DPF

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#176 DPF

Příspěvek od Zeb »

2T olej do nafty dávám. Většinou Mogul TSF, má obsah síranového popela 0,165% hmotnosti, takže při dávkování 100ml/nádrž je to 0,165gramu sulfátového popela. Nafta má maximálně povolený obsah síry v naftě 10mg/kg. Dejme tomu, že beru eňo ňuňo naftu, co má 5mg/litr, tak si do nádrže natankuju 0,35 gramu síry. Obsah popela ve 2T oleji je vzhledem k jeho objemu a k objemu oleje v naftě mizivý. Doufám teda, že počítám dobře a ne jako když soudruzi počítali obsah železa ve špenátu.
Nejvíc je znát aditivování 2T olejem v TDI, tam ale dávám 200ml/nádrž. Auto MNOHEM méně kouří, má měkčí chod a spotřebu držím dlouhodobě na nějakých 5,7 litru, včetně občasných jízd s přívěsem.
Do XC90 jsem přidal olej párkrát, jenom 100ml/nádrž. Kouřivost díky přítomnosti DPF nulová stejně jako bez oleje. Přišlo mi, že lehce klesla spotřeba, ale to se nedá moc měřit. Jezdí s ní většinou manželka couračky po městě, takže je úspěch, když se dostane pod 10l/100km. V zimě s občasným bufíkováním, aby děti byly v teple, je to 12/100.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 140
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Piešťany / Brno
Vůz: S60 2,4D Euro 3

#177 DPF

Příspěvek od Pongo »

Dural díky, ale bavoršťinu moc nedávam preklad do SVK CZ a dokonca ani EN nedával moc hlavu ani pätu :D

Každopádne, našiel som vcelku zaujímavy výskumný článok. https://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php
Výskum je robený pod spoločnosťou SASOL, ktorá podľa googlu zastrešuje chem výzkum a majú aj odvetvie na palivá.
Narozdiel od ostatných stránok sú tam vyložene objektívne porovnania v lab podmienkach, podrobne rozpísané, uvedené zdroje. Za mnňa dôveryhodný zdroj. Sorry ale informácie zo stránok ako autoforum.cz a niektoré fóra berem ako hodne subjektívne a občas populistické vyhlásenia. :)

Komu sa to nechce čítať tak krátke zhrnutie.
Porovnanáva mimo iného Eu vs Eu + 2SO JASO FC z hladiska:

- Mazivosť SLBOCLE - Tu dopadne EU-JASO lepšie. Toto kritérium sleduje schopnosť mazat dva odvalujúce sa objekty, napr vačka v CR čerpadle. Lepší výsledok dáva zmysel, vyššia vyskozita zmesy prospeje.

- Mazivosť HFRR - Tu dopadne lepšie čistá nafta. Pokial správne chápem jedná sa o mazanie dvoch trecích povrchov. Napr ihla v pouzdre vstreku... Zmes s olejom má vďaka vyššej viskozite horšiu vzlínavosť do mezery.

- Cetanové číslo - Čistá nafta dopadne lepšie. Rozdiel medzi zmesou je vrámci nepresnosti merania, takže tažko určitelný výsledok pokial do toho nevstúpi štatistika ;)

- Celé spektrum emisií, zahrnuje aj PM - bez merateľných rozdielov ! :beer: pre každú vzorku 3x NEDC cyklus a spriemerovaný výsledok.

- Zanášanie vstrekovača - Tak tu dostáva olej (alebo skorej vstrek) na frak. Vysoký obsah zinku v oleji zanáša pri akcelerovanom teste brutálne vstrekovač. Taktiež avízuje možné problémy s DPF nakoľko obsah kovov palive má negatívny vlyv na DPF, osobne si myslím že aj na katík.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tudiž zhrnutie, že v lab podmienkach má olej pozitívny vlyv leda tak na životnosť čerpadla. Pri ostatných kritériach je to buď na rovnako alebo dokonca horšie. Kritický je obsah zinku v oleji, ktorý má negatívny vlyv. Otázkou je či je nejako obsah Zinku viazaný k špecifikácií oleja a iné značky nemôžu byť na tom lepšie alebo horšie.
Relatívne nižšie cetanové číslo by malo teoreticky spôsobovať trvdší chod.. :unknown:

Čo sa týka dymivosti ako písal Zeb, tak tam má napadá či nemá prídavok oleja, nejako vlyv na tesniace schopnosti ihly v sedle opotrebovaného vstreku a teda v lab. podmienkach s novými vstrekmi by to nebolo poznať.
Akým štýlom ti to dymí bez oleja ? Pri tiahlom kopci a plnom kotli nonstop alebo to len vyfoukne obláček dymu a konec ? Pretože malý obláček je úplne normálny bez DPF a pridaní plynu. To sa len vyfouknú nahromadené usadeniny ale dalej to už nedymí. A veľkosť obláčku závisí len od štýlu a dĺžky jazdy od posledného profouknutí :)

Nechcem nijako spochybňovať pocitové zlepšenie po pridaní oleja, ale tiež som si prešiel na ovci štádiom, kde som najprv čistil EGR, potom odpájal podtlak od EGR, čistil váhu vzduchu a s každým krokom som sa chválil ako ohodne lepšie to chodí po poslednej úprave. Potom som prišiel na to, že EGR je trvalo vyblokovné plechom od predošlého majiteľa a váhu vzduchu to nemá, takže všetko to zlepšenie bolo placebo, lebo som si to niekde na fóre prečítal, že to určite bude lepšie. :ROFL:
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#178 DPF

Příspěvek od Dural8 »

No on tam v principu porovnava vlastnosti vicero oleju. O tom ten prispevek je. Vse bylo taktez vytvoreno v laboratori, nektere zkousky neodpovidaly normam, ale v ramci jeho moznosti byly provedeny jak nejlepe a nejpodobneji to slo, hlavne u vseho stejne. Nijak to nezatajuje.
A to uz je asi dal nez Tvuj prispevek, pac Ty koncis tim, ze nevis jestli ostatni oleje maji takovy podil toho a toho...ja tez nevladnu bavorstinou, ale translator na to zhruba staci.
_________________
V60 D4

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#179 DPF

Příspěvek od Zeb »

Tak zrovna to s tím zinkem mi přijde hodně zvláštní, poněvadž ho obsahují snad všechny sady aditiv do motorových olejů a zrovna Mobil1 ho obsahuje fakt velké množství. Pokud tedy někomu naftový motor baští olej v množství třeba 2litry na 10.000 km (nebo taky dvě decky oleje na nádrž s nájezdem 1.000km/ nádrž), tak musí mít podle tohoto testu po pár tisících km vstřikovače totálně na odpis...
Nejlepší asi je zainvestovat 80 Kč, koupit 250ml balení TSF oleje, nebo nějakého jiného s minimálním obsahem popela, chrstnout to do nádrže při dalším tankování a vyzkoušet.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#180 DPF

Příspěvek od Dural8 »

V oleji to nevadi, to nejde skrz vstrik a to je to zasadni. Koukni kdyz se testoval vif, tak jako zasiraci palivo byl prave pouzit zinek. A vif po nekolika desitkach hodin vratil vstriky na 94% puvodni hodnoty.
_________________
V60 D4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#181 DPF

Příspěvek od berzerker »

Ano, zinkove aditiva zanasaju vstreky, preto treba vyhladavat 2T olej bez zinku, napriklad ja som daval Addinol mz 406 a tam vyrobca udaval, ze je bez zinku. Co sa tyka dymenia, tak 2T olejby mal zlepsovat horenie a tym menej dymit.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#182 DPF

Příspěvek od berzerker »

Co sa tyka zanasania DPF tak na nemeckych forach to viaceri merali cez diagnostiku, ze s 2t olejom v nafte sa preddlzuju intervaly regeneracie. Ja som toho precital kvantum z tych nemeckych stranok. Na miesanie do nafty sa odporuca polosyntetika JASO FC, ISO L-EGC. Synteticke 2t oleje s vyssou normou uz byvaju viac aditivovane, co nie je vhodne na miesanie do nafty. A ako som pisal, bez zinku.
Ono je to s tou mazivostou nafty diskutabilne, ci je kvoli tomu nutny 2t olej, pretoze nafta musi splnat urcitu mazivost kvoli norme a ta by mala byt pre komponenty dostatocna. Ine je to uz s tym cistiacim ucinkom, pretoze 2t oleje obsahuju cistiace aditiva ktore by mli udrzovat spalovaci priestor cisty. Ja sam 2 t olej pridavam uz +30 tkm do 2.0 hdi, tam som si viac menej nevsimol ziadny ucinok, asi to je naozaj viac citit na tdi-ckach.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 35
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: xc90 D5 136kW automat

#183 DPF

Příspěvek od klobuk62 »

Zdravim páni. Už viac krát som vystihol vypalovanie cez carscaner a vypaľovat mi začne vždy pri 17 gramoch zaplnenia. Všetci tu píšete že vám začne až pri 27gramoch. Neviete prečo mne pri 17? Alebo mám zle tú aplikáciu nastavenú?

