Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#26 Diesel vs. Benzin - argumenty

Příspěvek od pepa.paur »

Mám tady aktuálně dva benzíny a dva nafťáky tdi ,tak to zkusím:

a) není to pravda, cena je srovnatelná, V70 tdi celková hmotnost 2020kg, C70 tdi cabrio 2010kg, nepředpokládám zásadní vliv na životnost podvozku, dvoumoťák mají taky, žhavící svíčky jsou výrazně levnější, než zapalovací, olej měním častěji u nafty, ale zase používám levnější. Výhodou je životnost výfuku u tdi.

b) týká se pouze aut s DPF, jinak nemá vliv, žena provozuje V70 tdi na krátkých trasách několik let bez negativního vlivu, dokonce ani neroste spotřeba.

c) záleží samozřejmě na historii vybraného vozidla a prováděné údržbě.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#27 Diesel vs. Benzin - argumenty

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Tou celkovou hmotností se ohánět, nevím nevim. Na místě by spíše byla provozní.
Páč celková = provozní + užitečná
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#28 Diesel vs. Benzin - argumenty

Příspěvek od doktor »

Preferuji benzín.
Hlavní nevýhody nafty mých očích:

Zimní provoz -studený interiér, problémové starty.
Ekologie obecně a problémy s emisními normami, kazící se komponenty snižující emise.
Omezení vstupu do center evropských měst, které bude narůstat.

Naftová era je u konce, velké firmy už to pochopili, další vývoj už je ukončen.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#29 Diesel vs. Benzin - argumenty

Příspěvek od IgorS »

A čo tak, keď to porovnávame zo všetkých strán teda aj ohľadom nákladov na vstupe a potom pri prevádzke rozšíriť to aj o plyn?

Diesel vs. Benzín vs. LPG (CNG) - argumenty
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 548
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: MSK
Vůz: S80 D5 MY2004

#30 Diesel vs. Benzin - argumenty

Příspěvek od Bakly »

Klidně bych byl pro, pokud by se našel někdo, kdo by je u LPG/CNG přidal. Ale zatím jsem teda čekal větší odezvu antidieselaku. Hlavně vzhledem o tomu, kolik se jich objeví u každého tématu pro výběr auta.
_________________
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#31 Diesel vs. Benzin - argumenty

Příspěvek od Romulusw »

To jsou naprosto jednoduché počty.
Investice do LPG - 30.000,-
Návratnost - 30.000 km
Nynější spotřeba v přepočtu na benzin 5,5l/100 (1,70Kč/km)
Provoz - roční kontrola 300,- amortizace nádrže 600,- filtry 150,-

Nevýhoda - podzemní garáže zákaz (ale nálepka se dá sundat, že?)

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#32 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty

Příspěvek od Deshi »

Taky se trochu přidám.
1) V40 1,9D - kupovaná ojetá se stavem tachometru 73tis km, v současnosti cca 360tis km
co se servisu týče - pokud přejdu spotřebák:
- 1x repase altíku - cca 3500Kč
- 1x čištěné (nerepasováno ) turbo v Ambo Brno - cca 2000Kč
- 1 měněný vstřik a díky vstřikovacímu čerpadlu vrácenému jako rozebrané v krabičce, tak koupené použité čerpadlo ze Cvikova - cca 5500Kč
- 1x výměna baterie (ta stará originální vydržela 12 let )
Jinak opravdu spotřební klasika (brzdy, tlumiče, rozvody,.... )
- spotřeba nafty stále mezi 5,5-5,8l /100km, olej naprosto nežere
Auto vesele jezdí dál

2) S80II 3,2 + LPG kupovaná s nájezdem 250tis km, dnes 300tis km,
- spotřeba - plyn na couračky cca 13,5l/100km , mé ježdění do práce Pardubice - Praha a zpět cca 12l/100km
- benzín na couračky cca 12/100km , mé ježdění do práce Pardubice - Praha a zpět cca 9l/100km
- servis (krom spotřebáku) - prasklé těsnění pod hlavou a díky tomu repase hlavy, výměna několika volnoběžek a řemenů - cca 35tis Kč, oprava LPG - rozhozené nastavení cca 2000Kč a namontován správný palivový filtr
- před výměnou těsnění mi lehce papala olej, teď zatím nic

