Motorové oleje-mýty a skutečnost

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
This topic is 13 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
vašek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 19
Registrován: 12 led 2006 17:41
Bydliště: Nová Ves, Brno-venkov

Motorové oleje-mýty a skutečnost

Příspěvek od vašek »

O motorových olejích slýchám spoustu názorů. Často dost pochybných :?
Tak jsem pátral a našel jsem
http://www.saabinfo.net/files/pdf/oleje ... tus_01.pdf
další jsou 01 až 013
Z toho mi vyplývá držet se specifikace ACEA A3/B3 (výkonostní třídy), 10 nebo 15W40 (podle četnosti startů, 15 pro dlohé trasy) a volit nejlevnější (snad ty z Pardubic, 76 resp. 69 kč/l - splnují to co Castrol za 240 kč/l).
Co myslýte odborníci :wink:
_________________
850 kombi, 1996, automat, 2,5i 10V, B5252S, LPG

vašek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 19
Registrován: 12 led 2006 17:41
Bydliště: Nová Ves, Brno-venkov

Příspěvek od vašek »

_________________
850 kombi, 1996, automat, 2,5i 10V, B5252S, LPG

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

pokud Ti to nezere olej, tak lej 10W40
beru mogul forte gx-fe (10W40, A3B3, SL/CF) v 10ti litrovym kanystru za 680,-CZK, do staryho motoru nema cenu kupovat drahej olej

jinak myslim ze z toho co ses docetl sis udelal spravne zavery :wink:
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 08 pro 2003 21:49
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

Kdyz tak mluvite o těch olejích , chtěl bych něco ujasnit a to je označení , přiklad 10W40 toto označení udává do jakých teplot je olej vhodny (pro naše podnebí 10w40 15w40 - ideal) ale nic víc o oleji neříka (mineral,syntetika nebo pul syntetika). A pak se stane že někdo (skoro každej) řika "ja tam leju 15W40" mno a jakou 15W40 , "co ja vim , je to prostě 15W40" , pak se ma člověk s někým rozumně domluvit.

Ne neprodávam oleje , jen je občas měním ...
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

Bobika
Offline
Příspěvky: 609
Registrován: 09 kvě 2006 13:41
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

bídák : do staryho motoru nema cenu kupovat drahej olej.
Tak to řekni ty volve mojí pampelišce. :roll: To co tam leješ ty, kdybych tam nalil, tak mi turbína do 10 k km udělá PÁPÁ. :? :? U atmosférickýho motoru máš asi pravdu, ale jak je v motoru turbína, tak bych na oleji vůbec nešetřil a je jedno jestli se jedná o turbodiesel nebo turbobenzín. Při představě, jak hustý olej pomalu protýká turbínou točící se 50.000 ot./ min mám osypky. :lol: :lol:
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

shark
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 05 říj 2005 14:32
Bydliště: Praha 9

Re: Motorové oleje-mýty a skutečnost

Příspěvek od shark »

vašek píše:O motorových olejích slýchám spoustu názorů. Často dost pochybných :?
Tak jsem pátral a našel jsem
http://www.saabinfo.net/files/pdf/oleje ... tus_01.pdf
další jsou 01 až 013
Z toho mi vyplývá držet se specifikace ACEA A3/B3 (výkonostní třídy), 10 nebo 15W40 (podle četnosti startů, 15 pro dlohé trasy) a volit nejlevnější (snad ty z Pardubic, 76 resp. 69 kč/l - splnují to co Castrol za 240 kč/l).
Co myslýte odborníci :wink:
on ten clanek ma pomerne dost pokracovani a resej tam vsechno kolem oleju. mimo jine i ruzne "zazracne" prisady,...

celkove je to fakt docela zajimavy a poucny. taky jsem byl v zajeti ruznych "mytu" a tak jsem vylecen...;-)
_________________

S60 R ( zatim jen muj sen )
V70 D5 AWD ( ale tohle je praktictejsi )


[ONLINE]

travex
Offline
Příspěvky: 1794
Registrován: 12 lis 2003 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