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#184 DPF

Příspěvek od Zeb »

Ještě k tomu 2T oleji do nafty, tak TDIčkem jsem už pár litrů 2T oleje prohnal. Litr starého M2T co měl nebožtík tchán ještě z dob, co měl pionýra (nenapadlo mě jak to lépe ekologicky zlikvidovat) a pak několik litrů už nějakého lepšího 2T oleje - buď TSF, nebo červený Starline. No a při vyndavání vstřiků a jejich následné kontrole byly i po půl mega kilometrech na hrbu v pohodě, čisté. Tak nevím, jaký 2T olej v tom testu používali, že dokázali vstřiky takhle zahnojit. Nebo jestli jsou původní vstřiky z TDI o tolik kvalitnější a blbuvzdornější?
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#185 DPF

Příspěvek od Arkaz »

klobuk62 píše:Zdravim páni. Už viac krát som vystihol vypalovanie cez carscaner a vypaľovat mi začne vždy pri 17 gramoch zaplnenia. Všetci tu píšete že vám začne až pri 27gramoch. Neviete prečo mne pri 17? Alebo mám zle tú aplikáciu nastavenú?
neries to. podla mna len nahoda ze vzdybto zacalo +/- pri 17g. a je tam viac faktorov nie len gramaz. aj motohodiny od posledneho palenia , prejdena vzdialenost, teplota motora, a mnoho ineho. hlavne ze vypaluje :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 35
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: xc90 D5 136kW automat

#186 DPF

Příspěvek od klobuk62 »

Trochu ma to znepokojuje lebo ma napadlo či tam neni už tych 10gramov popolčeka nabiteho a ostava kapacita plnenia sadzami tych 17gramov. To by som mal už len 2/3-ny kapacity k dispozicii.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 157
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Morava na severu
Vůz: V60 MY19 D3 110kW

#187 DPF

Příspěvek od FERGU$ »

To si nemyslím, me začíná podle Carscaner vypalovat pri 26.3g, vypalovani trva cca. 20 az 25 km a skončí při zustatku 5.2g, coz je u mě to nespalitelné množství. Ale ukazuje mi celou škálu filtru, tedy do tech cca. 27g. Neporadim proc tobe začíná palit pri 17g. Mohlo by to byt i chybou apky. Me taky ze zacatku ukazovala teplotu DPF o 300 st. vic, než byla skutečná. Az po nejake aktualizaci to napravili. Tehdy jsem psal na podporu, ze se u me vyskytuje tento problem.
_________________
V60 II, MY 2019, D3, 110kW, motor D4204T16, Inscription
Galerie: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=80299
Minulá Volva: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=29327

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 35
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: xc90 D5 136kW automat

#188 DPF

Příspěvek od klobuk62 »

No je to divné. Mne teda začína pri 17gramoch ale vypáli až do nuly. Nenecháva žiadny zostatok. A aplikáciu mám zaplatenú čiže verziu pro.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 157
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Morava na severu
Vůz: V60 MY19 D3 110kW

#189 DPF

Příspěvek od FERGU$ »

Jaký používáš profil připojení v CarScanner?
Máš vybraný ten správný k tvému vozu? Podle roku, typu apod.
Já používám Volvo Platform 3 MY2008+.
Pozn: taky mám placenou Pro verzi.
_________________
V60 II, MY 2019, D3, 110kW, motor D4204T16, Inscription
Galerie: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=80299
Minulá Volva: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=29327

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#190 DPF

Příspěvek od shalibaba »

Ještě k tomu Car Scanneru - jaký nastavujete komunikační protokol? Připadá mi to, že ať výběru jakékoliv připojení, tak u některých senzoru neukazuje údaje, dokud jej nevyberu.
Zůstatek po vypalování bude asi dle nálady - mne u 5-7 g vypalování končí, ale regenerace manuální přes diag vypálí do nuly.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 35
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: xc90 D5 136kW automat