Náklady na km, pokud beru pouze spotřebu nafty, benzínu a LPG - cca srovnatelné u obou aut - 1,6 - 1,8 Kč / 1km

Roční nájezd obou aut je cca 20-25 tis km.
Pokud porovnávám náklady benzín vs. naftu, tak možná jsem jeden z mála, ale zatím jsem žádné větší náklady u nafťáku neviděl. U benzínu se holt vyměnilo věcí víc - možná náhoda. Komfort srovnávat nemůžu. Každopádně nikdy jsem u nafty neměl problém se zimními starty (až loni kvůli baterce).

Takže za mne je to asi šul nul.
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#33 Diesel vs. Benzin - argumenty

Příspěvek od Deshi »

Romulusw píše:To jsou naprosto jednoduché počty.


Nevýhoda - podzemní garáže zákaz (ale nálepka se dá sundat, že?)

Hmm, teď ji budu muset nalepit kvůli STK :(
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#34 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty

Příspěvek od IgorS »

Ako si s plynom na Volve spokojný? Šecko ok?
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#35 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty

Příspěvek od Deshi »

IgorS píše:Ako si s plynom na Volve spokojný? Šecko ok?
Jak jsem psal, mám s tím najeto 50tis km a zatím naprosto OK. Jen ted jedno seřízení v Ambo v Kobylnicích a jezdí se vesele dál :good:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#36 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty

Příspěvek od IgorS »

Dík. A aký tam máš systém? Primazávanie máš dajaké?
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#37 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty

Příspěvek od doktor »

_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#38 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty

Příspěvek od Romulusw »

IgorS píše:Dík. A aký tam máš systém? Primazávanie máš dajaké?
Já mám namontované Stefanelli, bez "přimazávání", protože když je to dobře udělané, tak je to pitomost.
Budu mít 40 tis. na podzim auto na brzdě, v celém spektru otáček nebyl výkon nižší proti benzínu než 5 koní.

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 309
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

#39 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty

Příspěvek od hoffi »

Je to tak prosté, když se lidi správně namasírují, hned poznají co je špatné a přestanou mít o to zájem. Nejsem fanda dieselu a jsem rád za to svoje benzinové Volvo s alespoň trochu ucházejícím obsahem, leč přichází doba, kdy lidi tlačí do nízko rozpočtových aut, s malým obsahem a vysokým výkonem a to především benzínových či na plyn. Co na tom, že takový motor nenajede víc jak 300 tisíc kilometrů. A jednou nastane doba, že žádná taková auta nebudou. 8)
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 309
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

#40 Diesel vs. Benzin - argumenty

Příspěvek od hoffi »

hajnej píše:Kromě toho, co již zaznělo.

Diesel:
+ větší životnost diesel motoru - železa
+ při větší zátěži, menší spotřeba vůči benzínu
+ při větším výkonu, menší spotřeba vůči benzínu
+ častá přítomnost přídavného/nezávislého topení :)

- větší vibrace, dříve odcházejí silentbloky

Tady bych trochu oponoval, jak si přišel na to, že životnost je u dieselu větší ? Tohle je trochu nesmysl ....... je to kus od kusu jiné a nedá se to jednoznačně určit. 8)
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#41 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty

Příspěvek od doktor »

větší životnost je možná tak o neoturbeného dieselu - náklaďáky a pod. Jinak asi ne.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 309
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

#42 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty

Příspěvek od hoffi »

[quote="doktor"]větší životnost je možná tak o neoturbeného dieselu - náklaďáky a pod. Jinak asi ne.[/quote

Atmosféra diesel či benzín budou se životností na tom zhruba stejně, ono možná tahle domněnka plyne z toho, že s diesely se více jezdí, jsou určeny především na delší vzdálenosti, pak není například problém najít auto na prodej, co za čtyři roky najezdílo 300 - 400 tisíc kilometrů. Jenže to je auto co za další čtyři pět let půjde do věčných lovišť a najede tak maximálně o 200 - 300 tisíc víc. Kdežto s benzínem najezdíš to samé za deset patnáct let a pořád ještě bude v kondici jezdit, tedy záleží na majiteli a péči o vůz. Trošku ty čísla házím od boku, je to jen příklad, aby se toho někdo nechytal.
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#43 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty

Příspěvek od Deshi »

IgorS píše:Dík. A aký tam máš systém? Primazávanie máš dajaké?
Je to PRINS bez přímazu, auto už je v plynu od 2012. Nevím, kolik je na to najeto. Tady v republice má najeto 80tis km.
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#44 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty

Příspěvek od IgorS »

Dík. Tak nech slúži k tvojej spokojnosti aj ďalej :good:
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#45 Diesel vs. Benzin - argumenty

Příspěvek od hajnej »

hoffi píše: Tady bych trochu oponoval, jak si přišel na to, že životnost je u dieselu větší ? Tohle je trochu nesmysl ....... je to kus od kusu jiné a nedá se to jednoznačně určit. 8)
Vycházím z toho, že motor pracuje s většími tlaky a motor musí být robustnější.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1141
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#46 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty

Příspěvek od labanos »

U dieselů se předpokládá větší nájezd a jsou tedy dimenzované na delší životnost. To je ale pouze konstrukční záměr (aspoň některé automobilky teda).
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

penek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2891
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

#47 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty

Příspěvek od penek »

A dá se tohle vůbec nějak rozumně a věrohodně paušalizovat? Já měl v životě 8 aut, z toho 5 benzínů (Š-100L, Š-120L, Fiat Fucking Uno S-55, Š-135 Favorit GLX, Nissan Primera P-11 1.6) a 3 nafťáky (Š-Felicia 1.9, Hyundai Accent I 1.5crdi, Kia Ceed 1.6crdi). Co se tlemíte?? :D Neumím to definitivně rozseknout, ale subjektivně se mi s ropou jezdí trochu líp. Momentální kus mám už 10 let, nálet 225tkm, nikdy se nic podstatnýho nevysypalo, ano, spotřebák vč. tlumičů, kotoučů, etc., ale i při teplotách hluboko pod -20 startuje hned, vejfuk původní. Loni se mi, přiznávám, vysrala CD mechanika. Perlička: Volám do autorizáku, kde dělaj i koncern a týpek co je to za rok, já 2008, von tak to je po smrti, já rádio?, von ne, celý auto... Kretén... :D

P.S. Dvojku do rozvahy nezahrnuju, to je samosebou jinej level... :D
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 373
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Čavisov
Vůz: V70 III D5 Polestar, C30 R-Design

#48 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty

Příspěvek od Siggi »

Upřímě se mi taky s naftou ještě nestalo abych měl problém ( při dobré baterce nastartovat ). A to tu už -20ky byly. Kupuju ale "lepši" , aditivovanou naftu. U staré V50 2.0D nebyl problém i bez aditiv navíc. u V70 D5 jsem dodaval i zimni VIFka a vubec zadny problem. Ani naznam.

- obecne pri +- stejnem najezdu jsem u benzinu resil spotrebak +navic rozvody elektriky ( vypinal jeden az dva valce ) v motoru a svicky . Jinak nic ( Fiat Stilo 1,6 16V 76kw )
- u nafty, jsem na najezdu 130 - 225tis km menil dvakrat po jednom vstrikovaci ( nove ) a v posledni fazi vsechny 4 repasovane. Takze za onech 225tis km uz se v aute vystridalo minimalne 10 vstriku. V zavislosti na kvalite nafty co se obecne tankuje ( ze 3 tankovani v Polsku jsem musel byt 2krat odtazen :-D :-D :-D ) tak se vice zasira palivove vedeni a je potreba pravidelnejsi meneni palivoveho filtru.
- po cca 200tis odesel DPF a daval se novy ( polsky sunt, ale neco vydrzel ) .