Bobika píše:bídák : do staryho motoru nema cenu kupovat drahej olej.
Tak to řekni ty volve mojí pampelišce. :roll: To co tam leješ ty, kdybych tam nalil, tak mi turbína do 10 k km udělá PÁPÁ. :? :? U atmosférickýho motoru máš asi pravdu, ale jak je v motoru turbína, tak bych na oleji vůbec nešetřil a je jedno jestli se jedná o turbodiesel nebo turbobenzín. Při představě, jak hustý olej pomalu protýká turbínou točící se 50.000 ot./ min mám osypky. :lol: :lol:
mam turbinu a leju tam stejny "blato" jako bidak, takze 10W40 ACEA B4 API CF VW505.00 (tzn dokonce nad specifikaci vyrobce) a nemam nejmensi problem. Ja osypky nemam, turbo taky ne :-) S tim hustym olejem protekajicim pomalu turbem jses vedle. Olej je do turba tlacen primo z hlavniho kanalu, tzn je pod tlakem,. Po nastartovani neni problem i 7 atm, v provozu to dava tak 1,5 atm a vys, dle teploty oleje..... takze po zahrati tam protece za jednotku casu dokonce mene oleje..... takze problem neni v mnozstvi, ale v kvalite olejoveho filmu v kluznych loziscich turbiny. Rozhodujici je vyhradne teplota (pro zjednodusenni). PS: uz jsi nekdy videl co umi synteticky olej po prehrati? A co umi mineral? Ja se po tyhle zkusennosti priklanim k polosyntu, kdyby mineralni olej ve stejne viskozitni tride nebyl trikrat drazsi tak tam leju ten a chrochtam si....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

DejFe píše:Kdyz tak mluvite o těch olejích , chtěl bych něco ujasnit a to je označení , přiklad 10W40 toto označení udává do jakých teplot je olej vhodny (pro naše podnebí 10w40 15w40 - ideal) ale nic víc o oleji neříka (mineral,syntetika nebo pul syntetika). A pak se stane že někdo (skoro každej) řika "ja tam leju 15W40" mno a jakou 15W40 , "co ja vim , je to prostě 15W40" , pak se ma člověk s někým rozumně domluvit.
oznaceni 10Wcosi, 15Wcosi atd. urcuje pouze viskozitu - pouzitelnost pri nejake teplote z toho pouze vyplyva :twisted:
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

DejFe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 08 pro 2003 21:49
Bydliště: Brno
Vůz: Služební

Příspěvek od DejFe »

bidak píše:
DejFe píše:Kdyz tak mluvite o těch olejích , chtěl bych něco ujasnit a to je označení , přiklad 10W40 toto označení udává do jakých teplot je olej vhodny (pro naše podnebí 10w40 15w40 - ideal) ale nic víc o oleji neříka (mineral,syntetika nebo pul syntetika). A pak se stane že někdo (skoro každej) řika "ja tam leju 15W40" mno a jakou 15W40 , "co ja vim , je to prostě 15W40" , pak se ma člověk s někým rozumně domluvit.
oznaceni 10Wcosi, 15Wcosi atd. urcuje pouze viskozitu - pouzitelnost pri nejake teplote z toho pouze vyplyva :twisted:
OKej ale stejnak z to nevyčteš (mineral , syntetika , polosyn.) , nebo snad joo ? :twisted:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 08 dub 2005 17:59
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

travex píše:
Bobika píše:bídák : do staryho motoru nema cenu kupovat drahej olej.
Tak to řekni ty volve mojí pampelišce. :roll: To co tam leješ ty, kdybych tam nalil, tak mi turbína do 10 k km udělá PÁPÁ. :? :? U atmosférickýho motoru máš asi pravdu, ale jak je v motoru turbína, tak bych na oleji vůbec nešetřil a je jedno jestli se jedná o turbodiesel nebo turbobenzín. Při představě, jak hustý olej pomalu protýká turbínou točící se 50.000 ot./ min mám osypky. :lol: :lol:
mam turbinu a leju tam stejny "blato" jako bidak, takze 10W40 ACEA B4 API CF VW505.00 (tzn dokonce nad specifikaci vyrobce) a nemam nejmensi problem. Ja osypky nemam, turbo taky ne :-) S tim hustym olejem protekajicim pomalu turbem jses vedle. Olej je do turba tlacen primo z hlavniho kanalu, tzn je pod tlakem,. Po nastartovani neni problem i 7 atm, v provozu to dava tak 1,5 atm a vys, dle teploty oleje..... takze po zahrati tam protece za jednotku casu dokonce mene oleje..... takze problem neni v mnozstvi, ale v kvalite olejoveho filmu v kluznych loziscich turbiny. Rozhodujici je vyhradne teplota (pro zjednodusenni). PS: uz jsi nekdy videl co umi synteticky olej po prehrati? A co umi mineral? Ja se po tyhle zkusennosti priklanim k polosyntu, kdyby mineralni olej ve stejne viskozitni tride nebyl trikrat drazsi tak tam leju ten a chrochtam si....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Konečně to někdo napsal srozumitelně a lidsky - prostě pro blbé :twisted:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

