DPF

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#226 DPF

Příspěvek od hajnej »

Tuší někdo možné příčiny dlouhého vypalování DPF?
Ze zaplnění 23g na 0.5g za ca 50km.
Díky za podněty.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#227 DPF

Příspěvek od Munga »

Mě to vypaluje min 20 minut tak těch 50km vcelku odpovídá.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 5136
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#228 DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Mozna me to funguje asi moc dobre, nebo nevim. Me to pali i po meste nebo behem 7-10km a do 0g
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#229 DPF

Příspěvek od Urvanej »

To zaplnění je o kalibraci. Zaplnění filtru se určuje z tlakový ztráty na filtru. Podle mě to musí jít ve VIDě nějak nastavit, protože různý filtry maji různou tlakovou ztrátu a snadno by se mohlo stát, že budeš mít i záporný gramy, pokud dáš uplně novej filtr.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 327
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#230 DPF

Příspěvek od Ykka »

Záporný gramy - od toho se právě dělá adaptace po výměně, jinak by se tam časem uložila sama provozem, ale trvalo by to a mezitím by to třeba nefungovalo jak by mělo.
U toho dvouturba to obecně funguje líp, protože tam nejsou tak prudké změny tlaku.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#231 DPF

Příspěvek od hajnej »

Munga píše: 11 led 2022 22:00 Mě to vypaluje min 20 minut tak těch 50km vcelku odpovídá.
Mě těch 50km trvalo podstatně déle. Tipnul bych necelou hodinu. Sjel jsem z dálnice při hodnotě kolem 18g a kroužil a kroužil a kroužil a čekal.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#232 DPF

Příspěvek od ok2ucx »

.. otrokem svého vozu. Příště se na to vykašli. Přerušit vypalování není nic, co by to auto nezvládlo. Nevím, proč z toho mají lidí taková traumata?
Úplně normálně to vychladne a až ECM příště vyhodnotí, tak dodělá zbytek.

Když pominu, že takto té pseudo-ekologii dáváš ještě více na pr*el, tak tratíš i svůj drahocenný čas. A ten ti už nikdo nevrátí.

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 5136
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#233 DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak tak Pavle, mraky lidí z toho pak uz blbe a jen sleduje a sleduje, krouzi a krouzi. :D
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#234 DPF

Příspěvek od hajnej »

Kubo...ty ale taky sleduješ. Jen ti to pálí nějak líp.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 5136
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#235 DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jo, asi tak jednou do mesice, kdyz se koukam na mesicni najezd na druhe zalozce.
A nebo kdyz zrovna nekdo resi chujoviny, ci pripadne, kdyz nekomu ukazuji VDD
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#236 DPF

Příspěvek od hajnej »

Tak všiml sis někdy, že to pálí dobře a dál nemáš potřebu sledovat.
Já jsem ty hodnoty teprve včera začal sledovat, tak mě to zaujalo a nechal dojet do konce.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 5136
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#237 DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Online jsem to nikdy nesledoval. Jen se max po jizde koukl do VDD.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#238 DPF

Příspěvek od Munga »

Pokud člověk jezdí krátké trasy tak musí sledovat a kroužit - začátek poznám spolehlivě že cejtím smrad spáleniny a konec když začne spotřeba házet nulu bez plynu. Na app už kašlu.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 9887
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#239 DPF

Příspěvek od hajnej »

Možná nám Tom0 vnáší trochu nové teorie do doby vypalování DPF....
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=966852#p966852
Každopádně nevím zda to má souvislost, ale jezdím tak nějak stabilně pohodu a dříve jsem pravidelně vypaloval po 700-800km na těch mých couračkách... teď po vyčistění egru to vychází na 1100-1200km na těch samých cestách tím samým stylem. Jestli je možné že vyčistěním to víc spaluje z vejfuku znovu a méně méně zanáší DPF... Jiné vysvětlení pro to zatím nemám
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 5136
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#240 DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Je fakt, že EGR mám taky křišťálově čistý, nicméně i při vypalování jsem měl vždy spotřebu 0, nechápu a dál to prostě neřeším a jezdím.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 425
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#241 DPF

Příspěvek od Macek2 »

Vyšší spotřeba je pouze na začátku regenerace, kdy probíhají postvstřiky, a než se rozžhaví oxicat a zažehne saze v DPF. Pak už saze hoří samy (díky zbytku kyslíku ve spalinách) a spotřeba je normální.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1039
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#242 DPF

Příspěvek od Tom0 »

Mě to tam dává naftu navíc po celou dobu vypalování. Když to vyjde a vypálí se dokonce, tak to trvá 25-35km a po celou dobu to žere víc.
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#243 DPF

Příspěvek od Munga »

Stejné jako u mne - akorát když jedu město nebo okresku (nižší rychlost)tak mi to smrdí do interiéru. Na v. vedení jsem netěsnost nenašel tak nevím - možná se vypaluje mastnota u výfuku.

