MOTOR: Studený štart

  • Autor
  • Zpráva
Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2879
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

jarek.krizan píše:Jardo ty myslíš že jsem génius, který si pamatuje všechno a na všechny auta, taky se musím podívat čas od času do dokumentace, jenže ji mám na firmě tak se ozvu někdy až později ( pokud nezapomenu ) a nebo se snažím něco vypotit doma. Což mi teď moc nejde protože mám horečku.
jo kdybych ti měl vyprávět, co jsem již všechno zapomněl :lol: Tak namátkou, dědovi jsem kdysi spravoval rychlostku na Avii (prej :lol: ). Já nejen že zapomněl, jak jsem to dělal, ale i to, že jsem to dělal! :lol:

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4290
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

JJ taky si to někdy dělím na stádia : skleróza , betonóza a hosip ( ho..o si pamatuju ) :lol:
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

Daniel101
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 14 roků
Bydliště: ul. Malá 10, Levice

Studený štart

Příspěvek od Daniel101 »

Tak dnes som vymenil obe teplotné čidlá na motore.. jedno ide na ukazateľ teploty na palubke.. a druhe by malo informovať žeraviace relé..obe sú na bočnej strane motor od baterky.. zmena zatiaľ v inom charaktere otáčok za studena a a za tepla.. obe vyšli na cca 1000.- sk.. vo Volvo ponúkali jedno za 160.- sk bez DPH. Tak uvidíme čo to bude robiť..
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP

Daniel101
Offline
Příspěvky: 42
Registrován: 14 roků
Bydliště: ul. Malá 10, Levice

Studený štart

Příspěvek od Daniel101 »

Tak dnes som vymenil obe teplotné čidlá na motore.. jedno ide na ukazateľ teploty na palubke.. a druhe by malo informovať žeraviace relé..obe sú na bočnej strane motor od baterky.. zmena zatiaľ v inom charaktere otáčok za studena a a za tepla.. obe vyšli na cca 1000.- sk.. vo Volvo ponúkali jedno za 1600.- sk bez DPH. Tak uvidíme čo to bude robiť.. Max žeraviaci čas po natočení motora. rsp. dožhavenie cca do 3 min.. podľa príručky. Predtým 6 -7 min..
_________________
S 40 1,9 TD, r.v. 1998 66 kw/90 HP

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2879
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Držím palce! :lol:

P.S. Již brzy bude alternativa!

mathias
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 13
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: S60 2,4 D5 2004 black met.
Bydliště: Bratislava

Re: Zhavenie

Příspěvek od mathias »

travex píše:Zhaveni funguje po zapnuti klicku, kdy dojde k nazhaveni a pak zhasne kontrolka, zhavici svicky ale vesele "smazi dal" a to az do doby nez je dosazena urcita teplota motoru nebo ubehne maximalni cas pro dozhaveni (podle toho co nastane drive). U 40ky nevim,a le mne dozhavuje auto jeste asi 30 sec po nastartovani pri aktualnim pocasi (ranni start). 5 minut je zoufale dlouho, jediny zpusob jak by tohle mohly svicky vydrzet je proudova regulace, tzn dozhaveni bezi se zhruba tretinovym az ctvrtinovym proudem oproti zhaveni. Zmeril bych si jeste proud pri dozhaveni, bohuzel ho nejde zmerit beznym multimetrem, pocitej cca 15A na jednu svicku pri zhaveni, tzn pri ctyrech tam potece 60 A (priblizne), potom by melo padnout na 15-20 A. Dalsi moznosti je pouziti "samoregulacnich" chytrych zhavicich svicek (pouzivaji se napriklad na TDI motorech), kdy po dosazeni definovane teploty svicky dojde k rozpojeni obvodu primo v telese svicky.

Zhaveni u 7xx je rizenio dvema relatky, jedno je "vykonnove" v motorovem prostoru a druhe je casove (je umsiteno na hlavni rozvodnici), druhe rele ridi cas zhaveni dle signalu od cidla teploty.

Pisu pouze na zaklade obecne zkusennosti, nemam konkretni zkusennost se zhavenim u S/V40.
Ja som mal podobny problem - ked bolo teplo tak auto startovalo na 2-3 krat, no ked sa tento tyzden ochladilo, tak ani na 4.krat nic. Vo Volve si s tym nevedeli poradit, resp. poslali mail do Svedska a ze odpoved pride o dva dni. Za diagnostiku chceli 2 tisicky, co sa mi zdalo dost vela. Takze som sa nakoniec po precitani roznych prispevkov na fore rozhodol kupit rele zhavenia (v Elit za 2444 Sk s DPH) a mechanik mi to za 200 Sk vymenil. Odvtedy startuje uplne krasne aj ked je vonku chladno, tak staci raz nazhavit a nastartuje po 1, max 2 sekundach.
_________________
S60 2,4 D5 120 kW, 2003 Momentum Obrázek
bolo: V40 1.9 TD 66kW, 1999

josef
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 208
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Vůz: V70 D5 04´ černá
Bydliště: Náchodsko