anonym

Příspěvek od anonym »

Přeně takto to píšou u olejů Mobil1. nejsrozumitelněji, bez okecávaní a zbytečnejch odbornejch výrazů. prostě pro normálního uživatele.

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

DejFe píše:OKej ale stejnak z to nevyčteš (mineral , syntetika , polosyn.) , nebo snad joo ? :twisted:
nic takovyho jsem nerekl, jen jsem si dovolil s Tebou sou hlasit a drobne Te doplnit :)

to co sem hodil Black je jasny, jen si clovek musi uvedomit, ze pro motor, kterej ma nalitano 300k km a pozira olej, nejni 0Wcokoli to nejlepsi - te 0Wcokoli to sezere 2 litry na 1000km, zatimco 15Wcokoli to veme jen treba 2 deci
cili pokud clovek nechce generalkovat motor, tak prezije delsi mazani pri studenym startu, holt to clovek necha pul minuty bezet na volnobeh
tomu motoru je to uz stejne jedno
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

pokud cokoli = cokoli, pak by to mělo žrat olej stejně né???
(pokud vyloučíme rozdílné spotřeby než olej dosáhne pracovní teploty)

přece to číslo cokoli vyjadřuje viskozitu při pracovní teplotě a ta je stejná, ať je to olej 0W-cokoli, 5W-cokoli,15W-cokoli...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 12 čer 2005 15:58
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=406
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=408
http://www.saabinfo.net/index.php?optio ... &Itemid=17
Neberte to jako mantru, ale zdá se, že autor aspoň trochu ví, o čem mluví.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

anonym

Příspěvek od anonym »

koukám, že olej je dost věrné téma. Řeší se to tady dost často :?

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

standa píše:přece to číslo cokoli vyjadřuje viskozitu při pracovní teplotě a ta je stejná, ať je to olej 0W-cokoli, 5W-cokoli,15W-cokoli...
to cokoli spis znamena vlastnosti pri zatizeni, kdy se zacne trhat a podobne
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

black hawk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 332
Registrován: 08 dub 2005 17:59
Bydliště: prag

Příspěvek od black hawk »

tak tomuto motoru z 850 B5252S bylo jedno co žere a takhle to dopadlo.bral asi tak 1L na 1500km.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4288
Registrován: 07 čer 2006 19:50
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Pánové odborníci a chemici si můžou psát co chtějí. Já se řídím praxí. Dnes jsem dělal guferka ventilů na prasátu motor AWT to je 1.8 T . Živil ho pouze Mogulem a podle značení DIN a ACEA kvalitním , dalo by se říct nejvyšší třída Mogulu a skoro 2 hodiny jsem odstraňoval usazeniny z hlavy. Taky mám odzkoušené praxí, že stejný motor co jezdil na Sunoco sežral na 15 tis. km 3.5 l oleje tak na Shell stejné klasifikace jen 1,5 l oleje. A to výrobci uváděli stejnou třídu, viskozitu i klasifikaci. Takže já věřím tomu co vidím a kašlu na nějaké posudky , dávám Mobil, motor mám čistý a spotřeba oleje 2-3 deci na 15 000 km.
Každý ať si tam dává co chce nejsem proti, ušetřené peníze potom nechá u nás ( myšleno všeobecně ) na servise za opravy. takže já jsem vlastně spokojený :lol: :lol: :lol:
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

