CHIPTUNING na 850GLE

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
vašek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 19
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Nová Ves, Brno-venkov

CHIPTUNING na 850GLE

Příspěvek od vašek »

Chtěl bych trochu zvednout výkon a motor ani auto se mi měnit nechce :?
Na http://www...cz mi napsali
:arrow: ... úpravy děláme pro salony na nové vozy a tak máme s těmito motory velké zkušenosti, vše trvá asi necelou hodinu a spočívá to pouze v přehrání nového softwéru a to přes diagnostickou zásuvku ve vozidle z noteboaku, neděla se tedy žádný mechanický zásah,který by šel pak poznat po úpravě na servisu při kontrole nebo měl jakkoliv vliv na snížení životnosti motoru,která je po úpravě pak standartně zachována a v normě, na úpravu pak máte záruku která je 5.let a vztahuje se jak na motor tak řídící jednotku, do měsíce od úpravy se dělá u zákaznika bezplatná diagnostická kontrola kde se vše kontroluje aby to pak bylo vše bez závad a s Vaší maximální spokojeností, zvýšení výkonu je po úpravě o 22PS, kroutící moment +45Nm a spotřeba se pak sníží po úpravě v průměru o -1.2 litru dolů při stejném stylu jízdy, pokud by jste měl ještě nějaký vůz navíc na úpravu dá se udělat sleva jinak je teď cena s prací a zárukou v ramci akce po slevě 9.900Kč, ...
:shock: Při současných 140PS a 206Nm by byl nárust na 162PS a 251Nm dost zajímavej :lol: Moc se mi tomu nechce věřit, ale výkon před i po se dá změřit (na kolik to příjde a kde to dělají :?: ). Kdyby to nefungovalo tak by to museli vrátit do původního stavu a vrátit prachy.
Opravdu se tou úpravou nemůže poškodit motor nebo výrazně snížit jeho životnost?
Za 12kkč (s daní) 22PS a 45Nm se mi zdá dobrá investice. Co vy na to?
_________________
850 kombi, 1996, automat, 2,5i 10V, B5252S, LPG

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Re: CHIPTUNING na 850GLE

Příspěvek od tnemec »

vašek píše:Chtěl bych trochu zvednout výkon a motor ani auto se mi měnit nechce :?
Na http://www...cz mi napsali
:arrow: ... úpravy děláme pro salony na nové vozy a tak máme s těmito motory velké zkušenosti, vše trvá asi necelou hodinu a spočívá to pouze v přehrání nového softwéru a to přes diagnostickou zásuvku ve vozidle z noteboaku, neděla se tedy žádný mechanický zásah,který by šel pak poznat po úpravě na servisu při kontrole nebo měl jakkoliv vliv na snížení životnosti motoru,která je po úpravě pak standartně zachována a v normě, na úpravu pak máte záruku která je 5.let a vztahuje se jak na motor tak řídící jednotku, do měsíce od úpravy se dělá u zákaznika bezplatná diagnostická kontrola kde se vše kontroluje aby to pak bylo vše bez závad a s Vaší maximální spokojeností, zvýšení výkonu je po úpravě o 22PS, kroutící moment +45Nm a spotřeba se pak sníží po úpravě v průměru o -1.2 litru dolů při stejném stylu jízdy, pokud by jste měl ještě nějaký vůz navíc na úpravu dá se udělat sleva jinak je teď cena s prací a zárukou v ramci akce po slevě 9.900Kč, ...
:shock: Při současných 140PS a 206Nm by byl nárust na 162PS a 251Nm dost zajímavej :lol: Moc se mi tomu nechce věřit, ale výkon před i po se dá změřit (na kolik to příjde a kde to dělají :?: ). Kdyby to nefungovalo tak by to museli vrátit do původního stavu a vrátit prachy.
Opravdu se tou úpravou nemůže poškodit motor nebo výrazně snížit jeho životnost?
Za 12kkč (s daní) 22PS a 45Nm se mi zdá dobrá investice. Co vy na to?
To mi zní jako klasický chiptunerský zmrdiinzerát. Co nabízej, není chiptuning v pravém slova smyslu, ale pouze nahrazení jednoho (sériového, odzkoušeného a na různé nepříznivé stavy připraveného) software jiným, kde trochu přidali na směsi a tvrděj, že to nepoškodí motor. Může a nemusí, ale když k nim přijedeš s propáleným pístem, tak ti budou tvrdit, že ti jistojistě svato svatě nezpůsobil jejich soft a že maj "tisíce spokojených zákazníků".