Re: MOTOR: Studený štart

Příspěvek od josef »

Vážení pánové a dámy, protože jste nenapsali, jakým způsobem jste vyřešili problémy se studenými starty, přispěji se svou troškou:
Asi před třemi roky jsem si nechal v Dekomu v Pardubicích vyměnit palivový filtr, od té doby jsem ujel cca 27 tis. km.
Nyní jsem měl podobné problémy se studenými starty. Když se podařilo nastartovat, tak z výfuku modrý dým. Až se motor ohřál, bylo vše OK i starty. Měl jsem i dost drahé myšlenky. Viníkem byla padající nafta. Následující platí pro kovové palivové filtry! Způsobila to zpuchřelá membrána pod víčkem filtru. Vyřešili jsme to se šikulou opravářem tak, že jsme koupili jen nové víčko s pumpičkou, rozpertlovali jsme staré a zapertlovali nové. Samozřejmě jsme vypláchli i filtr. Shodli jsme se, že není možné, aby takhle membrána zpuchřela. V současné době je vše OK. Zároveň tedy i díky autorizovanému servisu.
_________________
Valič V 70 D5 2004, černá, momentum, automat, xenony,
byla V 40 1,9 TD 66 kW, 1997
předtím Mazda 626 2,0 i

bruno43
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Levoča

Re: MOTOR: Studený štart

Příspěvek od bruno43 »

_________________
Volvo V40 1.9 td, 66 kw, 1998

bruno43
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Levoča

Re: MOTOR: Studený štart

Příspěvek od bruno43 »

Daniel101 píše:Mám problém so svojím S 40 1,9 TD, r.v. 98. Pri studenom štarte si má nízke otáčky, rsp. tieto kolíšu, a následne ako keby vynechával motor, cukne, s ním škubne, a keď pridám plyn, tak je to ok. Keď sa ohreje motor problémy sa stratia, a funguje normal. Neviete niekto čom by to mohlo byť.? Žhaviče sú nové. Môže to byť Filter, alebo sýtič, a kde ich nájdem.. ? Vopred vďaka.
http://www.e-cat.cz/c-1296_156893_20194 ... duchu.html :evil: nekonečny príbeh, zistila to diagnostika po cca 2 mesiacoch. :good:
_________________
Volvo V40 1.9 td, 66 kw, 1998

sejna.tom
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Benadovo

Re: MOTOR: Studený štart

Příspěvek od sejna.tom »

Zdravím Vás všetkých,
ja mám tiež problém so studeným štartom na svojej V50tke (D4204T). Mám na začiatok jednu otázku, že ako dlho Vám svieti kontrolka žhavenia, napr. ked je mráz -5stupnov. Mne to svieti tak max. 1.sekundu...
_________________
aktuálne: VOLVO V70 2,0T (B4204T6)149kW r.v.2011 (výhra od Mountfieldu)
bývalé: VOLVO V50 2.0D (D4204T)100kW r.v.2005

marvays
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: opava

Re: MOTOR: Studený štart

Příspěvek od marvays »

Ahoj. Taky řeším problémy se špatným startováním mojí V40ky. Loni to bylo tím, že mi fungovali jen dvě žhavící svíčky. Nechal jsem je vyměnit za dvě nové a letos to dělá to samé. Čím se teplota víc blíží k nule, tím dýl musím nechat točit startér a pak se motor začne velmi pozvolna nahazovat, přičemž ho ještě stále držím se zapnutým startérem. Když konečně motor naskočí úplně a zařve, pustím plyn a jede krásně. Když tedy nepočítám to, že mám něco se spojkou a občas mám na volnoběh v motoru divné zvuky. Známý co má taky volvo říkal, že mám jen opotřebovanou spojku nebo co a že se ty kotouče vní k sobě lepí či co. Stačí mírně prošlápnout plyn, nebo spojku a už to nedělá.

Ale zpět k zimě. Takže dejme tomu že je teplota po ránu 15 stupnu a startuju normálně. Přijdu cvrnknu a jedu. Když je 10, tak musím točit 2s než naskočí. Když je ale 5 stupnů, tak je častý jev, že točím i 20 vteřin, než motor začne pozvolna kuckat a naskakovat a někdy kolem 30 vteřiny teprve jede sám. A když je kolem nuly, tak je to na několik pokusů.

Napadlo mě ujestli třeba nepadá nafta. Jednu dobu nám to dělalo na hasičské avii a projevovalo se to stejně. jenže nato nemělo vliv počasí a dělalo to i v parném létu.