#191 DPF

Příspěvek od klobuk62 »

Ja použivam profil pripojení teda protokol Volvo Platform 2 CAN 29-bit protocol. Skusim nabuduce ten Platform 3 či to vobec zoberie.
Ešte doplním že auto mám r.2006 takže to mám navolene správne.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 35
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: xc90 D5 136kW automat

#192 DPF

Příspěvek od klobuk62 »

IgoRov konečne nejake pozitivum. Aspon som neni sám. Takže to bude asi nejaka chybka v aplikacii si myslim. Mohol by niekto kto vie po anglicky napisat dotaz vyvojarovi.
Inak dneska som skušal ten protokol Platform 3 ale tam mi hodnoty dpf vobec nezobrazilo.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#193 DPF

Příspěvek od Munga »

Používáte všichni Car Scanner pro (placený)?
Já používal free , ale po aktualizaci mi to už neukáže teplotu dpf, saze atd. tak jestli to začali blokovat a mebo mám chybu. Ukazuje to jen nějaký základ, rychlost, otáčky atd..

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#194 DPF

Příspěvek od shalibaba »

Mungo - jsme na tom stejně, neukazuje se to v tom přehledu senzorů, ale když na senzor klikneš, tak ukáže graf a naběhne jeho skutečná hodnota. To samé, když si dáš konkrétní senzor na dashboard.
Přisuzoval jsem to špatnému profilu, ale asi je to vlastnost apky.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 35
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Slovensko
Vůz: xc90 D5 136kW automat

#195 DPF

Příspěvek od klobuk62 »

Ako som už pisal použivam platenu verziu Pro a v zozname senzorov tie parametre dpf mam tak neviem ako to že vy nie. Ale je pravda ze mi prišla aktualizacia tej aplikacie ale som ju nestahoval pre istotu.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#196 DPF

Příspěvek od Munga »

shalibaba píše: 02 pro 2020 12:41 Mungo - jsme na tom stejně, neukazuje se to v tom přehledu senzorů, ale když na senzor klikneš, tak ukáže graf a naběhne jeho skutečná hodnota. To samé, když si dáš konkrétní senzor na dashboard.
Přisuzoval jsem to špatnému profilu, ale asi je to vlastnost apky.
Mě to dříve chodilo v neplacené, ale po aktualizaci se na nic kolem dpf žádným způsobem nedostanu. Zkusím to smáznout a nainstalovat znovu. Aktualizace byla chyba :(

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 168
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Valašské Meziříčí
Vůz: V70 MY2004 D5244T

#197 DPF

Příspěvek od beatle »

No co se tyka strategie vypalovani DPF, prez rocniky a typy motoru se to lisi,
stare petivalce cyklovaly od 0 po cca 17g, kdyz se nedarilo vypalit tak i k 24g.
Novejsi 4-valce spise drzi zaplneni nekde u stredu a vypaluji casteji mensi mnozstvi.

B
Přílohy
dpf-d5244t4-1.png
dpf-d5244t4-1.png (15.62 KiB) Zobrazeno 1485 x
dpf-d5244t4.png
dpf-d5244t4.png (11.94 KiB) Zobrazeno 1485 x
dpf-d5204t7.png
dpf-d5204t7.png (17.69 KiB) Zobrazeno 1485 x
dpf-d4204t11.png
dpf-d4204t11.png (9.55 KiB) Zobrazeno 1485 x
dpf-d5244t17.png
dpf-d5244t17.png (15.93 KiB) Zobrazeno 1485 x
dpf-d4204t5.png
dpf-d4204t5.png (12.83 KiB) Zobrazeno 1485 x
dpf-d4204t11-1.png
dpf-d4204t11-1.png (9.77 KiB) Zobrazeno 1485 x
dpf-d4204t11.png
dpf-d4204t11.png (9.55 KiB) Zobrazeno 1485 x
dpf-d4204t23.png
dpf-d4204t23.png (11.86 KiB) Zobrazeno 1485 x

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#198 DPF

Příspěvek od shalibaba »

U ty D3 5-ti válce je hezky vidět, že do 0 nevypaluje. Jinak pěkný grafy :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#199 DPF

Příspěvek od Arkaz »

Ano to potvrdzujem. D5 136kw mi vypaluje na 0g. a D4 120kw len cca do 5g.

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#200 DPF

Příspěvek od Munga »

To samé já,5g
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“