Naprosto základní průser tohoto druhu "obchodování s deštěm", totiž s kilama watty, je, že se obejde naprosto základní procedura správného chiptuningu.

Chiptuning tak, jak má vypadat, probíhá následovně: Mechanik spolu s chiptunerem zjistí co nejpřesněji skutečný stav motoru (motor se poměrně dlouho sleduje na motorové brzdě, uvádí se do různých stavů a pozoruje se, co to vrací za hodnoty) a podle toho se upraví software, ušije se na konkrétní motor.

Motor se jako každý průmyslový výrobek vyrábí s určitými tolerancemi a povolenými odchylkami a sériový software musí počítat s tím, že se ty odchylky vynásobí tím nenevhodnějším způsobem. Kouzlo chiptuningu spočívá v tom, že protože potřebuješ soft pro jeden konkrétní už vyrobený a zajetý motor, tak můžeš ty bezpečnostní "bubliny" odstranit a napasovat soft na to, jak se ten konkrétní motor povedl.

Čehož, a to se vracíme na začátek, nedosáhneme tím, že uděláme univerzální "tuningový" soft a pak ho šmahem plácneme na každý motor, který přijede. (A čas deklarovaný jimi jako potřebný na úpravu odpovídá právě tomuto řešení.)

Tvrdit pak, že ti přibyde přesná hodnota výkonu, krouťáku a nedejbože spotřeby je pak už vysloveným podvodem. Ale lidi mají rádi přesná čísla, tak se to dělá... protože pak si zákazník řekne jako ty: Hmmm, mám 140, budu mít 162, pyčo to pojede jako kráva.... A už nepřemýšlí o tom, jaký bude průběh toho výkonu, jestli ten výkon (pokud tam vůbec bude) nebude k dispozici v nesmyslných otáčkách, atd.

A to ani nemluvím o tom, že samotný chiptuning bez dalších úprav motoru je dost pofidérní. Tím se dostáváme ještě k té životnosti - každý výrobce si velice pečlivě spočítá, jaké nejhorší součástky může použít, aby motor byl co nejlevnější, ale zároveň aby vydržel deklarované km. A když o 15 % zvětšíš namáhání motoru, nemá se to na výdrži projevit?

Pokud ti tedy smím poradit... nech si svých 12 tisíc a kup za ně něco hezkého dětem, ženě, přítelkyni, tchýni nebo švagrovi, bude to mít podstatně pozitivnější efekt.

A nebo, pokud toužíš po výkonu a neumíš bez něj žít, investuj do skutečného chiptuningu. Ovšem na autě pro běžné ježdění? Rozmysli, Vávro, rozmysli, na své štěstí pomysli...
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Hm....
Nárůst ze 140 na 162 koní...
Za prvé B5252S má 106 kw/144 hp f základu (dle origo manuálu) :wink: , takže ne 140hp
Za druhé kroutící moment by snad odpovídal je to 206 Nm při 60 otáčkách za VTEŘINU (mám manuál v angličtině a z toho to opisuju).
Za třetí proč ten výkon zvýší o 22 koní a ne o 21 nebo 23??? Kroutící moment podobně.
Za čtvrté, jestli jsi přepsal to co Ti poslali přesně, tak není o čem přemýšlet.
Jdi od toho a ani o tom neuvažuj.
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

bidak
Offline
Příspěvky: 497
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

B5252 se delal jak s 103kW, tak s 106kW, jen nevim v jakych rocnicich
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Marek Vild píše:Hm....
Nárůst ze 140 na 162 koní...
Za prvé B5252S má 106 kw/144 hp f základu (dle origo manuálu) :wink: , takže ne 140hp
Za druhé kroutící moment by snad odpovídal je to 206 Nm při 60 otáčkách za VTEŘINU (mám manuál v angličtině a z toho to opisuju).
Za třetí proč ten výkon zvýší o 22 koní a ne o 21 nebo 23??? Kroutící moment podobně.
Za čtvrté, jestli jsi přepsal to co Ti poslali přesně, tak není o čem přemýšlet.
Jdi od toho a ani o tom neuvažuj.
60 ot./s by mohlo být něco kolem 3600 ot. / min, ale já v matematice nikdy nebyl moc vergut :-)
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