Když sem četl toto vlákno, tak sem pocopil správně, že nejdřív mám koupit pořádné značkové žhavící svíčky? do nafty (jezdím na ekonaftu) nalít nějaký ten aditiv a pak se uvidí? Baterka je nová.

Jestliže je tomu tak, jaké svíčky jsou dobré. Loni jsem kupoval jakýsi noname shit za 200,- kus. ted bych zkusil neco poradného.

díky za vaše rady.
_________________
V40 1,9D | 1999 | Climatronic

bruno43
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Levoča

Re: MOTOR: Studený štart

Příspěvek od bruno43 »

:oops:
pozri sa na to pán hasič, zrejme uhasíš problém s Bosch-kami, alebo NGK. máš na výber...čus

http://sk.auto-pilot.cz/ProductList.asp ... 49&pt=1018
_________________
Volvo V40 1.9 td, 66 kw, 1998

marvays
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: opava

Re: MOTOR: Studený štart

Příspěvek od marvays »

díky. objednám a uvidíme :)
_________________
V40 1,9D | 1999 | Climatronic

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4290
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Re: MOTOR: Studený štart

Příspěvek od jarek.krizan »

Hlavně už tam nelij tu ekonaftu
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 11357
Registrován: 11 roků
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Bydliště: Semily

Re: MOTOR: Studený štart

Příspěvek od raolsa »

jarek.krizan píše:Hlavně už tam nelij tu ekonaftu
Jj sra..a největší. :evil:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

bruno43
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Levoča

Re: MOTOR: Studený štart

Příspěvek od bruno43 »

skus tam naliat Gambrinus... :Bravo: :Bravo: :Bravo:
_________________
Volvo V40 1.9 td, 66 kw, 1998

marvays
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: opava

Re: MOTOR: Studený štart

Příspěvek od marvays »

ale prd sračky........ řepka jede :)
_________________
V40 1,9D | 1999 | Climatronic

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2822
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Bydliště: Vrchoslavice

Re: MOTOR: Studený štart

Příspěvek od karelvolvo »

marvays píše:Ahoj. Taky řeším problémy se špatným startováním mojí V40ky. Loni to bylo tím, že mi fungovali jen dvě žhavící svíčky. Nechal jsem je vyměnit za dvě nové a letos to dělá to samé. Čím se teplota víc blíží k nule, tím dýl musím nechat točit startér a pak se motor začne velmi pozvolna nahazovat, přičemž ho ještě stále držím se zapnutým startérem. Když konečně motor naskočí úplně a zařve, pustím plyn a jede krásně. Když tedy nepočítám to, že mám něco se spojkou a občas mám na volnoběh v motoru divné zvuky. Známý co má taky volvo říkal, že mám jen opotřebovanou spojku nebo co a že se ty kotouče vní k sobě lepí či co. Stačí mírně prošlápnout plyn, nebo spojku a už to nedělá.

Ale zpět k zimě. Takže dejme tomu že je teplota po ránu 15 stupnu a startuju normálně. Přijdu cvrnknu a jedu. Když je 10, tak musím točit 2s než naskočí. Když je ale 5 stupnů, tak je častý jev, že točím i 20 vteřin, než motor začne pozvolna kuckat a naskakovat a někdy kolem 30 vteřiny teprve jede sám. A když je kolem nuly, tak je to na několik pokusů.

Napadlo mě ujestli třeba nepadá nafta. Jednu dobu nám to dělalo na hasičské avii a projevovalo se to stejně. jenže nato nemělo vliv počasí a dělalo to i v parném létu.

Když sem četl toto vlákno, tak sem pocopil správně, že nejdřív mám koupit pořádné značkové žhavící svíčky? do nafty (jezdím na ekonaftu) nalít nějaký ten aditiv a pak se uvidí? Baterka je nová.

Jestliže je tomu tak, jaké svíčky jsou dobré. Loni jsem kupoval jakýsi noname shit za 200,- kus. ted bych zkusil neco poradného.

díky za vaše rady.
Teda tak trápit starter?! U diesela je základ nažhavim a musí chytit na otočení pokud ne žhavím znovu a ne točit 20 vteřin to je k ničemu! Hlavně to nesrovnávej z Avií proboha!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 362tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 678tkm V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 209tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 185tkm

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 11357
Registrován: 11 roků
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Bydliště: Semily

Re: MOTOR: Studený štart

Příspěvek od raolsa »

marvays píše:ale prd sračky........ řepka jede :)
Škoda, že jsem si nevyfotil trysky, který jsem vyndával z autobusů a náklaďáků co jezdili na ekonaftu. Kolikrát na nich byl dvou až třímilimetrový nános usazenin po ujetí 20 000 km. Filtry jsme měnili každých 10 000 km a těch problémů v zimě to ani nemluvím. Po roce firma usoudila, že se ekonafta nevyplatí a zase začali jezdit na normální - a bylo po problémech.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“