XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Spišská Nová Ves
Vůz: XC90, D5244T, M6, 2005

#1 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva

Příspěvek od kamo »

Ahojte,
pri prudkej akceleracii mi padne auto do nudzoveho rezimu (strata vykonu + cervena kontrolka: Porucha motora).

Tuto poruchu moze sposobovat milion veci, tak sme to otestovali so zapnutou diagnostikou a vyskocila chyba s tlakom paliva, cize

- palivovy filter
- vstreky
- cerpadlo
- rampa

ak som nieco zabudol, alebo zle napisal, tak ma kludne doplnte alebo opravte :)

Moja otazka na vas, drahi volvaci, je:

Ci sa s tym uz niekto z vas stretol, a ak ano, ktora cast palivoveho systemu to najcastejsie je, aby som nemusel vsetko posielat na testy.

Dakujem.
_________________
XC90, D5244T, M6, 2005

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva

Příspěvek od Urvanej »

První bych vyměnil filtr. Pak bych sledoval, jak se chová tlak na liště, pokud náhle šlápnu plyn. U V8 se mi tlak na liště dost měnil podle zatížení motoru a lezl až někam k osmi tušim. Což mě celkem překvapilo, protože sem byl zvyklej z krabic na mechanickou regulaci na přesnym tlaku (sání + 3 bary).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#3 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva

Příspěvek od Tod2 »

Dej nový filtr, já měl stejný problém a po výměně v pořádku. Stejně ho je potřeba občas vyměnit. Ono stačí natankovat nějakou sračku a je to hned. Je to to nejlevnější, tak bych tím začal. Pokud to nepomůže, můžeš zkoušet měnit dál... :)
I když teď mám pocit, že jsem měl oranžovou kontrolku, ne červenou.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 10
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Loužnice
Vůz: V70 II 2.4 D5

#4 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva

Příspěvek od Skoupe90 »

Zdravím,
právě řeším to samé na svém V70 II 2,4 D5. Při akceleraci, v momentě, kdy by mělo sepnout turbo, tak nesepne a napíše mi to chybu motoru, spadne to do nouzáku a jedu jak s hnojem. Dřív pomohlo vypnout motor, nastartovat a jelo to zas ok. začlo to dělat už na jaře, teď mi přijde, že jak je chladněji, je to v pytli uplně.
Na diagnostice to napsalo netěsnost palivového systému: malá netěsnost.

Pomohlo tedy vyměnit jen ten filtr nebo jak to dopadlo?

Díky za info..
_________________
Je: Volvo V70 II, 2.4 D5
Bylo: Škoda Fabia I 1.4 MPi, Fiat Punto I, 1.1

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#5 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva

Příspěvek od ok2ucx »

Přicpaný palivový filtr je nejčastější příčinou tohoto chování. Chce to však vyčíst konkrétní chybový kód DTC. Často se tohle projeví také, když se auto načipuje (ale bez Stage 0 = filtry, atp.), auto se konečně podívá k červenému poli, motor chce více paliva, ale to tam nestihne - dostatečně rychle - dotéct.
Zasvinit filtr lze celkem rychle - někde načerpat špatné palivo, případně v zimě se vysráží parafíny a už se nerozpustí. Filtr je to nejmenší a nejsnazší. Klidně bych se nestyděl jej měnit při každé nebo každé druhé výměně oleje?

Další trabl může být ve vysokotlakém palivovém čerpadle, ale tam může být diagnostika náročnější, hlavně takto od klávesnice 8)


Podobná situace (nouzák) však může nastat také proto, že turbo má dodat požadované množství vzduchu, ale cokoli kolem něje nefunguje správně - například:
- nejsou těsné hadice či intercooler
- zaseknutý EGR
- špatně fungující regulace geometrie lopatek turba (ta je m.j. ovládaná podtlakem - stejným podtlakem, který reguluje tuhost motorových silentbloků - jsou-li popraskané podtlakové hadičky těchto silentů, může dělat problém právě i regulace turba)
- turbo samotné
- přicpaný katalyzátor, atd.

Těch možností je hromada a podservisovaných aut taky.

Pavel


P.S. Pokud je to možné, vždy uvádějte čísla chybových kódů (DTC) - např. ECM-1234 nebo aspoň jejich znormované podoby P1000. S tím už se dá pracovat, kdežto ty zajímavé překlady z univerzálních diagnostik jsou celkem k ničemu.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4174
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#6 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva

Příspěvek od jancho »

Skoupe90 píše:Zdravím,
právě řeším to samé na svém V70 II 2,4 D5. Při akceleraci, v momentě, kdy by mělo sepnout turbo, tak nesepne a napíše mi to chybu motoru, spadne to do nouzáku a jedu jak s hnojem. Dřív pomohlo vypnout motor, nastartovat a jelo to zas ok. začlo to dělat už na jaře, teď mi přijde, že jak je chladněji, je to v pytli uplně.
Na diagnostice to napsalo netěsnost palivového systému: malá netěsnost.

Pomohlo tedy vyměnit jen ten filtr nebo jak to dopadlo?

Díky za info..
Filtrem nic nezkazíš, tak ho vyměn.
Nevíme, jakou máš D5 - zda 120kw či 136kw.
Může být ucpaný EGR a trubky sání, případně vířivé klapky u 136kw.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 10
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Loužnice
Vůz: V70 II 2.4 D5

#7 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva

Příspěvek od Skoupe90 »

Tak začnem tim filtrem a uvidíme... Mám 120kw.

Díky za rychlé reakce. Ten kód zkusím dodat, pokud filtr nepomůže. :-)
Zatím díky za rady a nápady. Dám vědět, jak to s volvikem dopadlo.
_________________
Je: Volvo V70 II, 2.4 D5
Bylo: Škoda Fabia I 1.4 MPi, Fiat Punto I, 1.1

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#8 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva

Příspěvek od hajnej »

Skoupe90 píše:Tak začnem tim filtrem a uvidíme... Mám 120kw.

Díky za rychlé reakce. Ten kód zkusím dodat, pokud filtr nepomůže. :-)
Zatím díky za rady a nápady. Dám vědět, jak to s volvikem dopadlo.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=98&t=23475
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 10
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Loužnice
Vůz: V70 II 2.4 D5

#9 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva

Příspěvek od Skoupe90 »

Takže... Jelikož mi to pán ,který to měl na diagnostice už týden nebere a v dalším servise mi řekli, že mají volno za 4 týdny, jsem se rozhodl vyměnit palivový filtr sám s tím, že se tím opravdu nic nezkazí..

No a nezkazilo. Jezdíme bez škubání, padání do nouzáku a čekoholi jiného. Filtr byl od pohledu prehistorickej a příště v servise budu asi opravdu obcházet celé auto, jestli bylo měněno to, co je fakturováno. Nicméně díky všem.. Mimochodem, neservisujete někdo v mém okolí?
_________________
Je: Volvo V70 II, 2.4 D5
Bylo: Škoda Fabia I 1.4 MPi, Fiat Punto I, 1.1

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#10 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva

Příspěvek od Tod2 »

Jsme rádi, že jste rádi... :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Spišská Nová Ves
Vůz: XC90, D5244T, M6, 2005

#11 XC90 - pada do nudzoveho rezim - problem s tlakom paliva

Příspěvek od kamo »

Mne este len dnes dosli filtre a olej. Idem menit rovno vsetko, aj tak je uz skoro cas.

Takze info koncom tyzdna. :)
_________________
XC90, D5244T, M6, 2005
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“