To Bídák: Nevím, je to možné. Můj manuál je z roku 1996, a tam se píše 106kw/144hp. Netvrdím, že to dřív nebylo 103kw/140hp. Při vynásobení 1.36 to vychází 140.08hp. :wink:

To tnemec: Jen jsem opsal manuál, a tam se píše "rps", z čehož odvozuji "rotations per second", nic jiného to snad nemůže být. Pravda je, že to co já mám pod kapotou je dvoulitr, ne 2,5, ale taky se probere až po překročení 3500 otáček (za minutu). Takže jsi to asi spočítal správně. :)

To Vašek: Obecně vzato vykašli se na chiptuning a jezdi. Pokud Ti to spolehlivě jezdí a víceméně do toho leješ benzín a měníš olej, tak se v tom nevrtej. Byla by škoda to pokazit. Sporťák z toho stejně neuděláš, a proto jsi asi Volvo nekupoval. :wink:
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

majklz
Offline
Příspěvky: 24
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od majklz »

Poklud vim tak 103 Kw se delali do roku 1995 a od 1996 se zacli delat 106Kw.
_________________
Volvo 850; 1996; 2,5 B5252FS

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

majklz píše:Poklud vim tak 103 Kw se delali do roku 1995 a od 1996 se zacli delat 106Kw.
To by asi sedělo. Aurora byla r.v. 1993. :wink:
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

bidak
Offline
Příspěvky: 497
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

majklz píše:Poklud vim tak 103 Kw se delali do roku 1995 a od 1996 se zacli delat 106Kw.
to jsem potreboval vedet, dikec!
jinak se priklanim k nazoru Tomase - chipovat zpusobem pouhe vymeny softwaru ee
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

vašek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 19
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Nová Ves, Brno-venkov

Příspěvek od vašek »

Tak to mi stačí. Rozhodnutej jsem rozhodně nebyl, čekal jsem na další info a ted je mám :oops:
_________________
850 kombi, 1996, automat, 2,5i 10V, B5252S, LPG

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

njn, Noteboak je nejspis nejakej brutalni vercajk :D
anyway mam dotaz - jakej ma vyznam chiptuningovat motor bez turba? :?:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

wickey píše:njn, Noteboak je nejspis nejakej brutalni vercajk :D
anyway mam dotaz - jakej ma vyznam chiptuningovat motor bez turba? :?:
Žádný proto mám turbo momentálně plnící tlak 1,6 baru výkon cca 240k

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Karlos píše:
martinopel píše:Žádný proto mám turbo momentálně plnící tlak 1,6 baru výkon cca 240k
ehm...na motoru B230FT mas plnici tlak 1,6 baru?? bez dalsich uprav??
Jo bez úprav.Dokonce to ani neodstavuje palivo.

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Karlos píše:
martinopel píše:Jo bez úprav.Dokonce to ani neodstavuje palivo.
tak pokud tam mas opravdu namerenych 1,6 baru (cemuze se mi nejak nechce verit), tak jsi blazen a nechtel bych byt tim motorem, temi hadicemi, ojnicemi a ja nevim, cim vsim jeste...

btw: jak jsi dosel ke 240 konim? B230FT ma v zakladu 155 az 165 koni (podle verze) a uprimne receno, pokud tam akorat nandas "Tecka", tak neverim tomu, ze to da 240 koni. 200 bych mozna dokazal uverit, ale 240 bych rad videl na protokolu z brzdy...tedy mozna by ten motor dokazal dat kratkodobe 240 koni, ale v tom pripade by to mohlo dopadnout asi tak, jako kdyz jsme do fichtla zkouseli lit letecky benzin...