jarek.krizan píše:Pánové odborníci a chemici si můžou psát co chtějí. Já se řídím praxí. Dnes jsem dělal guferka ventilů na prasátu motor AWT to je 1.8 T . Živil ho pouze Mogulem a podle značení DIN a ACEA kvalitním , dalo by se říct nejvyšší třída Mogulu a skoro 2 hodiny jsem odstraňoval usazeniny z hlavy. Taky mám odzkoušené praxí, že stejný motor co jezdil na Sunoco sežral na 15 tis. km 3.5 l oleje tak na Shell stejné klasifikace jen 1,5 l oleje. A to výrobci uváděli stejnou třídu, viskozitu i klasifikaci. Takže já věřím tomu co vidím a kašlu na nějaké posudky , dávám Mobil, motor mám čistý a spotřeba oleje 2-3 deci na 15 000 km.
Každý ať si tam dává co chce nejsem proti, ušetřené peníze potom nechá u nás ( myšleno všeobecně ) na servise za opravy. takže já jsem vlastně spokojený :lol: :lol: :lol:
Opět musím souhlasit.Mobil je opravdu top !!!

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

No já to teda vidím asi takhle: Mobil je jediný správný olej pro vaše auta. Pokryje ročné cca 10% spotřeby motorových olejů a tudíž možná 7% aut bude jezdit celoživotně na mobil. Ty jsou O. K. a ostatních 93% světové produkce je odsouzeno k brzkému zániku bez ohledu na značku vozu či oleje. Jenom potom nějak nechápu, proč ta ostatní auta ještě jezdí? Možná je to tím, že nevědí o tom, jaký je ten jediný správný olej a že by už dávno jezdit neměla. :?:
4Black - a nedopadl ten motor takto právě proto, že ta gufera již měla být dávno vyměněna?

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5984
Registrován: 02 zář 2005 22:06
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

A tohle je co - také díky oleji ???
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 12 čer 2005 15:58
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Hmm, tak zas nevím co. Značka neznačka. Tohle bude Lachtane asi propálený ventil.
Měl jsem v motoru 5W-50, teď tam mám 15W-50, Mobil1, což se mi moc nelíbí, hlavně to zimní číslo. 5W-50 si to vzalo asi 2L na 12 000 km, taky Mobil1.
Zatím jsem s 15W-50 najel asi 1000 km, takže těžko soudit, ale 15W mě fakt děsí. :?
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2859
Registrován: 23 úno 2005 22:27
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Marek Vild píše:Hmm, tak zas nevím co. Značka neznačka. Tohle bude Lachtane asi propálený ventil.
Měl jsem v motoru 5W-50, teď tam mám 15W-50, Mobil1, což se mi moc nelíbí, hlavně to zimní číslo. 5W-50 si to vzalo asi 2L na 12 000 km, taky Mobil1.
Zatím jsem s 15W-50 najel asi 1000 km, takže těžko soudit, ale 15W mě fakt děsí. :?
Nějakou 15W neřeš, je to mobil a co bys chtěl víc! Motor bude čistej. Zapomněl jsi napsat, že ti to tam dali ve Volvu a na zimu. Hele, zjisti si teplotu čerpatelnosti a při nižší teplotě prostě vytáhni šáde a je to! :wink:

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 12 čer 2005 15:58
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Jarda S40 píše:
Marek Vild píše:Hmm, tak zas nevím co. Značka neznačka. Tohle bude Lachtane asi propálený ventil.
Měl jsem v motoru 5W-50, teď tam mám 15W-50, Mobil1, což se mi moc nelíbí, hlavně to zimní číslo. 5W-50 si to vzalo asi 2L na 12 000 km, taky Mobil1.
Zatím jsem s 15W-50 najel asi 1000 km, takže těžko soudit, ale 15W mě fakt děsí. :?
Nějakou 15W neřeš, je to mobil a co bys chtěl víc! Motor bude čistej. Zapomněl jsi napsat, že ti to tam dali ve Volvu a na zimu. Hele, zjisti si teplotu čerpatelnosti a při nižší teplotě prostě vytáhni šáde a je to! :wink:
JJ dali mi to tam v Auto Hase, a to jsem jim výslovně říkal, že chci 10W-40....
OT
Šáde má komplet novou přední nápravu (a technickou na dva roky), stálo mě to dost, ale to svezení je fantazie!
Vyrostl jsem na ní, je to citovka, a teď je jako nová, tak mě nekamenujte. :wink:
OT
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S
This topic is 13 years a 7 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co opravit???“