkrétně Castrol je jedna z nej sraček vůbec!!!Např hodně známý Castrol GTX 3 měl horší vlastnosti než mogul M8AD :evil:
A za dvojnásobnou cenu... Jsme nejstarší, jsme nejlepší, tak plaťte... :roll:
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

crtec
Offline
Příspěvky: 310
Registrován: 17 roků
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

Lachtan píše:A tohle je co - také díky oleji ???
Řekl bych, že asi jo. Usazeninky z "oleje" v hrníčku hydroštelu kterej pak nešteluje a nedovře ventil, kterej se pak podpálí.... Jen díky oleji!
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)
This topic is 13 years a 8 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co opravit???“