PS: Martine, uprimne receno, takhle dojebavat motory je fakt dost blbej konicek!
Ten výkon je pochopitelně pouze teoreticky spočítaný na brzdě to určitě ukáže něco jiné.Určitě znáš turbocalc.Jinak ten tlak je měřený na maf senzoru pro LPG taky jsem těm hodnotám nevěřil.Motor se ale chová naprosto O.K. Už to mám stáhlé museto to plnit přes 2 bary to byl teprve hukot :lol: :lol: :lol:

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

Karlos píše:
martinopel píše:Ten výkon je pochopitelně pouze teoreticky spočítaný na brzdě to určitě ukáže něco jiné.Určitě znáš turbocalc.Jinak ten tlak je měřený na maf senzoru pro LPG taky jsem těm hodnotám nevěřil.Motor se ale chová naprosto O.K. Už to mám stáhlé museto to plnit přes 2 bary to byl teprve hukot :lol: :lol: :lol:
Teoreticky pocitany vykon je neco podobneho, jako alkoholtester v excelove tabulce - uplne k nicemu! Nezohlednis stav motoru ani jine okolnosti, jako je palivo apod.

Co se maf senzoru pro LPG tyce, tak netusim, o co se jedna, takze nemuzu soudit, jak presne meri...nicmene si porad myslim, ze to co s tim motorem provadis je absolutni kravina! Ten motor fuckt neni stavenej na 1,6 baru a pokud ho hodlas dal takhle trapit, tak se nediv, az ti ojnice vycestuje na dovolenou!

Me informace jsou sice prevazne teoreticke, nicmene jsem problematice turbomotoru u vozu volvo venoval pres dva roky badani na internetu a za tu dobu jsem si udelal z ruznych nezavislych zdroju relativne ucelene zavery o tom, co ktery motor snese. A motor B230FT v zakladu opravdu nesnese dlouhodobe vic nez 0,9 baru...
Čemu říkáš dlouhodobě???Jezdím s tím už přes dva měsíce cca 10000km a pohodička

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2559
Registrován: 15 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

Samozrejme ze cely system nepracuje naplno po tu dobu pod tim tlakem 1,6 bar, teoreticky to asi zkusils za tu dobu parkrat natlakovat a nalozit tomu, jinak se s tim da jezdit uplne normalne a zatim asi bez zrejmych problemu...neni to tak?
Jeste k tomu mereni, jestli v miste kdes meril, nemuze byt tlak jiny nez az v motoru ve spalovacim prostoru.
A vypocteny vykon a skutecny se muze lisit i kolem 10 %, pac se veskery na kola stejne neprenese a nejake ztraty jsou vsude, pocinaje opotrebenim, netesnostmi, vulemi atd.
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

martinopel píše:Čemu říkáš dlouhodobě???Jezdím s tím už přes dva měsíce cca 10000km a pohodička
Když vezmu odhadem, že tě 1 km stojí tak 3,50 Kč, tak si můžeš evidentně pohodlně dovolit utopit 35 000 Kč v benzinu za dva a půl měsíce, tj. 14 000 Kč měsíčně... To je 2x víc, než si z existenčních důvodů můžu dovolit já a to mám plat významně nad republikovým průměrem.

A ty si stěžuješ, že je 500 Kč ročního příspěvku za členství ve Volvoklubu ČR moc? Jdi do prdele, Martine...
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

GDPR_user

Příspěvek od GDPR_user »

tnemec píše:
martinopel píše:Čemu říkáš dlouhodobě???Jezdím s tím už přes dva měsíce cca 10000km a pohodička
Když vezmu odhadem, že tě 1 km stojí tak 3,50 Kč, tak si můžeš evidentně pohodlně dovolit utopit 35 000 Kč v benzinu za dva a půl měsíce, tj. 14 000 Kč měsíčně... To je 2x víc, než si z existenčních důvodů můžu dovolit já a to mám plat významně nad republikovým průměrem.