Z tohoto vidim, ze nafta je pri stejnem najezdu narocnejsi ( ok, byl to zabozrout 2.0D ,ale porad je to jeste motor , ne? Tak ho muzeme taky zminit :-) ) a nizsí spotreba to myslim nevyrovna. Pravdou ale je, ze nekde po hranici 160 , 170tis km nebyl nikde zadny problem ( a buhvi kolik auto vubec melo pri koupi )


Siggi: To je pěkně napsáno :)
-------------

Co mi ještě nikdo nevysvětlil ale je, proč je argument, zda se nafta vyplatí vázán vždy na kilometry za rok.
Dva příklady, oba pro auto s nájezdem dejme tomu těch krizových 200 000:
1. Auto se kupuje s tím, že člověk jezdí často dálky a najede tak dejme tomu 50 000 km za rok. Je to přece Volvo, tak by mu mohlo těch 4 roky vydržet. Cílový nájezd tedy 400 000.

2. Auto kupuje člověk, který ho potřebuje na cesty do práce 30 km tam a 30 km zpět. To už se snad nedá počítat jako pro diesel nezdravá trasa (především když pro motor záleží především na časové délce jízdy a ne úsekové). Odhadem tedy 250*60km= 14 400 km ročně - to už je pořád nájezd, kdy se diesel ještě rozmlouvá. Auto ale vybírá s tím, že by chtěl, aby mu sloužilo dlouho. Dejme tomu těch 15 let. Cílový nájezd tedy velmi podobný - 416 000.

A teď mi povězte, v čem je pro dvojku ten diesel tak výrazně nákladnější, než pro jedničku? Oba budou řešit pravděpodobně stejné problémy, jeden bude rychleji šetřit, ale zase rychleji opravovat. Druhý naopak.
Navíc pokud mám také počítat s rozdílem spotřeby oproti tomu, když by si dvojka koupil benzín... Počítejme třeba 6l nafta, 10l benzín, ceny PHM dle příspěvku výše. To má za ty roky na servis navíc 243 376 Kč - to je přes 16 000/rok :) Takže si může čerpadla a vstřiky měnit celkem vesele.
Ohledně tohoto modelového příkladu. Pokud by pan 1 najezdil najezdil 50tis km cukackama po meste ( treba rozvoz pizzy atd ) tak mu to odejde daleko drive nez dvojce. Neustale starty, nedochlazovani turba, DPF se ti nevycisti... Pokud by to lital po dalnici tak tam auto jede v ustalene rychlosti a vse zvladne okolo fungovat. To znamena ze za tvuj modelovy priklad jednicka udela "naftovy sevis" treba diky dalkam jednou, dvojka cukackama dvakrat. 30km pro diesel pokud by bylo ze jedes z jedne casti mesta na druhou, kdy mas semafory, kolony atd tak bych ji jeste nezdravou napsal. Pokud by jsi bydlel u vypadovky na dalnici a nejel do konstatniho provozu, tak je to uz OK. Ja na zasirani DPF vidim ze i dalnicni prejezd OV- FM je proste malo pokud se pred tim couras po Ove.
_________________
V5O , V70 Polestar C30 R-Design, Galerie : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=58961
http://www.radektrojan.cz/

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 548
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: MSK
Vůz: S80 D5 MY2004

#49 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty

Příspěvek od Bakly »

Siggi píše: Ohledně tohoto modelového příkladu...
Super, díky za reakci :good:

Možná bych pak na konci vlákna mohl udělat shrnující příspěvek, ve kterém bych zachytil všechny zkušenost a argumenty, které tu lidi vypsali. Mohlo by to dát reálnější pohled na věc - a hlavně konkrétnější. Zkusil bych nahodit i přibližné čísla, aby měli lidi co vybírají přesnější představu a mohli se tak kvalifikovaně sami rozhodnout, co pro ně bude nejlepší.
_________________
S80 D5 120kW MY2004 - D5T5 Stage 2 147kW/470Nm
C30 2.0D 100kW MY2007

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3331
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#50 Diesel vs. Benzin vs. LPG/CNG - argumenty

Příspěvek od dumi.cz »

Resime tu jeste hlavne ekonomiku ale co takova ekologie? Osobne povqzuji benzin (neberu primostrikovy) jako menzibzatez v podobe skodlivin. Otazka je do jake.miry je to pravdive. Vyzna se nekdo vic?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“