Dzambor
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 538
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Trenčín
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual

#244 DPF

Příspěvek od Dzambor »

ak už je cítiť regeneráciu do interiéru tak to už značí DPF pred smrťou. Mne robilo to isté, posledných cca 50tkm kilometrov, únik som nikde nenašiel hľadali aj v servise. Problém bol v tom, že aj keď regenerácie prebiehali, filter sa už nevedel správne vypaľovať (mriežka DPF už bola vypálená) a pri spustení regenerácie sa to bohviekade dostávalo do interiéru. Dával som nový DPF (starý mi vydržal len 294tkm...) a regenerácie opäť necítiť do interiéru a aj motor stíchol, urýchlili sa regenerácie a auto ide lepšie za plynom.
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#245 DPF

Příspěvek od Munga »

A jak se vypaloval dle diagnostiky? Mám interval cca na nádrž a vypálí se pořád stejně do 5g. Nepřijde mi že by byl před smrtí. Možná spíš že se regenerace spouští už nuceně když je fakt plnej - jezdím poslední dobou krátké trasy.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#246 DPF

Příspěvek od raolsa »

Křišťálové koule ven. :D

Je možné, že když nefunguje klapka chladiče EGR u XC90 2006 136kW tak se při vypalování neohřeje DPF tak, aby se vstřikovaná nafta zapálila a ve formě oblaků bílého dýmu se valila z výfuku?
Nefunguje váleček, který tu klapku ovládá - nedrží podtlak, ale nevím jestli je klapka otevřená nebo zavřená.
DPF se ohřálo na max 390°C a pak to místo stoupání začalo klesat až se to ustálilo na nějakých 260°C a přitom to hulilo jak stádo jamajčanů. :%)

Ještě dodám, že auto nehlásí žádnou chybu, kromě plného DPF, která ale vyskočila až dnes když jsem na to šlápnul.
Sání je těsné, vířivé klapky nové a funkční, regulace turba funguje.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#247 DPF

Příspěvek od Urvanej »

Jen úvaha, neb zkušeností nemaje. Když se to nezapálí, tak to nemá dost kysliku, tzn. EGR otevřeno, tzn. špatně. Můžeš zkusit pokusně EGR zablokovat třeba nějakym plíškem?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 683
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#248 DPF

Příspěvek od zdenal111 »

,,oblaků bílého dýmu se valila z výfuku,, :Search:

Únik chladící kapaliny do spalovací komory-bílí kouř
1. Prasklá nebo pokroucená hlava válce
2. Selhalo těsnění pod hlavou válce
3. Došlo k prasknutí bloku motoru

.. Porušené těsnění hlavy
.. Prasklý motorový blok nebo hlava válce
.. Poškozený systém vstřikování paliva
.. Chybné palivové nebo vstřikovací čerpadlo
.. Vstřikování paliva ve špatných intervalech
Přenosová kapalina nebo hořící chladící kapalina. Začne-li motor nasávat kapalinu přes podtlakovou hadici, začne se z výfuku valit bílý kouř, což pravděpodobně způsobují praskliny v hlavě válce nebo špatné těsnění hlavy.Dieselový motor: Únik chladící kapaliny do spalovací komory
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 12085
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#249 DPF

Příspěvek od Urvanej »

Takový množství už musí "nějak chutnat" a poznáš, zda je to chladící kapalina nebo něco jinýho :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#250 DPF

Příspěvek od raolsa »

Voda se neztrácí, ty oblaka dýmu jdou fakt jenom když se spustí regenerace, jinak jede auto normálně. Výfuk byl po téhle akci mastný a i dým byl cítit naftou.

Abych EGR zaslepil tak by musel komplet ven. Ale asi to tak stejně dopadne.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“