A ty si stěžuješ, že je 500 Kč ročního příspěvku za členství ve Volvoklubu ČR moc? Jdi do prdele, Martine...
No to je právě to že já do prdele nelezu(možná by se ti to líbilo).Záležitosti členských poplatků nehodlám řešit,nejsem členem,takže neplatím.Pokud s tím máš problém napiš si do studia kamarád.
A pokud chceš opravdu vědět důvod ukončení,tak věz že na srazu na Seči se mi doneslo,že některá osoba měla řeči typu"Jezdí na volvosrazy a pak se diví že nemá peníze!!!".Když tak koukám na tvůj příspěvek tak asi chápu kdo to říkal.Tfuj opravdu v takové organizaci být nechci!!! :lol: :lol:
A mimochodem do toho holik a za co utratím je Ti úplné hovno!!!Ty mi na to nepřispíváš tak se starej sám o sebe!!!

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2879
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

tnemec píše:
martinopel píše:Čemu říkáš dlouhodobě???Jezdím s tím už přes dva měsíce cca 10000km a pohodička
Když vezmu odhadem, že tě 1 km stojí tak 3,50 Kč, tak si můžeš evidentně pohodlně dovolit utopit 35 000 Kč v benzinu za dva a půl měsíce, tj. 14 000 Kč měsíčně... To je 2x víc, než si z existenčních důvodů můžu dovolit já a to mám plat významně nad republikovým průměrem.

A ty si stěžuješ, že je 500 Kč ročního příspěvku za členství ve Volvoklubu ČR moc? Jdi do prdele, Martine...
No já bych teda jen na okraj počítal ten km tak asi za 2,60Kč a Martin jezdí na plyn, takže reálná cena km bude cca 1,50Kč. Jinak s Martinem souhladím a jsem zděšen co to sem Tněmec tahá!

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

martinopel píše:
tnemec píše:
Když vezmu odhadem, že tě 1 km stojí tak 3,50 Kč, tak si můžeš evidentně pohodlně dovolit utopit 35 000 Kč v benzinu za dva a půl měsíce, tj. 14 000 Kč měsíčně... To je 2x víc, než si z existenčních důvodů můžu dovolit já a to mám plat významně nad republikovým průměrem.

A ty si stěžuješ, že je 500 Kč ročního příspěvku za členství ve Volvoklubu ČR moc? Jdi do prdele, Martine...
No to je právě to že já do prdele nelezu(možná by se ti to líbilo).Záležitosti členských poplatků nehodlám řešit,nejsem členem,takže neplatím.Pokud s tím máš problém napiš si do studia kamarád.
A pokud chceš opravdu vědět důvod ukončení,tak věz že na srazu na Seči se mi doneslo,že některá osoba měla řeči typu"Jezdí na volvosrazy a pak se diví že nemá peníze!!!".Když tak koukám na tvůj příspěvek tak asi chápu kdo to říkal.Tfuj opravdu v takové organizaci být nechci!!! :lol: :lol:
A mimochodem do toho holik a za co utratím je Ti úplné hovno!!!Ty mi na to nepřispíváš tak se starej sám o sebe!!!
:-) Jo je mi do toho nic, ale to mi nebrání se tím dobře bavit a utvořit si na to názor.

P.S. Pomluvy nemám ve zvyku... Řeším věci přímo, i když to nemusí být zrovna nejjednodušší cesta... :-)

A hlavně, psal jsem to v lehké ironii, fakt mě to pobavilo...
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

tnemec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Jarda S40 píše:
tnemec píše:
Když vezmu odhadem, že tě 1 km stojí tak 3,50 Kč, tak si můžeš evidentně pohodlně dovolit utopit 35 000 Kč v benzinu za dva a půl měsíce, tj. 14 000 Kč měsíčně... To je 2x víc, než si z existenčních důvodů můžu dovolit já a to mám plat významně nad republikovým průměrem.

A ty si stěžuješ, že je 500 Kč ročního příspěvku za členství ve Volvoklubu ČR moc? Jdi do prdele, Martine...
No já bych teda jen na okraj počítal ten km tak asi za 2,60Kč a Martin jezdí na plyn, takže reálná cena km bude cca 1,50Kč. Jinak s Martinem souhladím a jsem zděšen co to sem Tněmec tahá!
:-) No to mě mohlo napadnout, že se ozveš... Lidi, neberte ten život tak vážně...
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun
Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P.
Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě...
Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...
www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...

Zpět na „Jak co vyladit???“